Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
veranderd gedrag *uppdate * Cushing? *
Moderator: moderatorteam
-
liljebo
- Zeer actief
Re: veranderd gedrag
Na lang op en neer gedoe, kom ik er toch nog maar even op terug. De echo is niet gemaakt, omdat de hond vrij goed op speciaalvoer leek te reageren en de d.a. hem even met rust wilde laten. Poep werd normaal, maar hij poepte en plaste toch teveel. Weer overleg gehad, op antibiotica gezet vanwege symptomen dikke darm problemen, zonder veel resultaat. Opnieuw urineproef en bloedproef gedaan op schildklier en cushing en nu blijkt hij in de grauwe zone wel/geen cushing te zitten met een waarde van 48. DA wil nu een anderhalf uur test doen op cushing, maar resultaat kan ook daar twijfelachtig zijn. Daar achterlaten voor een acht uurs onderzoek is niet echt een optie, omdat hij dan erg gestresst gaat raken en dan schiet het hormoon ook de lucht in. Dat geeft dan dus net zo min zekerheid. Meer mensen met ervaringen op dit gebied? (ik heb alleen ervaring met cushing met paarden) Dingen waar ik aan moet denken? Etc.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Re: veranderd gedrag *uppdate * Cushing? *
Lastig zeg. Ik heb geen ervaring met cushing, heb dus geen adviezen. Wil je wel even sterkte wensen met al het gedoe.

-
liljebo
- Zeer actief
Ik alleen met paarden/cushing. Dank je. Ga zo meteen naar de dierenarts voor de test.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Geen mogelijkheid om er zelf die 8 uur bij te kunnen en mogen blijven?
Succes in ieder geval bij de dierenarts.
Een door mij gefokte hond had Cushing, die heeft het met medicatie nog een flinke poos goed gedaan voordat ze er toch aan ingeslapen moest worden.
Een door mij gefokte hond had Cushing, die heeft het met medicatie nog een flinke poos goed gedaan voordat ze er toch aan ingeslapen moest worden.
-
liljebo
- Zeer actief
Heb ik voorgesteld, maar de hond is snel uit zijn doen tegenwoordig en de d,a. was bang dat we dan toch weer met veel stress te maken krijgen. Ze hoopt dat dit voldoende is om helderheid te krijgen. Ik ook, trouwens.LongFields schreef:Geen mogelijkheid om er zelf die 8 uur bij te kunnen en mogen blijven?
Ik weet inderdaad dat medicatie in veel gevallen prima aanslaat.
-
liljebo
- Zeer actief
Weer in de 'grijze zone' na de anderhalf uur test. Moet nu dus toch terug voor de acht uren test. En als dat niets uitwijst, wordt er alsnog een echo gemaakt . Pff
- Hamilton
- Zeer actief
Hier ook een "zweedse"dame die al 4,5 jaar Cushing heeft, met medicatie goed te doen en nadat ik de Vetoryl verlaagd heb, Mariadistel olie en CBD olie toevoeg, en nu ook Minrin om het vele plassen wat te minderen, zit ze lekkerder in haar vel en geniet nog elke dag , en ik geniet van haar.succes met hem .liljebo schreef:Heb ik voorgesteld, maar de hond is snel uit zijn doen tegenwoordig en de d,a. was bang dat we dan toch weer met veel stress te maken krijgen. Ze hoopt dat dit voldoende is om helderheid te krijgen. Ik ook, trouwens.LongFields schreef:Geen mogelijkheid om er zelf die 8 uur bij te kunnen en mogen blijven?
Ik weet inderdaad dat medicatie in veel gevallen prima aanslaat.
( kijk anders ook eens op de FB groep Cushing contact groep, staat heel veel info in)
-
liljebo
- Zeer actief
ah dank je. zal ik doen. Ik ben naarstig op zoek naar alle info die ik kan vinden.Hamilton schreef: ( kijk anders ook eens op de FB groep Cushing contact groep, staat heel veel info in)