Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brok-advies voor KVV-hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Ja, dat dus. Wij gaan op vakantie, een rondreis maken, Rex gaat mee. Omdat we gewoon met mijn auto gaan die nog steeds geen vriezer heeft en ik van praktisch hou, wil ik hem dus tijdelijk brokken voeren. KVV meenemen op vakantie hebben we tot nu toe wel altijd gedaan, maar dan zaten we op één plek, KVV een paar weken in mijn auto meenemen vind ik geen optie.

Dus, ik zoek advies over brokken. Hij heeft nog nooit brokken gegeten als structurele maaltijd, wel eens een keer, maar dat is denk ik 3 keer voorgekomen in zijn leven. Ik wil hem er dus thuis alvast aan laten wennen, maar zeg dat de totale periode op brokken dus (met overgangen) max een week of 6 is. Rex eet (lust) alles en heeft verder geen gevoeligheden. Ik ben geneigd om me, omdat het maar een beperkte periode is, vooral niet al te druk te maken en gewoon iets aan te schaffen wat wel oké in het vleesgehalte zit. Hij is wel een actieve hond en gaat op vakantie eerder meer bewegen met ons dan minder, hij eet een kilo KVV per dag. Een beetje fatsoenlijk energiegehalte is dus ook leuk. Punt is een beetje dat het credo 'het voer is zo goed als je hond het erop doet' niet echt opgaat. Tegen de tijd dat ik echt weet hoe goed hij het erop doet, zijn we alweer terug bij vlees. :mrgreen:

Iemand advies? Of gewoon een beetje kritisch kijken, maar vooral niet te moeilijk doen?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Brok-advies voor KVV-hond

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

En Renske gestoomd? Buiten de koelkast houtbaar.
Afhankelijk van hoe lang je rondreis is zou je ook kunnen besluiten om stijfbevroren voor de eerste dagen wat mee te nemen en dan ter plekke stomweg maar wat te kopen. Vissekop, kipfilet, drumstick, wat rundergehakt.. ideaal? Nee... maar om 'm nou op brok te zetten....

Suzanne
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Verkoopt je kvv leverancier ook brok? Dan zou ik daar een brok van kiezen. Lekker makkelijk en voor een alleseter voor 6 weken kan alles wel :wink:

Ik vind zelf http://www.food4pets.be een fijne leverancier. De keuze is reuze. Ik bestel Wolfsblut voor Diem en Profine (erg smakelijk merk) voor Flora. Wolfsblut heeft meen ik ook een high energy variant.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vandeweek toevallig weer Carocroc gekocht, omdat het af en toe wel makkelijk is om eens brok te geven. In het begin gaven we overigens in de ochtend brok en in de avond Lotgering, dat ging altijd prima. En de Carocroc vinden ze allebei lekker.

Maar misschien is ook een goede tip dit pakket bij Zooplus https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... ief/695445
Heb hem nu voor de derde keer kunnen bestellen, en er zitten 3 kleine pakken droogvoer in, wat blikvoer en wat snacks, en het gaat er hier in als koek!
Soooof
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:En Renske gestoomd? Buiten de koelkast houtbaar.
Afhankelijk van hoe lang je rondreis is zou je ook kunnen besluiten om stijfbevroren voor de eerste dagen wat mee te nemen en dan ter plekke stomweg maar wat te kopen. Vissekop, kipfilet, drumstick, wat rundergehakt.. ideaal? Nee... maar om 'm nou op brok te zetten....

Suzanne
Is niet haalbaar. Ik heb geen enkele garantie dat we vaak genoeg in de buurt van een winkel komen en iets dergelijks voor meerdere dagen meenemen is het zelfde effect als KVV. En ik denk ook niet dat ie slechter wordt van een paar weken brok.. Hooguit dat ik meer shit moet opruimen. Letterlijk. :mrgreen:
pioenroos schreef:Verkoopt je kvv leverancier ook brok? Dan zou ik daar een brok van kiezen. Lekker makkelijk en voor een alleseter voor 6 weken kan alles wel :wink:
Nee helaas niet.

