Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheid laat te lang op zich wachten
Moderator: moderatorteam
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Loopsheid laat te lang op zich wachten
Onze Lutèce heeft bijna 2 jaar geleden haar eerste nest gekregen. Ze werd loops op 13 januari 2017. Normaal was haar cyclus iedere 9 maanden. Na haar nest is ze weer op 13 januari loops geworden en zat er dus precies een jaar tussen. En nu wachten en wachten en wachten we op haar 2e nest, alleen komt er maar geen loopsheid... In november dacht ik dat ik bloed had gespot, doekjes test zat bloed op, maar daar bleef het bij. Ze is niet gezwollen geweest of wat dan ook. Progesteron wees ook niks uit. Ze heeft verder steeds allerlei gedrag tekenen, rijden, spelen, soppen, veel plassen... Maar met vlagen en dan is het ook weer weg.
Nu is onze Vedette ook al laat voor haar doen en zit er ook al 10 maanden tussen ipv max 8 maanden. En onze jongste teef Louve is 7 maanden geleden voor het eerst loops geworden, dus nog geen idee hoe dat bij haar er uit ziet. Zou het een kwestie zijn an op elkaar afstemmen?
Is dit een normaal iets dat er ineens zo veel langer tussen kan zitten? Ze is verder gezond en vrolijk, maar het maakt een nest plannen wel heel lastig. Wie kan mij gerust stellen, ervaringen delen of tips geven?
Nu is onze Vedette ook al laat voor haar doen en zit er ook al 10 maanden tussen ipv max 8 maanden. En onze jongste teef Louve is 7 maanden geleden voor het eerst loops geworden, dus nog geen idee hoe dat bij haar er uit ziet. Zou het een kwestie zijn an op elkaar afstemmen?
Is dit een normaal iets dat er ineens zo veel langer tussen kan zitten? Ze is verder gezond en vrolijk, maar het maakt een nest plannen wel heel lastig. Wie kan mij gerust stellen, ervaringen delen of tips geven?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Loopsheid laat te lang op zich wachten
Ik heb geen idee hoe het na een nest zit, maar Mila heeft ook een vrij onregelmatige cyclus met periodes tussen de loopsheden variërend van 11 maanden tot 2 jaar. Gemiddeld is ze 1 x per 1,5 jaar loops. Ik heb haar daarvoor ook al eens door laten lichten bij de dierenarts, maar alles ziet er helemaal normaal en goed uit. Ze heeft weinig last van de loopsheden en schijnzwangerschappen en niets wat erop wijst dat er hormonaal iets niet in orde zou zijn.
Taartje daarentegen is vrij stipt elke 6 maanden loops en Mila doet dus niet steeds mee, behalve wanneer het ook binnen haar schema past.
Taartje daarentegen is vrij stipt elke 6 maanden loops en Mila doet dus niet steeds mee, behalve wanneer het ook binnen haar schema past.
- lijn
- Zeer actief
Lutèce is geen dominante teef, die vindt het allemaal prima, zolang zij haar rust maar heeft. Louve en Vedette willen nog wel eens om de eer bekvechten, en de meningen zijn verdeeld. Vedette was altijd de baas, maar nu verliest ze nog wel eens, om Louve daarna terug te pakken. Flinke strijd is het eigenlijk nooit, behalve soms wat ruwer met etenstijd. Verder gaan ze wel gemoedelijk met elkaar om. Ik hoef ze niet te scheiden en ze eten ook gewoon in 1 ruimte.Nanna schreef:Hoe zijn de verhoudingen bij de dames onderling?
- lijn
- Zeer actief
Wat een verschil! Lutèce is altijd wel flink loops, met flatsen tegen de muur en zo. Dus ze draagt in huis een broekje dan. Maar eigenlijk is zij dus altijd wel rond de 9 maanden geweest. Vedette wil nog wel eens schommelen 8, 7 maanden ertussen, maar 10 zoals nu ook niet.DeDiana schreef:Ik heb geen idee hoe het na een nest zit, maar Mila heeft ook een vrij onregelmatige cyclus met periodes tussen de loopsheden variërend van 11 maanden tot 2 jaar. Gemiddeld is ze 1 x per 1,5 jaar loops. Ik heb haar daarvoor ook al eens door laten lichten bij de dierenarts, maar alles ziet er helemaal normaal en goed uit. Ze heeft weinig last van de loopsheden en schijnzwangerschappen en niets wat erop wijst dat er hormonaal iets niet in orde zou zijn.
- lijn
- Zeer actief
Ja ze wil het liefst alles om zich heen negeren en lekker chillen in huis. Ook buiten negeert ze andere honden en doet ze haar eigen ding.Nanna schreef:En het gaat dus om de loopsheid van Lutèce. Als dat een beetje een laid-back type is zou ik me niet te druk maken. Dik kans dat ze binnenkort loops wordt want het is nu wel loopse teven tijd.
Ik hoop dat je gelijk hebt Nanna!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Misschien zitten ze allemaal op elkaar te wachtenlijn schreef:Wat een verschil! Lutèce is altijd wel flink loops, met flatsen tegen de muur en zo. Dus ze draagt in huis een broekje dan. Maar eigenlijk is zij dus altijd wel rond de 9 maanden geweest. Vedette wil nog wel eens schommelen 8, 7 maanden ertussen, maar 10 zoals nu ook niet.DeDiana schreef:Ik heb geen idee hoe het na een nest zit, maar Mila heeft ook een vrij onregelmatige cyclus met periodes tussen de loopsheden variërend van 11 maanden tot 2 jaar. Gemiddeld is ze 1 x per 1,5 jaar loops. Ik heb haar daarvoor ook al eens door laten lichten bij de dierenarts, maar alles ziet er helemaal normaal en goed uit. Ze heeft weinig last van de loopsheden en schijnzwangerschappen en niets wat erop wijst dat er hormonaal iets niet in orde zou zijn.

