Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cavom farmfood prins geperst....
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
- Aantal honden: 1
Cavom farmfood prins geperst....
Ik lees veel goede berichten over deze geperste voeders.
Wat is hier nou zo goed aan?qua ingredienten lijkt het niet veel bijzonders.
Is er een voedingsdeskundige betrokken bij deze merken?
Waarom kiezen jullie voer geperste brokken ipv krokante?
Wat is hier nou zo goed aan?qua ingredienten lijkt het niet veel bijzonders.
Is er een voedingsdeskundige betrokken bij deze merken?
Waarom kiezen jullie voer geperste brokken ipv krokante?
- krullie
- Zeer actief
Re: Cavom farmfood prins geperst....
in mijn geval omdat de hond het lekker vind, het er goed op doet en
zijn maag rustig blijft.
ik geef biofood geperst.
zijn maag rustig blijft.
ik geef biofood geperst.
-
- Zeer actief
Ik geef momenteel FarmFood Zalmolie Mini. Omdat Zahra bijna niks eet en dit eet ze nu al een tijdje met smaak. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
En omdat het volgens mij ook nog best een goede brok is.
En omdat het volgens mij ook nog best een goede brok is.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
We voeren al jaren Cavom. Honden doen het er goed op, altijd stevige ontlasting en het is betaalbaar. Dat vind ik 'bijzonder' genoeg 

- Maeve
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het voordeel van geperst zit hem erin dat de brokken in vloeistof oplossen en uit elkaar vallen. De krokante brokken hebben de neiging om zich juist te vullen met de vloeistof en zo enorm uit te zetten, dat zou ook gebeuren onder invloed van maagsappen. Dit ligt zwaarder op de maag en zou o.a. het risico op een maagkanteling vergroten, aldus meneer Farmfood. Oh en omdat geperst onder een minder hoge temperatuur wordt geproduceerd zouden er meer voedingsstoffen bewaard blijven die tijdens het proces van krokante als het ware worden verbrand.
Ik voer ook naar tevredenheid Cavom, doen ze het erg goed op

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
maar de ingrediënten van deze brokken lijken mij op zich niet bijzonder toch?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
In dezelfde serie ben ik uit eindelijk belandt bij Kenner geperst. De analyse is bijna het zelfde, de prijs is veel lager.

- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
Kijk ook eens naar de samenstelling van Markus Mühle. Fruit, kruiden, groenlipmossel, droogveen, ginseng(seniorvoer) zijn daar ondermeer aan toegevoegd. Sinds jaar en dag voer ik dit merk aan mijn honden, wissel regelmatig tussen de varianten Natur-Nah, Black Angus, Roodwild en Lupo. Daarnaast krijgen ze KVV, en eten ze tafelrestjes.Teuntje schreef:maar de ingrediënten van deze brokken lijken mij op zich niet bijzonder toch?
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
De voordelen van geperste brok gaat inderdaad niet zozeer over de ingrediënten maar hoe die verwerkt worden.Teuntje schreef:maar de ingrediënten van deze brokken lijken mij op zich niet bijzonder toch?
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
De inhoudt van Cavom is zeker niet goed als je dan toch goede brokken zou willen geven doglovers gold. Deze hebben goede brokken. Mijn pup weigert alle brokken te eten dus ik was toch al van plan om kvv te geven. Ik heb nog een onaangebroken zak dogloversgold staan van 13kg. Mocht in je de buurt van Tilburg wonen.. mag je of kun je het van mij overnemen.Maeve schreef:De voordelen van geperste brok gaat inderdaad niet zozeer over de ingrediënten maar hoe die verwerkt worden.Teuntje schreef:maar de ingrediënten van deze brokken lijken mij op zich niet bijzonder toch?
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Heb even gekeken naar die brokken, die zijn duur. Niet normaal. Ik eet zelf ook geen biefstuk. Dus mijn honden doen het ook maar met wat goedkopere brokken.incubi666 schreef:De inhoudt van Cavom is zeker niet goed als je dan toch goede brokken zou willen geven doglovers gold. Deze hebben goede brokken. Mijn pup weigert alle brokken te eten dus ik was toch al van plan om kvv te geven. Ik heb nog een onaangebroken zak dogloversgold staan van 13kg. Mocht in je de buurt van Tilburg wonen.. mag je of kun je het van mij overnemen.Maeve schreef:De voordelen van geperste brok gaat inderdaad niet zozeer over de ingrediënten maar hoe die verwerkt worden.Teuntje schreef:maar de ingrediënten van deze brokken lijken mij op zich niet bijzonder toch?
Mijn vorige honden deden het goed op Cavom.
Anne krijgt nu speciale brokken van Hill’s omdat haar alvleesklierwaarden ietwat verhoogd waren.
En Tanja krijgt brouwers hondenbrokken, sport extreme.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik denk dat meneer Farmfood dan graag vasthoud aan het plaatje van glazen water met brokkenMaeve schreef:Het voordeel van geperst zit hem erin dat de brokken in vloeistof oplossen en uit elkaar vallen. De krokante brokken hebben de neiging om zich juist te vullen met de vloeistof en zo enorm uit te zetten, dat zou ook gebeuren onder invloed van maagsappen. Dit ligt zwaarder op de maag en zou o.a. het risico op een maagkanteling vergroten, aldus meneer Farmfood. Oh en omdat geperst onder een minder hoge temperatuur wordt geproduceerd zouden er meer voedingsstoffen bewaard blijven die tijdens het proces van krokante als het ware worden verbrand.

