Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat doet ze anders nooit.. update: het is klaar..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Dat doet ze anders nooit.. update: het is klaar..

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn brave stoïcijnse Gollum die altijd los mag lopen omdat ze zo braaf is liet vandaag even een andere kant van zichzelf zien :80:
We kwamen net het park in, Rani en Mika nog aan de lijn en Gol los. Er kwam ons een mevrouw tegemoet met een aangelijnde hond, normaal loopt Gol daar netjes omheen maar nu vloog ze toch zo die hond aan :schrik:
Dat heb ik in de 12 jaar dat ik haar heb nog nooit meegemaakt. En ik snap ook niet zo goed waarom Gol dat deed want de hond aan de lijn leek me best een blij ei. Rani en Mika blaften wel maar dat doen ze altijd, en Gol trekt zich daar nooit wat van aan. De mevrouw schrok zich dood en ik ook, gelukkig geen schade maar Gol deed wel erg boos met haar gestamp, ontblote tanden en een aantal uitvallen.

En nu zit ik dus te prakkiseren waarom Gol dat nou deed. Ze heeft een hotspot waar ze niet helemaal lekker van is maar dat heeft ze wel vaker gehad en nooit dat gedrag daarbij vertoond. Dement lijkt ze me ook niet, en die aangelijnde hond vond ik ook niet raar doen. Ik snap er niks van.
Laatst gewijzigd door Gollum op 15 apr 2019 12:17, 4 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Re: Dat doet ze anders nooit

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, dat blijft soms de vraag, ik heb t zien gebeuren met honden die ziek waren dat ze werden aangevallen, ook door honden waar ze altijd mee spelen.. er zijn momenten in de puberteit dat ze altijd de lul zijn.. soms zijn het signalen die we missen.. soms is het inderdaad de hond die aanvalt die niet helemaal lekker is, maar goed dat doet ie anders nooit, kun je niet meer van uitgaan, er is ergens een signaal gegeven, welke dan ook denk ik, maar wat t geweest is :U: ..
Gollum
Zeer actief

S@ndr@ schreef:tja, dat blijft soms de vraag, ik heb t zien gebeuren met honden die ziek waren dat ze werden aangevallen, ook door honden waar ze altijd mee spelen.. er zijn momenten in de puberteit dat ze altijd de lul zijn.. soms zijn het signalen die we missen.. soms is het inderdaad de hond die aanvalt die niet helemaal lekker is, maar goed dat doet ie anders nooit, kun je niet meer van uitgaan, er is ergens een signaal gegeven, welke dan ook denk ik, maar wat t geweest is :U: ..
Ja zo stom! Dan denk je dat je je hond goed kent na zoveel tijd.. Blijkbaar heb ik toch wat gemist.
Ze gaat in ieder geval voorlopig maar weer aan de lijn bij het passeren van andere honden.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Toen Rana van mij dit deed, ook 12 jaar oud, bleek ze last van haar rug te hebben. Dit liet ze niet zien verder.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Gollum
Zeer actief

Ramiek schreef:Toen Rana van mij dit deed, ook 12 jaar oud, bleek ze last van haar rug te hebben. Dit liet ze niet zien verder.
Misschien moet ik haar inderdaad eens na laten kijken. Al kan ik het me zo slecht voorstellen dat ze ergens last van heeft omdat ze even later Rani uit ging dagen om te spelen en ze ieder aan een stok stonden te trekken. Dat doe je toch niet als je je niet lekker voelt? Maar goed je weet het nooit met die gekke beesten.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Misschien vond ze het gewoon een stomme hond en wilde ze een punt maken
AfbeeldingAfbeelding
Ramiek
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
Ramiek schreef:Toen Rana van mij dit deed, ook 12 jaar oud, bleek ze last van haar rug te hebben. Dit liet ze niet zien verder.
Misschien moet ik haar inderdaad eens na laten kijken. Al kan ik het me zo slecht voorstellen dat ze ergens last van heeft omdat ze even later Rani uit ging dagen om te spelen en ze ieder aan een stok stonden te trekken. Dat doe je toch niet als je je niet lekker voelt? Maar goed je weet het nooit met die gekke beesten.
Wat ik zei, Rana lag ook te rollen en te graven en rennen toen ik bij de da vandaan kwam, je zou echt niet denken dat ze last van haar rug had.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

