Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckel pup
Moderator: moderatorteam
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Teckel pup
Leuk pupje.
En hij durft dus al buiten te plassen
Het is helemaal geen groot drama dat hij nog niet buiten was geweest.
Mijn eerste teckels (standaard) zijn ook zo van de werpkist en puppyren bij mij in huis gekomen.
Was echt geen probleem.
Ik heb nooit iets van kranten neergelegd.
Wel een keer een plas binnen opgenomen met een sponsje en dat sponsje buiten uitgeknepen.
Dat werd toen in eerste instantie zijn plasplek.
Ik heb liever geen tussenstation met kranten.
Vind ik te veel gedoe
En hij durft dus al buiten te plassen

Het is helemaal geen groot drama dat hij nog niet buiten was geweest.
Mijn eerste teckels (standaard) zijn ook zo van de werpkist en puppyren bij mij in huis gekomen.
Was echt geen probleem.
Ik heb nooit iets van kranten neergelegd.
Wel een keer een plas binnen opgenomen met een sponsje en dat sponsje buiten uitgeknepen.
Dat werd toen in eerste instantie zijn plasplek.
Ik heb liever geen tussenstation met kranten.
Vind ik te veel gedoe

Met Tirsa had ik een krant in de badkamer gelegd, was met 3 maanden helemaal zindelijk.Heavy schreef:Wat een dotjehet lijkt me zo onhandig om een pup zindelijk te maken in een appartement . Hoe doe je dat ' s nachts ? Ga je dan de deur uit,trap af of lift in en dan naar beneden? Of heb je een balkon?
Ik heb ooit een pup gehad in een split level woning waar ik een trap af moest om in de tuin te komen en die was nat en glad en donker ik vond het een ramp. Heb een krant voor de deur gelegd en dat ging prima en hond is prima zindelijk geworden
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Toen ik Mila kreeg woonde ik ook nog in een appartement op de eerste verdieping en ik rende gewoon snel naar buiten (gang door, trap af) met haar na het eten, slapen, spelen en 's nachts. Dat laatste was overigens maar een paar nachten nodig bij haar, ze sliep heel snel de hele nacht door zonder te hoeven plassen, maar dat was natuurlijk een enorme luxe die je niet altijd hebt met een pup. Ik had wel het grote voordeel dat het april was en toevallig een heel warme maand met nauwelijks regen, dus 's nachts naar buiten was niet zo'n punt.Heavy schreef:Wat een dotjehet lijkt me zo onhandig om een pup zindelijk te maken in een appartement . Hoe doe je dat ' s nachts ? Ga je dan de deur uit,trap af of lift in en dan naar beneden? Of heb je een balkon?
Ik heb ooit een pup gehad in een split level woning waar ik een trap af moest om in de tuin te komen en die was nat en glad en donker ik vond het een ramp. Heb een krant voor de deur gelegd en dat ging prima en hond is prima zindelijk geworden
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
- Aantal honden: 2
haha een gladhaar is ook prima!
Een appartement is niet ideaal natuurlijk met zindelijk maken, maar het gaat.
We hebben een lift en ook 's nachts gaan we gewoon naar beneden, dan nog een stukje langs de flat om bij bosjes uit te komen.
Ik moet zeggen, met teckel is het toch een stuk makkelijke dan met die grote hond hiervoor. Die tilde ik snel op als hij wilde gaan plassen, dan snel de trap af en op het gras zetten, maar dat was best zwaar om te tillen met zo'n grote pup
Een appartement is niet ideaal natuurlijk met zindelijk maken, maar het gaat.
We hebben een lift en ook 's nachts gaan we gewoon naar beneden, dan nog een stukje langs de flat om bij bosjes uit te komen.
Ik moet zeggen, met teckel is het toch een stuk makkelijke dan met die grote hond hiervoor. Die tilde ik snel op als hij wilde gaan plassen, dan snel de trap af en op het gras zetten, maar dat was best zwaar om te tillen met zo'n grote pup

- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
-
- Zeer actief
Ohw
Gedrag en opvoeding niets over te zeggen maar ohw
wat een aandoenlijk hondje

