Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een samevatting van de bezwaren tegen kruisingen aub?
Moderator: moderatorteam
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Beste Willemien,
Wat mij opvalt is dat jij bij elk argument dat hier wordt gegeven, het argument of ontkent of met een tegenargument komt om het vooral wel te doen.
Ik heb het zelf al gezegd en ook Angelique zei het al, de manier waarop jij je betoog hier plaatst doet lijken of jij je keuze al hebt gemaakt. En in mijn ogen lijk je daar niet vanaf te brengen. Jammer.
Want zoals Martijn al zegt is een Weimaraner echt geen makkelijke hond. En ik dacht dat ik een uitzondering had leren kennen, maar in de informatie van Martijn herken ik vlekkeloos de hond waarvan ik dacht dat het een uitzondering was. En die zit dus bij iemand met een meer dan gemiddelde kynologische kennis die helaas iets te makkelijk is geweest tijdens de opvoeding van haar hond..... Dat gedrag kan worden doorgegeven. Of het gebeurd is niet gezegd, maar de kans dat dit gebeurd zou jou al aan het twijfelen moeten brengen. Want dan zadel je mensen op met een hond waar ze helemaal niet op berekend zijn. En dat zijn juist de potentiële kandidaten voor het asiel. Niet die raszuivere honden want mijn ervaring is dat als die tegenvallen ze weer naar de fokker teruggaan. Bijvoorkeur met teruggave van een deel van het aankoopbedrag.
Als ik jouw verhaal zo hoor ben jij vooral bezig om te kijken wat Siemen zou doorgeven van zijn kwaliteiten. En de manier om dat te achterhalen is niet hem op de eerste de beste (kruizing)teef te zetten.
Doe het niet, zou ik zeggen. Als je jouw hond zo nodig wil laten dekken, volg dan de regels van de rasvereniging en laat hem daar registreren als dekreu. Dan kan je mogelijk toch zien hoe hij vererft en zorg je toch dat je ras zuiver blijft.
Wat mij opvalt is dat jij bij elk argument dat hier wordt gegeven, het argument of ontkent of met een tegenargument komt om het vooral wel te doen.
Ik heb het zelf al gezegd en ook Angelique zei het al, de manier waarop jij je betoog hier plaatst doet lijken of jij je keuze al hebt gemaakt. En in mijn ogen lijk je daar niet vanaf te brengen. Jammer.
Want zoals Martijn al zegt is een Weimaraner echt geen makkelijke hond. En ik dacht dat ik een uitzondering had leren kennen, maar in de informatie van Martijn herken ik vlekkeloos de hond waarvan ik dacht dat het een uitzondering was. En die zit dus bij iemand met een meer dan gemiddelde kynologische kennis die helaas iets te makkelijk is geweest tijdens de opvoeding van haar hond..... Dat gedrag kan worden doorgegeven. Of het gebeurd is niet gezegd, maar de kans dat dit gebeurd zou jou al aan het twijfelen moeten brengen. Want dan zadel je mensen op met een hond waar ze helemaal niet op berekend zijn. En dat zijn juist de potentiële kandidaten voor het asiel. Niet die raszuivere honden want mijn ervaring is dat als die tegenvallen ze weer naar de fokker teruggaan. Bijvoorkeur met teruggave van een deel van het aankoopbedrag.
Als ik jouw verhaal zo hoor ben jij vooral bezig om te kijken wat Siemen zou doorgeven van zijn kwaliteiten. En de manier om dat te achterhalen is niet hem op de eerste de beste (kruizing)teef te zetten.
Doe het niet, zou ik zeggen. Als je jouw hond zo nodig wil laten dekken, volg dan de regels van de rasvereniging en laat hem daar registreren als dekreu. Dan kan je mogelijk toch zien hoe hij vererft en zorg je toch dat je ras zuiver blijft.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Branka schreef:Niet die raszuivere honden want mijn ervaring is dat als die tegenvallen ze weer naar de fokker teruggaan. Bijvoorkeur met teruggave van een deel van het aankoopbedrag.

Dus dat argument gaat inderdaad niet op, want die honden worden buiten de asiels om weer herplaatst.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zie niet in wat ik dan moet doen, moet ik alle honden uit het asiel halen??? morgen zitten er weer anderen. Als mensen dieren nog steeds als surprise-ei zien, dan blijf je dat houden.willemien schreef:Ik ben er dus niet (actief) mee bezig maar als je vind dat er teveel honden in asiels zitten, kan je wel blijven roepen dat er geen nesjes bij mogen komen maar het is gewoon een feit dat dat toch gebeurt. Veel mensen rederneren blijkbaar toch anders en misschien heeft het meer zin om te kijken naar HUN beweegredenen zodat je kan nadenken of er andere methoden zijn om hun behoeften te vervullen dan om bij de oude argumenten te blijven want dat is voor die mensen gewoon niet doorslaggevend.