Samen loops zijn doen ze hier dus maar eens in het 1,5 jaar - ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat Mila niet elke 6 maanden met Taartje mee doet

Bij Mila is het normaal dat ze geen heel regelmatige cyclus heeft, maar bij Lutèce dus niet. Misschien heeft er een stille loopsheid tussen gezeten? Als er bij Mila lang tussenzit, heeft ze ook altijd wel een heel lange aanloop, ik kan dan al weken of zelfs langer dan een maand aan het gesnuffel, gemarkeer, interesse in reuen etc. merken dat ze loops gaat worden. Die keer dat er maar 11 maanden tussenzat, was er nauwelijks een aanloop en was ze gewoon 'opeens' loops.
- lijn
- Zeer actief
Als ze dan ook nu maar ergens loops wordt... Maar het weer wordt zeker beter!!! Maar maart was ook prima geweestNanna schreef:Die heeft gewoon gewacht. En gelijk heeft ze want dan groeien haar pups mooi in het voorjaar en de zomer oplijn schreef:Ja ze wil het liefst alles om zich heen negeren en lekker chillen in huis. Ook buiten negeert ze andere honden en doet ze haar eigen ding.Nanna schreef:En het gaat dus om de loopsheid van Lutèce. Als dat een beetje een laid-back type is zou ik me niet te druk maken. Dik kans dat ze binnenkort loops wordt want het is nu wel loopse teven tijd.
Ik hoop dat je gelijk hebt Nanna!

- lijn
- Zeer actief
Haha ja dat vermoeden heb ik! Ik kan me die stille loopsheid niet voorstellen. Ze bloed als een rund normaal en haar zwelling zou ook opvallen.DeDiana schreef:Misschien zitten ze allemaal op elkaar te wachtenlijn schreef:Wat een verschil! Lutèce is altijd wel flink loops, met flatsen tegen de muur en zo. Dus ze draagt in huis een broekje dan. Maar eigenlijk is zij dus altijd wel rond de 9 maanden geweest. Vedette wil nog wel eens schommelen 8, 7 maanden ertussen, maar 10 zoals nu ook niet.DeDiana schreef:Ik heb geen idee hoe het na een nest zit, maar Mila heeft ook een vrij onregelmatige cyclus met periodes tussen de loopsheden variërend van 11 maanden tot 2 jaar. Gemiddeld is ze 1 x per 1,5 jaar loops. Ik heb haar daarvoor ook al eens door laten lichten bij de dierenarts, maar alles ziet er helemaal normaal en goed uit. Ze heeft weinig last van de loopsheden en schijnzwangerschappen en niets wat erop wijst dat er hormonaal iets niet in orde zou zijn.
Samen loops zijn doen ze hier dus maar eens in het 1,5 jaar - ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat Mila niet elke 6 maanden met Taartje mee doet![]()
Bij Mila is het normaal dat ze geen heel regelmatige cyclus heeft, maar bij Lutèce dus niet. Misschien heeft er een stille loopsheid tussen gezeten? Als er bij Mila lang tussenzit, heeft ze ook altijd wel een heel lange aanloop, ik kan dan al weken of zelfs langer dan een maand aan het gesnuffel, gemarkeer, interesse in reuen etc. merken dat ze loops gaat worden. Die keer dat er maar 11 maanden tussenzat, was er nauwelijks een aanloop en was ze gewoon 'opeens' loops.
Vedette en Lutece zijn 3 jaar geleden samen loops geweest. Verder niet. We gaan het afwachten wat ze doen...
Is er iets ingrijpends gebeurd? Verhuizing misschien? Iets waardoor ze even van de leg kan zijn? Ik zou me er verder niet al te druk om maken, hoewel ik snap dat je haar nou loops zit te kijken 

