Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie denkt met me mee *We weten het*

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Wie denkt met me mee

Ongelezen bericht door blondie »

Waar ik gisteren was, was een reu van 5 jaar. En hij was best breed, en kwam bij mij net boven de knie, ik vond hem niet heel klein maar ook inderdaad niet groot, goede middelmaat vond ik het en qua body echt een hond die er stond.
Dat vind ik van Jol ook die zie ik ook niet als heel klein, en onze Aki vind ik weer een kleinere herder, terwijl een ander dat weer anders ziet.
Wat jij (Longfields) zegt herken ik ook van wat mijn collega over de hond zegt, en wat blaffen betrof gisteren vond ik het heel netjes, ze zijn pas verhuisd van een woonhuis naar een flat, zij vond het vervelend dat de hond reageerde op de bel, want in het andere huis stond de bel uit. Maar voor een hond die voor het eerst in 5 jaar te maken krijgt met een bel als bezoek zich aankondigt, vond ik dat hij heel netjes kort aansloeg en heel vriendelijk en enthousiast was naar vreemd bezoek, dook op mij af en het was direct goed, maar :mrgreen: ik had een loopse tevenlucht om me heen hangen, dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben dat hij mij verkoos boven het andere bezoek :engel:

Maar ik opperde het als ook iets om naar te kijken, al zijn er geloof ik niet veel of vaak nestjes in Nederland van dit ras?

Voor mij zou vachtonderhoud trouwens me weerhouden, en de snor :mrgreen: heb toch liever een kortharige hond.

@Gimmick zit even te verzinnen.. zag dalmaat genoemd worden. Zelf vind ik dat vrij drukke honden met toch wel een eigenzinnige houding. Maar dat is op basis van 4 dalmaten die ik heb ervaren in mijn omgeving.

Verder komt in mij op Bouvier, bearded collie, beauceron? Ik denk zelf dat een type uit de hoeders of waak-en verdedigingsrassen best goed zou kunnen passen.
Bouvier blijf ik zelf een zwak ook voor houden, op de club jaren geleden toen ik nog trainde een ontzettend leuke werklijn meegemaakt en in mijn kennissen kring een fokster van showlijn maar zulke leuke bouviers :I: (maar ook daar zie ik de vachtverzorging niet van zitten)
Beauceron noem ik omdat ik daar eigenlijk ook wel positieve ervaringen mee heb, ook van vreemde honden. Het is een ras wat actief is, de honden die ik heb ontmoet vind ik relaxter dan bijvoorbeeld een Duitser of Mechelse herder bij vreemde honden in contacten, verder vind ik ze baasgericht en actief.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

blondie schreef:Waar ik gisteren was, was een reu van 5 jaar. En hij was best breed, en kwam bij mij net boven de knie, ik vond hem niet heel klein maar ook inderdaad niet groot, goede middelmaat vond ik het en qua body echt een hond die er stond.
Dat vind ik van Jol ook die zie ik ook niet als heel klein, en onze Aki vind ik weer een kleinere herder, terwijl een ander dat weer anders ziet.
Wat jij (Longfields) zegt herken ik ook van wat mijn collega over de hond zegt, en wat blaffen betrof gisteren vond ik het heel netjes, ze zijn pas verhuisd van een woonhuis naar een flat, zij vond het vervelend dat de hond reageerde op de bel, want in het andere huis stond de bel uit. Maar voor een hond die voor het eerst in 5 jaar te maken krijgt met een bel als bezoek zich aankondigt, vond ik dat hij heel netjes kort aansloeg en heel vriendelijk en enthousiast was naar vreemd bezoek, dook op mij af en het was direct goed, maar :mrgreen: ik had een loopse tevenlucht om me heen hangen, dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben dat hij mij verkoos boven het andere bezoek :engel:

Maar ik opperde het als ook iets om naar te kijken, al zijn er geloof ik niet veel of vaak nestjes in Nederland van dit ras?