Mensen moeten verstandiger zijn om bewust mengelmoespups te kopen, zolang dat niet meer gebeurd, zullen er ook niet maar zo hondjes op elkaar gezet worden omdat het de baasjes leuk lijkt.
Die mengelmoesjes zijn er genoeg, ga dan in een asiel kijken daar zitten alle soorten en maten, kleuren en groottes... en het grote voordeel is dat de meeste uitgegroeid zijn zodat je de uiteindelijke maat weet en het karakter wat in kan schatten...
kan best maar dat vind ik dus wel... je moet verantwoordelijkheid nemen als je een levend wezen in huis haalt.Tuurlijk is de makkelijkste oplossing roepen dat sommige mensen geen hond zouden mogen nemen of zo iets rigoreus maar dat is niet realistisch.
Daar bereik je dus gewoon niets mee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zegt toch niemand? Je weet bij dergelijke kruisingen niet welk karakter hij zal overnemen, van pa of ma en wil je dat wel... of wil je dat niet...aangezien je dat niet weet bij die kruisingen zijn het 'geluksaankoopjes' en moet je maar hopen dat hij eruit gaat zien zoals jij dat wil en dat hij het karakter krijgt wat jij graag zou zien....willemien schreef:Het argument dat er altijd gruwelijke dingen gebeuren bij dat kruisen en dat er hele nare eigenschappen boven komen drijven is wel heel erg overtrokken; de meeste rothonden worden nog altijd rothonden omdat de bazen ze verkeerd opvoeden.
over vooroordelen gesproken... zeker zijn labradors vaak in handen van de 'verkeerde' mensen wat dat betreft, maar ik ken ook genoeg prachtig uitziende labradors, mooi op gewicht...Waarom zijn bijvoorbeeld bijna alle labradors te dik? Dat zijn zogenaamd rashonden maar die bazen zijn er ook niet echt slim mee bezig als je het mij vraagt...
Daarnaast zijn er ook genoeg te dikke tekkels, JR's, doggen, herders en noem maar op...
Dat je vaak de labradors ziet komt naar mijn inziens puur doordat ze super doorgefokt worden, veel bij broodfokkers worden 'geproduceerd' en dus worden verkocht zonder de toekomstige eigenaars te vertellen dat het ook een werkras is en dat hij veel beweging nodig heeft...

Doe nou maar gewoon niet.
Je hebt genoeg argumenten gehoord.
Als jij vindt dat jouw hond inderdaad zo mooi is, ga op zoek naar een passende teef.
Het is misschien wat meer werk dan naar het uitlaatveldje lopen, maar waarschijnlijk nog veel leuker.
Kruisingen zijn hartstikke leuk.
Nog leuker zou het zijn als we er met zijn allen naar toe konden werken dat mensen een bepaalde hond zoeken en een hond zouden vinden die bij ze past. Omdat alle fokkers proberen om zo gezond mogelijk en rastypisch proberen te fokken. Zodat een pupkoper van te voren redelijk kan inschatten waar hij/zij aan toe is. Daar moet het heen.
Utopie, inderdaad.
Maar daar kan ook jij aan meewerken.
Je hebt genoeg argumenten gehoord.
Als jij vindt dat jouw hond inderdaad zo mooi is, ga op zoek naar een passende teef.
Het is misschien wat meer werk dan naar het uitlaatveldje lopen, maar waarschijnlijk nog veel leuker.
Kruisingen zijn hartstikke leuk.
Nog leuker zou het zijn als we er met zijn allen naar toe konden werken dat mensen een bepaalde hond zoeken en een hond zouden vinden die bij ze past. Omdat alle fokkers proberen om zo gezond mogelijk en rastypisch proberen te fokken. Zodat een pupkoper van te voren redelijk kan inschatten waar hij/zij aan toe is. Daar moet het heen.
Utopie, inderdaad.
Maar daar kan ook jij aan meewerken.
