Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 pups tegelijk?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

chuckie
Zeer actief

2 pups tegelijk?

Ongelezen bericht door chuckie »

De kogel is door de kerk.manlief is als een blok gevallen voor een ruwharige teckel.dit gaat het ras worden voor onze nieuwe hond.
We hebben er geen haast mee en willen eerst de ruin nog wat meer puppieproef maken.
Er is bij ons altijd iemand thuis,tenzij we eens een dagje uit zijn of ewn verjaardag hebben ofzo.
Voorheen hadden we 1 hond. We overwegen nu om 2 teckels te nemen en ze aan te leren ook veel buiten te zijn.wel met onderdak uiteraard.zodat ze zich samen kunnen vermaken als we eens weg zijn.
We dachten dan aan 2 nestgenoten.lijkt me fijn voor de pups en ze groeien samen op.
We hebben nooit 2 pups tegelijk gehad. Is dat te doen?
Qua zindelijk maken bedoel ik dan vooral.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
~Suzanne~
Zeer actief

Re: 2 pups tegelijk?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou het NOOIT doen ;-) maar dan vooral omdat ze juist voornamelijk aan elkaar gaan hangen ;-) niet aan jou. Het is veel lastiger een band op te bouwen.
En ja, zindelijkheid x 2, opvoeden x2... nee, mijn tip is vooral niet doen.

Suzanne
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik fok zelf en doe dat absoluut nooit.
Ze richten zich volledig op elkaar, wat reuze leuk is maar je krijgt dan erg lastig contact.
Je kunt er gif op innemen dat er gedragsissues door ontstaan om die reden. Nog los van het feit dat ze ook tegelijk puberen en volwassen worden en dan waarschijnlijk mot krijgen. Dus nee, wat mij betreft: niet doen.
Als je er twee tegelijk wilt, neem dan een herplaatser en een pup.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Mijn ex heeft jaren terug twee parson hussel pups tegelijk genomen. Het duurde eeuwig voor ze zindelijk werden, als je het de een leerde, zat de ander in de keuken te plassen. Ze hingen onwijs aan elkaar en niet aan hun baas. Het waren absoluut leuke hondjes maar de band zoals ik die toen met Luna had, heeft hij nooit met ze op kunnen bouwen. Ik zou het niet doen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou dit artikel eens goed doorlezen
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb zelf 2 teckels. De oudste is 3 jaar en de jongste 10 maanden. Vooral ook door hun zelfstandige (in de volksmond eigenwijsheid genoemd) karakter ga je het nooit redden 2 teckels tegelijk goed op te voeden. Daar krijg je spijt van. Het grote voordeel om een 2e pup te nemen als de eerste volwassen is, is dat de pup heel veel overneemt van de volwassen hond. Ik heb aan nummertje 2 veel minder werk gehad als aan nummer 1. Een volwassen herplaatser en daarna een pup (zou ik ook niet tegelijk doen) is wel goed te doen.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

chuckie schreef:De kogel is door de kerk.manlief is als een blok gevallen voor een ruwharige teckel.dit gaat het ras worden voor onze nieuwe hond.
We hebben er geen haast mee en willen eerst de ruin nog wat meer puppieproef maken.
Er is bij ons altijd iemand thuis,tenzij we eens een dagje uit zijn of ewn verjaardag hebben ofzo.
Voorheen hadden we 1 hond. We overwegen nu om 2 teckels te nemen en ze aan te leren ook veel buiten te zijn.wel met onderdak uiteraard.zodat ze zich samen kunnen vermaken als we eens weg zijn.
We dachten dan aan 2 nestgenoten.lijkt me fijn voor de pups en ze groeien samen op.
Wat is precies je overweging dat ze veel buiten moeten verblijven? Is dat vooral zodat ze kunnen plassen als je er niet bent? Of dat je bang bent dat ze het huis afbreken?
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik zou nooit 2 teckels tegelijk doen. Ga je spijt van krijgen.
Ik heb zelf een ruwhaar en zij hangt gelukkig helemaal aan mij.

Maar om eerlijk te zijn denk ik dat je buren niet blij gaan zijn met 2 teckels die in de tuin zitten als jullie er niet zijn in verband met het vocale onderdeel van hun karakter
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Zamunda schreef:
chuckie schreef:De kogel is door de kerk.manlief is als een blok gevallen voor een ruwharige teckel.dit gaat het ras worden voor onze nieuwe hond.
Wat is precies je overweging dat ze veel buiten moeten verblijven? Is dat vooral zodat ze kunnen plassen als je er niet bent? Of dat je bang bent dat ze het huis afbreken?
Ben ook bang dat ze zich gaan vermaken door naar alles te blaffen. Ook een overweging geen 2 pups tegelijk te nemen. Teckels zijn vocaal en dat moet je van jongs af aan indimmen willen je buren niet gek worden. Als dat elkaar opjut is dat bijna een onmogelijke zaak.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fotogravinnetje schreef:Ik zou dit artikel eens goed doorlezen
Volgens dat artikel kan niemand meer een pup uit het buitenland nemen.

Ik zou het zelf nog wel eens willen doen, maar dan wel alleen als er al een volwassen hond is die goed met pups om kan gaan.
chuckie
Zeer actief

duidelijk! we gaan gewoon voor 1 pup. later een tweede nemen kan altijd nog.

en waarom lekker buiten als we weg zijn? zodat de hond zich lekker kan vermaken, bewegingsruimte heeft en frisse lucht en eventueel ook gewoon een plas zou kunnen doen.
lijkt me fijner voor een hond dan binnen opgesloten zitten.

Chuckie (onze vorige kanjer) hield er niet van als hij alleen thuis (in huis) moest blijven, maar buiten vond hij prima.
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

duidelijk! we gaan gewoon voor 1 pup. later een tweede nemen kan altijd nog.

en waarom lekker buiten als we weg zijn? zodat de hond zich lekker kan vermaken, bewegingsruimte heeft en frisse lucht en eventueel ook gewoon een plas zou kunnen doen.

Chuckie (onze vorige kanjer) hield er niet van als hij alleen thuis (in huis) moest blijven, maar buiten vond hij prima.
Voor altijd in ons hart
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik neem aan dat je niet fulltime werkt? Een teckel is niet specifiek geschikt om buiten te verblijven (vind ik). Gewoon binnen in huis kan prima. In aanleerfase kun je prima een bench gebruiken of een kamerkennel. Het risico dat de hond aanhoudend blijft blaffen; je tuin vernielt, ontsnapt of erger nog: gestolen wordt... nee, waarom zou je? Er zijn best hondenrassen die je heel goed deels buiten kunt houden maar een teckel vind ik daar niet onder horen.

Suzanne
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Misschien eerst eens verdiepen in het karakter van een teckel, teckel alleen buiten gaat het echt niet worden. Is het een optie om een kattenluikje te maken zodat de hond zelf kan bepalen of hij/zij naar buiten wil.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik zou het niet eens alleen voor de hond niet doen, maar vooral ook voor jezelf niet. Ik vond één pup al tamelijk bewerkelijk, zeg maar. :mrgreen:
chuckie
Zeer actief

Er is bij ons altijd iemand thuis aangezien mijn man is afgekeurd.we zijn enkel weg met een dagje uit of verjaardag etc.en daarbij wordt de hond zoveel mogelijk meegenomen en als hij niet mee kan,dan houden we uiteraard rekening met de hond zodat hij niet langer dan een halve dag alleen hoeft te zijn.
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

Dank voor de tips. Tips voor goede fokkers zijn welkom.
Ben je ook bekend met fokkers in noord holland?
Voor altijd in ons hart
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tara schreef:
chuckie schreef:
Je maakt m.i. een denkfout, in beide gevallen zit een hond opgesloten en die tuin heeft hij na een dag, vooruit, laten het er twee zijn, wel gezien. Alleen is alleen, of hij nu in zijn eentje in huis of in de tuin zit of samen met een andere hond. Mijn honden liggen de hele dag te luieren als ik naar mijn werk ben, die hebben gezelschap aan elkaar, maar het is meer de lijfelijke aanwezigheid van de ander dan dat ze daadwerkelijk spelen. Dat doen ze sowieso nooit binnen eigenlijk.
Inderdaad. Mijn honden liggen wel bij elkaar als ik weg ben, maar verder doen ze niets behalve slapen en zich een keer omdraaien. Ze komen pas weer tot leven als ik er ben.
In de tuin zou dat misschien anders zijn, maar dan zouden ze waarschijnlijk dingen gaan doen die ik liever niet heb: overmatig waken (overal om blaffen), de tuin omspitten, de vuilnisbak omgooien en meer van die ongein. In de tuin komen ze ook wat lastiger écht tot rust, er zijn toch meer prikkels van buitenaf, terwijl ze binnen meteen in rustmodus gaan tot ik thuiskom.
Om hierboven al genoemde redenen zou ik zelf ook niet twee pups tegelijkertijd nemen en in de tuin laten bij afwezigheid is in ieder geval met mijn honden ook zeker geen goed idee.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

DeDiana schreef:
Tara schreef:
chuckie schreef:
Je maakt m.i. een denkfout, in beide gevallen zit een hond opgesloten en die tuin heeft hij na een dag, vooruit, laten het er twee zijn, wel gezien. Alleen is alleen, of hij nu in zijn eentje in huis of in de tuin zit of samen met een andere hond. Mijn honden liggen de hele dag te luieren als ik naar mijn werk ben, die hebben gezelschap aan elkaar, maar het is meer de lijfelijke aanwezigheid van de ander dan dat ze daadwerkelijk spelen. Dat doen ze sowieso nooit binnen eigenlijk.
Inderdaad. Mijn honden liggen wel bij elkaar als ik weg ben, maar verder doen ze niets behalve slapen en zich een keer omdraaien. Ze komen pas weer tot leven als ik er ben.
In de tuin zou dat misschien anders zijn, maar dan zouden ze waarschijnlijk dingen gaan doen die ik liever niet heb: overmatig waken (overal om blaffen), de tuin omspitten, de vuilnisbak omgooien en meer van die ongein. In de tuin komen ze ook wat lastiger écht tot rust, er zijn toch meer prikkels van buitenaf, terwijl ze binnen meteen in rustmodus gaan tot ik thuiskom.
Om hierboven al genoemde redenen zou ik zelf ook niet twee pups tegelijkertijd nemen en in de tuin laten bij afwezigheid is in ieder geval met mijn honden ook zeker geen goed idee.
Ik zie die teckels al zo een baan richting vrije wereld graven......
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Neeltje schreef:
DeDiana schreef:
Tara schreef:
chuckie schreef:
Ik zie die teckels al zo een baan richting vrije wereld graven......
Ja precies, die podenco's net zo ;-) Als ik er ben niet hoor, dan hebben ze helemaal geen reden om te willen ontsnappen, maar als ik ze in de tuin zou laten en zelf weg zou gaan, zou ik bij thuiskomst waarschijnlijk een paar honden minder aantreffen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ben ook bang dat de hond gestolen word, zou de eerste hond niet zijn die ineens ''verdwenen'' is, ik zou geen minuut rust hebben als ze onbeheerd in de tuin zijn.
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Een hond zonder toezicht alleen in de tuin laten als ik niet thuis ben? Geen haar op mijn hoofd wat er aan denkt!
Ongeacht of het er een of meerdere zijn.

Pups hebben wij er wel al eens twee uit een nest gehad, border collie uit werklijn, nu hadden we wel ook een aantal goed opgevoedde stabiele volwassen honden, in het roedel wordt een pup mee opgevoed.

Ik kan ook niet zeggen dat die meer naar elkaar trokken als naar ons, opvoeden, zindelijk krijgen e.d. ging probleemloos maar het is wel veel werk natuurlijk.
Aan de riem leren lopen was apart, een pup en een brave volwassen hond mee, terug naar huis, en nog een keer het stuk lopen met de andere pup+grote hond.
Het enige wat heel zwaar was toen ze op een leeftijd kwamen dat we begonnen aan de schapentraining, aangezien mijn man door een knie-op "zijn" hondje niet kon trainen, had ik er twee van dezelfde leeftijd tegelijk in training, dat is echt pittig!

Jammer genoeg hebben we een van de twee broers al met 6 jaar moeten laten inslapen vanwege epilepsie, de andere is nu bijna 11 jaar.

Dus het kan wel, maar in dit geval, twee teckels, en geen al volwassen stabiele hond in het gezin?
Nee, dan zou ik het ook niet aanraden.
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

we zijn er al over uit dat het 1 pup gaat worden. een tweede kan altijd nog zodra de ander volwassen is.
men wat voelt dit dubbel.... de voorpret van het uitkijken naar een nieuwe pup en de voorbereidingen daaromheen, maar ook nog steeds het gemis van Chuckie.
Voor altijd in ons hart
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Mijn twee dames waren even oud en tegelijk gekomen. Weliswaar dik een jaar maar toch. Het was dubbel feest en wat de een niet bedacht dat deed de ander wel. Nooit een onvertogen woord maar wel de ander blijmoedig beschuldigen als er iets gesloopt was.
Ze waren erg gehecht aan elkaar en aan ons. Met uitgesproken voorkeuren. Luna had haar goden en Pardouffe had haar zinnen op mij gezet.
Persoonlijk zou ik het zo weer doen. Of ik heb onwaarschijnlijke mazzel gehad. Dat kan ook.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

2 pups tegelijk ?
Echt nooit meer , en deze 2 waren eigenlijk best makkelijk
T gaat ook niet alleen om de puptijd maar ook daarna

De 2 zusjes gaan echt super samen , maar als er hormonen in t spel zijn moet ik toch echt wel ff de boel goed in de gaten houden
Dan gaan ze lopen bitchen , niet dat ze ooit gevochten hebben
Maar t kan wel gebeuren

Pupkopers krijgen ook geen 2 pups tegelijk mee hier
Ze mogen voor een volgend nest terug komen als ze een 2e willen
Maar tegelijk gaat niet gebeuren

Las al dat je toch voor 1 pup gaat , je zal er blij om zijn echt
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”