Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Forumhond in het asiel

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Forumhond in het asiel

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Echt waar! Saba is weer in het asiel! Wel gemeen dat ze niet ter adoptie is, want oh wat is ze toch leuk :I:
Ze is dus in pension, voor het geval dat nog niet duidelijk was. Ze moet wel erg wennen, dus nog vooral hopen dat ze mee naar buiten mocht en wat onrustig. Ik zal haar nog wel vaker opzoeken de komende dagen, want ik ben toch wel een aantal keer per week in het asiel. Even wat slechte telefoonfoto's.

Lieverd :J:
Afbeelding

Nee, die kong hoef ik niet. Mag ik mee naar buiten?
Afbeelding

Echt niet?
Afbeelding

Ze was een half uur daarvoor nog met de vrijwilliger voor de honden naar buiten geweest. Ik kwam dus echt alleen even knuffelen. Saba moet weer even wennen
Afbeelding

Doei meisje, tot snel
Afbeelding
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 22 feb 2019 04:40, 2 keer totaal gewijzigd.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Forumhond in het asiel achtergelaten

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ach het meisje :knuffel: .
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Nou.. gelukkig kan de eigenaar na het zien van deze foto´s met een gerust hart op vakantie :80:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Anja schreef:Nou.. gelukkig kan de eigenaar na het zien van deze foto´s met een gerust hart op vakantie :80:
Nou inderdaad. Die laatste foto wat een zielig gezicht.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ach toch, het meisje.
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Vinden jullie serieus die laatste foto zo erg? :80: Ik geloof dat ik al te vaak asiel- en pensiondieren heb gezien daarvoor. Deze reacties had ik totaal niet verwacht.

Saba is wel nog wat onwennig, maar dat weten haar eigenaren ook hoor en ze is er pas net. Saba krijgt verder extra aandacht, veel vrijwilligers vinden het erg leuk om haar weer te zien en de vaste medewerkers ook. Mocht ik de volgende keer met haar buiten zijn (dat doen meestal andere vrijwilligers omdat ik vooral van de katten en konijnen/knagers ben in het asiel) dan zal ik ook eens foto's maken. Of niet, als het zulke reacties veroorzaakt :schrik:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

hakunamatata schreef:Vinden jullie serieus die laatste foto zo erg? :80: Ik geloof dat ik al te vaak asiel- en pensiondieren heb gezien daarvoor. Deze reacties had ik totaal niet verwacht.

Saba is wel nog wat onwennig, maar dat weten haar eigenaren ook hoor en ze is er pas net. Saba krijgt verder extra aandacht, veel vrijwilligers vinden het erg leuk om haar weer te zien en de vaste medewerkers ook. Mocht ik de volgende keer met haar buiten zijn (dat doen meestal andere vrijwilligers omdat ik vooral van de katten en konijnen/knagers ben in het asiel) dan zal ik ook eens foto's maken. Of niet, als het zulke reacties veroorzaakt :schrik:

Ach nee joh. Zo kijkt kaz standaard wanneer we weg gaan zonder hem. Gewoon. Thuis. Als je af moet gaan op hoe zielig je hond kan kijken dan kun je nooit meer op vakantie.

Ik vind een pension ook altijd lastig maar weet dat ze inmiddels de mensen goed kennen en ja, het blijft nooit hetzelfde als thuis maar ze raken er heus niet getraumatiseerd van. De ene brengt zijn hond niet en de ander wel en dat is helemaal prima. Soms heb je nou eenmaal geen andere vorm van oppas en dan is het fijn wanneer je een goed pension in de buurt hebt.
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Cleva schreef:
hakunamatata schreef: Doei meisje, tot snel
Afbeelding

Oh, dat zou ik niet kunnen.
Of willen wat dat aangaat.

Ik vind dat ook echt zo verschrikkelijk :(
Het verstierde mijn hele vakanties met mijn vorige poepies en die zaten echt op stand in pension, wat, kleine hondjes hotel voor prinsen en prinsessen.
En toch vond ik het hartverscheurend.

Die van mij gaan straks ook weer maar deze twee zijn superjong en vinden nog alles en iedereen leuk.
Ze zullen me nog niet eens na kijken. Nog niet.

Ze kunnen bij zat lieve mensen op bed en op de bank maar ik heb ze liever achter slot en grendel en in kundige handen als het dan toch moet. Met afgesloten speelweide en geen wandelingen.

Niks aan de hand.
Maar in mijn hart :(
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Re: Forumhond in het asiel

Ongelezen bericht door Gollum »

Zo kijkt Rani ook als ik boodschappen ga doen :LOL:
Nooit meer de deur uit dus.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco is er ook goed in om zo te kijken als hij begrijpt dat ik weg ga en hij thuis moet blijven. Gait lijkt het minder te interesseren. Tot je weer terug bent, dan is het feest!
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Catho je hoeft je toch niet te verdedigen! Ik volg jouw andere topic en vind het super hoe jullie het doen met haar. Jullie weten echt wel wat het beste voor haar is. En op zielig kijken hebben volgens mij alle honden een abonnement.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind t wel sneu om te zien. Gelukkig kijken mijn honden niet zo als ik wegga want dan ging ik niet meer weg :)
Maar niemand zegt dat t fout is toch... als ik mn hond naar een pension bracht en zag zulke fotos stond ik weer binnen t uur bij t pension overigens :)
Daarom gaan ze ook niet naar een pension maar gewoon lekker mee... ik heb geen moment een prettige vakantie als ze er niet bij zijn.
Nogmaals niets ten nadele van dit asiel of eigenaar maar gewoon mijn gevoel erbij. Als mijn hond zo zou liggen/kijken voelen ze zich beroerd. Ik ken deze hond niet dus netvals iedereen moet je t doen met je eigen interpretatie.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Caro schreef:Catho je hoeft je toch niet te verdedigen! Ik volg jouw andere topic en vind het super hoe jullie het doen met haar. Jullie weten echt wel wat het beste voor haar is. En op zielig kijken hebben volgens mij alle honden een abonnement.
Precies :ok:

Als Vusi voor de deur zit en naar buiten wil, en ik niet meteen de deur open doe, kan ze ook zo kijken :wink:

Saba heeft een gouden leven :flower:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn honden kijken al zo als ik op de wc zit Afbeelding
Die zijn pro in zielig kijken. Sterker nog, Uma's hoofd staat permanent op "zielig". Die krijgt nu al heel vaak haar zin en is een verwend nest. Ik ga niet alles laten om die kop op een andere stand te krijgen, dan kan ik alleen nog maar eeuwig in bed blijven liggen :mrgreen:

Succes op werkreis!
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik moet bekennen dat ik van de topictitel en de eerste regel schrok maar even verder lezend begreep ik het.
Saba is weer even terug bij mensen die stapelgek op haar zijn en schandelijk verwend gaat worden.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Caro schreef:Catho je hoeft je toch niet te verdedigen! Ik volg jouw andere topic en vind het super hoe jullie het doen met haar. Jullie weten echt wel wat het beste voor haar is. En op zielig kijken hebben volgens mij alle honden een abonnement.
Dat leren ze op puppyschool :P

Afbeelding

Ik schrok ook even toen ik de topictitel zag, maar zodra ik het opende en zag dat het Saba was, wist ik weer dat ze even terug zou gaan logeren in het asiel waar ze vandaan komt. Het is leuk dat andere mensen dat nooit zouden doen, maar ieders situatie is anders, en zo te lezen zal Saba daar prima op haar plek zitten tot haar baasjes weer terugkomen van de (werk!)reis.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Joh, Cato, je hoeft je toch helemaal niet te verdedigen. Saba vindt het waarschijnlijk het fijnst thuis en dat jullie er dan altijd allebei zijn. Maar zo is het leven niet. En hier wordt ze goed verzorgd, ze gaat lekker wandelen, ze kent de plek etc. Mijn honden kunnen ook zo kijken en vaak genoeg thuis. Ze communiceren nou eenmaal erg goed met mensen.
Geniet nou maar van die reis en vertrouw erop dat Saba in goede handen is en echt wel veerkrachtig genoeg is om hiermee om te gaan.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Toen Abel nog één dag in de week naar de opvang ging, keek hij ook zo. Ik voelde mij echt verschrikkelijk :(: Tot ik dan vervolgens filmpjes toegestuurd kreeg, van een blije spelende hond die mij al weer helemaal vergeten was :LOL:
Hij is er 10 à 12 keer geweest en iedere keer opnieuw keek hij mij na alsof ik nooit meer terug zou komen. De laatste keren ben ik maar gewoon weggelopen, in de wetenschap dat hij daar een prima dag zou hebben.

Probeer van je reis te genieten Catho, ze is in goede handen.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

GoldenGizmo schreef:
Dat leren ze op puppyschool :P

Afbeelding

Ik schrok ook even toen ik de topictitel zag, maar zodra ik het opende en zag dat het Saba was, wist ik weer dat ze even terug zou gaan logeren in het asiel waar ze vandaan komt. Het is leuk dat andere mensen dat nooit zouden doen, maar ieders situatie is anders, en zo te lezen zal Saba daar prima op haar plek zitten tot haar baasjes weer terugkomen van de (werk!)reis.
Haha die is leuk :D
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Zo kijken mijn honden ook als ze in pension zitten en ik weg loop; terwijl ze er elke week zijn omdat ze mee gaan met werken.
En elke pensionhond kijkt zo als we ze na een lekkere wandeling wegzetten.
Voor Saba ondanks moeten wennen juist fijn om op een plek te zijn waar mensen weten hoe ze is en daardoor precies weten wat wel en niet kan.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Oh, de dramaqueen :mrgreen: . Fijn dat je haar met een gerust hart kan laten opvangen door mensen die haar (en haar kuren :engel: ) goed kennen.

Ik denk dat ik liever zo'n blik zou zien, 'baaaasss, ik mis je'). (Effe ironie, mensen!) Die ondankbare mormels van mij, als ze op hotel gaan: hooooiiii! Wat leuk dat we weer kunnen hier zijn! En dan ook nog bij de vakantie-opvang blijven slijmen als ik ze ga ophalen. (He Crutz?)
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

noekie schreef:Zo kijken mijn honden ook als ze in pension zitten en ik weg loop; terwijl ze er elke week zijn omdat ze mee gaan met werken.
En elke pensionhond kijkt zo als we ze na een lekkere wandeling wegzetten.
Voor Saba ondanks moeten wennen juist fijn om op een plek te zijn waar mensen weten hoe ze is en daardoor precies weten wat wel en niet kan.
Mijn hond kijkt ook zo, als ik met de fiets door de poort ga en zij niet mee mag, ze zal het hier ook wel erg slecht hebben :schrik: :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”