- Mol
- Zeer actief
wat je doet moet jij weten je mag lijden dat je er mee blijf zitten en dat het stuk voor stuk etterbakken worden,stommietijden je weet echt niet waar je over praat ,wat is je doel wat wil je verbetern aan het ras wat je heb of wat je voor de kruising gebruikt ? want je weet niet eens een doelstelling ,ja een kruising ,sorry hoor maar dat is dom super dom
mol
mol

inderdaad dom.v.d Lupinehof schreef:wat je doet moet jij weten je mag lijden dat je er mee blijf zitten en dat het stuk voor stuk etterbakken worden,stommietijden je weet echt niet waar je over praat ,wat is je doel wat wil je verbetern aan het ras wat je heb of wat je voor de kruising gebruikt ? want je weet niet eens een doelstelling ,ja een kruising ,sorry hoor maar dat is dom super dom
mol
maar jouw uitspraak ook
Met zulke uitspraken duw je alleen maar 'gelegenheidsnestjesfokkers/mijnhondenhaarhonddatzouleukepupsopleverenfokkers over de grens.een kruising is rommel en rommel is troep
Want we kennen allemaal superhondjes die niet raszuiver zijn.
Maar meestal zijn dat afdankers uit het asiel of buitenland.
En hoe leuk ook, zou het niet geweldig zijn als we geen hondjes uit het asiel hoefden te redden of uit het buitenland.
Ik vind dat als je doelbewust gaat fokken, je dat zo goed mogelijk moet doen. Zonder al die leuke kruisingen die bij 'achterlijke' mensen worden geboren af te doen als 'rommel'
Want die 'rommel' heeft ook recht op een fijn leven.
Het enige is dat je niet moet streven naar 'rommel'.
- Mol
- Zeer actief
dus hoe je het draait of keer het blijf rommel ,je kan hoog of laag springen het is en blijft rommel ,rommel kan lief zijn en leuk maar het blijf rommelDaan schreef:inderdaad dom.v.d Lupinehof schreef:wat je doet moet jij weten je mag lijden dat je er mee blijf zitten en dat het stuk voor stuk etterbakken worden,stommietijden je weet echt niet waar je over praat ,wat is je doel wat wil je verbetern aan het ras wat je heb of wat je voor de kruising gebruikt ? want je weet niet eens een doelstelling ,ja een kruising ,sorry hoor maar dat is dom super dom
mol
maar jouw uitspraak ookMet zulke uitspraken duw je alleen maar 'gelegenheidsnestjesfokkers/mijnhondenhaarhonddatzouleukepupsopleverenfokkers over de grens.een kruising is rommel en rommel is troep
Want we kennen allemaal superhondjes die niet raszuiver zijn.
Maar meestal zijn dat afdankers uit het asiel of buitenland.
En hoe leuk ook, zou het niet geweldig zijn als we geen hondjes uit het asiel hoefden te redden of uit het buitenland.
Ik vind dat als je doelbewust gaat fokken, je dat zo goed mogelijk moet doen. Zonder al die leuke kruisingen die bij 'achterlijke' mensen worden geboren af te doen als 'rommel'
Want die 'rommel' heeft ook recht op een fijn leven.
Het enige is dat je niet moet streven naar 'rommel'.
en je heb eer geen flikker aan
mol

Ik ben het niet met je eens mol.
Ben je vergeten dat veel zuivere hondenrassen ook uit kruisingen zijn voortgekomen?
Ik bedoel jou Bullmastiff is ook ooit een kruising geweest.
Weliswaar is dit gebeurt met een doel maar het is wel gebeurt.
Ik ben zeker niet voor kruisingen maar een bastaard kindje is ook geen rommel.
de hondjes hebben niet gevraagd om geboren te worden en hebben zeker recht op een leuk leven.
En zuivere honden die niet aan de baas komen zijn er ook genoeg.
arie.
Ben je vergeten dat veel zuivere hondenrassen ook uit kruisingen zijn voortgekomen?
de hondjes hebben niet gevraagd om geboren te worden en hebben zeker recht op een leuk leven.
arie.
- willemien
- Actief
Ik ga denk ik maar niet meer reageren hier; jullie lezen echt niet...
quote:
Ik heb al aangegeven dat ik genoeg zinnige argumenten heb gezien om de plannen om impulsief te kruisen op te geven dus doe nou niet zo veroordelend zeg...
Dat betekent voor de moeizame lezers dat er geen nestje van Siemen komt. Ik heb nl. ook hele goede argumenten gelezen. Maar niet ALLE argumenten vind ik goed dus vandaar dat ik daar wel op reageer.
