Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dunne ontlasting

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lotje01
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 3 ruwharige teckels; Indra,Teun en Renske.

Dunne ontlasting

Ongelezen bericht door lotje01 »

Indra, onze dwergteckel van 13 jaar, heeft sinds afgelopen zaterdag dunne ontlasting. Ook heeft ze veel aandrang. Indra heeft een vergroot hart en krijgt daarvoor Vetmedin en Furosoral.
Omdat ze maandag ook moest braken ben ik met haar naar de dierenarts geweest. Ze had geen koorts en de buik voelde soepel aan. Ze heeft een injectie tegen de misselijkheid gekregen, een bakje licht verteerbaar natvoer en Finidiar om de maag wat rustiger te krijgen. De dierenarts gaf aan dat het een virus zou kunnen zijn.

Ze heeft niet meer gebraakt sindsdien, maar ze heeft nog steeds dunne wat breiige ontlasting.

Herkent iemand dit? En heeft iemand misschien tips qua voer o.i.d.?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Dunne ontlasting

Ongelezen bericht door malinois »

Okugest...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

volgens mij kon het ook een bijwerking zijn van een van twee medicaties die je haar geeft, ( en die heeft ze wel nodig) ik zou ook of okugst o.i.d. doen en/of probiotica om de darmen te ondersteunen
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

malinois schreef:Okugest...
Dat! En/of een goede probiotica.

Suzanne
lotje01
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties. Okugest is ook voor mensen, klopt dat? En hoeveel zou ze moeten hebben? Ze weegt 4.85 kg.
En ze is al wel ruim een jaar aan de Vetmedin, plastabletten wat korter. Kan dat dan zo opeens beginnen?
Ze had altijd normale ontlasting.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ja, okugest is voor mensen, ik zou voor zo'n ukkie 1/2 tablet doen.

Maar, als het nu nog steeds niet beter is, zou ik er ook een DA-bzoekje aan wagen.

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Het heerst wel, ik heb er ook 1 gehad kwam er voor en achter uit maar binnen anderhalve dag en een paar okugest pilletjes weer prima. Daarna wat kefir gegeven voor de zekerheid naast dat ze t heerlijk vinden ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lotje01
Vaste gebruiker

Er is niets mis met haar eetlust :-) Maar de ontlasting blijft dunner dan dat het normaal was. Het ziet er nu meer uit als een koeienvlaai en het stinkt ook behoorlijk.
Vanochtend nadat ze brokken had gegeten stond ze een tijdje met een opgetrokken buik. Had het idee dat het er weer uit kwam, maar dat ging goed.
Ik ga morgen toch maar weer naar de da.
We hebben in korte tijd twee hondjes moeten missen, en daar word je toch angstig van. Je weet dat ze al op leeftijd is, maar toch....
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

lotje01 schreef:Er is niets mis met haar eetlust :-) Maar de ontlasting blijft dunner dan dat het normaal was. Het ziet er nu meer uit als een koeienvlaai en het stinkt ook behoorlijk.
Vanochtend nadat ze brokken had gegeten stond ze een tijdje met een opgetrokken buik. Had het idee dat het er weer uit kwam, maar dat ging goed.
Ik ga morgen toch maar weer naar de da.
We hebben in korte tijd twee hondjes moeten missen, en daar word je toch angstig van. Je weet dat ze al op leeftijd is, maar toch....
Zou idd ook nog een keer naar de DA gaan als de ontlasting niet verbetert.
Neem wat van die poep mee?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”