- lijn
- Zeer actief
Ja, dat hadden wij ook bedacht en vervolgens vergetenMizzsylver schreef:Kan ze niet even uit logeren? Dat helpt ook nog wel eens.
En wat meer voeren, al is dat niet echt bewezen volgens mij. Ik heb het van een oude fokker, die zei me dat als je wilt dat een teef nog niet loops wordt datje haar schraal moet zetten en als ze loops mag worden juist wat voller voeren. Ik heb het bij Cella geprobeerd, ze zou loops moeten worden maar werd het niet. Dus ik heb haar meer gevoerd en toen werd ze loops. Maar dat was ze misschien ook geworden zonder meer voer

Uhm... Nee niet iets wat ze niet eerder mee heeft gemaakt. Ik heb een 2e dochter gekregen 11 maanden geleden, dus dat zal het niet zijn. Verder ook echt niets dat ik me kan bedenken.Sandra&co schreef:Is er iets ingrijpends gebeurd? Verhuizing misschien? Iets waardoor ze even van de leg kan zijn? Ik zou me er verder niet al te druk om maken, hoewel ik snap dat je haar nou loops zit te kijken
Het zijn ook echt de honden die het lijken aan te geven... Ze likken elkaar, rijden elkaar... Ooh echt... Om gek van te worden...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hier wachten we al tijden. Bessel is 14 maanden en nog niet loops geweest, Diedel is vorig jaar in mei de eerste keer loops geweest, toen was ze 10 maanden.
De andere leden van de groep zijn twee maanden geleden allemaal loops geweest maar Diedel deed mooi niks.
En Bessel dus ook niet.
Dus ik hoop dat die binnenkort samen loops worden en dat Octaaf dan ook meedoet, die is ruim 6 maanden nu. April zou leuk zijn.
Niet dat mij wat gevraagd wordt natuurlijk
De andere leden van de groep zijn twee maanden geleden allemaal loops geweest maar Diedel deed mooi niks.
En Bessel dus ook niet.
Dus ik hoop dat die binnenkort samen loops worden en dat Octaaf dan ook meedoet, die is ruim 6 maanden nu. April zou leuk zijn.

- lijn
- Zeer actief
Ooohhh jij ook al!!! Hangt er iets in de lucht of zo?Marjoleine schreef:Hier wachten we al tijden. Bessel is 14 maanden en nog niet loops geweest, Diedel is vorig jaar in mei de eerste keer loops geweest, toen was ze 10 maanden.
En Bessel dus ook niet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is waarschijnlijk om ons te pesten 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik ken een teef die gewoon een cyclus heeft overgeslagen toen er een nest gepland stond. Altijd netjes om de 9 maanden en nu liet ze de hele wachtlijst anderhalf jaar wachten
Maar inderdaad, het loopse-teven-seizoen begint weer dus hopelijk doet ze mee. Dat hoop ik hier stiekem ook, al is Biz nog niet eens te laat. Die verwacht ik pas eind deze maand loops.

Maar inderdaad, het loopse-teven-seizoen begint weer dus hopelijk doet ze mee. Dat hoop ik hier stiekem ook, al is Biz nog niet eens te laat. Die verwacht ik pas eind deze maand loops.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Diedel is nog maar één keer loops geweest. Die heeft een excuus dus.
Bessel is nog helemáál niet loops geweest. Die is 14 maanden! Bijna 15 zelfs!
In vind het tijd, verdorie

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Segno was 22 maand toen ze voor het eerst loops werd.Marjoleine schreef:Diedel is nog maar één keer loops geweest. Die heeft een excuus dus.
Vond ze leuk denk ik. Wetende hoe veel moeite het had gekost om met de regels van tegenwoordig een hond uit Duitsland te importeren, van een meer dan kritische en kieskeurige fokker. En dan in alles werkelijk veelbelovend zijn, maar nog niet bewijzen dat je überhaupt een cyclus hebt

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, maak me maar lekkerMaeve schreef:Segno was 22 maand toen ze voor het eerst loops werd.
Vond ze leuk denk ik. Wetende hoe veel moeite het had gekost om met de regels van tegenwoordig een hond uit Duitsland te importeren, van een meer dan kritische en kieskeurige fokker. En dan in alles werkelijk veelbelovend zijn, maar nog niet bewijzen dat je überhaupt een cyclus hebt