Trouwens typisch dat er hier mensen echt hun best doen om het allerslechtste uit mijn berichten te halen en zonodig mijn woorden te verdraaien. Maar als ik daar dan rustig op in ga (bijvoorbeeld door uit te leggen hoe ik bij de term belgische broodfokker kwam, waar allerlei idiote projecties op losgelaten werden) , dan heeft niemand het fatsoen om daar op terug te komen en zich te verontschuldigen voor de wel erg snelle conclusie dat ik vind dat alle belgen slechte fokkers zijn.
Als je denkt dat je het gelijk aan je kant hebt, betekent dan niet dat je geen moeite meer hoeft te doen om het op zijn minst goed uit te leggen. Ik denk na over wat jullie opschrijven en ik kom met voorbeelden waarvan ik vind dat jullie argumenten niet van toepassing zijn. Dan kan je wel gaan gillen maar het idee van een discussie is gewoon dat je op elkaars argumenten reageert. Ik mag dus best zeggen dat ik het niet met jullie eens ben, maar daarbij speel ik niet op de man. Als je alleen maar bezig bent om alles op jezelf te betrekken en probeert beledigd terug te reageren dan heb je het niet helemaal begrepen...
quote:
Ik heb al aangegeven dat ik genoeg zinnige argumenten heb gezien om de plannen om impulsief te kruisen op te geven dus doe nou niet zo veroordelend zeg...
Dat betekent voor de moeizame lezers dat er geen nestje van Siemen komt. Ik heb nl. ook hele goede argumenten gelezen. Maar niet ALLE argumenten vind ik goed dus vandaar dat ik daar wel op reageer.
Trouwens typisch dat er hier mensen echt hun best doen om het allerslechtste uit mijn berichten te halen en zonodig mijn woorden te verdraaien. Maar als ik daar dan rustig op in ga (bijvoorbeeld door uit te leggen hoe ik bij de term belgische broodfokker kwam, waar allerlei idiote projecties op losgelaten werden) , dan heeft niemand het fatsoen om daar op terug te komen en zich te verontschuldigen voor de wel erg snelle conclusie dat ik vind dat alle belgen slechte fokkers zijn.
Als je denkt dat je het gelijk aan je kant hebt, betekent dan niet dat je geen moeite meer hoeft te doen om het op zijn minst goed uit te leggen. Ik denk na over wat jullie opschrijven en ik kom met voorbeelden waarvan ik vind dat jullie argumenten niet van toepassing zijn. Dan kan je wel gaan gillen maar het idee van een discussie is gewoon dat je op elkaars argumenten reageert. Ik mag dus best zeggen dat ik het niet met jullie eens ben, maar daarbij speel ik niet op de man. Als je alleen maar bezig bent om alles op jezelf te betrekken en probeert beledigd terug te reageren dan heb je het niet helemaal begrepen...
- willemien
- Actief
Is ook een hele politiek correcte mening maar je koopt er dus helemaal niets voor. Je kan beter pragmatisch zijn; net al met meer zaken waar mensen tegen zijn zoals aids in de derde wereld bijvoorbeeld. Er zijn landen waar ze het bestaan van aids ontkennen en er zijn landen waar ze proberen de bevolking voor te lichten; waar denk je dat je het meeste resultaat ziet? Misschien zou een laagdrempelig voorlichtingscentrum over het fokken van kruisingen wel de sleutel zijn om mensen te bereiken. Zodat je ze in iedergeval kan laten afzien van hele impulsieve combinatie of dat je bijvoorbeeld kan vertellen dat er aan de andere kant van het land een nestje is geboren met precies dezelfde combinatie als die zij gepland hadden; misschien dat ze er dan daar wel eentje van nemen...malinois schreef:ik zie niet in wat ik dan moet doen, moet ik alle honden uit het asiel halen??? morgen zitten er weer anderen.willemien schreef:Ik ben er dus niet (actief) mee bezig maar als je vind dat er teveel honden in asiels zitten, kan je wel blijven roepen dat er geen nesjes bij mogen komen maar het is gewoon een feit dat dat toch gebeurt.
Ik zeg niet dat jij persoonlijk iets moet doen; is een beetje simpel om te denken dat dat kan. Maar ik heb het antwoord al geschreven; als er veel hondjes in het asiel komen omdat hun karakters niet voorspelbaar genoeg zijn, dan zou er misschien toch iets te bereiken zijn met het registreren en reguleren van de fok van vuilnisbakkies. Je kan er wel absoluut tegen zijn maar je ziet hoeveel resultaat dat oplevert; ze luisteren echt niet naar je.
kan best maar dat vind ik dus wel... je moet verantwoordelijkheid nemen als je een levend wezen in huis haalt.Tuurlijk is de makkelijkste oplossing roepen dat sommige mensen geen hond zouden mogen nemen of zo iets rigoreus maar dat is niet realistisch. Daar bereik je dus gewoon niets mee.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Willemien, het wiel wat je probeert uit te vinden is al uitgevonden. Jaren geleden werden honden met specifieke eigenschappen gekruisd om er een hond mee te fokken die geschikt was voor een bepaald doel, het doel wat men voor ogen had toen men de kruising maakte.