Dank voor de tips, ik ga er naar kijken. De keuze is reuze ja, dat is precies het probleem wat mij betreft. :mann:
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik geef nu sinds 3 maanden Celtic Connection en ik ben er super tevreden over. Zit een hoog vleesgehalte dus misschien is het iets voor jullie.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Gewoon niet te moeilijk doen. Ik haal voor dit soort dingen meestal cavom, maar heb ook jaren in die periode het gewonnen voer opgevoerd. Hier nooit van aan de diarree geweest ofzo.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Soooof schreef: En ik denk ook niet dat ie slechter wordt van een paar weken brok.. Hooguit dat ik meer shit moet opruimen. Letterlijk. :mrgreen:
Ligt er aan. Op nutrivet inne, purizon, taste of the wild is dat best wel vergelijkbaar met vleespoep. Zijn er zo nog veel meer.
Je zou voor de afwisseling nog blik of houdbare worst mee kunnen nemen.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Heavy schreef:Ik zou voor de zekerheid graanvrij nemen :wink:
Ja, dat staat momenteel ook zo positief in het nieuws :LOL:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb nog een flinke zak Essential Food sportbrok staan. Stemina heet het dacht ik. Manu doet het er niet goed op, dus ik geef het nu als beloningsbrokjes.
Je mag de zak hebben, er zal nog zo'n 8 kg in zitten gok ik.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bij gebrek aan goed beschikbare en betaalbare kvv hier, krijgen mijn honden nu ook vooral brokken en een paar keer per week barf. Omdat de brokken nu de hoofdmaaltijd vormen, wilde ik ze wel een goede brok geven met fatsoenlijk vleespercentage. Ze krijgen nu sinds een maand of twee Wolf of Wilderness van Zooplus en daar ben ik enorm tevreden over. Ze doen het er allemaal ontzettend goed op, mooie compacte ontlasting en ze eten het ook allemaal heel graag.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Naar energie toe ben ik enorm tevreden van Royal canin, de 4800 variant.
Zelfs Runar die aan en van alles hopen schijt heeft, doet het daar eigenlijk qua ontlasting zelfde op als op KVV.

Maar zoals je zelf zegt, voor die paar weken is het niet zo van belang.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

DeDiana schreef:Bij gebrek aan goed beschikbare en betaalbare kvv hier, krijgen mijn honden nu ook vooral brokken en een paar keer per week barf. Omdat de brokken nu de hoofdmaaltijd vormen, wilde ik ze wel een goede brok geven met fatsoenlijk vleespercentage. Ze krijgen nu sinds een maand of twee Wolf of Wilderness van Zooplus en daar ben ik enorm tevreden over. Ze doen het er allemaal ontzettend goed op, mooie compacte ontlasting en ze eten het ook allemaal heel graag.
Welke heb jij en zijn de brokken erg groot?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Pemba schreef:
DeDiana schreef:Bij gebrek aan goed beschikbare en betaalbare kvv hier, krijgen mijn honden nu ook vooral brokken en een paar keer per week barf. Omdat de brokken nu de hoofdmaaltijd vormen, wilde ik ze wel een goede brok geven met fatsoenlijk vleespercentage. Ze krijgen nu sinds een maand of twee Wolf of Wilderness van Zooplus en daar ben ik enorm tevreden over. Ze doen het er allemaal ontzettend goed op, mooie compacte ontlasting en ze eten het ook allemaal heel graag.
Welke heb jij en zijn de brokken erg groot?
Ik heb ondertussen verschillende smaken gehad en de brokken zijn soms ook wat anders van formaat, bij de ene smaak dus iets groter dan bij de andere. Over het algemeen medium-formaat, het zijn zeker geen heel grote brokken.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Misschien interessant voor de graanvrij voerders.
https://ccah.vetmed.ucdavis.edu/sites/g ... andout.pdf
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Cashel Vale schreef:
Heavy schreef:Ik zou voor de zekerheid graanvrij nemen :wink:
Ja, dat staat momenteel ook zo positief in het nieuws :LOL:

