Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Westminster 2019: teckel wint de groep

Moderator: moderatorteam

Chrizta8
Actief
Aantal honden: 2

Re: Westminster 2019: teckel wint de groep

Ongelezen bericht door Chrizta8 »

Vreemde bolle neus heeft hij ook...
Niet mijn soort hond
Benson and Penny
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ja, die gekke neus, dat viel mij ook op. Ramsneus was wat in me opkwam. Nog niet bijna een mooie hond voor mij.

Suzanne
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Wat is er met het haar in zn nek gebeurd?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Als die Teckel niet zo overdreven getrimd is en iets minder lange vacht had verschilt het niet eens zo veel van de hond die jij plaatste denk ik :wink: Ik ken een Amerikaan met Teckels die ze ook showt, en daarvoor worden ze opgedoft maar in het dagelijks leven zijn het hele gemiddelde hondjes :ok:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ach wat een vrolijk hondje.
En misschien niet helemaal zoals "wij" het graag zien maar ik vind het helemaal niet zo dramatisch hoor.
\Moeten we van iedere winnaar iets vinden dan moeten je zorgen dat je daar op welke manier dan ook als keurmeester aan het werk komt.

Ik vind het een ontzettend leuk en relaxed hondje.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

~Suzanne~ schreef:Ja, die gekke neus, dat viel mij ook op. Ramsneus was wat in me opkwam. Nog niet bijna een mooie hond voor mij.

Suzanne
Dat schijnt de bedoeling te zijn bij teckels.

Ik vind dat haar té, maar ja, dat hebben al die Amerikanen, ongeacht het ras. En ze trimmen ook raar.
Daaronder zit een gaaf hondje volgens mij, met een mooi gangwerk en een prima karakter.
En die handler heeft toffe schoenen :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Die geschoren nek. Wát is dat voor idioterie?
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

-Saskia- schreef:Die geschoren nek. Wát is dat voor idioterie?
Nou, inderdaad, en dan die lange dikke flos op de borst :schrik: De hele manier van trimmen vind ik niets, bah, jammer! Misschien zit er best een oké hondje onder, maar ik kan niet door dat rare haar heen kijken hoor.
Nou is Amerika volgens mij ook wel vrij extreem qua trimmen, maar dat scheren of knippen van de haren in de nek of oren zie je in Europa toch ook wel eens bij (half)langharige honden en ik vind het persoonlijk echt geen gezicht.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Nanna schreef:

Daar wint ie de groep. Ik lach me wel dood om die handler ;-)
En je kunt er van vinden wat je wilt; een perfect karakter heeft ie wel. Wat een vrolijke hond.
Oohh die eerste hond, vooraan :I: Díe vind ik mooi :D
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Heavy schreef:Jezus wat staat hij nou dom aan dat touwtje te rukken :19:
Ik kan daar niet om lachen hoor :ugh:
Nou, die hond probeerde te slikken of zo iets, en hij loopt ergerlijk aan dat (veel te smalle) showlijntje te trekken.
Ik kreeg zelf pijn in mijn keel.

Wat is dat show gebeuren toch een vreemd gebeuren af en toe. (Zie dat andre topic :denken: )

Ik heb er echt niks mee.

Vond die zwart (bonte) fox? Terrier wel mooi. Of wat is het voor ras?
De teckel was wel leuk inderdaad.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hij staat aan het eind van het filmpje die teckel een paar keer omhoog te hijsen :denken: Letterlijk! Aan dat minilijntje achter de oren. Het lijkt wel een zenuwtrek, teckelhijsen.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik hou ook niet van dat geschoren gedoe.
Geef mij maar net zo'n hondje als op de tweede foto.
Die lijkt best wel op mijn Odie, vind ik:
Afbeelding
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ach mijn smaak is het niet, maar onder dat opgeschoren kapsel is het best een leuk hondje.