Later heeft men van al die honden met dezelfde kenmerken in uiterlijk en karakter; de rassen samengesteld. Keurig onderverdeeld in rasgroepen en elk ras een rasomschrijvig gegeven. Er werden rasverenigingen opgericht met een bestuur en leden. Er kwam een stamboek en alle nesten werden daarin genoteerd. Er werden shows georganiseerd en wedstrijden.
Waarom zou je dat nog eens willen herhalen voor kruisingen? Dan moet je al beginnen met een registratieplicht anders weet je niet over welke hond we het hebben. Wie gaat dan alles registreren en wie gaat dan alles controleren? Vervolgens mag je je af gaan vragen wie dat dan gaat betalen? Dan moet je weer regels in gaan stellen of inpakken in voorlichtig, net wat je wilt, over hoe men dient te fokken.
Wie komt daar dan op af? Vaak zijn het toch ongeluksnestjes en kijken ze wel wat eruit komt. Leuk surprise-ei.
Dan zijn er nog de pupkopers met of zonder wensen.
Hoe bereik je de mensen?
Hoe geef je advies aan de mensen die zondagmorgen opstaan en ineens een pup willen?
Hoe ga jij alles (honden, eigenaren, fokkers, nesten, eigenaren pups etc. etc. )registreren?
Wie gaat alle denkbare combinaties benoemen?
Blijft het beperkt tot Nederland of mogen buitenlandse kruisingen ook meedoen?
Wat als er klachten zijn van pupkopers?
Hoe kun je mensen tegenhouden om hun hond naar het asiel te doen?
Welke gezondheidsdienst ga je oprichten voor het controleren van heupen, ellebogen, ogen etc.
Later heeft men van al die honden met dezelfde kenmerken in uiterlijk en karakter; de rassen samengesteld. Keurig onderverdeeld in rasgroepen en elk ras een rasomschrijvig gegeven. Er werden rasverenigingen opgericht met een bestuur en leden. Er kwam een stamboek en alle nesten werden daarin genoteerd. Er werden shows georganiseerd en wedstrijden.
Waarom zou je dat nog eens willen herhalen voor kruisingen? Dan moet je al beginnen met een registratieplicht anders weet je niet over welke hond we het hebben. Wie gaat dan alles registreren en wie gaat dan alles controleren? Vervolgens mag je je af gaan vragen wie dat dan gaat betalen? Dan moet je weer regels in gaan stellen of inpakken in voorlichtig, net wat je wilt, over hoe men dient te fokken.
Wie komt daar dan op af? Vaak zijn het toch ongeluksnestjes en kijken ze wel wat eruit komt. Leuk surprise-ei.
Dan zijn er nog de pupkopers met of zonder wensen.
Hoe bereik je de mensen?
Hoe geef je advies aan de mensen die zondagmorgen opstaan en ineens een pup willen?
Hoe ga jij alles (honden, eigenaren, fokkers, nesten, eigenaren pups etc. etc. )registreren?
Wie gaat alle denkbare combinaties benoemen?
Blijft het beperkt tot Nederland of mogen buitenlandse kruisingen ook meedoen?
Wat als er klachten zijn van pupkopers?
Hoe kun je mensen tegenhouden om hun hond naar het asiel te doen?
Welke gezondheidsdienst ga je oprichten voor het controleren van heupen, ellebogen, ogen etc.
- Mol
- Zeer actief
maar nog het is rommel ,ik heb zelf ook rommel lopen hij lief hij leuk hij is prachtig om te zien ,maar je heb er niks aan .molly schreef:Ik ben het niet met je eens mol.
arie.
hij blijft rommel ,mijn bullen zoals je zelf al zegt zijn gefokt met een doel stelling ,dat is heel wat anders dan plom verloren 2 honden op elkaar kwakken om dat het wel leuk lijkt.
mol

- willemien
- Actief
[quote="bulletjebe"]Willemien, het wiel wat je probeert uit te vinden is al uitgevonden. Jaren geleden werden honden met specifieke eigenschappen gekruisd om er een hond mee te fokken die geschikt was voor een bepaald doel, het doel wat men voor ogen had toen men de kruising maakte.