Door de lagere temperatuur kan geperst kan bij honden met wat gevoeligere darmen tot problemen leiden. Die brokken zijn wat lastiger te verteren. Bij krokant wordt het een stukje meer beschikbaar gemaakt door de hogere temperatuur.
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
En wat is er precies niet goed aan?incubi666 schreef:De inhoudt van Cavom is zeker niet goed
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
incubi666 schreef:De inhoudt van Cavom is zeker niet goed als je dan toch goede brokken zou willen geven doglovers gold. Deze hebben goede brokken. Mijn pup weigert alle brokken te eten dus ik was toch al van plan om kvv te geven. Ik heb nog een onaangebroken zak dogloversgold staan van 13kg. Mocht in je de buurt van Tilburg wonen.. mag je of kun je het van mij overnemen.Maeve schreef:De voordelen van geperste brok gaat inderdaad niet zozeer over de ingrediënten maar hoe die verwerkt worden.Teuntje schreef:maar de ingrediënten van deze brokken lijken mij op zich niet bijzonder toch?

Nee, Enschede ligt niet naast Tilburg.
En verder doen ze het al een hele tijd prima op Cavom, dus als je 't niet erg vind sla ik je aanbod af

Die inderdaad ja. We hebben zelfs de test met brokken in water tijdens de les gedaanveertje schreef:Ik denk dat meneer Farmfood dan graag vasthoud aan het plaatje van glazen water met brokkenDan zie je inderdaad dat beeld, maar dan is er geen spraken van kauwen, maagwerking, verteringsenzymen etc. die de brokken bewerken.
Door de lagere temperatuur kan geperst kan bij honden met wat gevoeligere darmen tot problemen leiden. Die brokken zijn wat lastiger te verteren. Bij krokant wordt het een stukje meer beschikbaar gemaakt door de hogere temperatuur.

-
- Zeer actief
ohw drijvende brokjes
arme honden.. ik heb nogal eens honden gehad die heul erg moesten boeren en winden van geperste brok.. nu heb ik er een die het er super op doet..... tja

-
- Actief
Granen is het antwoord en honden worden ook gauw dik op dit voer. Is m ijjn mening. Ik ben zelf nu over op kvv. Maar als jullie honden problemen met ziektes fan wordt het lastiger. Mijn moeder moet ook voor haar hond 2 soorten door elkaar mixen. Eukanuba digestic en rc hyperalergeen hr20 ofzo iets. Haar hond kan niet tegen granen heeft zeer gevoelige darmen. En als 1 hond ziek is. Heeft hij het ook meteen.under the red sky schreef:En wat is er precies niet goed aan?incubi666 schreef:De inhoudt van Cavom is zeker niet goed
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden waren altijd slank ook toen ze Cavom kregen.incubi666 schreef:Granen is het antwoord en honden worden ook gauw dik op dit voer. Is m ijjn mening. Ik ben zelf nu over op kvv. Maar als jullie honden problemen met ziektes fan wordt het lastiger. Mijn moeder moet ook voor haar hond 2 soorten door elkaar mixen. Eukanuba digestic en rc hyperalergeen hr20 ofzo iets. Haar hond kan niet tegen granen heeft zeer gevoelige darmen. En als 1 hond ziek is. Heeft hij het ook meteen.under the red sky schreef:En wat is er precies niet goed aan?incubi666 schreef:De inhoudt van Cavom is zeker niet goed
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Bij mijn honden ligt geperst juist altijd zwaar op de maag. En als je naar die glazen kijkt nemen vleesrijke gebakken brokken niet zo veel toe in volume met water. Geperst valt (heel) veel langzamer uiteen.veertje schreef:Ik denk dat meneer Farmfood dan graag vasthoud aan het plaatje van glazen water met brokkenMaeve schreef:Het voordeel van geperst zit hem erin dat de brokken in vloeistof oplossen en uit elkaar vallen. De krokante brokken hebben de neiging om zich juist te vullen met de vloeistof en zo enorm uit te zetten, dat zou ook gebeuren onder invloed van maagsappen. Dit ligt zwaarder op de maag en zou o.a. het risico op een maagkanteling vergroten, aldus meneer Farmfood. Oh en omdat geperst onder een minder hoge temperatuur wordt geproduceerd zouden er meer voedingsstoffen bewaard blijven die tijdens het proces van krokante als het ware worden verbrand.
Ik voer ook naar tevredenheid Cavom, doen ze het erg goed opDan zie je inderdaad dat beeld, maar dan is er geen spraken van kauwen, maagwerking, verteringsenzymen etc. die de brokken bewerken.
Dat kunnen ze in de praktijk uren na het eten nog opkotsen.
Daarbij kan ik het bij de meesten bekijken met m'n biks

Oh. Dus omdat je moeders hond niet tegen granen kan, kan geen enkele hond tegen granen? Ja nee, goedincubi666 schreef:
Granen is het antwoord en honden worden ook gauw dik op dit voer. Is m ijjn mening. Ik ben zelf nu over op kvv. Maar als jullie honden problemen met ziektes fan wordt het lastiger. Mijn moeder moet ook voor haar hond 2 soorten door elkaar mixen. Eukanuba digestic en rc hyperalergeen hr20 ofzo iets. Haar hond kan niet tegen granen heeft zeer gevoelige darmen. En als 1 hond ziek is. Heeft hij het ook meteen.

En hoe vaak gaan we nog topics openen over wat een 'goede brok' is voor een normaal gezonde hond? Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat, als je hond het er goed op doet, het een prima brok is? Zolang je hond geen dikke breiige hopen stront produceert, zich niet open krabt, netjes op gewicht te houden is en een goed energiepeil heeft, is het écht, écht, écht prima hoor.
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoiets dusSandra&co schreef:Oh. Dus omdat je moeders hond niet tegen granen kan, kan geen enkele hond tegen granen? Ja nee, goedincubi666 schreef:
Granen is het antwoord en honden worden ook gauw dik op dit voer. Is m ijjn mening. Ik ben zelf nu over op kvv. Maar als jullie honden problemen met ziektes fan wordt het lastiger. Mijn moeder moet ook voor haar hond 2 soorten door elkaar mixen. Eukanuba digestic en rc hyperalergeen hr20 ofzo iets. Haar hond kan niet tegen granen heeft zeer gevoelige darmen. En als 1 hond ziek is. Heeft hij het ook meteen.![]()
En hoe vaak gaan we nog topics openen over wat een 'goede brok' is voor een normaal gezonde hond? Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat, als je hond het er goed op doet, het een prima brok is? Zolang je hond geen dikke breiige hopen stront produceert, zich niet open krabt, netjes op gewicht te houden is en een goed energiepeil heeft, is het écht, écht, écht prima hoor.