Gedrag en opvoeding niets over te zeggen maar ohw

-
- Zeer actief
Bedankt!
Het gaat best goed nu. Hij is ruim een week bij ons en voelt zich lekker thuis al. Met de kat wordt zelfs gespeeld.
De twee honden spelen inmiddels ook af en toe met elkaar. Helaas gaat dat bij de kleine gepaard met blaffen... iets wat ik absoluut niet wil in een appartement omringt door buren. Wel erg jammer, want dat spelen samen is juist zo leuk! Dus ik ben nog even aan het zoeken hoe we dat in goede banen kunnen leiden...
Het gaat best goed nu. Hij is ruim een week bij ons en voelt zich lekker thuis al. Met de kat wordt zelfs gespeeld.
De twee honden spelen inmiddels ook af en toe met elkaar. Helaas gaat dat bij de kleine gepaard met blaffen... iets wat ik absoluut niet wil in een appartement omringt door buren. Wel erg jammer, want dat spelen samen is juist zo leuk! Dus ik ben nog even aan het zoeken hoe we dat in goede banen kunnen leiden...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Het is een kaninchen toch en die blaffen heel veel
dit is zeer lastig er uit te trainen. Je kan zodra hij begint te blaffen het spel afkappen.

-
- Zeer actief
Klopt, ik dacht dat teckels in het algemeen gewoon veel blaft en wist niet dat het ook echt een kaninchen dingetje was eigenlijk.
Maar we kappen het spel nu inderdaad af als hij begint te blaffen, maar dat vind ik juist zo jammer omdat het spelen tussen die twee juist zo leuk is
Ik hoop niet dat hij daardoor denkt dat ze uberhaupt niet samen mogen spelen. Maar ik ga even zien wat dit voor uitwerking heeft en dan zien we wel weer verder.
Ik hoop trouwens dat we het er wel aardig uit gaan krijgen.
Maar we kappen het spel nu inderdaad af als hij begint te blaffen, maar dat vind ik juist zo jammer omdat het spelen tussen die twee juist zo leuk is

- ranetje
- Zeer actief
Dat is ook zo.joytje333 schreef:Klopt, ik dacht dat teckels in het algemeen gewoon veel blaft en wist niet dat het ook echt een kaninchen dingetje was eigenlijk.
Maar we kappen het spel nu inderdaad af als hij begint te blaffen, maar dat vind ik juist zo jammer omdat het spelen tussen die twee juist zo leuk isIk hoop niet dat hij daardoor denkt dat ze uberhaupt niet samen mogen spelen. Maar ik ga even zien wat dit voor uitwerking heeft en dan zien we wel weer verder.
Teckels van elk formaat zijn sowieso verbaal nogal aanwezig, dat geldt niet alleen voor een kaninchen.

Iets wat je overigens prima kunt vermijden door het meteen vanaf het begin goed te begeleiden.
-
- Zeer actief
Ze woont op een flat en dan heb je al snel klachten, hier is het zelfs al zover als je 4 klachten hebt dan word je hond in beslag genomen 

-
- Zeer actief
Waar ik woonNanna schreef:Hier? Waar is hier?Lizzie. schreef:Ze woont op een flat en dan heb je al snel klachten, hier is het zelfs al zover als je 4 klachten hebt dan word je hond in beslag genomen

-
- Zeer actief
Gewoon laten gaan,gaat helaas niet. Tenminste, dat wil ik niet. Ik heb geen zin in veel gedoe met de onderbuurman. Die had helaas al zitten zeuren over de andere hond. Gaat nu overigens goed, maar ik wil verdere problemen voorkomen.
Wij hebben we een koophuis, dus ze kunnen ons niet zomaar het huis uit zetten o.i.d. maar toch... ik wil ruzie gewoon zo veel mogelijk voorkomen.
Ze mogen trouwens niet zomaar je hond in beslag nemen hoor. Dan moeten ze je huis uit zetten (met tussenkomst van rechter) dus dan moet je het echt wel bond maken. Hond in beslag nemen doet alleen de politie als die gevaarlijk is bijvoorbeeld.
Edit, in Nederland dan. België heb ik geen idee van.
Wij hebben we een koophuis, dus ze kunnen ons niet zomaar het huis uit zetten o.i.d. maar toch... ik wil ruzie gewoon zo veel mogelijk voorkomen.
Ze mogen trouwens niet zomaar je hond in beslag nemen hoor. Dan moeten ze je huis uit zetten (met tussenkomst van rechter) dus dan moet je het echt wel bond maken. Hond in beslag nemen doet alleen de politie als die gevaarlijk is bijvoorbeeld.
Edit, in Nederland dan. België heb ik geen idee van.

-
- Zeer actief
Ik woon in Nederland hoor en hier heeft gemeenteraad in het APV opgenomen dat na 4 klachten die bij de politie zijn gemeld, honden in beslag genomen kan worden. Staat los van of je een huur huis of een koop huis hebt en ook niet dat je uit huis word geplaatst.

