Denk nu dat ik de chip eruit het geknepen
Ga van de week even langs de DA of ze de chip nog er in zit, maar vraag me af of er meer honden zijn waarvan de chip verdwenen is
Moderator: moderatorteam

Wanneer wordt ze nu opnieuw gechipt dan? Zonder chip door het leven lijkt me ook niet zo handigLizzie. schreef:Vanmiddag langs de DA geweest en geen chip meer te bekennenAfgelopen december is deze nog bij dezelfde DA gecheckt toen ze een gebitsreiniging moest ondergaan. Vond het al bizar toevallig dat je jarenlang de chip zo duidelijk heb gevoelt omdat deze oppervlakkig in de hals zat en na de ontsteking ineens niet meer. Volgens de Da had hij dit 2x eerder mee gemaakt dus zo uniek was het dus ook weer niet
![]()
DA wilde er gelijk een nieuwe er in doen maar dat vond ik niet zo goed plan
Dat valt ook wel weer mee. Ik heb het eens besproken met de chipper omdat mijn DA ook in de veronderstelling was dat hij mijn pups moest chippen. Chipper vertelde dat het gedoe is omdat een hond dan 2 chips krijgt, maar er wordt niks ongeldig verklaard hoor. Ze maken het wel vaker mee met hele nesten dus.~Suzanne~ schreef:Het is toch een rashond? Dan zou ik zeker weten niet zomaar een chip erin doen, want dat maakt de stamboom ongeldig. I kid you not.
Even overleggen met de RvB.. want om meerdere reden is chippen verstandig.
Suzanne
oh, okay, ik weet niet beter dan het bijplaatsen van een chip " door de DA" de boel ongeldig verklaart. Maar dan gaat het dus om een rashond die later door de DA gechipt wordt, nietomgekeerdMaeve schreef:Dat valt ook wel weer mee. Ik heb het eens besproken met de chipper omdat mijn DA ook in de veronderstelling was dat hij mijn pups moest chippen. Chipper vertelde dat het gedoe is omdat een hond dan 2 chips krijgt, maar er wordt niks ongeldig verklaard hoor. Ze maken het wel vaker mee met hele nesten dus.~Suzanne~ schreef:Het is toch een rashond? Dan zou ik zeker weten niet zomaar een chip erin doen, want dat maakt de stamboom ongeldig. I kid you not.
Even overleggen met de RvB.. want om meerdere reden is chippen verstandig.
Suzanne

Dat heeft met de scanner van de da te maken. Niet iedere scanner is even gevoelig.Lysette schreef:Bij Ziva was hij met de scanner ook niet te vinden. Tot ik hem voelde en we er echt met de scanner precies op gingen. Toen deed ie het wel. 5cm er naast dus niet. Heel apart.
Die van de andere twee vond ie wel probleemloos....yukon schreef:Dat heeft met de scanner van de da te maken. Niet iedere scanner is even gevoelig.Lysette schreef:Bij Ziva was hij met de scanner ook niet te vinden. Tot ik hem voelde en we er echt met de scanner precies op gingen. Toen deed ie het wel. 5cm er naast dus niet. Heel apart.