Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poep vreten opgelost
Moderator: moderatorteam
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Re: Poep vreten opgelost
Dat gaan we proberen. Loba heeft er ook een handje van en nog niet zo lang, dus hopelijk is het nog te stoppen.
Gewoon volle yoghurt uit een pak, niet van die speciale levende rechts- (of was het links-) draaiende culturen potjes?
Gewoon volle yoghurt uit een pak, niet van die speciale levende rechts- (of was het links-) draaiende culturen potjes?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een eitje, rauw of gekookt? Geen uitsmijter neem ik aan.
Aaaaah, daarom eet Lotje geen poepies. Ze krijgt iedere dag boontjes onder haar brokjes en likt mijn schaaltje yoghurt schoon.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
ondanks dat Lana tot dus verre gelukkig geen poep eet, vind ik deze tip handig om te weten,
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
mja, dat helpt hier niet. Ik leer er maar mee leven denk ik. Zolang het er maar niet weer achterstevoren uitkomt als we net weer thuis zijn vind ik het al wel goed 

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Smuldier heeft nu ook een paar varianten met groente er in.
Fijn dat het bij Panni heeft geholpen
Hier bekijkt de eenzijdige brokkeneter een drol met grote afschuw en de alleseter vindt een kattendrol een ware delicatesse
Yoghurt, ei en groente en zalmolie krijgt ze allemaal. Alleen enzymen niet? Wat zou ik me daarbij moeten voorstellen?
Fijn dat het bij Panni heeft geholpen

Hier bekijkt de eenzijdige brokkeneter een drol met grote afschuw en de alleseter vindt een kattendrol een ware delicatesse

Yoghurt, ei en groente en zalmolie krijgt ze allemaal. Alleen enzymen niet? Wat zou ik me daarbij moeten voorstellen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Slim om er zo snel mee aan de slag te gaan.
Hier is het na de sterilisatie al zo lang een gewoonte voor Apple, dat ik verwacht dat de gewoonte niet zal worden doorbroken door een ander eetpatroon.
(hou ouder hoe meer op eten is ook altijd wel mijn ervaring).
Maar wellicht wel eens het proberen waard.
Hier is het na de sterilisatie al zo lang een gewoonte voor Apple, dat ik verwacht dat de gewoonte niet zal worden doorbroken door een ander eetpatroon.
(hou ouder hoe meer op eten is ook altijd wel mijn ervaring).
Maar wellicht wel eens het proberen waard.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik denk dat het bij Mies inderdaad ook te maken heeft met altijd honger. Het is een gecastreerde teckel die ik goed slank houd vanwege een kwetsbare rug.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Eierkoeken en andere dingen als ananas geven om te zorgen dat ze geen poep meer eten "helpt" alleen tegen het op eten van de eigen poep.
Hopelijk kunnen veel mensen iets met je tips, er zijn best veel honden die poep eten, heel onsmakelijk.
Hopelijk kunnen veel mensen iets met je tips, er zijn best veel honden die poep eten, heel onsmakelijk.
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik kan het eens proberen, maar ik verwacht dat het niet gaat werken eigenlijk. Gizmo doet het natuurlijk ook al jaren, dus het is ook gewoon ingesleten gedrag, en volgens mij vindt hij het lekker.
Geef jij het ei met of zonder schil, Nanna?

- dagmar88
- Zeer actief
Een ei heeft een schaal. Gekookt moet je die niet geven, rauw kan wel als hij het eet.GoldenGizmo schreef:Ik kan het eens proberen, maar ik verwacht dat het niet gaat werken eigenlijk. Gizmo doet het natuurlijk ook al jaren, dus het is ook gewoon ingesleten gedrag, en volgens mij vindt hij het lekker.![]()
Charlie heeft op alleen smuldier een periode gehad dat ze aarde en vermolmd hout moest eten.
Dat was met gevarieerder voeren ook over.
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Gevarieerder voeren gaat hier niet helpen volgens mij: Gizmo krijgt nu 's ochtends brok en 's avonds kvv, waarbij ik verschillende merken (barfmenu, duck, pet's place huismerk, energique, farmfood, eigenlijk elk merk dat ze bij de dierenwinkel hier verkopen wissel ik af) en diersoorten afwissel. Hij deed het ook toen hij alleen Carnibest kreeg (daar zijn we mee gestopt vorig jaar i.v.m. de prijs), en ook daarvoor toen hij alleen brokken kreeg. Vandaar dat ik verwacht dat het niet zal helpen om yoghurt, ei en groenten bij te voeren. Maar wie weet scheelt het iets, en dat is de moeite van het uitproberen wel waard.dagmar88 schreef:Een ei heeft een schaal. Gekookt moet je die niet geven, rauw kan wel als hij het eet.GoldenGizmo schreef:Ik kan het eens proberen, maar ik verwacht dat het niet gaat werken eigenlijk. Gizmo doet het natuurlijk ook al jaren, dus het is ook gewoon ingesleten gedrag, en volgens mij vindt hij het lekker.![]()
Charlie heeft op alleen smuldier een periode gehad dat ze aarde en vermolmd hout moest eten.
Dat was met gevarieerder voeren ook over.
- dagmar88
- Zeer actief
Heb gehoord dat veendrenkstof bij sommige honden werkt.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Lekker objectief stukje ook, maar van Barf Natuurlijk, dat verklaard het wel
Het kan zijn dat de diversiteit van voeding helpt, je gaf alleen Lotgering toch? Maar het zou ook zomaar kunnen dat Panni gestopt is met poep eten omdat ze veel voller zit door al de vullende extraatjes

Het kan zijn dat de diversiteit van voeding helpt, je gaf alleen Lotgering toch? Maar het zou ook zomaar kunnen dat Panni gestopt is met poep eten omdat ze veel voller zit door al de vullende extraatjes

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
O dat ga ik ook proberen
Jessie at heel veel poep, toen een periode nauwelijks en ineens sinds 2 weken vreet ze weer volop poep
Ik heb haar echter één keer een yoghurt kong gegeven en toen was ze vreselijk aan de schijterij en ergens vrees ik dat ze daar niet
tegen kan, maar ik ga het gewoon nog eens proberen en dan kleine beetjes

Ik heb haar echter één keer een yoghurt kong gegeven en toen was ze vreselijk aan de schijterij en ergens vrees ik dat ze daar niet
tegen kan, maar ik ga het gewoon nog eens proberen en dan kleine beetjes

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja dat zou zeker kunnen, ik zal nu gewoon een scheutje yoghurt over d'r voer heen proberenNanna schreef:Dat zal er wel mee te maken hebben gehad dat de yoghurt bevroren wasCaro. schreef: Ik heb haar echter één keer een yoghurt kong gegeven en toen was ze vreselijk aan de schijterij
Ik geef ze hier nooit bevroren spul. Een recept voor kakkeritis.

- Zamunda
- Zeer actief
Inderdaad. Het ging hier altijd wel goed maar toch wel minder stevige ontlasting, ben er uiteindelijk toch maar mee gestopt om ze bevroren yoghurtkongs te geven.Nanna schreef:Dat zal er wel mee te maken hebben gehad dat de yoghurt bevroren wasCaro. schreef: Ik heb haar echter één keer een yoghurt kong gegeven en toen was ze vreselijk aan de schijterij
Ik geef ze hier nooit bevroren spul. Een recept voor kakkeritis.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Buster vrat juist stront, toen hij op kvv stond. Vrij obsessief ook.
Overgestapt naar brok, en toen was het zo goed als over.
Precies andersom dus.
Ik had het idee, dat hij de poep van brokkenhonden lekker vond,
Overgestapt naar brok, en toen was het zo goed als over.
Precies andersom dus.
Ik had het idee, dat hij de poep van brokkenhonden lekker vond,

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ben dan wel geen Domor... maar ik vermoed dat ze verteringsenzymen bedoelen. Wat je toevoegt bij EPI, bijvoorbeeld. Als de alvleesklier zelf niet meer voldoende verteringsenzymen aanmaakt, voeg je ze toe.Nanna schreef:Misschien weet Domor het, als voedingsdeskundigepioenroos schreef: Yoghurt, ei en groente en zalmolie krijgt ze allemaal. Alleen enzymen niet? Wat zou ik me daarbij moeten voorstellen?
En het hóeft natuurlijk niet altijd aan de voeding te liggen he. Bij Panni heeft het toevallig gewerkt maar bij een ander kan het net zo makkelijk een gedragsdingetje zijn.