Precies; vandaar dat ik "rashonden" niet per definitie hoger vind staan dan mixjes; rashonden zijn zelf ook mixjes, alleen voor een bepaald doel.
Ik kom hier echt niet pleiten voor een vuilnisbakken vakbond ofzo. Althans; het is heel moeilijk om zoiets op te zetten en ik heb echt niet alle kennis in pacht om dat eventjes te dicteren. Maar er wordt iedere keer op gehamerd dat rashonden voor een bepaald doel gefokt worden. Als je dus gewoon een kamaraad zoekt, dan heb je toch helemaal niets aan die doelen? Of anders gezegd; je hebt aan bijna alle honden wat dus ook aan de gemiddelde vuilnisbak. Is er in het huidige aanbod van rashonden voldoende te bieden voor mensen die een gewone huishond willen zodat ze ze niet zelf "goedkoop" hoeven te maken? Misschien heb je voor mensen die niet zo heel veel extra eisen stellen geen raskwalificatie nodig, alleen een algemene indeling van grote, middelgrote en kleine honden, en daarnaast makkelijk domme honden voor in huis en wat slimmere energieke honden voor mensen die meer met hun hond willen ondernemen. En waakse honden versus honden die beter geschikt zijn voor bij kinderen ofzo. Theoretisch gezien zou het dus enorm helpen als je zo'n indeling voor vuilnisbakken zou kunnen maken en registreren. Wat ik al aangaf; nestjes vinden misschien eerder een goed tehuis door het hele land, en misschien is het voor mensen die nu gewoon maar raak fokken nog wel te begrijpen dat ze beter kunnen kruisen met een hond uit dezelfde categorie. Nu is er helemaal geen toezicht of advies dus het is niet raar dat mensen nu zelf de vreemdste combinaties uitproberen.
Ik vraag me trouwens ook of er nooit meer nieuwe rassen bij mogen komen en waarom dan.
Precies; vandaar dat ik "rashonden" niet per definitie hoger vind staan dan mixjes; rashonden zijn zelf ook mixjes, alleen voor een bepaald doel.
Ik kom hier echt niet pleiten voor een vuilnisbakken vakbond ofzo. Althans; het is heel moeilijk om zoiets op te zetten en ik heb echt niet alle kennis in pacht om dat eventjes te dicteren. Maar er wordt iedere keer op gehamerd dat rashonden voor een bepaald doel gefokt worden. Als je dus gewoon een kamaraad zoekt, dan heb je toch helemaal niets aan die doelen? Of anders gezegd; je hebt aan bijna alle honden wat dus ook aan de gemiddelde vuilnisbak. Is er in het huidige aanbod van rashonden voldoende te bieden voor mensen die een gewone huishond willen zodat ze ze niet zelf "goedkoop" hoeven te maken? Misschien heb je voor mensen die niet zo heel veel extra eisen stellen geen raskwalificatie nodig, alleen een algemene indeling van grote, middelgrote en kleine honden, en daarnaast makkelijk domme honden voor in huis en wat slimmere energieke honden voor mensen die meer met hun hond willen ondernemen. En waakse honden versus honden die beter geschikt zijn voor bij kinderen ofzo. Theoretisch gezien zou het dus enorm helpen als je zo'n indeling voor vuilnisbakken zou kunnen maken en registreren. Wat ik al aangaf; nestjes vinden misschien eerder een goed tehuis door het hele land, en misschien is het voor mensen die nu gewoon maar raak fokken nog wel te begrijpen dat ze beter kunnen kruisen met een hond uit dezelfde categorie. Nu is er helemaal geen toezicht of advies dus het is niet raar dat mensen nu zelf de vreemdste combinaties uitproberen.
Ik vraag me trouwens ook of er nooit meer nieuwe rassen bij mogen komen en waarom dan.
- Daphne
- Zeer actief
Je moet je eens afvragen wat er nu het meest in de asielen zit?
Zijn dat:
A. Rashonden met stamboom?
of:
B. Kruisingen en rashonden zonder stamboom?
Leuk he, al die verrassingen?
Niemand hier vind rashonden boven mixen staan, alleen de mixen zijn in de regel veel slechter af en dat willen we ze graag besparen.
Zijn dat:
A. Rashonden met stamboom?
of:
B. Kruisingen en rashonden zonder stamboom?
Leuk he, al die verrassingen?
