Hier schijnen mensen het vooral stoer te vinden als de hond los meeloopt.Neeltje schreef:Moet je eens zien, als ik ze erop aanspreek in het dorp. Je schijnt echt stom te zijn als je in de stad/dorp je hond aan de lijn houdt. En dan raar vinden als de hond ineens oversteekt over een grote bocht over de weg maakt om ons te ontwijken.ranetje schreef:Langs een straat houd je je hond toch sowieso aan de lijn?
Ik ken eerlijk gezegd geen stad of dorp waar in de straten loslopen is toegestaan.
(behalve dan die achterlijke losloop/uitlaat grasjes waar een of andere ambtelijke idioot van vond dat dat best naast een straat kon liggen)
Kijk de APV van je woonplaats daar maar eens op na.
Als zo'n hond een grote bocht om mij en mijn aangelijnde honden neemt ben ik daar trouwens wel dankbaar voor.
De meesten laten hun hond gewoon op ons aflopen, ondanks dat ik een grote boog om hen heen maak..
Dan zeggen ze ook nog dat ik het mijn honden moeilijk maak als ik ze vraag om hun hond even terug te roepen (wat ze dan niet kunnen ………..).
En dan nog zeggen dat er nergens een bordje staat dat de hond aangelijnd moet zijn ………………..
Nee klopt.
Het is aangelijnd tenzij er een bordje staat dat ze los mogen (onder controle)