Voor mij zou vachtonderhoud trouwens me weerhouden, en de snor :mrgreen: heb toch liever een kortharige hond.

@Gimmick zit even te verzinnen.. zag dalmaat genoemd worden. Zelf vind ik dat vrij drukke honden met toch wel een eigenzinnige houding. Maar dat is op basis van 4 dalmaten die ik heb ervaren in mijn omgeving.

Verder komt in mij op Bouvier, bearded collie, beauceron? Ik denk zelf dat een type uit de hoeders of waak-en verdedigingsrassen best goed zou kunnen passen.
Bouvier blijf ik zelf een zwak ook voor houden, op de club jaren geleden toen ik nog trainde een ontzettend leuke werklijn meegemaakt en in mijn kennissen kring een fokster van showlijn maar zulke leuke bouviers :I: (maar ook daar zie ik de vachtverzorging niet van zitten)
Beauceron noem ik omdat ik daar eigenlijk ook wel positieve ervaringen mee heb, ook van vreemde honden. Het is een ras wat actief is, de honden die ik heb ontmoet vind ik relaxter dan bijvoorbeeld een Duitser of Mechelse herder bij vreemde honden in contacten, verder vind ik ze baasgericht en actief.
vacht onderhoud vind ik geen probleem.
dalmaat is ook geen optie de Wheaten vind ik niet expliciet een mooie hond en ik denk dat hij de drive mist die ik graag voor het fietsen zou willen zien.
Bouvier heb ik me eerder in verdiept maar op dit moment zijn de lijnen niet om over naaar huis te schrijven. log groot en lomp.
Beauceron is misschien nog een optie maar spreekt me in eerste instantie niet specifiek aan.
LongFields schreef:
blondie schreef:
blondie schreef:Ik kom net bij iemand vandaan met een Wheaten Terriër. Wat een ontzettende leuke hond :I:
Hier kom je ze niet vaak tegen, en ik kende het ras niet, maar wellicht voor jou om je in te verdiepen?
Heb je nog kans gezien om hier naar te kijken? Niet echt een bekend ras, maar wat ik van die collega hoor en hoe ik die hond gisteren ervoer vond ik het zelf wel een erg leuk ras. Wel vachtverzorging nodig.
Mijn vriendin heeft een Soft Coated Wheaten Terriër, die is van dezelfde leeftijd als Mojo. Een heerlijk hondje, sportief, niet té fel en gewoon sociaal naar andere honden, mensen en de eigen huisdieren (katten en konijnen). Jaagt wel als ze de kans krijgt maar luistert ook erg goed dus als je haar in de gaten hebt als ze wat ziet of ruikt is ze prima terug te roepen. Ze is wel wat waaks maar dat uit zich hooguit in wat blaffen en is zonder moeite prima in banen te leiden.
Vacht heeft wel wat onderhoud nodig, moet geknipt worden en goed uit de klit worden gehouden.

Zelf vind ik ze vrij klein en weet niet of ze geschikt en groot genoeg zijn om echt te trekken met bikejoren, maar denk dat de meeste dat wel leuk zouden vinden om te doen.

Mechelaarteef zou best kunnen, als je een minder waaks exemplaar zou uitzoeken.
Australian of Working Kelpie lijkt me ook een goede optie.
working heeft dan mijn voorkeur denk ik.
Maar ik ken persoonlijk geen fokkers en dat maakt het wel lastig om een beeld te krijgen van ze in meervoud. Want ik wil niet afgaan op enkele losse exemplaren.

ik heb ondertussen een aantal pb's van mensen gekregen om eens kennis te komen maken met rassen en zelfs al een aantal die een nest in de planning hebben.
ik ga me zeker verder oriënteren. Ik heb geen haast en ga me rustig orienteren op de vele verschillende opties.
En vooral genieten van de hele aanloop en het uitzoeken van fokkers, combinaties en wat ik nu precies wil.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie

Ongelezen bericht door gerard k »