Ik volg het nieuws niet. Bewuste keuze. Wat is er mis met graanvrij?
tja, dan moet je het nieuws volgen :LOL:
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Kells schreef: Lukt het ook om dat te onderbouwen?
Dat heb ik al gedaan. Eventjes goed terug lezen...…….
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Voor Cleva: er lijkt een correlatie te zijn tussen graanvrije brok en taurine tekort, hoofdverdachten: aardappel en erwten die ter vervanging van het graan gebruikt worden in die brok. Zou daarmee DCM veroorzaken in honden van wie dat niet verwacht wordt op basis van ras. Probleem is alleen dat er nog niet meer bewezen is dan dat die correlatie er lijkt te zijn. Tenminste, dat is wat ik er uit nog toe van begrepen heb
Soooof
Zeer actief

Cleva schreef:
Soooof schreef:
~Suzanne~ schreef:En Renske gestoomd? Buiten de koelkast houtbaar.

Suzanne
Is niet haalbaar. Ik heb geen enkele garantie dat we vaak genoeg in de buurt van een winkel komen en iets dergelijks voor meerdere dagen meenemen is het zelfde effect als KVV.
Qua houdbaarheid, bedoel je?
Oh nee, ik was niet duidelijk, ik bedoelde dingen daar kopen, dat dat niet haalbaar is.

Dank voor alle tips!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

maart schreef:Naar energie toe ben ik enorm tevreden van Royal canin, de 4800 variant.
Zelfs Runar die aan en van alles hopen schijt heeft, doet het daar eigenlijk qua ontlasting zelfde op als op KVV.

Maar zoals je zelf zegt, voor die paar weken is het niet zo van belang.
Ik ben helemaal geen brokkenfan maar dit is wel een hele fijne brok bij honden die veel energie (calorieen) nodig hebben. Hoef je ook niet zoveel mee te nemen. En met een beetje geluk kun je op FB wel een zak van iemand overnemen. Deze zijn nog wel eens een prijs bij hondensporten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Dat krijgen ze hier ook als ik weer eens ben vergeten het vlees te ontdooien. Alleen Mika wil wel afwisseling van smaken :roll: :mrgreen:
Ik koop dus regelmatig van die aanbiedingen, 4 soorten voor een bepaald bedrag. Dat zijn kilo zakken dus ik denk dat als je het elke dag wilt geven een 13 kilo zak wel handiger is.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Fotogravinnetje schreef:Voor Cleva: er lijkt een correlatie te zijn tussen graanvrije brok en taurine tekort, hoofdverdachten: aardappel en erwten die ter vervanging van het graan gebruikt worden in die brok. Zou daarmee DCM veroorzaken in honden van wie dat niet verwacht wordt op basis van ras. Probleem is alleen dat er nog niet meer bewezen is dan dat die correlatie er lijkt te zijn. Tenminste, dat is wat ik er uit nog toe van begrepen heb
Het gaat inderdaad om aardappel, zoete aardappel en alle soorten peulvruchten (dus ook luzerne, kikkererwten, tuinbonen, etc.). Inderdaad is er nog geen officieel bewijs dat het zo is, maar zijn er al wel meerdere honden die DCM-problemen hadden en op een voer stonden met 1 van deze ingrediënten, al dan niet met een in het bloed aan te tonen taurinetekort (helaas blijkt die connectie niet 1:1 te zijn) op een dieet zonder deze ingrediënten een gedeeltelijk of een enkele keer zelfs volledig herstel van de DCM te hebben. Dit is bij andere soorten DCM uiterst ongebruikelijk.
jeanine
Actief

Ongelezen bericht door jeanine »

darf heeft een gedroogde vleesmaaltijd, zijn van die pallets. die neem ik altijd mee ipv vlees
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Cleva schreef: Ik kan het niet aan.
Het hangt van debieligheid aan elkaar.
Om die reden staat hier een tiental jaar al geen tv meer. Al volg ik het nieuws dan weer wel :mrgreen:. En ben ik omkoopbaar met een bak popcorn en TLC. Een half uurtje kijken en mijn hersenen staan op testbeeld.