Niemand hier vind rashonden boven mixen staan, alleen de mixen zijn in de regel veel slechter af en dat willen we ze graag besparen.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

Nero 11/1998 - 16/06/2014
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Er is volop toezicht op het fokken van honden, namelijk de Nederlandse Wet. Daarin staat dat als je een 'produkt' aflevert; dat dat 'goed' moet zijn. Maar sommige mensen houden zich liever niet aan de wet en fokken anonieme hondjes zonder koopovereenkomst en verlenen geen service en garantie.willemien schreef: Precies; vandaar dat ik "rashonden" niet per definitie hoger vind staan dan mixjes; rashonden zijn zelf ook mixjes, alleen voor een bepaald doel.
Verder kun je overal advies vandaan halen; zoals hier op het forum. Maar die vrouw in het parkje bij jou is hier nog niet of wil ze het niet en weet ze alles al?
Mensen die de vreemdste combinaties uitproberen zijn in mijn ogen waardeloos. Ze denken niet aan het levende wezen hond; ze zijn alleen met zichzelf en hun surprise-ei bezig. Walgelijk vind ik dat.
Als je goed had opgelet weet je dat er telkens nieuwe rassen bijkomen dus die vraag is achterhaald.
Mensen die ondoordacht fokken hebben geen animo om zich te laten adviseren en zullen zich zeker niet laten weerhouden als ze niet met hun Fikkie mogen fokken van de adviescommissie.
Evenals de mensen die op zondagmiddag eventjes een puppie uit de winkel gaan halen; die zullen er altijd blijven want er wordt al jaaaaaren voor gewaarschuwd.
Het klinkt allemaal aardig; maar er is een bepaalde groep mensen, fokkers en kopers, die overal lak aan hebben en als hun hondje niet bevalt, ziek of oud wordt het beest gewoon dumpen in een asiel.
En hierbij stel ik ras- en kruisinghonden gelijk want die honden kunnen er niks aan doen. De mensen wel degelijk.
Laatst gewijzigd door bulletjebe op 28 mar 2004 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat van die rommel zit je hoog hè?v.d Lupinehof schreef:maar nog het is rommel ,ik heb zelf ook rommel lopen hij lief hij leuk hij is prachtig om te zien ,maar je heb er niks aan .
hij blijft rommel ,mijn bullen zoals je zelf al zegt zijn gefokt met een doel stelling ,dat is heel wat anders dan plom verloren 2 honden op elkaar kwakken om dat het wel leuk lijkt.
mol
Ik heb aan mijn honden alles wat ik maar van een hond kan wensen. Daar heb ik echt geen honden voor nodig die met een "hogere" doelstelling zijn gefokt.
Wat is nou helemaal die doelstelling waarmee jouw Bullen zijn gefokt?
- Mol
- Zeer actief
wilde hond soms lul je echt naar je verstand heWil de hond schreef:Dat van die rommel zit je hoog hè?v.d Lupinehof schreef:maar nog het is rommel ,ik heb zelf ook rommel lopen hij lief hij leuk hij is prachtig om te zien ,maar je heb er niks aan .
mol
Ik heb aan mijn honden alles wat ik maar van een hond kan wensen. Daar heb ik echt geen honden voor nodig die met een "hogere" doelstelling zijn gefokt.
soms is dat ding wat je hersens noemt echt niet toe gankelijk he
wat is de doelstelling waar de bull voor gefokt is jezus man
ik ga je daar echt geen andwoord op geven
als je dat niet weet ben je het aan kijken niet eens waart
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja joh,v.d Lupinehof schreef:wilde hond soms lul je echt naar je verstand heWil de hond schreef:Dat van die rommel zit je hoog hè?v.d Lupinehof schreef:maar nog het is rommel ,ik heb zelf ook rommel lopen hij lief hij leuk hij is prachtig om te zien ,maar je heb er niks aan .
mol
mol
Maar wat doe jij nou met je honden wat ik niet doe?
Behalve dan fokken en er mee naar shows gaan?
