In den beginne was het Farmfood met regelmatig enkele dagen vers, zo luidde het devies. Alleen wel altijd slappe poep

.
Naarmate ik vaker en langer naar Frankrijk ging, was dat niet meer handig en ging ik over op een brok van Royal Canin wat in beide landen verkrijgbaar is. 's ochtends strooi ik het uit en 's avonds krijgen ze er standaard (goedkoop

) blikvoer over, puur voor de smaak en de variatie. Wel heel weinig: met z'n 4-en doen ze 3 dagen over een groot blik. Boeit ze niet, ze vinden het héérlijk. Daarnaast geef ik ze standaard dagelijks een gedroogde snack (pens, oren enz) en als beloninkjes krijgen ze graanvrije/vleesrijke brokjes. Maar je kunt er alles in stoppen hoor en ze vreten het met evenveel smaak.
Basis is blijkbaar goed want 3 van de 4 zijn 10+ en nog fit, gezond, glanzend en perfecte vachten. Nooit problemen met jeuk, diaree of wat dan ook. En dat terwijl er toch ook wel eens friet, kaas, worst, brood, pinda's ,n tafelrestjes en noem maar op in gaat. Heel weinig maar toch dagelijks wel iets 'slechts'. Kailen heeft graag extra eiwitten en hij mag altijd bakjes yoghurt, creme fraiche enz uitlikken en krijgt vaak eieren (al dan niet zelf geroofd uit het kippenhok

). Maverick steelt en vreet alles wat hij te pakken kan krijgen. Lizzy heeft alles wat slecht, verrot en giftig al eens gegeten in haar leven door te schooieren. Nooit ziek. Amber is dol op koolhydraten en krijgt vaak extra brood, groente en fruit.
Ik denk dat juist honden prima in staat zijn van alles te vreten en daar nog iets uit te halen. En als daar dan genoeg goeds bij zit, is dat blijkbaar goed genoeg. De rest van hun leven, buiten het eten, telt ook mee. Veel beweging, plezier, veel frisse buitenlucht, weinig stress en noem maar op. Met alleen het beste voer ben je er niet.