Naast brok zou ik ook worst, blik of gestoomd meenemen mocht hij op stukken van de reis ineens minder eten. Hier en daar zag ik gevriesdroogde repen hondenvoer voorbijkomen die in het buitenland populair zijn voor rauw gevoerde honden op reis, ik kan even geen soortgelijk variant vinden hier in Nederland. En gevriesdroogd is prijzig.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
DeDiana
Zeer actief

Gollum schreef:
Dat krijgen ze hier ook als ik weer eens ben vergeten het vlees te ontdooien. Alleen Mika wil wel afwisseling van smaken :roll: :mrgreen:
Ik koop dus regelmatig van die aanbiedingen, 4 soorten voor een bepaald bedrag. Dat zijn kilo zakken dus ik denk dat als je het elke dag wilt geven een 13 kilo zak wel handiger is.
Ja, ook als je vier honden hebt die samen meer dan een kilo per dag eten ;-)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

haha ja dat schiet niet op dan met die kleine zakjes :mrgreen:
Soooof
Zeer actief

Crescent schreef:Naast brok zou ik ook worst, blik of gestoomd meenemen mocht hij op stukken van de reis ineens minder eten. Hier en daar zag ik gevriesdroogde repen hondenvoer voorbijkomen die in het buitenland populair zijn voor rauw gevoerde honden op reis, ik kan even geen soortgelijk variant vinden hier in Nederland. En gevriesdroogd is prijzig.
Ja, doen we sowieso. Ook gewoon omdat ie dat lekker vindt. Ik heb al van die worsten. Als we een meerdaagse wandeltocht gaan maken neemt dat net even wat makkelijker mee dan half ontdooide rollen KVV. :engel:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

In dat pakket waar ik van Zooplus de link van gaf zat Wolf (van de wilderniss) en dat gaat er goed in en de ontlasting blijft ook goed, ook als ik het geef terwijl ze een x-aantal maanden alleen vers als hoofd maaltijd hebben gekregen.
Ik ben ook nooit zo moeilijk geweest met overstappen van een bepaald voer naar een ander, en een enkele keer met de honden merkte ik dat een bepaald voer (brok) er niet zo goed in ging, of dat er bij een van de honden jeuk ontstond of dat de vacht wat minder werd, dan zocht ik naar een andere brok of andere voeding. (en dat ervoer ik met meerdere honden trouwens, het begon met Finn die op een bepaalde brok minder goed reageerde, waardoor ik ging zoeken naar een andere brok, en daarna over ging op vers)
Zelf ben ik van mening dat als je hond niet supergevoelig is voor verandering van voer, wat m.i. ook vaker beter gaat als er veel voervariatie is, dat ze redelijk ok kunnen volstaan met af en toe een afwijkend product.
Mits je dus niet een hond hebt die gevoelig is voor van alles en nog wat.

Maar tijdens vakantie, bijvoorbeeld in Duitsland, kun je in de supermarkt ook gewoon schone pens kopen. Dus af en toe ging dat ook in het winkelmandje mee, of kocht ik kippenbouten, het is voor hun ook vakantie :engel: .
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Dog lovers gold is een goede vervanger. Anders gewoon op vakantie barf .. Als je naar Frankrijk gaat Kan heel goedkoop barfen vlees wat tegen de verkoopdatum dan zit voor een spot prijsje.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Hier ook al 3 jaar geen tv meer in huis :mrgreen:
Wat een verademing.
We netflixen dan weer wel...
Een hoop mensen vinden het maar vreemd; ken je die reclame of heb je gehoord dat...uhm, nee, gelukkig niet :mrgreen:

Oja.
Ik ben iemand die gerust voor een paar weken renske meesleept op vakantie, dus geen brok advies.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”