Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blij zijn met je woonomgeving
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Blij zijn met je woonomgeving
Dat ziet er heerlijk uit Miriam!
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Hahahaha, daar zit je ook niet zo vrij hoor.Persistence schreef:Heb maar liefst 1 optie in Warmond gevonden wat binnen budget valt!tycha schreef:Ja gezelligPersistence schreef: Wordt dus of de Veluwe of verhuizen naar Warmond![]()
Klik!
-
- Zeer actief
Dan woon je echt prachtig! Wij hebben vorig jaar twee weken in Wijlre gekampeerd (met hond) en ik kon nergens een plek vinden waar ze officieel los mocht lopen. De boswachter die ik aansprak vertelde ook dat de honden nergens los mochten en braaf als ik ben doe ik dat dan ook nietmiriam schreef:Heel blij met mijn huis en woonomgeving. Ik woon in een gehuchtje tussen Gulpen en Vaals. In het mooie Heuvelland dus. Wel langs de drukke Rijksweg, maar dat heeft tot voordeel dat achter ons alleen weilanden zijn. Een kleine 100 meter van mijn voordeur begint de rust. Binnen 10 minuten lopen kunnen de honden los tussen de weilanden rennen. Buiten de bebouwde kom mogen ze op heel veel plekken los.

Ik heb wel veel gewandeld en het was erg mooi en erg rustig.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
In de bossen moeten ze sowieso aangelijnd, dwars door weilanden meestal ook. Maar op de veldwegen kunnen ze bijna altijd los.Charlotte* schreef:Dan woon je echt prachtig! Wij hebben vorig jaar twee weken in Wijlre gekampeerd (met hond) en ik kon nergens een plek vinden waar ze officieel los mocht lopen. De boswachter die ik aansprak vertelde ook dat de honden nergens los mochten en braaf als ik ben doe ik dat dan ook nietmiriam schreef:Heel blij met mijn huis en woonomgeving. Ik woon in een gehuchtje tussen Gulpen en Vaals. In het mooie Heuvelland dus. Wel langs de drukke Rijksweg, maar dat heeft tot voordeel dat achter ons alleen weilanden zijn. Een kleine 100 meter van mijn voordeur begint de rust. Binnen 10 minuten lopen kunnen de honden los tussen de weilanden rennen. Buiten de bebouwde kom mogen ze op heel veel plekken los.![]()
Ik heb wel veel gewandeld en het was erg mooi en erg rustig.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een parkeerplaats?Persistence schreef:Heb maar liefst 1 optie in Warmond gevonden wat binnen budget valt!tycha schreef:Ja gezelligPersistence schreef: Wordt dus of de Veluwe of verhuizen naar Warmond![]()
Klik!

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
woon aan de rand van een dorp, dus erg landelijk,
qua wandelen heel veel mogelijkheden, maar je moet er voor voelen, stevige wandelschoenen, en het veld in, over landerijen, over schouwpaden, slootje springen, ik bagger overal door, [dus niet geschikt voor mensen die hun kleding schoon willen houden], maar erg overzichtelijk en heel weinig andere wandelaars, dus Lana kan altijd los. rondje van anderhalf uur, zonder dat je iemand tegen komt is toch super.
bos op 10 min auto rit volop in de buurt, maar daar wandelen we nooit, moet ze constant aan de lijn,
dus ja ik zit prima.
qua wandelen heel veel mogelijkheden, maar je moet er voor voelen, stevige wandelschoenen, en het veld in, over landerijen, over schouwpaden, slootje springen, ik bagger overal door, [dus niet geschikt voor mensen die hun kleding schoon willen houden], maar erg overzichtelijk en heel weinig andere wandelaars, dus Lana kan altijd los. rondje van anderhalf uur, zonder dat je iemand tegen komt is toch super.
bos op 10 min auto rit volop in de buurt, maar daar wandelen we nooit, moet ze constant aan de lijn,
dus ja ik zit prima.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Je kan er wel een deel van je inboedel kwijt. Toch maar mooi meegenomen.Persistence schreef:Heb maar liefst 1 optie in Warmond gevonden wat binnen budget valt!tycha schreef:Ja gezelligPersistence schreef: Wordt dus of de Veluwe of verhuizen naar Warmond![]()
Klik!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik dacht meer aan zoiets voor je klikranetje schreef:Een parkeerplaats?Persistence schreef:Heb maar liefst 1 optie in Warmond gevonden wat binnen budget valt!tycha schreef:Ja gezelligPersistence schreef: Wordt dus of de Veluwe of verhuizen naar Warmond![]()
Klik!