Ik vond de borzoi wel erg mooi!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:
-Saskia- schreef:Die geschoren nek. Wát is dat voor idioterie?
Nou, inderdaad, en dan die lange dikke flos op de borst :schrik: De hele manier van trimmen vind ik niets, bah, jammer! Misschien zit er best een oké hondje onder, maar ik kan niet door dat rare haar heen kijken hoor.
Nou is Amerika volgens mij ook wel vrij extreem qua trimmen, maar dat scheren of knippen van de haren in de nek of oren zie je in Europa toch ook wel eens bij (half)langharige honden en ik vind het persoonlijk echt geen gezicht.
Ik zag het in Eindhoven bij de zwarte Russen. Ik heb echt drie keer gekeken, waaróm??

Afbeelding

teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik ben heel vredelievend maar ik zou toch die kerel graag even een halsband met een lijn eraan om die nek doen en er dan een paar keer stevig aan rukken :gvd: :zweep: :MSN: :devil:
wolvster schreef:Ik vond de borzoi wel erg mooi!
Hoort die ronde rug zo ?
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Heavy schreef:Doe mij die blonde Samson maar :I:
Wat is dat? Briard?

Dat is een otterhound
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik wist niet dat langhaartjes ook getrimd werden :tongue:
Afgezien van het trimwerk vind ik het wel een erg leuke langhaar teckel en zo te zien met mooi gangwerk.
Vrolijk, leuk karakter :ok:

Als je ziet hoe de Griffons in Frankrijk getrimd worden voor een show vraag je je ook af waaròm?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik snap prima waarom de teckel wint. Het toonbeeld van raszuiverheid en doorgefokt zijn. Alles aan het hondje is overdreven maar toch blijft hij mooi en loopt hij als een zonnetje. Dus terechte winnaar van een wedstrijd fokken op schoonheid en zetten van een stempel op een ras. Het is gewoon een hele aparte doorgefokte teckel. En het baasje is inderdaad om op te vreten.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:Ik snap prima waarom de teckel wint. Het toonbeeld van raszuiverheid en doorgefokt zijn. Alles aan het hondje is overdreven maar toch blijft hij mooi en loopt hij als een zonnetje. Dus terechte winnaar van een wedstrijd fokken op schoonheid en zetten van een stempel op een ras. Het is gewoon een hele aparte doorgefokte teckel. En het baasje is inderdaad om op te vreten.
Hoe bedoel je dat toonbeeld van raszuiverheid en doorgefokt zijn?
Wat bedoel je in dat geval met doorgefokt?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

ranetje schreef:
laeken schreef:Ik snap prima waarom de teckel wint. Het toonbeeld van raszuiverheid en doorgefokt zijn. Alles aan het hondje is overdreven maar toch blijft hij mooi en loopt hij als een zonnetje. Dus terechte winnaar van een wedstrijd fokken op schoonheid en zetten van een stempel op een ras. Het is gewoon een hele aparte doorgefokte teckel. En het baasje is inderdaad om op te vreten.
Hoe bedoel je dat toonbeeld van raszuiverheid en doorgefokt zijn?
Wat bedoel je in dat geval met doorgefokt?
Je ziet dat alle raskenmerken overtypisch aanwezig zijn en dan zie je dus dat het een strak zuiver gefokt hondje is dat waarschijnlijk behoorlijk ingeteeld is.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Je ziet dat alle raskenmerken overtypisch aanwezig zijn en dan zie je dus dat het een strak zuiver gefokt hondje is dat waarschijnlijk behoorlijk ingeteeld is.
Dat kun je helemaal niet zien op een filmpje.
Als het een korthaar was, soit. Maar met deze vacht? Nah.

