Oh bah, moeilijk heDeDiana schreef:Het gaat eigenlijk allemaal nog steeds goed naar omstandigheden. Haar bulten blijven wel wat groeien, maar dat is niet anders dan de afgelopen jaren. Ik merk niet aan haar dat ze pijn heeft of er iets niet goed gaat, ze vindt het heel fijn dat het hier zo lekker warm is en is daardoor ook wat meer bezig en in beweging. Ze is verder wel af en toe wat kippig en warrig en kan heel erg in haar eigen wereld zitten, maar dat had ze ook al die tijd bij mij al. Maar ja, jonger wordt ze er niet op natuurlijk en ze kiest nu steeds vaker eieren voor haar geld, terwijl ze jaren geleden zich echt nog wel kon laten gelden tegenover de andere honden. En daar gaan de andere honden dus ook een beetje misbruik van makenAlfilillo schreef:Ach ...DeDiana schreef:Ik zie dat hier ook langzaam maar zeker veranderen met Taartje. Ze wordt meer genegeerd door de andere honden en ook wel eens gecorrigeerd door Amoz, wat twee jaar geleden echt ondenkbaar was. Sinds een paar weken gromt Amy zelfs af en toe als Taartje bij haar wil komen liggen of wil spelen, terwijl Amy superonderdanig is in de roedel en ook altijd is geweest tegenover Taartje. Maar nu niet meer.
Als Taartje zich stoot of als ze schrikt dan gilt ze heel snel en bij Amoz en Mila lokt dat gillen een reactie uit. Best wel heftig om te zien hoe honden op zwakte kunnen reagerenEn zij zien iets wat ik nog niet zie, want Taartje maakt totaal geen zieke indruk, is levendig, eet goed en doet alles wat ze twee jaar geleden ook deed. Maar het zijn voor mij wel duidelijke signalen dat er iets gaande is.
Hoe gaat het met haar poot?
Gelukkig gaat het hier 99,9% van de tijd gewoon heel vreedzaam hoor, maar aan kleine dingen merk ik wel dat de houding van de andere honden ten opzichte van Taartje aan het veranderen is.

Binnen gaat het hier vooralsnog gemoedelijk, als dat veranderd ga ik er wel een punt achter zetten. En het stomme is dat dat zowel bij Mika als bij Gol het geval kan zijn. Ik neem echt nooit meer twee honden van dezelfde leeftijd