-
- Zeer actief
Ahh ja, dat kan dan. Dit mag alleen niet zomaar gedaan worden. Sowieso moet de rechter daar uitspraak over doen. Daar zitten wel wat meer regels en restricties aan dan 4 keer klagen en de hond wordt meegenomen.Lizzie. schreef:Ik woon in Nederland hoor en hier heeft gemeenteraad in het APV opgenomen dat na 4 klachten die bij de politie zijn gemeld, honden in beslag genomen kan worden. Staat los van of je een huur huis of een koop huis hebt en ook niet dat je uit huis word geplaatst.
In ieder geval is dit in mijn gemeente gelukkig niet zo. Vind het trouwens alsnog een heftige regel in de apv hoor.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nou, ik ook, je zult maar een buurman hebben die gewoon een hekel aan honden heeft, lekker makkelijke manier om ervan af te komen danjoytje333 schreef:Ahh ja, dat kan dan. Dit mag alleen niet zomaar gedaan worden. Sowieso moet de rechter daar uitspraak over doen. Daar zitten wel wat meer regels en restricties aan dan 4 keer klagen en de hond wordt meegenomen.Lizzie. schreef:Ik woon in Nederland hoor en hier heeft gemeenteraad in het APV opgenomen dat na 4 klachten die bij de politie zijn gemeld, honden in beslag genomen kan worden. Staat los van of je een huur huis of een koop huis hebt en ook niet dat je uit huis word geplaatst.
In ieder geval is dit in mijn gemeente gelukkig niet zo. Vind het trouwens alsnog een heftige regel in de apv hoor.

-
- Zeer actief
Is ook zeer heftige maatregel, maar ene kant snap ik het wel omdat hier erg veel overlast is van hondengeblaf. Ik zou er ook gek van worden als ik hele dagen naar geblaf moet luisteren. Je krijgt eerst paar keer een geld boeten. help dat niet dan krijg je ondersteuning om de overlast op te lossen. Werk je niet mee dan word de hond in beslag genomen, daar komt geen rechter aan te pas omdat dit door de gemeenteraad is goed gekeurd en die regel in het APV is opgenomen.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik mag dan toch wel hopen dat de blafklachten eerst worden gecheckt en niet als waarheid worden aangenomen omdat iemand een klacht indient.Lizzie. schreef:Is ook zeer heftige maatregel, maar ene kant snap ik het wel omdat hier erg veel overlast is van hondengeblaf. Ik zou er ook gek van worden als ik hele dagen naar geblaf moet luisteren. Je krijgt eerst paar keer een geld boeten. help dat niet dan krijg je ondersteuning om de overlast op te lossen. Werk je niet mee dan word de hond in beslag genomen, daar komt geen rechter aan te pas omdat dit door de gemeenteraad is goed gekeurd en die regel in het APV is opgenomen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hoop toch wel dat de overlast ook eerst echt geconstateerd moet zijn en niet enkel door de klager.Lizzie. schreef:Is ook zeer heftige maatregel, maar ene kant snap ik het wel omdat hier erg veel overlast is van hondengeblaf. Ik zou er ook gek van worden als ik hele dagen naar geblaf moet luisteren. Je krijgt eerst paar keer een geld boeten. help dat niet dan krijg je ondersteuning om de overlast op te lossen. Werk je niet mee dan word de hond in beslag genomen, daar komt geen rechter aan te pas omdat dit door de gemeenteraad is goed gekeurd en die regel in het APV is opgenomen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
2 zielen, 1 gedachte.crutz schreef:Hoop toch wel dat de overlast ook eerst echt geconstateerd moet zijn en niet enkel door de klager.Lizzie. schreef:Is ook zeer heftige maatregel, maar ene kant snap ik het wel omdat hier erg veel overlast is van hondengeblaf. Ik zou er ook gek van worden als ik hele dagen naar geblaf moet luisteren. Je krijgt eerst paar keer een geld boeten. help dat niet dan krijg je ondersteuning om de overlast op te lossen. Werk je niet mee dan word de hond in beslag genomen, daar komt geen rechter aan te pas omdat dit door de gemeenteraad is goed gekeurd en die regel in het APV is opgenomen.