Gimmick schreef:
Maar ik ken persoonlijk geen fokkers en dat maakt het wel lastig om een beeld te krijgen van ze in meervoud. Want ik wil niet afgaan op enkele losse exemplaren.

ik heb ondertussen een aantal pb's van mensen gekregen om eens kennis te komen maken met rassen en zelfs al een aantal die een nest in de planning hebben.
ik ga me zeker verder oriënteren. Ik heb geen haast en ga me rustig orienteren op de vele verschillende opties.
En vooral genieten van de hele aanloop en het uitzoeken van fokkers, combinaties en wat ik nu precies wil.
Ik zie dat je in drente woont.
In doldersum woont de fokker van mijn working kelpie. Die hebben er 16 ofzo.

Ze zitten ook op facebook.
Shepherds working kelpies.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Angelique. schreef:
Gimmick schreef: Ik ben vaak wat "bang" voor de werkhonden rassen. Omdat ik denk dat ik ze niet genoeg kan bieden.

Niet doen, het word zo vreselijk overtrokken :wink:
Wij sporten echt niet 7 dagen in de week hoor....verre van zelfs :wink:
Het ligt denk ik aan je referentiekader. De gemiddelde baas vindt het al snel te veel.
Met gimmick ben je heel wat aan activiteiten en drive gewend.

Naap is een harde werker, die doet twee dagen helemaal niks, drie dagen met mate en twee op z'n top.
Momenten van rust voor herstel, spieropbouw en geestelijke balans zijn net zo belangrijk als die van activiteit vind ik zelf.
Thuis is het een haardkleed.
Gimmick
Zeer actief

Boutje schreef:Als je working kelpie overweegt ken ik ook wel een goede fokker.
Vizla ook trouwens, maar het aankomende nestje zit de wachtlijst al overvol zei ze me gisteren.

En ik weet dat ze een slechte naam hebben qua gezondheid, maar vrienden van me doen canicross met 2 flatcoats, lief, sociaal maar klein beetje lomp soms (vooral hun reu), goed met kinderen en tot nu toe goed gezond.
Flatcoated retriever valt echt af door de gezondheid. En daarnaast zijn het niet echt de "atleten" die ik zoek.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gimmick
Zeer actief

gerard k schreef:
Gimmick schreef:

Heb al een keer op hun fbgekeken maar viel daar over het "availible for stock only" bij bijna iedere hond.
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie

Ongelezen bericht door gerard k »

Gimmick schreef:
gerard k schreef:
Gimmick schreef:

Heb al een keer op hun fbgekeken maar viel daar over het "availible for stock only" bij bijna iedere hond.
Dat zijn over het algemeen pups uit combinaties die zo sterk bij vee zijn dat ze de nieuwe baas daarop al voorselecteren.
Ze hebben ook nestjes uit rustigere combinaties die ze wel in een huiselijke setting durven te zetten.
Het is niet dat ze dat minderwaardig vinden, meer dat ze gaan voor een combinatie die werkt en waarbij de hond op zijn plek zit.
pointer
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound

Ongelezen bericht door pointer »