- Mol
- Zeer actief
behalve fokken ,zo simpel is dat niet hoor, tis niet zomaar een reu en een teef mij elkaar zetten en puppen trekken ,maar nogmaals als je dat al zo ziet ga ik je nieet eens uitleggen wat dan wel ,want daar heb ik echt geen zin inWil de hond schreef:Ja joh,v.d Lupinehof schreef:wilde hond soms lul je echt naar je verstand heWil de hond schreef:Dat van die rommel zit je hoog hè?v.d Lupinehof schreef:maar nog het is rommel ,ik heb zelf ook rommel lopen hij lief hij leuk hij is prachtig om te zien ,maar je heb er niks aan .
mol
mol
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaja, fokken is best wel wat ingewikkelder dan effe hupsakee een mannetje op een vrouwtje kwakken, dat weet ik ook wel.v.d Lupinehof schreef:behalve fokken ,zo simpel is dat niet hoor, tis niet zomaar een reu en een teef mij elkaar zetten en puppen trekken ,maar nogmaals als je dat al zo ziet ga ik je nieet eens uitleggen wat dan wel ,want daar heb ik echt geen zin inWil de hond schreef:Ja joh,v.d Lupinehof schreef:wilde hond soms lul je echt naar je verstand heWil de hond schreef: Dat van die rommel zit je hoog hè?
mol
mol
Maar goed, dank voor je interessante en verhelderende bijdrage.

- Mol
- Zeer actief
nee wat jij schrijft is interesantWil de hond schreef:Jaja, fokken is best wel wat ingewikkelder dan effe hupsakee een mannetje op een vrouwtje kwakken, dat weet ik ook wel.v.d Lupinehof schreef:behalve fokken ,zo simpel is dat niet hoor, tis niet zomaar een reu en een teef mij elkaar zetten en puppen trekken ,maar nogmaals als je dat al zo ziet ga ik je nieet eens uitleggen wat dan wel ,want daar heb ik echt geen zin inWil de hond schreef:Ja joh,v.d Lupinehof schreef: wilde hond soms lul je echt naar je verstand he
mol
mol
Maar goed, dank voor je interessante en verhelderende bijdrage.
kom nou toch ,wat heb je aan ras loze honden dan? leg mijn dat dan eens uit.
ik zie het nut er niet van in kijk ze zijn er ,en dat ze recht hebben op een goed leven ja zeker ,maar bewust een nesje ROMMEL op de wereld zetten zie ik het nut niet van in hoor.
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist en daar ging het hier om! Bewust een kruising maken omdat het zo mooi is.../kan zijn...v.d Lupinehof schreef:maar bewust een nesje ROMMEL op de wereld zetten zie ik het nut niet van in hoor.
mol

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zoiets moet je niet regelen, zoiets moet je bemoeilijken...willemien schreef:als er veel hondjes in het asiel komen omdat hun karakters niet voorspelbaar genoeg zijn, dan zou er misschien toch iets te bereiken zijn met het registreren en reguleren van de fok van vuilnisbakkies. [/color]

-
- Zeer actief
Watvoor 'Rommel' heb jij trouwens dan lopen Mol?v.d Lupinehof schreef:maar nog het is rommel ,ik heb zelf ook rommel lopen hij lief hij leuk hij is prachtig om te zien ,maar je heb er niks aan .molly schreef:Ik ben het niet met je eens mol.
arie.
mol
-
- Zeer actief
Hele mooie rommel, nee nee tis helemaal geen rommel MolAngel-eyes schreef:Watvoor 'Rommel' heb jij trouwens dan lopen Mol?v.d Lupinehof schreef:maar nog het is rommel ,ik heb zelf ook rommel lopen hij lief hij leuk hij is prachtig om te zien ,maar je heb er niks aan .molly schreef:Ik ben het niet met je eens mol.
arie.
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat je aan rasloze honden hebt?v.d Lupinehof schreef:kom nou toch ,wat heb je aan ras loze honden dan? leg mijn dat dan eens uit.
ik zie het nut er niet van in kijk ze zijn er ,en dat ze recht hebben op een goed leven ja zeker ,maar bewust een nesje ROMMEL op de wereld zetten zie ik het nut niet van in hoor.
mol
Hetzelfde als we er al een dikke tienduizend jaar aan gehad hebben. Wat was er nou eerder, de rasloze hond, of de rashond?
Omdat er nu de laatste eeuw ineens rashonden met stamboom bestaan mogen rasloze honden ineens niet meer voor vol worden aangezien?
Jij doet erg denigrerend, als je dit soort honden gewoon rommel noemt. Je moet die dieren in hun waarde laten, ondanks dat jij er niets in ziet. Eén stap verder en je begint wolven ook al voor rommel uit te maken.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Tja het kan mij niet boeien hoe iemand het noemt, kruisingen, vuilnisbakken, bastaards, rommel.. whatever.. Mol noemt het rommel so what? overigens vind ik die Rommel die hij heeft rondlopen ook erg mooie rommel
maar het ging idd hierom;

maar het ging idd hierom;
En daar ben ik het helemaal mee eens!bewust een nesje ROMMEL op de wereld zetten zie ik het nut niet van in hoor

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...