Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stoppen met rennen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Stoppen met rennen

Ongelezen bericht door ranetje »

Cleva schreef:
ranetje schreef:
Zamunda schreef:Leer neemt vocht op dus lijkt me toch ook zwaar worden? I.
Ja leer neemt vocht op en wordt dan ook zwaar (ik heb een leren zweetlijn).

Wat is er mis met zwaar?
Je wil toch ook dat je hond doorheeft dat hij iets meesleurt?
Of is het voor jezelf zwaar? Wat in een rugzak valt dat echt wel mee.

Ik vind leer zelf trouwens prachtig maar leren repen van 10 meter bestaan nu eenmaal niet meer sinds de mammoeten op waren. Dat is aan elkaar gehecht en dat gaat dus ook daar stuk.
Mijn zweetlijn is uit één stuk, voor een lijn van 10 meter kan dat inderdaad wèl.

Ik vind niet zoveel mis met "zwaar, maar ik heb voor een hulplijn liever een lichtgewicht.
Dan is het verschil tussen met en zonder sleeplijn niet zo groot.
Mijn doel is n.l. loslopen zonder sleeplijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

als ze om je heen rent, wil ze waarschijnlijk dat je achter haar aankomt. Ik zou zelf een beetje mee gaan doen (ik roep altijd: ik ga je pakken hoor! en dan hebben ze de grootste lol :cheer: ). Een paar stappen van jou is meestal al genoeg voor een paar rondjes renplezier. De hond focust zich dan al op jou want jij bent immers leuk. En dan roep je iets als: kijk eens wat lekker en haal je omzichtig iets heel lekkers uit je zak. Vaak geef ik dan nog een aai of iets zodat jouw aanraking niet direct wordt verbonden aan aanlijnen. En dan laat je haar gewoon weer gaan.
Mijn windhond Lizzy kon ik er nog van weerhouden achter een ree aan te sprinten als ik heel enthousiast riep dat ik iets heerlijks had; mijn hand naar mijn zak was dan al voldoende om voor mij te kiezen (zelfs als ik niks had :mrgreen: ) en eventueel aan te lijnen. gewoon commanderen heeft meestal het tegenovergestelde effect :F:
Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

2 jongen honden hier dus snap wat je bedoelt.
Beide superblij en sociaal dus andere honden zijn leuk!!

Ik probeer het vooral allemaal eerder te zien dan zij zodat ze terug te roepen zijn, met iets heel lekkers natuurlijk als beloning.
Ik loop sowieso het liefst rustig maar in drukker losloop gebied mogen ze meer hun gang gaan. De kleine man van 7 maanden zit momenteel nu iets vaker aan de flex want die is volop aan het ontdekken en dan is luisteren gewoon moeilijker :mrgreen:

Ik zorg dus vooral dat ik alles eerder zie dan zij.
En soms ook gewoon echt even laten gaan, het enige wat niet mag is naar aangelijnde honden en Cash mag niet op kleine hondjes afstormen. Zij neemt heel veel ruimte maar is nu wel zover dat ze aardig luistert. Meestal :mrgreen:

Lange lijn vind ik zelf heel onhandig, ligt vooral aan mij, dus nooit gebruikt. Ik doe een beetje hetzelfde aan de flex.
Ik heb ook heel veel geoefend op plekken waar ze amper de fout in konden.

Oja, en vooral ook vaak meedoen met ze :cheer:
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Cleva schreef:
Een sleeplijn zou ik zelf gebruiken om de "afstand" tussen loslopen en aangelijnd te overbruggen.
Meer ruimte geven om in te luisteren maar wel kunnen ingrijpen als je hond niet luistert.
Ik kan niet direct bedenken waarom de lijn daar heel erg licht bij moet zijn.

Overigens liever ook niet te duur want ik ga er naar verloop van tijd toch stukken af halen.
Afgedankt klimtouw uit de bergsport is voor dat doel ideaal. Het is weerbestendig en elastisch. Is het bevestigingsmateriaal verwijderd, dan laat ik er door een schoenmaker een musketon of karabijnhaak opzetten. Al gaandeweg idd stukje bij beetje inkorten.......Is ook niet begrotelijk of zonde gezien de prijs. (0,75 cent per meter)
Als ik het nodig heb, haal ik het hier vandaan
http://www.bergsportshop.com/store/wink ... -klimtouw/
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Cleva schreef:
ranetje schreef:
Cleva schreef:Wat is er mis met zwaar?
Je wil toch ook dat je hond doorheeft dat hij iets meesleurt?
Of is het voor jezelf zwaar? Wat in een rugzak valt dat echt wel mee.

Ik vind leer zelf trouwens prachtig maar leren repen van 10 meter bestaan nu eenmaal niet meer sinds de mammoeten op waren. Dat is aan elkaar gehecht en dat gaat dus ook daar stuk.
Mijn zweetlijn is uit één stuk, voor een lijn van 10 meter kan dat inderdaad wèl.

Ik vind niet zoveel mis met "zwaar, maar ik heb voor een hulplijn liever een lichtgewicht.
Dan is het verschil tussen met en zonder sleeplijn niet zo groot.
Mijn doel is n.l. loslopen zonder sleeplijn.
Ik vraag me af hoe ze een reep van 10 meter uit een stuk maken.
Is het runderleer?
Meestal is het inderdaad rundleer.
Het leer wordt in cirkels gesneden waardoor je prima een lijn van 10 meter krijgt (na bewerking).
Een sleeplijn zou ik zelf gebruiken om de "afstand" tussen loslopen en aangelijnd te overbruggen.
Meer ruimte geven om in te luisteren maar wel kunnen ingrijpen als je hond niet luistert.
Ik kan niet direct bedenken waarom de lijn daar heel erg licht bij moet zijn.

Overigens liever ook niet te duur want ik ga er naar verloop van tijd toch stukken af halen.
Ik haal er ook stukken af op den duur en dat vind ik leuker bij touw dan bij een leren lijn :tongue:
Lichtgewicht vind ik dus wel prettig.
Zo heeft iedereen zijn eigen ideeën.
TS kan zelf een beslissing nemen welke manier het handigste voor hem is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”