Even over de staande honden. Hier x-pointer en x- DSK. Pablo ken je, hij doet het super in de canicross. Hij vind het geweldig om te doen. Mai met zijn 10 maand kunnen we nog niet veel van zeggen.
Maar beide uitermate vriendelijke honden. Ja, ze hebben beweging nodig, maar 2 daags een losloopwandeling en 2x trainen in de week is wel genoeg.
Jachtpassie is wel een dingetje, m.n. Pablo heeft een neus die bijzonder goed werkt en ik moet hem met loslopen goed in de gaten houden. Dat loopt niet echt ontspannen. Maar hier heeft de opvoeding ook wat mee te maken. Ik denk maar zo dat een Tara dit jachtgedrag beter onder controle kan krijgen.
Op zich denk ik dat een staande hond best bij je wensen zou kunnen passen.
Groetjes Iris
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou sowieso een sportieve hond buiten de stamboom jachthonden zoeken. Als ik voor sport een hond zocht werd het een kruising tussen twee sportieve rassen ver buiten de rasgroep. Dus een kruising vizla x poedel ja. Een kruising husky x labrador ja. Een kruising windhond x herder ja. Maar nooit een hond uit een ras met werklust. Geen weimeraner want die zijn soms hartstikke scherp op mensen. Geen DSK want die kunnen soms domweg niet eens van de lijn omdat ze katten mollen of kleine hondjes grijpen. Verder rennen die met pech meteen weg als ze een haas of konijn zien.
Dus beter wat meer gematigd maar fysiek wel sportief. Werklust is in mijn ogen ingefokt probleemgedrag in de dop. Stafford wil vechten is als weimeraner wil waken en jagen. De basis voor gezeik.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Als je de poedel mee neemt, kijk dan héél goed naar lijnen. Ik ben gezegend met een stabiele, sociale poedel die ook graag samen werkt (al vindt hij flinke afleiding wel een uitdaging, maar hij is ook nog jong). Maar er lopen ook een hoop onzekere, zelfs angstige poedels rond. De reuen zijn niet altijd gezellig naar andere honden, maar echt hondagressie niet. Ik ken wel poedels die canicrossen e.d., Elmo zou dat ook fantastisch vinden.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik besef net dat jouw verlanglijst eigenlijk gelijk is aan de onze :mrgreen: Helaas kwam Sirenes nest nu net niet uit en moest ik het laten gaan. Ik ben benieuwd waar jij op uit komt.
Intussen lees ik mee :mann:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Heavy schreef:
lucie schreef:zelf zou ik nooit de mechelaar aanbevelen voor een gezin. Misschien net die ene herplaatser die daarvoor gebleken geschikt is, maar zeker niet als ras.
Vanwege het waken bedoel je? Dat snap ik wel en ik zou om die reden ook geen Duitse herder aanbevelen maar Heavy zou wel in het plaatje passen . Maar een mechel pup is misschien ook wel niet erg handig in een druk gezin met kleine kinderen :wink:
waken / herderen / regelen, sowieso al niet handig met kinderen maar daarin heb je nog grote verschillen. Mijn Amber regelt en herdert helemaal niet, heeft 0 jachtpassie, super baasgericht, 0 agressie, voor mechel normaal energieniveau enz enz. Perfect passend in Gimmicks plaatje zou je zeggen.
Maar die is weer erg prikkelgevoelig. Ze zou doodongelukkig worden van al het 'gedoe' in een gezin met èn drukke honden èn kleine kinderen. Mijn vorige x mechel was minder prikkelgevoelig, maar wel hyperactief en nerveus van zichzelf. Ik ben geen expert, maar ik vind een mechel gewoon geen gezinshond, die zijn van zichzelf al 'veel'. Een duitser is wat flegmatieker is mijn ervaring
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Manuma schreef:Ik besef net dat jouw verlanglijst eigenlijk gelijk is aan de onze :mrgreen: Helaas kwam Sirenes nest nu net niet uit en moest ik het laten gaan. Ik ben benieuwd waar jij op uit komt.
Intussen lees ik mee :mann:
Het nest van sirene kwam ons ook niet optimaal maar helaas is dat ook niks geworden. Nu heeft het er wel voor gezorgd dat ik om me heen aan het kijken ben....
En ik heb mijn oog al wel ergens op laten vallen maar eerst alles concreet voordat ik daar iets over ga zeggen.
Gimmick
Zeer actief

Iris123 schreef:De beide beaucerons hier in de straat zijn hondaggressief. En verschrikkelijk waaks dus voor een zoete inval idee totaal ongeschikt. Ligt misschien aan lijnen of opvoeding maar beide gezinnen gaan bij een volgende hond voor een ander ras.

Het sprtieve aspect is wel heel positief, er wordt met beide honden gefietst en hardgelopen, ze komen allebei geen beweging tekort, en ze zijn voor eigen mensen verschrikkelijk lief.

Voor bekenden kunnen ze dat ook zijn maar bijvoorbeeld zelfs bij begroetingen worden er soms bekenden vriendelijk bij de arm genomen (door de beauceron) die dan het begroetende bezoek even op afstand begeleidt.

Als erfbewaker die ook sportief en knuffelbeer mag zijn erg fijn maar het waken en hoeden zit er heel diep in zodat het me niet handig lijkt bij wat ts zoekt.
Het is ook niet het type hond wat me aanspreekt.
Ik heb er meerdere meegemaakt stuk of 7 nu waarvan maar 1 en loeder was.
Maar de hond zelf spreekt me niet nadrukkelijk aan
Gimmick
Zeer actief

lucie schreef:
Heavy schreef:
lucie schreef:zelf zou ik nooit de mechelaar aanbevelen voor een gezin. Misschien net die ene herplaatser die daarvoor gebleken geschikt is, maar zeker niet als ras.
Vanwege het waken bedoel je? Dat snap ik wel en ik zou om die reden ook geen Duitse herder aanbevelen maar Heavy zou wel in het plaatje passen . Maar een mechel pup is misschien ook wel niet erg handig in een druk gezin met kleine kinderen :wink:
waken / herderen / regelen, sowieso al niet handig met kinderen maar daarin heb je nog grote verschillen. Mijn Amber regelt en herdert helemaal niet, heeft 0 jachtpassie, super baasgericht, 0 agressie, voor mechel normaal energieniveau enz enz. Perfect passend in Gimmicks plaatje zou je zeggen.
Maar die is weer erg prikkelgevoelig. Ze zou doodongelukkig worden van al het 'gedoe' in een gezin met èn drukke honden èn kleine kinderen. Mijn vorige x mechel was minder prikkelgevoelig, maar wel hyperactief en nerveus van zichzelf. Ik ben geen expert, maar ik vind een mechel gewoon geen gezinshond, die zijn van zichzelf al 'veel'. Een duitser is wat flegmatieker is mijn ervaring
Ik snap wat je bedoeld maar ik denk wel dat je ze nu iets te negatief neer zet hoor.
En beetje stabiele lijn zijn echt geen extreme uitzonderingen.
Als het zo slecht gesteld is met de mechelaar dat ze niet eens in een gezin kunnen mee draaien na naast hun mentale en fysieke uitdagingen. .. dat is wel een serieus probleem dan.
Natuurlijk kunnen niet alle lijnen dat. De mechelaar van een vriendin hoeft echt niet in een gezin te zitten maar ik zie er toch zat mee draaien in gezinnen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gimmick schreef:
lucie schreef:
Heavy schreef:
Ik snap wat je bedoeld maar ik denk wel dat je ze nu iets te negatief neer zet hoor.
En beetje stabiele lijn zijn echt geen extreme uitzonderingen.
Als het zo slecht gesteld is met de mechelaar dat ze niet eens in een gezin kunnen mee draaien na naast hun mentale en fysieke uitdagingen. .. dat is wel een serieus probleem dan.
Natuurlijk kunnen niet alle lijnen dat. De mechelaar van een vriendin hoeft echt niet in een gezin te zitten maar ik zie er toch zat mee draaien in gezinnen.
Ik heb dan geen stamboommechels maar deze draaien gewoon mee hoor. Ik ben dan alleen maar broers en zussen leven gewoon bij gezinnen. Dat gaat prima
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik weet niet of ik een zuivere working kelpie zou aanraden wanneer je er geheel niet mee zou willen gaan schapen drijven, wil niet zeggen dat het niet zou kunnen werken.