bram en thijs schreef:Misschien vond ze het gewoon een stomme hond en wilde ze een punt maken
Nouja, er zijn inderdaad altijd honden die ze stom kunnen vinden.
Wij snappen wel niet waarom maar dat betekent niet dat er geen reden is. Voor hen dan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gollum
Zeer actief

Ramiek schreef:
Gollum schreef:
Wat ik zei, Rana lag ook te rollen en te graven en rennen toen ik bij de da vandaan kwam, je zou echt niet denken dat ze last van haar rug had.
Oh joh! Nou dan toch maar eens naar de da met het kind.
Ramiek
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
Ramiek schreef:
Gollum schreef:
Oh joh! Nou dan toch maar eens naar de da met het kind.
Ik hoop dat ze alleen een slechte bui had ;)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
Gollum
Zeer actief

Marjoleine schreef:
bram en thijs schreef:Misschien vond ze het gewoon een stomme hond en wilde ze een punt maken
Wij snappen wel niet waarom maar dat betekent niet dat er geen reden is. Voor hen dan.
Ja maar dat is niet des Gols zeg maar. Als ze een hond niet leuk vind gaat ze daar met een boog omheen. Als ze lastig word gevallen komt er hooguit een snauw uit maar dit was echt anders. Nog niet heel indrukwekkend hoor maar voor haar doen wel.
Gollum
Zeer actief

Ramiek schreef: Ik hoop dat ze alleen een slechte bui had ;)
Ja ik ook.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Gollum schreef:
Marjoleine schreef:
Ja maar dat is niet des Gols zeg maar. Als ze een hond niet leuk vind gaat ze daar met een boog omheen. Als ze lastig word gevallen komt er hooguit een snauw uit maar dit was echt anders. Nog niet heel indrukwekkend hoor maar voor haar doen wel.
Nee, da's wel waar. Toch even laten checken maar.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gollum
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Gollum schreef:
Marjoleine schreef:
Nee, da's wel waar. Toch even laten checken maar.
Ja een ouwelullen checkup kan nooit kwaad.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ach jee, dan schrik je echt wel he?

Blijft altijd lastig om het 'waarom' in te schatten. Maar schrik geeft het echt wel en dat je even op je hoofd krabt van 'huh'??
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Hilly45 schreef:Ach jee, dan schrik je echt wel he?

Blijft altijd lastig om het 'waarom' in te schatten. Maar schrik geeft het echt wel en dat je even op je hoofd krabt van 'huh'??
Ja zo stom, het eerste wat in me op kwam was 'niet schoppen want ze is oud' :oeps:
Gelukkig heb ik ook sorry gezegd :schrik:
bram en thijs
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Inderdaad, wij zien niets aan zo'n beest maar blijkbaar klopt het niet. Moet zeggen dat als ik zo'n beest vaker tegenkwam ik op enig moment zelf ook zag dat het geen leuke hond was, zij hebben dat meteen in de gaten
AfbeeldingAfbeelding
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Toevallig hadden wij gisteren hetzelfde. Charlie is de goedsul zelfe maar dook gisteren nadat hij eerst met een boog om een flinke Duitse herder liep alsnog op die hond. Flinke worsteling als gevolg. Later zag ik pas dat hij een flinke bijtwond had en momenteel is hij flink stijf en erg rustig.
Ik hoopmdat jouw hond verder weer naar haar oude normale zelf gaat.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik kan me voorstellen dat je even geen idee hebt wat je nou overkomt op zo'n moment, als je hond iets doet wat zo niet karakteristiek is voor haar.