-
- Zeer actief
Er wordt niet zomaar beslag gelegd, rechter komt daar zeker wel tussen. Ik heb even voor je zitten zoeken. Ik weet natuurlijk niet in welke gemeente je woont, maar bijv. Zwijndrecht geeft duidelijk aan welke stappen worden ondernomen én dat er altijd tussenkomst is van rechter mocht er beslag worden gelegd.
Zie onderstaande link (onder ad. 3) :
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... lmWOgQf17p
Helaas zijn we pup nu goed in de gaten aan het houden. Vermoeden van evt. blaasontsteking. De plas was wat bruinig/rood en in uur tijd veel kleine plasjes (maar niet elke keer rood/bruin). Hopelijk is het niets...
Helaas zijn we pup nu goed in de gaten aan het houden. Vermoeden van evt. blaasontsteking. De plas was wat bruinig/rood en in uur tijd veel kleine plasjes (maar niet elke keer rood/bruin). Hopelijk is het niets...

-
- Zeer actief
Wat ik er van begrepen heb is dat er bewezen moet worden dat de hond voor overlast zorgt, en als dit na 4 klachten niet is opgelost dan gaat het via de burgemeester die daar toestemming geeft om de hond in beslag te nemen.
Deze info heb ik van de wijkagent die hier over gaat.
Deze info heb ik van de wijkagent die hier over gaat.

- ranetje
- Zeer actief
Dan zit ik met een pup al bij de DA hoor, dat wacht ik niet af.joytje333 schreef:Er wordt niet zomaar beslag gelegd, rechter komt daar zeker wel tussen. Ik heb even voor je zitten zoeken. Ik weet natuurlijk niet in welke gemeente je woont, maar bijv. Zwijndrecht geeft duidelijk aan welke stappen worden ondernomen én dat er altijd tussenkomst is van rechter mocht er beslag worden gelegd.
Hele beste (groooooooooote) kans op blaasontsteking en daar wil je geen gedonder mee zal ik je zeggen (ervaring

- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Even een plas naar de DA brengen
Bij zo'n klein hondje is een plas opvangen niet zo eenvoudig is mijn ervaring. De dierenarts geeft vaak de tip er een pollepel onder te houden (=veel te groot
) of er een plastic zakje onder te schuiven maar dat lukt niet bij een hondje wat zo laag bij de grond plast.
Tip: Vraag bij de dierenarts om een plastic spuitje (zonder naald). Maak je tegel / laminaat / zeil vloer goed schoon door te stofzuigen en daarna dweilen met warm water (gebruik geen schoonmaakmiddel, als dat een beetje in de plas komt is deze niet meer goed te testen). Maak een potje met deksel en het plastic spuitje schoon met kokend water. En dan is het wachten op een plas op je vloer binnen. Neem de plas van de vloer op met het plastic spuitje en leeg deze in het potje. Breng de plas zo snel mogelijk (liefst binnen 2 uur) naar de dierenarts om het te laten testen. Een klein beetje is vaak al genoeg.
Succes!
Bij mijn teckeltje was er niks aan de hand, ze was gewoon loops
Maar dat kan niet bij jou reutje, dus ik zou het voor de zekerheid toch even laten testen.

Bij zo'n klein hondje is een plas opvangen niet zo eenvoudig is mijn ervaring. De dierenarts geeft vaak de tip er een pollepel onder te houden (=veel te groot

Tip: Vraag bij de dierenarts om een plastic spuitje (zonder naald). Maak je tegel / laminaat / zeil vloer goed schoon door te stofzuigen en daarna dweilen met warm water (gebruik geen schoonmaakmiddel, als dat een beetje in de plas komt is deze niet meer goed te testen). Maak een potje met deksel en het plastic spuitje schoon met kokend water. En dan is het wachten op een plas op je vloer binnen. Neem de plas van de vloer op met het plastic spuitje en leeg deze in het potje. Breng de plas zo snel mogelijk (liefst binnen 2 uur) naar de dierenarts om het te laten testen. Een klein beetje is vaak al genoeg.
Succes!
Bij mijn teckeltje was er niks aan de hand, ze was gewoon loops

-
- Zeer actief
Voor degenen die het volgen:
Hij is vandaag naar de dierenarts geweest. Helaas inderdaad een blaasontsteking. Plasje staat op kweek nu. Medicijnen meegekregen en nu verder kijken hoe en wat.
Gelukkig is hij verder heel levendig, dus dat is in ieder geval fijn!
Zindelijk maken staat nu dus even op een (zéér) laag pitje.
Hij is vandaag naar de dierenarts geweest. Helaas inderdaad een blaasontsteking. Plasje staat op kweek nu. Medicijnen meegekregen en nu verder kijken hoe en wat.
Gelukkig is hij verder heel levendig, dus dat is in ieder geval fijn!
Zindelijk maken staat nu dus even op een (zéér) laag pitje.