Nu word ik zelf een beetje geïrriteerd van de site van shepherds working kelpie... ik begrijp dat je je ras lief hebt, maar om de andere variëteit zo af te branden vind ik niet nodig. Ik denk dat de beide variëteiten elkaar nog nodig hebben om ze beide gezond te houden.
Maar dat staat los van deze vraag :mrgreen:

Houdt er rekening mee dat bij de WK veel kanker en bot problemen voorkomen, bij beide variëteiten hartproblemen. Mocht je een kelpie overwegen dan altijd uit geteste ouders.

Ik denk dat een AK ook zeker zou passen bij jouw doelen, zeker een hondje zoals mijn pup, bloed snel, baas gericht, sociaal, gezellig.. ja ik denk dat dit type wel zou passen in het wensenlijstje.

Van de staande honden vind ik de Viszla het meest geschikt, gisteren ze op de show gezien, echt heel gezellige en sociale honden. :D
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

kloesje schreef:Ik weet niet of ik een zuivere working kelpie zou aanraden wanneer je er geheel niet mee zou willen gaan schapen drijven, wil niet zeggen dat het niet zou kunnen werken.

Nu word ik zelf een beetje geïrriteerd van de site van shepherds working kelpie... ik begrijp dat je je ras lief hebt, maar om de andere variëteit zo af te branden vind ik niet nodig. Ik denk dat de beide variëteiten elkaar nog nodig hebben om ze beide gezond te houden.
Maar dat staat los van deze vraag :mrgreen:

Houdt er rekening mee dat bij de WK veel kanker en bot problemen voorkomen, bij beide variëteiten hartproblemen. Mocht je een kelpie overwegen dan altijd uit geteste ouders.

Ik denk dat een AK ook zeker zou passen bij jouw doelen, zeker een hondje zoals mijn pup, bloed snel, baas gericht, sociaal, gezellig.. ja ik denk dat dit type wel zou passen in het wensenlijstje.

Van de staande honden vind ik de Viszla het meest geschikt, gisteren ze op de show gezien, echt heel gezellige en sociale honden. :D
Ik blijf het lastig vinden om mijn weg in Kelpie land te vinden.
En dat zorgt er ook voor dat ik wat afhaak.

Ik heb 2 mooie opties open staan waarvan 1 mijn voorkeur heeft op dit moment.
Ik hoop dat dat wat wordt. Maar 1 ding is zeker dit topic heeft mij wel op die weg gezet...
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik zou je zo een Mechelaar aanraden hoor. Ik heb zelf alleen maar 100% werkende Mechelaars gehad uiteraard, maar over het algemeen vind ik dat het best vaak overdreven wordt wat ze zouden moeten doen elke dag. Die gasten van mij kunnen rustig een dag of wat met minder toe en worden ook niet gek tijdens een week of wat vakantie.

Marco zou een ideale gezinshond zijn. Louitje weer iets minder, die zou ik denk ik liever niet in een gezin met jonge gillende rennende kinderen zetten, maar andere die ik gehad heb weer wel.

Je onderneemt genoeg met ze. En met een flink stuk (hard)lopen of fietsen zijn ze al best tevreden. Ik zou nu, in tegenstelling tot vroeger toen ik nog niet bekend was met het ras, privé zonder problemen een Mechelaar kopen.
Ik zou ze zeker niet aan iedereen aanraden, maar ik denk dat jij je er prima mee redt.
O trouwens van alle Mechelaars die ik inmiddels heb gehad, 5 reuen, was er geen 1 hondagressief. Maar dat kan uiteraard puur toeval zijn.
Gr. Aniek

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laeken schreef:Ik zou sowieso een sportieve hond buiten de stamboom jachthonden zoeken. Als ik voor sport een hond zocht werd het een kruising tussen twee sportieve rassen ver buiten de rasgroep. Dus een kruising vizla x poedel ja. Een kruising husky x labrador ja. Een kruising windhond x herder ja. Maar nooit een hond uit een ras met werklust. Geen weimeraner want die zijn soms hartstikke scherp op mensen. Geen DSK want die kunnen soms domweg niet eens van de lijn omdat ze katten mollen of kleine hondjes grijpen. Verder rennen die met pech meteen weg als ze een haas of konijn zien.
Dus beter wat meer gematigd maar fysiek wel sportief. Werklust is in mijn ogen ingefokt probleemgedrag in de dop. Stafford wil vechten is als weimeraner wil waken en jagen. De basis voor gezeik.
Daarom dacht ik aan F2 wetterpoedel.
De bearded pups zijn net poedels, maar iets zwaarder gebouwd. En ze hebben wel die enorme neus, heel geschikt voor speuren en zo.