Met twaalf jaar lang met je hond allerlei honden tegenkomen en nooit een uitval vind ik enkel 'stom' niet echt waarschijnlijk.

Gollum schreef:Misschien moet ik haar inderdaad eens na laten kijken. Al kan ik het me zo slecht voorstellen dat ze ergens last van heeft omdat ze even later Rani uit ging dagen om te spelen en ze ieder aan een stok stonden te trekken. Dat doe je toch niet als je je niet lekker voelt? Maar goed je weet het nooit met die gekke beesten.
Dat doen de meeste honden toch wel ja, ondanks pijn, dat zijn namelijk dingen die ze erg leuk vinden. Pas als de pijn te erg wordt stoppen ze daarmee (maar dan nog kunnen ze best een uitspatting maken).
Gollum
Zeer actief

Ik heb maandag een afspraak met de dierenarts.
Vandaag viel Gol dus weer uit naar een hond, ze was aangelijnd dus dat scheelde. Ik kwam even later iemand tegen die ik ken van het wandelen, hij heeft een leuke maar pittige reu en de honden waren blij ze te zien dus mochten los. Ik besprak Gol even met hem en vroeg of hij misschien iets aan mij zag, of ik iets anders deed en het misschien aan mij lag. Hij vertelde dat hij me er altijd relaxt uit vind zien als ik met de honden loop dus hij kon het niet verzinnen. Ik voel me ook verder prima dus ik kon het ook niet verzinnen :19:

Nah ja, lang verhaal kort, maandag word Gol dus even nagekeken.
S@ndr@
Zeer actief

ik denk dat dat gewoon de eerste gedachte moet zijn, zeker als ze het vandaag weer deed.. hopelijk niet iet heel vervelends
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hè balen.
Gollum
Zeer actief

Re: Dat doet ze anders nooit.. update: toch pijn

Ik kom net met Gol bij de dierenarts vandaan. Ze gaf behoorlijk pijn aan bij 3 poten, haar ellebogen, knieën en heupen :ugh:
De dierenarts voelde het flink kraken, Gol heeft dus inmiddels overal artrose. Ook zaten haar anaalklieren behoorlijk vol, Gol maakte een enorm drama bij het uitknijpen :schrik:
Er zijn ook een aantal tenen doorgezakt zoals bij platvoeten. De dierenarts heeft de nagels ook even geknipt omdat ik door die platte tenen niet zeker wist tot hoever ik kon gaan. En tot slot had Gol ook weer een epulide in haar bek. Ik wil haar niet nog een keer laten opereren dus dat houden we maar gewoon even in de gaten, dat het niet gaat bloeden of iets dergelijks. Ze is al een paar keer onder het mes geweest voor die dingen en ze blijven terugkomen.

Conclusie; pijnstilling omhoog en Flexadin meegekregen (wat een klap geld :80: ), advies over fysiotherapie meegekregen. En niet meer wild laten spelen met Rani.
En in de gaten houden dat het allemaal wel leuk voor Gol blijft.

Pfoe.
bram en thijs
Zeer actief

Mevrouw was overduidelijk toe aan haar grote beurt, ik duim dat de pijn snel wat afneemt
AfbeeldingAfbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ach, arme Gol, hopelijk gaan de pijnstillers goed hun werk doen! :ok:
Toch goed dat je gegaan bent en nu ook weet waar haar afwijkende gedrag vandaan kwam.
S@ndr@
Zeer actief

ja, dat zijn leuke bedragen, hopelijk wordt t nu beter met haar en neemt haar gedrag weer de normale proporties aan .. :wink:
je zou voor de toekomst eventueel ook nog CBD olie kunnen overwegen, is iets schappelijker van prijs en bij een heel deel werkt het prima, helaas bij anderen doet het soms niet zo veel... maar nu eerst maar eens heel hard hopen dat ze zo al wel opknapt, arme meid, moet echt flink pijn hebben gedaan :(:
Gollum
Zeer actief

bram en thijs schreef:Mevrouw was overduidelijk toe aan haar grote beurt, ik duim dat de pijn snel wat afneemt
Nou :schrik:
En niks laten merken thuis he, niet aan haar kont likken of sleetje rijden. Niet manken en gewoon Rani uitdagen :19:
Maar wel boos worden op andere honden dus.