Afbeelding

laeken
Zeer actief

Marjoleine schreef:
laeken schreef:Je ziet dat alle raskenmerken overtypisch aanwezig zijn en dan zie je dus dat het een strak zuiver gefokt hondje is dat waarschijnlijk behoorlijk ingeteeld is.
Dat kun je helemaal niet zien op een filmpje.
Als het een korthaar was, soit. Maar met deze vacht? Nah.
Ik kan dat wel zien hoor. Dit hondje lijkt in niks op een broodfok, huis tuin en keuken of een kleine goede kennelhond. Dit is een overdrijving op alle vlakken. Dat lukt je alleen als je alle genen aan twee kanten identiek fokt.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Moet zo'n hond 24/7 in de papillotten om die 'bevedering' tot op de grond te houden?
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:Moet zo'n hond 24/7 in de papillotten om die 'bevedering' tot op de grond te houden?
Welnee. Zo lang is dit niet.
Papillotten doen ze niet bij ruivachten en dit is een ruivacht.
Dit is domweg selectie, dat lukt verbluffend snel trouwens. En als je niet selecteert ben je we ook snel weer af.
Hij zal niet dagelijks in het bos lopen trouwens, maar dat doet geen enkele Amerikaanse hond volgens mij

Afbeelding

laeken
Zeer actief

Nou precies dat dus wat Cleva zegt. Zet tegen dit hondje een doodnormaal teckeltje. Zo'n mooi Hollands hondje met prachtige bevedering en geen overdrijving en de pups lijken in niks meer op deze hond. Zet er een nichtje of nog beter een halfzus tegenover en je hebt kans dat je er nog zoeen fokt. Zo werkt dat nu eenmaal. En dit kopje, de beweging en alles aan dit hondje is ontworpen door een fokker of een groep fokkers. Ik neem er gif op in dat de stamboom binnen een beperkte groep hondjes volledig gevuld is. Of dit hondje oud wordt durf ik daarmee ook te betwijfelen tenzij de oermoeder en vader super degelijk waren.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Nou precies dat dus wat Cleva zegt. Zet tegen dit hondje een doodnormaal teckeltje. Zo'n mooi Hollands hondje met prachtige bevedering en geen overdrijving en de pups lijken in niks meer op deze hond. Zet er een nichtje of nog beter een halfzus tegenover en je hebt kans dat je er nog zoeen fokt. Zo werkt dat nu eenmaal. En dit kopje, de beweging en alles aan dit hondje is ontworpen door een fokker of een groep fokkers. Ik neem er gif op in dat de stamboom binnen een beperkte groep hondjes volledig gevuld is. Of dit hondje oud wordt durf ik daarmee ook te betwijfelen tenzij de oermoeder en vader super degelijk waren.
Misschien schrijf ik raar maar dat zei ik dus ook. Cleva quotte het zelfs.

En natuurlijk is dit hondje ontworpen.
Het enige wat ik betwijfel is dat jij in een filmpje van alles kan zien. Daar geloof ik niks van. Dat schat je in, en je gokt vast wel goed, maar je ziet het niet.
Dat zijn verschillende dingen.

Afbeelding

laeken
Zeer actief

Marjoleine schreef:
laeken schreef:Nou precies dat dus wat Cleva zegt. Zet tegen dit hondje een doodnormaal teckeltje. Zo'n mooi Hollands hondje met prachtige bevedering en geen overdrijving en de pups lijken in niks meer op deze hond. Zet er een nichtje of nog beter een halfzus tegenover en je hebt kans dat je er nog zoeen fokt. Zo werkt dat nu eenmaal. En dit kopje, de beweging en alles aan dit hondje is ontworpen door een fokker of een groep fokkers. Ik neem er gif op in dat de stamboom binnen een beperkte groep hondjes volledig gevuld is. Of dit hondje oud wordt durf ik daarmee ook te betwijfelen tenzij de oermoeder en vader super degelijk waren.
Misschien schrijf ik raar maar dat zei ik dus ook. Cleva quotte het zelfs.

