Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voedingsdilemma

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Emilyenkiki
Actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

voedingsdilemma

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Ik heb 2 honden een cocker spaniel Kiki van bijna 6 maanden en een franse bulldog kruising Charly van 10 jr. We zijn nu al een 2tal maanden aan het sukkelen met voeding en zachte ontlasting bij beide honden. De cocker kreeg huismerk brokken vanuit het nest en ik ben dan overgestapt op Edgard en Cooper brokken (voor volwassen honden) op aanraden van de dierenwinkel. Een paar keer in de week krijgen ze een maaltijd vers vlees van dogmeat. De ontlasting blijft wisselend de ene keer zacht soms bijna diarree en soms redelijk hard en minimaal 4 a 5 maal daags.

De franse bulldog Charly wil nu enkel eten wat Kiki eet. Eten is voor hem altijd een dingetje geweest en vroeger kon hij regelmatig in hongerstaking gaan. Hij heeft altijd al een gevoelige maag gehad en wisselende ontlasting. Aangezien ze er nu beiden last van hebben heb ik toch mijn bedenkingen ofwel ligt het aan de voeding of zijn het parasieten.

We zijn bij de dierenarts geweest en ontlasting van beiden honden is vorige maand onderzocht en niets gevonden geen giardia of parasieten. Heb ze dan extra ontwormd met drontal. De dierenarts wil ze nu beiden op hypoallergene brokken zetten.
Volledig op kvv zetten zie ik niet zitten ivm oppas en gebrek aan diepvriesruimte.

Koop ik een andere brok, zo ja welke? Graanvrije brokken als acana en orijen krijgt Charly absoluut diarree op. Zijn er supplementen die ik kan bijgeven? Of toch hypoallergene Hills brokken?
Alle tips zijn welkom :D
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: voedingsdilemma

Ongelezen bericht door Belle »

Ik heb ook bijna geen diepvriesruimte, maar koop elke dag Smuldier bij de boodschappen. Het is dan precies de volgende dag ontdooit. Mijn honden doen het daar prima op, altijd goede ontlasting.
Vindt de oppas het smerig om kvv te geven? De zeldzame keren dat ik oppas heb gehad, zette ik de voerbakjes gevuld klaar in de koelkast, zodat ze die alleen maar op de grond hoefde te zetten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Ik geef in de ochtend altijd brok en 's avonds altijd kvv. Koop dit ook in het klein in. Haal 2 pakken en dat werkt hier goed. In het verleden had ik speciaal een diepvries voor de honden, maar dat werkte niet voor ons. Ik leek wel een winkel hihi

Brok dat ze hier krijgen is wisselend : momenteel geef ik brokken van Wolfsblut Red Rock of Wide plain (onze honden konden ook niet tegen acana en orijen). Platinum gaat ook altijd goed. Dog loversgold passion Ocean fish and potatoe ging ook altijd goed. Sommige varianten van Carnilove gaat ook goed.

Van Kvv krijgen ze Duck. Vroeger vond ik dit echt verschrikkelijk slecht eten (maar nu praat ik over 2006, dus dat is al heel lang geleden), en Duck heeft best een inhaalslag gedaan. De keuze voor Duck is omdat mijn ene hond pancreas eten moet eten, en dat hebben ze hier in de dierenspeciaalzaak gelukkig op voorraad. Terwijl ik het anders altijd moet bestellen en groot moet inslaan. En ja als 1 hond op dat merk staat, de andere doet het ook goed op de gewone varianten. Ook vind ik het makkelijk dat je het eten per schijf kan ontdooien, dus je hoeft niet 1 kilo in één keer te ontdooien. Mijn ene hond krijgt 200 gram voor 1 maaltijd en de andere 300 gram. Dit haal ik 2 uur van te voren uit de diepvries en ontdooi het op een bord en tegen de tijd dat ze moeten eten is het net ontdooid. Ideaal !
Groetjes Charlie

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Belle schreef:Ik heb ook bijna geen diepvriesruimte, maar koop elke dag Smuldier bij de boodschappen. Het is dan precies de volgende dag ontdooit. .
ga je alle dagen naar de winkel dan :80: echt..
Charlie
Zeer actief

1 x is wel genoeg :mrgreen:
Groetjes Charlie

Afbeelding
Charlie
Zeer actief

Hihi heb je nu 2 topics met dezelfde benaming ? :denken:
Groetjes Charlie

Afbeelding
Emilyenkiki
Actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Iedereen bedankt voor het meedenken. Hoe kan ik de topics samenvoegen of 1 verwijderen?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Emilyenkiki schreef:Iedereen bedankt voor het meedenken. Hoe kan ik de topics samenvoegen of 1 verwijderen?
Niet, dat doen de modjes wel een keer. Als ze klaar zijn met theeleuten ;)
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

S@ndr@ schreef:
Belle schreef:Ik heb ook bijna geen diepvriesruimte, maar koop elke dag Smuldier bij de boodschappen. Het is dan precies de volgende dag ontdooit. .
ga je alle dagen naar de winkel dan :80: echt..
Ja echt :D
Ik kan niet van tevoren bedenken wat ik de volgende dag wil eten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voeding”