-
- Zeer actief
ik zou erg uit kijken jou breddie blijft ook drijven op het water, straks krijg je er last van 

-
- Actief
under the red sky schreef:Zoiets dusSandra&co schreef:incubi666 schreef:
Granen is het antwoord en honden worden ook gauw dik op dit voer. Is m ijjn mening. Ik ben zelf nu over op kvv. Maar als jullie honden problemen met ziektes fan wordt het lastiger. Mijn moeder moet ook voor haar hond 2 soorten door elkaar mixen. Eukanuba digestic en rc hyperalergeen hr20 ofzo iets. Haar hond kan niet tegen granen heeft zeer gevoelige darmen. En als 1 hond ziek is. Heeft hij het ook meteen.
Oh. Dus omdat je moeders hond niet tegen granen kan, kan geen enkele hond tegen granen? Ja nee, goed![]()
Klopt wswat je zegt als je hond er goed op doet niets aan veranderen. Iedere hond is anders. Dus echt goede brok is er niet
Als je goed zoekt zie je overal wel iets slechts in. Maar mijn mening is gewoon dat granen geen hondenvoer is. Krokante brok betekent te lang gebakken dus teveel nodige voedingsstoffen verloren. Geperste tja dan wel iets beter. Maar kan niet alle honden tegen. Ieder zijn eigen keuze.
Ik ga voor vers. Kvv compleet plus.
Waarom zijn granen geen hondenvoer? Honden zijn omnivoren. Tuurlijk hebben ze eiwitten e.d. nodig, maar granen zijn als toevoeging (tenzij een hond allergisch is maar daar hadden we het helemaal niet over) echt prima.
-
- Actief
Wie bepaald dat honden omnivoren zijn? Ze hebben een schaar gebit dat heeft als voorbeeld een varken niet. En dat is wel een alles eter. Natuurlijk lust een hond Alles maar of het goed is voor de hond is een ander verhaal.Sandra&co schreef:Waarom zijn granen geen hondenvoer? Honden zijn omnivoren. Tuurlijk hebben ze eiwitten e.d. nodig, maar granen zijn als toevoeging (tenzij een hond allergisch is maar daar hadden we het helemaal niet over) echt prima.
Ik snap niet dat ik met jou een discussie aan ga, maar here comes.
Ik beschouw honden als omnivoor omdat ondertussen al miljárden honden al duizenden jaren lang prima zonder gebreken oud worden op restafval en, tegenwoordig, standaard brokken. En de standaard brok is bepaald niet 100% vlees.
Nee, ze hebben geen knobbelkiezen, maar dat doet niets er voor mij af. Geef een paard maar eens alleen vlees en orgaan te eten. Áls ze dat op magische wijze al willen eten, moet je eens zien hoe lang dat goed gaat. En geef een kat maar eens een puur plantaardig dieet. Kijken hoe snel die sneeft.
Ik beschouw honden als omnivoor omdat ondertussen al miljárden honden al duizenden jaren lang prima zonder gebreken oud worden op restafval en, tegenwoordig, standaard brokken. En de standaard brok is bepaald niet 100% vlees.
Nee, ze hebben geen knobbelkiezen, maar dat doet niets er voor mij af. Geef een paard maar eens alleen vlees en orgaan te eten. Áls ze dat op magische wijze al willen eten, moet je eens zien hoe lang dat goed gaat. En geef een kat maar eens een puur plantaardig dieet. Kijken hoe snel die sneeft.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Want de Standaard katten Brok is 100% vlees?
Nee. Maar katten leven van eiwitten, die kunnen geen plantaardig materiaal verteren. Honden wel. Je kunt prima allerlei rotzooi in kattenbrokken steken, maar ze zullen daar niks uit halen. Het is vulling wat ze gelijk uitkakken. Ze zullen er niet acuut aan dood gaan, maar op de lange termijn worden ze er vaak bepaald niet beter van.maart schreef:Want de Standaard katten Brok is 100% vlees?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Een brok is een brok. De kattenbrokken hier bevatten evengoed aardappelen en erwten en lijnzaad.
Feitelijk hebben de honden meer een carnivoren dieet dan de katten
Ik vind overigens de kat ook meer een carnivoor dan een hond hoor. Maar zat katten die overleven op whiskas. Dus die vergelijkingen gaat naar mijn mening niet op.
Feitelijk hebben de honden meer een carnivoren dieet dan de katten

Ik vind overigens de kat ook meer een carnivoor dan een hond hoor. Maar zat katten die overleven op whiskas. Dus die vergelijkingen gaat naar mijn mening niet op.