Afbeelding
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Budkes schreef:Ik zou je zo een Mechelaar aanraden hoor. Ik heb zelf alleen maar 100% werkende Mechelaars gehad uiteraard, maar over het algemeen vind ik dat het best vaak overdreven wordt wat ze zouden moeten doen elke dag. Die gasten van mij kunnen rustig een dag of wat met minder toe en worden ook niet gek tijdens een week of wat vakantie.

Marco zou een ideale gezinshond zijn. Louitje weer iets minder, die zou ik denk ik liever niet in een gezin met jonge gillende rennende kinderen zetten, maar andere die ik gehad heb weer wel.

Je onderneemt genoeg met ze. En met een flink stuk (hard)lopen of fietsen zijn ze al best tevreden. Ik zou nu, in tegenstelling tot vroeger toen ik nog niet bekend was met het ras, privé zonder problemen een Mechelaar kopen.
Ik zou ze zeker niet aan iedereen aanraden, maar ik denk dat jij je er prima mee redt.
O trouwens van alle Mechelaars die ik inmiddels heb gehad, 5 reuen, was er geen 1 hondagressief. Maar dat kan uiteraard puur toeval zijn.
Ik heb 1 echt hondagressieve gehad helaas, maar naderhand was dat al in t nest zichtbaar.
Het is wel iets waar ik.nu erg goed op let.
Moet wel zeggen dat ik er nu eentje niet bij elke wilkekeurige reu kan doen. Teven prima reuen niet. Eigen is dan weer geen enkel probleem.
De andere 2 geen problemen tot op heden met reuen of teven, vreemd of eigen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Marjoleine schreef:
laeken schreef:Ik zou sowieso een sportieve hond buiten de stamboom jachthonden zoeken. Als ik voor sport een hond zocht werd het een kruising tussen twee sportieve rassen ver buiten de rasgroep. Dus een kruising vizla x poedel ja. Een kruising husky x labrador ja. Een kruising windhond x herder ja. Maar nooit een hond uit een ras met werklust. Geen weimeraner want die zijn soms hartstikke scherp op mensen. Geen DSK want die kunnen soms domweg niet eens van de lijn omdat ze katten mollen of kleine hondjes grijpen. Verder rennen die met pech meteen weg als ze een haas of konijn zien.
Daarom dacht ik aan F2 wetterpoedel.
De bearded pups zijn net poedels, maar iets zwaarder gebouwd. En ze hebben wel die enorme neus, heel geschikt voor speuren en zo.

Afbeelding
Bessel :I: :I:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik ben heel erg benieuwd waar je mee thuis komt!
Gimmick
Zeer actief

Zamunda schreef:Ik ben heel erg benieuwd waar je mee thuis komt!
Ik denk dat ik al weet wat er hier bij komt... :engel:
Zamunda
Zeer actief

Gimmick schreef:
Zamunda schreef:Ik ben heel erg benieuwd waar je mee thuis komt!
Ik denk dat ik al weet wat er hier bij komt... :engel:
Nu maak je me nóg nieuwsgieriger :hmmm: .
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Nou inderdaad :mrgreen:

Vertel :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ik ben benieuwd of het toch die herplaatskelpie wordt.
Gimmick
Zeer actief

Nee echt geen herplaatsers voor mij...

Eerst alles concreet voor ik t hier bekend maak...
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Bij mij alleen mag ook hoor :E:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla