Moderator: moderatorteam

Ik vroeg me hetzelfde af. Maar ook bij die bruine er onder...sirene schreef:Prachtige foto's van een aantal geweldig atletische lijven![]()
Die bullterriër holt op zijn gemakje![]()
Is de zwarte een pitje of toch een staf?

Hoezo?Saba schreef:Ohh wat grappig dat je hier ook zit, ik kwam gisteren mooie foto’s van jou van twee van mijn whippetdames al tegen op facebook, ik was helemaal blij.
Ik ben eerlijk gezegd zelf niet zo’n fan van deze rassen op de baan (daarom ben ik blij dat er nu aparte indelingen zijn) maar je hebt ze top vastgelegd. Heel mooi!
Die bruine eronder lijkt me zeker een pitbull.Gimmick schreef:Ik vroeg me hetzelfde af. Maar ook bij die bruine er onder...sirene schreef:Prachtige foto's van een aantal geweldig atletische lijven![]()
Die bullterriër holt op zijn gemakje![]()
Is de zwarte een pitje of toch een staf?
Graag gedaan! Welke zijn jouw dames?Saba schreef:Ohh wat grappig dat je hier ook zit, ik kwam gisteren mooie foto’s van jou van twee van mijn whippetdames al tegen op facebook, ik was helemaal blij.![]()

De combinatie fanatieke windhond en fanatieke Staf-achtige schijnt niet zo'n goede combi te zijn. Ze triggeren elkaar nogal. En als er wat gebeurt, een windhond is zo stuk. Als er Stafs in Lelystad rennen, worden die ook helemaal buitenom de baan opgebracht, om vooral de wachtende windhonden volledig te vermijden.Gimmick schreef:Hoezo?Saba schreef:Ohh wat grappig dat je hier ook zit, ik kwam gisteren mooie foto’s van jou van twee van mijn whippetdames al tegen op facebook, ik was helemaal blij.
Ik ben eerlijk gezegd zelf niet zo’n fan van deze rassen op de baan (daarom ben ik blij dat er nu aparte indelingen zijn) maar je hebt ze top vastgelegd. Heel mooi!

Power breeds die stijf staan van de adrenaline moeten passeren met je gratenpakhuis is alvast iets waar ik zelf niet zo op zit te wachten, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ben niet de enige die er zo over denkt overigens, het was en is nogal een heet hangijzer bij deze vereniging, vandaar dat er nu aparte trainingen worden gelopen.Gimmick schreef:Hoezo?Saba schreef:Ohh wat grappig dat je hier ook zit, ik kwam gisteren mooie foto’s van jou van twee van mijn whippetdames al tegen op facebook, ik was helemaal blij.
Volgens mij is dit Lady, inderdaad een kruising teckel x amstaff. Zij heeft verder allemaal pitjes die ik ook terug zie komen op de foto’s als ik t goed zie.Galga's schreef:Thanx! De volgende generatie mocht ook al rennen. Die puppy's waren echt TE schattig![]()
Ik heb werkelijk waar geen idee welke rassen het precies zijnEr was ook een zwarte met behoorlijk korte pootjes en een lang lijf, leek wel een teckel kruising:
Is niet alles aangelijnd?Saba schreef: Power breeds die stijf staan van de adrenaline moeten passeren met je gratenpakhuis is alvast iets waar ik zelf niet zo op zit te wachten,(...)
Ik heb nu alweer spijt dat ik iets gezegd heb, wil het topic eigenlijk niet verder vervuilen. Ja, dat is wel de bedoeling, kort aangelijnd houden. Toch kan het wel eens zijn dat er een hond in het enthousiasme losschiet, of per ongeluk uit de auto springt zonder aangelijnd te zijn, dat soort dingen. Of je gaat uitgebreid staan bellen op het pad met je power breed aan de lijn in je andere hand terwijl t haas steeds langs zoeft.Sandra&co schreef:Is niet alles aangelijnd?Saba schreef: Power breeds die stijf staan van de adrenaline moeten passeren met je gratenpakhuis is alvast iets waar ik zelf niet zo op zit te wachten,(...)
Dus er is nagedacht over oplossingen voor de situatie en er is eigenlijk niks (meer) aan de hand waardoor nu iedereen die baan kan/mag gebruiken? Mooi.Saba schreef: Ik heb nu alweer spijt dat ik iets gezegd heb, wil het topic eigenlijk niet verder vervuilen. Ja, dat is wel de bedoeling, kort aangelijnd houden. Toch kan het wel eens zijn dat er een hond in het enthousiasme losschiet, of per ongeluk uit de auto springt zonder aangelijnd te zijn, dat soort dingen. Of je gaat uitgebreid staan bellen op het pad met je power breed aan de lijn in je andere hand terwijl t haas steeds langs zoeft.Het gebeurt. Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens gezien dat er een power breed ras na het pakken van het haas besloot over de omheining te springen. Ik vond de trainingen gewoon niet meer ontspannen toen alles nog gemengd liep, maar dat is dan misschien mijn schijterige inborst.
Nu is dat met twee aparte dagdelen opgelost, iedereen blij.
Dat heb ik pas drie keer eerder getikt en de vereniging kon bijna opdoeken omdat de mensen waar hij ooit voor opgericht is wegbleven maar dat terzijde.Sandra&co schreef:
Dus er is nagedacht over oplossingen voor de situatie en er is eigenlijk niks (meer) aan de hand waardoor nu iedereen die baan kan/mag gebruiken? Mooi.

Galga's schreef: