Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op zoek naar een geschikt ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Op zoek naar een geschikt ras, stabiel lief met kinderen

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Carnivora schreef:
Emmalinde schreef:Is een Eurasiër niks?
Vind ik ook wel wat, komt voor uit de kees en de chow chow zie ik! leuk goede tip.
Niet allemaal even stabiel. Heel goed opletten dus.

Ik blijf bij die Keeshond hoor. De grootste variant is nog steeds heel handzaam qua formaat.
Ik ken alleen maar leuke, en uit verschillende lijnen. Lijkt me een prima keuze.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Carnivora
Actief

Ongelezen bericht door Carnivora »

N
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Wij hebben na 8 keeshonden gehad te hebben nu een Japanse spits. Vacht is zachter dan van een keeshond, zelfreinigend en twee keer per jaar in de rui. Losse vacht kam je er dan zo uit. Karakter komt overeen met de keeshond al mag de Japanse spits wel graag wandelen en is ook speelser dan een keeshond.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Corgi cardigans zijn clowns die graag in het middelpunt staan.
In de basis sociaal, maar ze doen zaken graag op hun eigen manier. Ze zijn alert en super nieuwsgierig.
Mijn hond is erg sociaal met kinderen en is heel lief voor ze.
Ze is leergierig en actief, altijd in voor actie, maar ze heeft wel een eigen wil, niet slaafs dus.
Ze zijn vaak wel vrij vocaal.
Ik vind het niet een bijzonder gezond ras, rugproblemen en slijtage komen vaak voor.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Suzan schreef:Wij hebben na 8 keeshonden gehad te hebben nu een Japanse spits. Vacht is zachter dan van een keeshond, zelfreinigend en twee keer per jaar in de rui. Losse vacht kam je er dan zo uit. Karakter komt overeen met de keeshond al mag de Japanse spits wel graag wandelen en is ook speelser dan een keeshond.
Wat leuk! Maar die zijn er weinig volgens mij?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Eurasiers zijn fantastische huisgenoten en heerlijke wandelmaatjes. Maar het is een jong ras dus de verschillen zijn groot.
Voor mij is Diem een heerlijke hond. Maar loslopen gaat nauwelijks want hij jaagt en hij is een etter naar andere reuen. Luisteren doet hij alleen als hem dat uitkomt. Dan is hij wel opeens gelijk de braafste en beste, hij levert nooit halfwerk af :wink:

Met kinderen is hij ook niet zo goed. Of nu ja, hij vindt zichzelf wel een uitstekende opvoeder: te drukke peuters leggen we gewoon even op de grond; "Hóp liggen jij en nu je kop dicht, ik kan mezelf niet horen denken" :schrik:

Als gezinshond zou ik zelf dan voor de samojeed gaan als je een oertype wil. Dan heb je meer kans op een toleranter maar actieve gezinshond.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Suzan schreef:Wij hebben na 8 keeshonden gehad te hebben nu een Japanse spits. Vacht is zachter dan van een keeshond, zelfreinigend en twee keer per jaar in de rui. Losse vacht kam je er dan zo uit. Karakter komt overeen met de keeshond al mag de Japanse spits wel graag wandelen en is ook speelser dan een keeshond.
Die zijn leuk :ok:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
lapinkoira
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lapinkoira »

Kruimel53 schreef: Het zijn verder best gevoelige honden. Stemmingen van bazen hebben duidelijk effect en een keer te boos uit de slof schieten levert heel treurige hondjes op. Ook gevoelig voor harde geluiden dus..
.....
Ze zijn geweldig met de kleinkinderen, vooral de jongste. Hij speelt enorm leuk met ze, hij is heel voorzichtig en heel tolerant terwijl het verder best een lomperik is.
Ja mijn stemming heeft inderdaad duidelijk effect. Met de harde hand opvoeden zou echt niet werken ook. Harde geluiden zijn hier op zich nog niet zo’n probleem maar hij is er wel gevoelig voor. Vuurwerk is wel een probleem helaas.

Maar met de kinderen is onze hond echt geweldig. Superzachtaardig en rustig. Ik neem hem gerust mee naar een familiebijeenkomst vol met rondrennende peuters ofzo. Hij wandelt er rustig tussendoor en of die kinderen en dan links en rechts eens aaien maakt niets uit. En knuffelen met onze kinderen staat bovenaan zijn lijst met hobby’s :wink:
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Marjoleine schreef:
Wat leuk! Maar die zijn er weinig volgens mij?
Er zijn niet veel fokkers. We wilden graag een witte middenslag kees nadat onze witte kees overleden was. Maar een middenslag heb je maar niet zo. Die zijn er weinig. Toen kwam ik bij mensen die een japanse spits hadden en ik was verkocht. De vacht is net engelenhaar, zo mooi. We hebben 2 middenslagen gehad en 1 grote zwarte en 5 grijze kezen. De reuen bakten aan mij vast en de teven aan mijn man. Keeshonden zijn vriendelijke honden als je ook vriendelijk naar hen toe bent. Zelfde geldt voor een japanse spits.
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik begrijp nooit dat mensen een stabiele, sociale en makkelijke gezinshond willen en dan een labrador " te gewoontjes" vinden..

Waarom denk je dat die zo populair zijn bij gezinnen dan??

Nou dat dus
blablabla :)
Peter27
Zeer actief

Nanna schreef:
Peter27 schreef:Ik begrijp nooit dat mensen een stabiele, sociale en makkelijke gezinshond willen en dan een labrador " te gewoontjes" vinden..

Waarom denk je dat die zo populair zijn bij gezinnen dan??

Nou dat dus Afbeelding
Ik denk dat mensen de labrador niet als ras te gewoontjes vinden maar wel als verschijning. Geef toe, het is een lijf, een kop, vier poten en een staart en heel veel sjeu zit er verder niet aan ;-) Geen leuke beharing, lollige vlekjes, geinige tipoortjes, mooie kleuren of weet ik al wat niet.
Het is een hond. Basta. En dan ook nog eens een hond die de halve buurt al heeft. Dus ik kan het me best begrijpen als je liever voor iets anders kiest en dat zónder verder de labrador een rothond te vinden hoor want dat is het beslist niet.
Ow maar dat snap ik ook hoor... Maar een leuk exotisch ras willen waarvan je de enige bent binnen de provincie en dan wel een labrador karakter willen is een utopie.

Net als met vrouwen... De knapste, meest exotische exemplaren zijn vaak in de praktijk niet zo praktisch AfbeeldingAfbeelding
Peter27
Zeer actief

Nanna schreef:
Peter27 schreef: Maar een leuk exotisch ras willen waarvan je de enige bent binnen de provincie en dan wel een labrador karakter willen is een utopie.
De labrador is niet het enige ras met een prettig en sociaal karakter ;-) De keuze is reuze. Maar mensen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is.
Nou weet ik niet hoor.. als je een minimale kans wilt op nerveus karakter, hond agressie, gevaar voor je vleklarf of kleedkabouter, extreem jagen, weglopen, bovengemiddeld vocaal, beschermingsdrang, baknijd. En daarnaast een voorkeur hebt voor een gemiddeld formaat hond zonder uitersten met een redelijke will to please blijft er volgens mij niet heel veel over.

Maar dat het een makkelijke keuze is ben ik met je eens..
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik vind labradors helemaal niet zo prettig. Vast omdat ze vaak bij mensen komen die denken een makkelijke hond aan te schaffen. Ik vind ze lomp, onstuimig en ongehoorzaam.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Er zijn lompere rassen maar die worden keurig onder appèl gehouden en zijn dus niet vervelend voor andere mensen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 03 mar 2019 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Chihuahua-paws schreef:Er zijn lopers rassen maar die worden keurig onder appèl gehouden en zijn dus niet vervelend voor andere mensen.
Lopers rassen? :denken:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik was al bezig aanpassen.

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Chihuahua-paws schreef:Ik vind labradors helemaal niet zo prettig. Vast omdat ze vaak bij mensen komen die denken een makkelijke hond aan te schaffen. Ik vind ze lomp, onstuimig en ongehoorzaam.
Ik ontwijk ze ook hoor, vind de meeste eigenaren maar hufters met hun lompe rotzakken die maar alles mogen onder het mom ze doen niks hoor :gvd:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Lizzie. schreef:
Chihuahua-paws schreef:Ik vind labradors helemaal niet zo prettig. Vast omdat ze vaak bij mensen komen die denken een makkelijke hond aan te schaffen. Ik vind ze lomp, onstuimig en ongehoorzaam.
Ik ontwijk ze ook hoor, vind de meeste eigenaren maar hufters met hun lompe rotzakken die maar alles mogen onder het mom ze doen niks hoor :gvd:
Dat dus.

-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nou, een laks opgevoede labrador is anders al heel snel schijtirritant.
De gemiddelde eigenaar hier schittert niet in het opvoeden van honden en ik ontwijk labradors standaard. Jezus wat een mongolen worden dat als je het niet een beetje in goede banen kan leiden.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

-Saskia- schreef:Nou, een laks opgevoede labrador is anders al heel snel schijtirritant.
De gemiddelde eigenaar hier schittert niet in het opvoeden van honden en ik ontwijk labradors standaard. Jezus wat een mongolen worden dat als je het niet een beetje in goede banen kan leiden.
Ja, ik heb die ervaring ook en mijn honden hebben om die reden ook een hekel aan de meeste labradors, maar voor de baasjes van die labradors is dit blijkbaar geen probleem ;-) Die hebben er zelf vaak niet veel last van dat hun hond zich opdringt aan andere honden en zich lomp gedraagt.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Vaak hebben ze alleen oog voor hun mobiel. Dat de hond zich irritant aan het opdringen is elders dat hebben ze niet eens door. Als ze een km vooruit lopen.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:Een goed opgevoede labrador is wel stabiel en lief met kinderen. Ik vind ze te sterk maar anders zou het mijn volgende ras worden. Ik woon al 10 jaar naast een labrador en heb die hond nog nooit horen blaffen,krijsen,gillen, kinderen kunnen zonder problemen het erf oplopen en katten ook . Gewoon een enorme tolerante lobbes
Ja. Ik ken ook goed opgevoede, maar het overgrote deel wat hier rond loopt valt er niet onder. Heel jammer want het zijn honden waar je best veel mee kan. Maar te veel kiezen voor zo'n hond en denken dan het allemaal vanzelf gaat. Het is immers een makkelijk ras!

Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Johnny Jones schreef:Helaas zijn ze niet erg gezond, anders zou een flatcoat misschien wel passen.
Onze kruising flatcoat is wel elf geworden, wellicht is er een leuke kruising te vinden.
Ik gooi hem er nog maar eens in, gezien de labrador discussie..
Gezondheid was geen eis en jammer van de oren, maar de flatcoat past goed in het plaatje. Minder lomp dan een lab, maar o zo lief, speels en stabiel.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik heb alles eens terug gelezen.

Qua wensen passen Engelse of Welsh springer Spaniels wel echt erg mooi. Ik zag dat die ook al eerder genoemd werden.

In ieder geval de versies die ik ken, zouden het binnen de geschetste situatie prima doen.

Formaat, lengte haar, type, en karakter past allemaal mooi.
Het enige dat dus niet past zijn de hangende oren.

Maar qua type en gedrag past het echt beter dan de overtypen of spitsen, naar mijn idee.
Laatst gewijzigd door Habibi op 03 mar 2019 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Heavy schreef:Ohja geen puntige oren dus labrador valt al af :lol1:
What's in an ear??
Mijn man houdt echt van liefst grote flaporen, ik echt van flinke rechtopstaande oren. Toch is Digger mijn favoriet en Koda de favoriete hond van mijn man. :W:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:
Chihuahua-paws schreef:
Heavy schreef:Een goed opgevoede labrador is wel stabiel en lief met kinderen. Ik vind ze te sterk maar anders zou het mijn volgende ras worden. Ik woon al 10 jaar naast een labrador en heb die hond nog nooit horen blaffen,krijsen,gillen, kinderen kunnen zonder problemen het erf oplopen en katten ook . Gewoon een enorme tolerante lobbes
Ja. Ik ken ook goed opgevoede, maar het overgrote deel wat hier rond loopt valt er niet onder. Heel jammer want het zijn honden waar je best veel mee kan. Maar te veel kiezen voor zo'n hond en denken dan het allemaal vanzelf gaat. Het is immers een makkelijk ras!
Ja maar dat is bij meer rassen zo daarom zijn alle herders vals en alle wawa's k*tkeffers
Nee niet elk ras wordt zo onderschat Afbeelding ja over elk ras zijn vooroordelen. Maar ik heb het over labradors die echt in hun gedrag te lomp zijn. En niet over alle labradors.

Vooroordelen heb je over elk ras.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ook... ik zou er knettergek van worden van die ik hier om me heen zie. Plaat beton voor de kop van hier tot gunter en vreselijk lomp.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Let erop dat de rassen die je mooi vindt en die qua karakter zouden passen (alles in de groep poolhonden) gemiddeld gezien minder goed alleen kunnen blijven, vaak fors ruien en je ziet toch ook wel bovengemiddelde jachtdrift wat het wandelen / loslopen wat minder makkelijk maakt. Ik zou dan samen met je man het worst case scenario schetsen (een hond die fors blaft wanneer alleen, een huis vol haar en niet los kunnen lopen) en samen kijken of je dat wil. Natuurlijk hoeft het niet worst case scenario te worden, maar dan heb je er wel over nagedacht.

Ik denk ook dat de springers (Spring / Welsh / Cocker) het beste passen bij wat je wilt. Als dan de hangoren voor jouw man qua uiterlijk een minpunt zijn zou ik dat minpunt tegenover de mogelijke minpunten bij een rasgroep 5 hond zetten en kijken wat voor jullie doorslaggevend is.

De corgi ken ik als hele leuke hondjes alleen voor wat meer sportgerichte activiteiten vind ik ze gezien de lange(re) rug minder geschikt. Eigenlijk doodzonde want het zijn echt leuke honden.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Carnivora
Actief

Ongelezen bericht door Carnivora »

M
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 02:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Carnivora schreef: We zijn nu in contact met de verenging van de Finse lappenhond en willen eens gaan kennis maken met het ras.
Ik ken een paar finse lappenhonden... stuk voor stuk zijn ze zeer vocaal en hebben ze een energie voor 10. Echt een band met de baas zie ik ze niet hebben, dus leuk iets samen doen, moet je volgens mij wel ontzettend veel geduld hebben.... Maar misschien ben ik de verkeerde finse lappenhonden tegen gekomen. Dat kan ook natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Charlie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”