Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbescherming haalt 100 honden weg bij broodfokker

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Dierenbescherming haalt 100 honden weg bij broodfokker

Ongelezen bericht door laeken »

fenneke schreef:Ik snap jullie heel goed en gelijk hebben jullie ook .
Buster vertoonde dit gedrag ook zodra hij buiten het asiel kwam waar hij al ruim een half jaar zat . Bokken , steigeren en zich laten vallen en totaal niet bereikbaar . Binnen ging het wel goed . En toch zag ik wat in hem en wat had ik er later een kanjer van een hond aan. Veel werk ja maar alles meer dan de moeite waard. Ik ben zo blij dat we het toch gedaan hebben waar al meerdere mensen afgehaakt hadden .
Het is eigenlijk best een raar ras. Herder horen toch vol zelfvertrouwen te zitten en blijkbaar zijn de fokkers van de witte herders totaal op het uiterlijk gaan fokken. Je ziet zo ontzettend veel zenuwelijers binnen dat ras. Super bange honden die in uiterlijk juist ontzettend imposant zijn.

Ik verbaas me over de totaal ingefokte angst. Dat staat even los van de honden uit de broodfok.

En dan is het top dat er mensen zijn die het toch proberen.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

laeken schreef:
Sandra&co schreef:Nou, dat zou ik een prima deal vinden.
Zullen we er dan allebei maar een nemen? :engel:
Absoluut niet. Agressie kan ik handelen, maar angst...nee. Een hond die de rest van z'n leven schrikkerig loopt te doen als er een takje in z'n vacht vast zit, of van zich af pist als ik nét te snel van de bank afspring...dat kan ik een week of 4 aan en dan raak ik geïrriteerd. "Doe nóu maar normaal!". Dat is dus niet mijn ding, ik ken mijn tekortkomingen :mrgreen:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik denk dat Buster in wezen een prima hond was maar door omstandigheden en in verkeerde handen totaal van het padje was geraakt.ik ben voorstander van de drie r's :mrgreen:
Op die manier is het een hele fijne hond geworden :I:

Maar ik zie inderdaad ook veel heel angstige witjes. Zo jammer want het kunnen zulke fijne honden zijn .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

fenneke schreef:Ik snap jullie heel goed en gelijk hebben jullie ook .
Buster vertoonde dit gedrag ook zodra hij buiten het asiel kwam waar hij al ruim een half jaar zat . Bokken , steigeren en zich laten vallen en totaal niet bereikbaar . Binnen ging het wel goed . En toch zag ik wat in hem en wat had ik er later een kanjer van een hond aan. Veel werk ja maar alles meer dan de moeite waard. Ik ben zo blij dat we het toch gedaan hebben waar al meerdere mensen afgehaakt hadden .
En het is geweldig dat je het hebt gedaan én dat het je is gelukt er een fijne hond van te maken. Echt respect daarvoor. Maar hoeveel mensen kunnen/willen dit?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik weet het :wink:
Buster was ook al meerdere keren geplaatst maar steeds weer terug.

Wij zeiden altijd dat hij ons had uitgekozen :mrgreen: ipv andersom .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Dus natuurlijk wat jij zegt. Als er na 8 weken geen land met zo'n hond te bezeilen is prima. Dan kun je het beestje beter inslapen. Zie je enorme stappen dan hebben deze honden de mazzel dat het rashonden zijn. Voor witjes zijn er veel mensen te vinden. Dat is een ras dat veel liefhebbers heeft.
Inderdaad. Na een paar weken of zelfs een paar dagen in een rustige omgeving kan zo'n hond zich heel anders tonen. En gebeurt dat niet, dan kan die spuit altijd nog. Ik geloof best dat hier honden tussen zitten die té beschadigd zijn, maar het kost even tijd om dat te kunnen beoordelen.
Wat fenneke ook al zegt: een prima hond die door omstandigheden en in de verkeerde handen totaal van het padje was geraakt. Van dat soort honden valt vaak echt nog wel iets te maken.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Célie schreef:
dagmar88 schreef:
Célie schreef: Maar als je 3 vinken met een verkeerde ring hebt, die verder prima verzorgd worden, dan is de hele DB in rep en roer en worden ze meteen in beslag genomen.
:LOL: Jij kijkt dat programma ook. Goede stimulans om op te rotten.
Echt ongelooflijk toch af en toe.
Is dat hetzelfde programma waar ze een oude, zieke en eenzame man stalken omdat hij zijn katten niet goed borstelt?
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ben heel benieuwd wat er 15 maart besloten wordt.
https://www.destentor.nl/deventer/justi ... ~aa8c39af/
Afbeelding
Pemba
Zeer actief

Ben heel benieuwd wat er 15 maart besloten wordt.
https://www.destentor.nl/deventer/justi ... ~aa8c39af/
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Célie schreef:
Rami schreef:
Ja en waar ze een uitgemergelde Akita gewoon laten blijven waar ze is, met een nieuwe zak voer omdat de "eigenaar" helemaal geen voer meer in huis heeft, maar wel blijkbaar genoeg geld voor een pak shag :ugh:
God ja, dat was wel stuitend inderdaad...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Célie schreef: Ja en waar ze een uitgemergelde Akita gewoon laten blijven waar ze is, met een nieuwe zak voer omdat de "eigenaar" helemaal geen voer meer in huis heeft, maar wel blijkbaar genoeg geld voor een pak shag :ugh:
En die buitenlandse meneer lastigvallen dat ie z'n scharrel legkippetjes niet op mag eten, want die kopen wij in de supermarkt.