Ik heb net de flexadin gegeven, het is een zogenaamd smakelijk snoepje. Tuft die trut het gewoon uit :LOL:
Moest nog mn best doen om het te redden, er stonden nog drie honden klaar om het op te eten. Een plakje leverworst na deed de truuk.
Het zijn verdorie snoepjes van meer dan een euro per stuk, vreten zal je ze :S:
S@ndr@ schreef:ja, dat zijn leuke bedragen, hopelijk wordt t nu beter met haar en neemt haar gedrag weer de normale proporties aan .. :wink:
je zou voor de toekomst eventueel ook nog CBD olie kunnen overwegen, is iets schappelijker van prijs en bij een heel deel werkt het prima, helaas bij anderen doet het soms niet zo veel... maar nu eerst maar eens heel hard hopen dat ze zo al wel opknapt, arme meid, moet echt flink pijn hebben gedaan :(:
Ja dat is ook wel een goede, ik heb het nooit gedurfd nadat ik zelf een keer CBD olie had gehad en er knetterstoned van werd :schrik:
Dat was van iemand die het speciaal voor Gol had gemaakt, ben blij dat ik het eerst had uitgeprobeerd.
Maar er zal vast een olie zijn waar je niet stoned van word.
Gollum
Zeer actief

Jion schreef:Arme Gollum. :blauwoog: Wat goed dat je toch even naar de DA bent geweest. :ok:
Nahja goed dat het forum bestaat, ik dacht zelf dus echt niet dat ze zoveel pijn zou hebben. Ze is ook zo vrolijk, huppelen en in de riem bijten en mij uitdagen onderweg naar de dierenarts :lol1:
Ze loopt ook verder heel soepel en vlot. Gelukkig vond de dierenarts het ook stom.
Ramiek
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
Jion schreef:Arme Gollum. :blauwoog: Wat goed dat je toch even naar de DA bent geweest. :ok:
Nahja goed dat het forum bestaat, ik dacht zelf dus echt niet dat ze zoveel pijn zou hebben. Ze is ook zo vrolijk, huppelen en in de riem bijten en mij uitdagen onderweg naar de dierenarts :lol1:
Ze loopt ook verder heel soepel en vlot. Gelukkig vond de dierenarts het ook stom.
Bizar he, hoe goed ze zich kunnen houden. Ik hoop dat het eea snel aanslaat en ze zich weer goed voelt.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Poeh goed dat je gegaan bent, er is nogal wat aan de hand. Honden kunnen opeens oud zijn (ze leven natuurlijk ook korter, dus is wel logisch) maar ik merk het ook wel bij mijn hond. Zij is nu dik 12 jaar. Vorig jaar kon ze nog op een muurtje van een meter hoog springen, nu kan ze op commando nog amper tegen mij opspringen, zo'n groot verschil in een jaar tijd en zo opeens voor mijn gevoel. Verder is het er ook eentje die geen pijn aangeeft, dus nog steeds graag achter de bal aanrennen enzo. Pijnstilling heeft ze nog niet nodig, ik geef haar wel supplementen voor de artrose en merk daardoor wel verschil.
Van cbd-olie wordt je als het goed is niet stoned. Wel van cbd-olie met thc, die heb ik weleens bij een coffeeshop besteld. Aan de cbd-olie die je bijvoorbeeld bij de tuinen of zo'n soort winkel koopt is geen thc toegevoegd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”