Lobke was ook 22 maanden. En daarna had ze een cyclus van 6 maanden.
Dinthe was 9 maanden en had een cyclus van 11 maanden.
Dus Diedel zal wel op d'r moeder lijken en Bessel, nouja. De logica is hoe dan ook ver te zoeken.
- Hakkene
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Miep werd ook pas met 15 maanden voor het eerst loops. Ondertussen zijn we alweer meer dan een half jaar verder, maar niets te bekennen. We zullen zien:)
- lijn
- Zeer actief
Vedette was 1 jaar en 3 weken met een wisselende cyclus tussen de 6 en 9 maanden (met uitzondering van deze dan). Lutèce was 11 maanden met een cyclus van 9 maanden (met uitzondering van deze dan) en Louve was 15 Maanden met haar eerste loopsheid. Hoe vaak komt het overslaan van een cyclus dan voor?
Inderdaad waar is de logica!
Inderdaad waar is de logica!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Fiji is nu 4x loops geweest, steeds in augustus en januari. Ook al zo’n rare regelmaat. Teven....
- lijn
- Zeer actief
Wel relaxed om daar van uit te kunnen gaan!Machie schreef:Fiji is nu 4x loops geweest, steeds in augustus en januari. Ook al zo’n rare regelmaat. Teven....
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Contacteer:
Hier nog een zit te wachten hahaha,
Toen haar nest gepland stond liet ze me 3,5 maand wachten, toen zat er 12 maanden tussen. Die hoop had ik nu ook want dan kwam het precies uit en had ze gedekt kunnen worden. Toen zat er dus maar 9,5 maand tussen. ze was in augustus loops. Aan haar gedrag denk ik dat het niet lang meer gaat duren. Maar pff wat hoop ik dat ze er nu maar eens 6 maanden tussen laat i.p.v. 10 of 11.. ik wil verdeurie een puppy! Hahahaha
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toen haar nest gepland stond liet ze me 3,5 maand wachten, toen zat er 12 maanden tussen. Die hoop had ik nu ook want dan kwam het precies uit en had ze gedekt kunnen worden. Toen zat er dus maar 9,5 maand tussen. ze was in augustus loops. Aan haar gedrag denk ik dat het niet lang meer gaat duren. Maar pff wat hoop ik dat ze er nu maar eens 6 maanden tussen laat i.p.v. 10 of 11.. ik wil verdeurie een puppy! Hahahaha

- lijn
- Zeer actief
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij.... Ik wacht het nog even af, maar vond een druppel en een positieve doekjes test! Maar die had ik de vorige keer ook... Nog maar ff een nachtje eroverheen laten gaan... Ik had dit topic veel eerder moeten posten 

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou! Als het zo is plaats ik ook zo'n topic!lijn schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij.... Ik wacht het nog even af, maar vond een druppel en een positieve doekjes test! Maar die had ik de vorige keer ook... Nog maar ff een nachtje eroverheen laten gaan... Ik had dit topic veel eerder moeten posten

- lijn
- Zeer actief
Haha ik zou het proberen! Bij mij werkt het meestal welMaeve schreef:Nou! Als het zo is plaats ik ook zo'n topic!lijn schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij.... Ik wacht het nog even af, maar vond een druppel en een positieve doekjes test! Maar die had ik de vorige keer ook... Nog maar ff een nachtje eroverheen laten gaan... Ik had dit topic veel eerder moeten posten![]()
Wel over 2 weken ofzo dan, dat lijkt me prima.

- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Contacteer:
Hahahaha dan ik ookMaeve schreef:Nou! Als het zo is plaats ik ook zo'n topic!lijn schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij.... Ik wacht het nog even af, maar vond een druppel en een positieve doekjes test! Maar die had ik de vorige keer ook... Nog maar ff een nachtje eroverheen laten gaan... Ik had dit topic veel eerder moeten posten![]()
Wel over 2 weken ofzo dan, dat lijkt me prima.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, misschien wordt Bessel dan gewoon loops!
Voor het eerst he, maar dat moet ook gebeuren (het schaap is 15 maanden!).
Voor het eerst he, maar dat moet ook gebeuren (het schaap is 15 maanden!).
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Wat een verschillen toch!
Flora wordt in mei 2 jaar en is al 3 keer uitgebreid loops geweest

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
pioenroos schreef:Wat een verschillen toch!

- lijn
- Zeer actief
Nou, ik trof een bloedbad aan vanmorgen hoor 
Ik zeg allemaal een topic posten als je je teef loops wil hebben
Hopelijk rond 8 mei weer grand Basset puppies!!!!!!!

Ik zeg allemaal een topic posten als je je teef loops wil hebben

Hopelijk rond 8 mei weer grand Basset puppies!!!!!!!