:19:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

dagmar88 schreef:
Célie schreef: Ja en waar ze een uitgemergelde Akita gewoon laten blijven waar ze is, met een nieuwe zak voer omdat de "eigenaar" helemaal geen voer meer in huis heeft, maar wel blijkbaar genoeg geld voor een pak shag :ugh:
En die buitenlandse meneer lastigvallen dat ie z'n scharrel legkippetjes niet op mag eten, want die kopen wij in de supermarkt.

Maar daar deden ze uiteindelijk niet mee toch? Alleen een zeikbuur had melding gemaakt, en dan moeten ze er naartoe.
Dat valt me vooral op in dat programma. Hoe veel eikelige buren Nederland eigenlijk telt :LOL:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Mizzsylver schreef:eerste hond is al ingeslapen :cry: https://www.destentor.nl/regio/eerste-h ... ~a64ca7f8/
Afgemaakt ook echt :roll: Nee mensen, ingeslapen, uit z'n lijden verlost.
Triest dat het blijkbaar de beste uitkomst was, dat geeft aan hoe het uit de hand was gelopen.
dagmar88
Zeer actief

Maeve schreef:
dagmar88 schreef:

Maar daar deden ze uiteindelijk niet mee toch? Alleen een zeikbuur had melding gemaakt, en dan moeten ze er naartoe.
Dat valt me vooral op in dat programma. Hoe veel eikelige buren Nederland eigenlijk telt :LOL:

:LOL: Nee, want hij at ze helemaal niet.

Stelletje mafketels, instanties gebruiken om je eigen ongenoegen af te reageren. Wel een schril contrast met dit soort praktijken.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Maeve schreef:
dagmar88 schreef:

:LOL: Nee, want hij at ze helemaal niet.

Stelletje mafketels, instanties gebruiken om je eigen ongenoegen af te reageren. Wel een schril contrast met dit soort praktijken.
Ook dat nog ja, hij at alleen de eieren :LOL:
Maar er is er wel een geweest die toe gaf z'n haan te gaan slachten en opeten. En dat mocht, cultuurverschilletje enzo. Hij mocht alleen z'n poten niet vastbinden voor het dier dood was :Q:
dagmar88
Zeer actief

Maeve schreef: Ook dat nog ja, hij at alleen de eieren :LOL:
Maar er is er wel een geweest die toe gaf z'n haan te gaan slachten en opeten. En dat mocht, cultuurverschilletje enzo. Hij mocht alleen z'n poten niet vastbinden voor het dier dood was :Q:
Het mag ook. Gekkigheid, waar die mensen zich mee denken te moeten bemoeien.
Je moet maar trek hebben in zo'n oude soephaan, maar goed.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gelukkig doen ze niet moeilijk over honden in de bewaking plaatsen. Dat zou voor veel van deze honden al de hemel zijn. Een heerlijk terrein met kassen en gras en bomen. Lekker samen de boel in de gaten houden en een beetje woest blaffen naar mensen die in de buurt komen. Veilig van achter een hek. Lijkt me de droom voor veel van deze dieren en doet me goed dat Utrecht er naar kijkt en dat bewaking ook echt een optie is. Daar zie ik echt een toekomst voor deze honden. Bij iemand die lief is maar die een afwerende hond wil.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Pendrag schreef: Nu ben ik nieuwsgierig. Welk programma is dat?
Moest het even opzoeken: In overtreding
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

DeDiana schreef:
laeken schreef:Dus natuurlijk wat jij zegt. Als er na 8 weken geen land met zo'n hond te bezeilen is prima. Dan kun je het beestje beter inslapen. Zie je enorme stappen dan hebben deze honden de mazzel dat het rashonden zijn. Voor witjes zijn er veel mensen te vinden. Dat is een ras dat veel liefhebbers heeft.
Inderdaad. Na een paar weken of zelfs een paar dagen in een rustige omgeving kan zo'n hond zich heel anders tonen. En gebeurt dat niet, dan kan die spuit altijd nog. Ik geloof best dat hier honden tussen zitten die té beschadigd zijn, maar het kost even tijd om dat te kunnen beoordelen.
Wat fenneke ook al zegt: een prima hond die door omstandigheden en in de verkeerde handen totaal van het padje was geraakt. Van dat soort honden valt vaak echt nog wel iets te maken.
Inderdaad, dat kan echt enorm gaan meevallen en zo niet dan is ze hun rust gunnen het beste.
Maar zou eerst wel kijken of die kans bestaat voor ze.
Zeker honden uit deze omstandigheden gun ik het zo dat ze fijn terecht gaan komen bij de juiste baas en omstandigheden.

Weet zeker als Jan een filmpje had laten zien van Sien toen ze net in Nederland was er ook was gereageert met dat komt nooit meer goed.
Maar dat deed het dus wel.
Zeker Rio later erbij heeft haar nog een tweede enorme positieve boost gegeven.
Die was zo mega stabiel, daar trok ze zich heel veel aan op.
Ze heeft een prima leven kunnen leiden en dat had je in eerste instantie niet voor mogelijk gehouden.

En ik ken daar nog wel wat voorbeelden van.

Het zal wellicht niet voor al die honden daar opgaan maar wellicht toch wel voor een aantal.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
Maeve schreef:
dagmar88 schreef:

Nee ze deden er niks mee, maar alleen al hoe ze sommige mensen aanspreken, net als bij die alpaca omdat hij geen schuilhok had je zag zo aan die eigenwijze harses van dat beest al hadden er 10 hokken gestaan dat hij er niet inging, en dan zo'n Akita laten zitten, rot op zeg die hoor je gewoon a la minuut in beslag te nemen als jij blijkbaar je pak peuken belangrijker vind dan de hond.
Nou, dat met die alpaca begreep ik dan weer wel. Al ging hij er niet in, wettelijk moet hij de keuze gewoon hebben en dat was er nu niet. Als je een dier houdt moet de huisvesting in orde zijn, en dat betekent voor de meeste dieren dat er beschikking moet zijn tot voer, water en beschutting. Ik vond die man juist enorm irritant reageren. Die agenten handhaven gewoon de wet, zorg dan dat je daar aan voldoet of neem je verlies.

Dat met die kois was wel weer lachwekkend :LOL: "ZE ZITTEN VAST ONDER WATER!!1"
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Alpaca's kunnen niet best tegen de regen. Niet zo slecht als ezels, die zijn helemaal niet waterdicht, maar daar zijn ze wel kwetsbaar voor.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Is dit dezelfde ?? je verwacht het weer zo,n achterlijke rechter

https://www.destentor.nl/deventer/omstr ... ExBY24uJ9A
dagmar88
Zeer actief

Rocco schreef:Is dit dezelfde ?? je verwacht het weer zo,n achterlijke rechter
Waarom is die achterlijk?
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

dagmar88 schreef:
:oohja:
dagmar88
Zeer actief

Rocco schreef:
dagmar88 schreef:
:oohja:
Geef dan gewoon antwoord.
Pemba
Zeer actief

https://www.destentor.nl/deventer/omstr ... ExBY24uJ9A
Beter lezen, dit is tijdelijk. Verder onderzoek volgt nog.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Anja schreef:
Biet schreef:Winstfactor uit de handel halen.
Zolang er zulke idioot hoge prijzen voor honden gevraagd (en betaald) worden, blijft deze ellende bestaan.
Op Gemist NPO is nog een film te zien, met deze handel als thema.
Helemaal mee eens.

In mijn ogen is de rashonden handel in grote mate verantwoordelijk voor de gigantische hoeveelheid broodfokkers.
Als een normale goedgefokte hond geen 2 maandsalarissen zou kosten zou de broodfok snel uitdoven.
Maar ik denk dat er dan stukken minder rashonden gefokt zullen worden, als er geen dikke winst meer aan vast zit zullen heel veel fokkers afhaken. De hele hondenhandel draait nou eenmaal om geld.
Tuurlijk is dit de fout van stamboomfokkers :scratch:

Wat is er mis met gewoon sparen?

O wacht...dom van mij...dat duurt te lang. Want we willen NU een pup :kotz:
Afbeelding

So Sweet :I:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ja de hele stamboomfokkerij draait om geld. 1 a 2 nestjes per jaar, daar loop je echt van binnen. En er zijn meerdere Jack Russell fokkers die 300 euro per pup meer vragen dan ik...

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

fes/lou schreef:Ja de hele stamboomfokkerij draait om geld. 1 a 2 nestjes per jaar, daar loop je echt van binnen. En er zijn meerdere Jack Russell fokkers die 300 euro per pup meer vragen dan ik...

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
De meeste fokkers die ik ken, daar draait het om passie!! Die bestaan ook nog hoor....

Je loopt niet binnen van 1 a 2 nesten per jaar. Als je geluk hebt verdien je er wat aan en als je pech niets of heel weinig.
Afbeelding

So Sweet :I:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

truusje schreef:
Wat is er mis met gewoon sparen?
Er is niks mis met sparen, maar ik weiger bizarre prijzen te betalen voor een pup,sommige fokkers vragen prijzen waar je broek bij afzak. Ik doe daar echt niet aan mee hoor. Ik wilde graag een bruine kaninchen teckel. Maar door die achterlijke prijzen die ze daar voor vragen ben ik er vanaf gestapt.
Dus ik vind het niet vreemd dat mensen naar ''broodfokker'' gaan, even voor de duidelijkheid dat zou ik zelf nooit doen,voordat ik dat in mijn schoenen geschoven krijgt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”