En natuurlijk is dit hondje ontworpen.
Het enige wat ik betwijfel is dat jij in een filmpje van alles kan zien. Daar geloof ik niks van. Dat schat je in, en je gokt vast wel goed, maar je ziet het niet.
Dat zijn verschillende dingen.
Je zou je verbazen over mijn oog. Ik snap dat dit vreselijk arrogant klinkt maar je kan het bv aan Suzanne vragen. Laat 20 zwarte Groenendaelers een rondje rennen en meestal zie ik wel binnen één oogopslag wie de beste 3 honden zijn. Ik teken al mijn hele leven en mijn familie noemt me van kleins af aan de havik van de familie omdat ik alles zie.
Ik heb echt een heel erg goed oog voor kwaliteit in honden. Ik kijk al 44 jaar uitgebreid naar elke hond die ik tegen kom. Uit interesse. Gangwerk. Alles.

Je kan het gerust aan mensen vragen. Ik ben met een aantal mensen naar shows geweest en op bv Crufts kon ik Groenendaeler 1 en 2 aanwijzen uit alle Groenendaelers. Suzanne en Cleva zaten erbij.

Bedoel het echt niet opschepperig maar dat zie ik gewoon. Kwaliteit straalt van honden af. Zoals dat bij deze teckel ook zo is. Het gangwerk en de uitstraling maken dat je niet hoeft te voelen. Is er iets mis dan zie je dat in de beweging.

Ik zie bv ook altijd of een paard iets heeft. De kleinste afwijkingen in het gangwerk en welk been het mankement heeft. Daar let ik uit interesse gewoon op.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Die rug is zeker super lang en dat is natuurlijk vreemd en niet goed. Maar het is wel gelukt want het beestje loopt als een zonnetje en wat willen mensen nu als ze een teckel kopen en zien? Precies. Rookworst op pootjes en daar streven ze dus ook naar. Lang dus.

Klagen dat een teckel te lang is is als klagen dat een dog te groot is en een sharpei teveel rimpels heeft. Laat dat nu net de zaken zijn die ze zo extreem als maar kan fokken zodat het randje van haalbaar opgezocht wordt. Deze hond is trouwens echt niet ingezakt hoor. Hij is perfect voor de extreem lange rug. Een gemiddelde showlabrador heeft een meer ingezakte rug dan deze hond.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Je zou je verbazen over mijn oog. Ik snap dat dit vreselijk arrogant klinkt maar je kan het bv aan Suzanne vragen. Laat 20 zwarte Groenendaelers een rondje rennen en meestal zie ik wel binnen één oogopslag wie de beste 3 honden zijn.
Maar wat is de beste?
Is dat de beste in wat qua mechanica werkt? Of is er ook nog een rasstandaard waar je je aan zou moeten houden?
Bedoel het echt niet opschepperig maar dat zie ik gewoon. Kwaliteit straalt van honden af. Zoals dat bij deze teckel ook zo is. Het gangwerk en de uitstraling maken dat je niet hoeft te voelen. Is er iets mis dan zie je dat in de beweging.
Natuurlijk, maar dan heb je het dus over mechanica. En ja, daar heb jij oog voor. Maar: je gokt aan de hand van beweging.
En dat gaat dus heel vaak goed maar niet altijd. Ik weet dat je kan kijken, dat kan ik ook. Maar twee dingen kunnen elkaar opheffen en dan mis je wat.
Dat kun je alleen weten door te voelen.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Maar keurmeesters gaan hier ook de mist mee in hoor. Bij de Puli wint vaak de hond met een 'fraai uitgrijpend gangwerk' terwijl dat bij dit ras juist een minpunt zou moeten zijn :mrgreen:
Ja, dat is het jammere van kleine rassen.
Ik heb ook wel eens gehoord dat de hond meer mocht uitgrijpen. Nou, liever niet bij een wetter, dank u.
Kleine rassen zijn in veel landen té klein om ze goed te kennen voor de meesten.

Ik moet zeggen, hoe zeurderig Duitse keurmeesters ook kunnen zijn, ze kennen over het algemeen wel hun rassen.
Ik begeleid op het moment zo'n Duitse, die dus gewoon tweemaal moet meelopen bij een specialist om de wetter te mogen keuren. Ik wist niet wat ik hoorde!
Daar kunnen sommige landen nog een puntje aan zuigen.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Show”