Groetjes Marja
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Zitten wij niet ver van je vandaan...maar dan bovenop de bergmiriam schreef:Vandaag wat foto's gemaakt die goed passen bij mijn bericht.miriam schreef:Heel blij met mijn huis en woonomgeving. Ik woon in een gehuchtje tussen Gulpen en Vaals. In het mooie Heuvelland dus. Wel langs de drukke Rijksweg, maar dat heeft tot voordeel dat achter ons alleen weilanden zijn. Een kleine 100 meter van mijn voordeur begint de rust. Binnen 10 minuten lopen kunnen de honden los tussen de weilanden rennen. Buiten de bebouwde kom mogen ze op heel veel plekken los.
De eerste is vanuit ons slaapkamerraam. Boven op die heuvel is mijn dagelijkse wandelgebied.
De rest is op 10 minuutjes rijden. 1 van de stukken waar we geregeld lopen. Heerlijk rustig.

Heel mooie omgeving

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Ik woon aan de rand van een woonwijk en sta binnen 2 minuten tussen de akkers die overgaan in bosgebied.
Lopend naar het bos kost me een kwartier, tegenwoordig 20 minuten met oma Vinou (ze is dik 11 jaar).
En in dat bos kun je urenlang struinen, er zijn zandverstuivingen, er is een ven en ik kom eigenlijk maar af en toe iemand tegen.
Dat zal wel komen omdat het militair oefenterrein is en je officieel je hond aan moet lijnen.
Maar daar stoor ik me niet aan en de soldaten storen zich niet aan ons en gelukkig heb ik schotvaste honden
want er liggen ook 2 schietbanen.
Met nog 4 andere bosgebieden binnen een kwartier rijden prijs ik me gelukkig.
Het zijn geen van allen losloopgebieden maar daar doet niemand hier moeilijk over
Ik roep mijn honden wel altijd bij me als er andere mensen aankomen, ongeacht of zij honden bij zich hebben.
Bedenk me nu, er ligt ook een officieel losloopgebied met een prachtig meertje op een kwartiertje rijden maar daar is het zo stervensdruk met ongeleide projectielen van honden dus daar kom ik maar af en toe en ook alleen op rustige tijden.
En 20 minuten in de auto en ik heb de keus uit nog meer bos- en heidegebieden, tel er dan maar een stuk of 7 bij.
Aan de overkant van mijn straat is het park met meteen hondenlosloopterrein. Dus als ik eens ziek ben dan kan ik zo oversteken voor een kort p&p rondje.
Geen klachten hier dus.
Lopend naar het bos kost me een kwartier, tegenwoordig 20 minuten met oma Vinou (ze is dik 11 jaar).
En in dat bos kun je urenlang struinen, er zijn zandverstuivingen, er is een ven en ik kom eigenlijk maar af en toe iemand tegen.
Dat zal wel komen omdat het militair oefenterrein is en je officieel je hond aan moet lijnen.
Maar daar stoor ik me niet aan en de soldaten storen zich niet aan ons en gelukkig heb ik schotvaste honden

Met nog 4 andere bosgebieden binnen een kwartier rijden prijs ik me gelukkig.
Het zijn geen van allen losloopgebieden maar daar doet niemand hier moeilijk over

Ik roep mijn honden wel altijd bij me als er andere mensen aankomen, ongeacht of zij honden bij zich hebben.
Bedenk me nu, er ligt ook een officieel losloopgebied met een prachtig meertje op een kwartiertje rijden maar daar is het zo stervensdruk met ongeleide projectielen van honden dus daar kom ik maar af en toe en ook alleen op rustige tijden.
En 20 minuten in de auto en ik heb de keus uit nog meer bos- en heidegebieden, tel er dan maar een stuk of 7 bij.
Aan de overkant van mijn straat is het park met meteen hondenlosloopterrein. Dus als ik eens ziek ben dan kan ik zo oversteken voor een kort p&p rondje.
Geen klachten hier dus.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Hee wat leuk. Hiervoor 8 jaar in Bocholtz gewoond, VlengendaalSassy schreef:Zitten wij niet ver van je vandaan...maar dan bovenop de bergmiriam schreef:Vandaag wat foto's gemaakt die goed passen bij mijn bericht.miriam schreef:Heel blij met mijn huis en woonomgeving. Ik woon in een gehuchtje tussen Gulpen en Vaals. In het mooie Heuvelland dus. Wel langs de drukke Rijksweg, maar dat heeft tot voordeel dat achter ons alleen weilanden zijn. Een kleine 100 meter van mijn voordeur begint de rust. Binnen 10 minuten lopen kunnen de honden los tussen de weilanden rennen. Buiten de bebouwde kom mogen ze op heel veel plekken los.
De eerste is vanuit ons slaapkamerraam. Boven op die heuvel is mijn dagelijkse wandelgebied.
De rest is op 10 minuutjes rijden. 1 van de stukken waar we geregeld lopen. Heerlijk rustig.
, buitenrand van Bocholtz, wij lopen vanuit onze woning meteen richting veld/bos, en dan kun je bijv. richting Abdij, of richting Duitsland lopen.
Heel mooie omgeving

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Prachtig dat heuvellandschap
.

- EllaBellaah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Wij wonen aan de rand van het dorp, 2 minuten lopen en we zitten tussen de weilanden. We wonen pas een maandje op deze plek dus ik ken nog lang niet dat hele gebied. Binnen een kwartiertje wandelen zijn we in het bos wat erg groot is dus zat mogelijkheden. Daarnaast staan we binnen 10 minuten met de auto in verschillende natuurgebieden. Heide, bos, water enz. Ik zou wat dat betreft zeker niet willen ruilen.
Groetjes Ella & Cooper 

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Wat een heerlijke woonomgevingen zie ik voorbij komen zeg!
Ik klaag ook helemaal niet, al vind ik dat Limburgse heuvelland er wel heel appetijtelijk uitzien
Hier in de polder loop ik in 10 minuten door een groen wijkje naar het bos. De polders zijn natuurlijk ook niet ver, eventjes met de auto. Ik kan in principe elke dag van de week kiezen uit een ander gebiedje om te lopen, bos, zwemwater en polder. En vrijwel overal kunnen de honden los (als je let op wild natuurlijk). We wonen in een rustige en groene wijk op een hoek in het groen, waar de honden ook even los kunnen achter het huis. En we hebben een fijne wat grotere tuin waar ze in de zomer hele dagen doorbrengen.
Kortom, ik ben blij

Ik klaag ook helemaal niet, al vind ik dat Limburgse heuvelland er wel heel appetijtelijk uitzien

Hier in de polder loop ik in 10 minuten door een groen wijkje naar het bos. De polders zijn natuurlijk ook niet ver, eventjes met de auto. Ik kan in principe elke dag van de week kiezen uit een ander gebiedje om te lopen, bos, zwemwater en polder. En vrijwel overal kunnen de honden los (als je let op wild natuurlijk). We wonen in een rustige en groene wijk op een hoek in het groen, waar de honden ook even los kunnen achter het huis. En we hebben een fijne wat grotere tuin waar ze in de zomer hele dagen doorbrengen.
Kortom, ik ben blij

-
- Zeer actief
Hoewel ik heel erg tevreden ben met onze huidige woonomgeving, ben ik naar aanleiding van dit topic toch (ook) eens op Funda gaan rondkijken. Mijn voornaamste wens is: een grote tuin. Het leek echt onmogelijk om in onze voorkeursregio een huis te vinden met grote tuin die we ook daadwerkelijk kunnen betalen. Dus ik heb wat zoekcriteria ingesteld zodat ik een mailtje krijg wanneer een huis gevonden wordt die aan die wensen voldoet. En verhip, begin deze week kreeg ik een melding!
We waren helemaal niet op zoek naar iets anders, maar dit lijkt echt een perfect huis voor ons te zijn. Ik word er zelfs een beetje zenuwachtig van
Dus vanmiddag gaan we toch een woning bezichtigen 
We waren helemaal niet op zoek naar iets anders, maar dit lijkt echt een perfect huis voor ons te zijn. Ik word er zelfs een beetje zenuwachtig van

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Zeer actief
Ja, zeker spannend. Dankjewel!twinkeltje schreef:Spannend, succes

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Wat leuk! Succes!natalie schreef:Hoewel ik heel erg tevreden ben met onze huidige woonomgeving, ben ik naar aanleiding van dit topic toch (ook) eens op Funda gaan rondkijken. Mijn voornaamste wens is: een grote tuin. Het leek echt onmogelijk om in onze voorkeursregio een huis te vinden met grote tuin die we ook daadwerkelijk kunnen betalen. Dus ik heb wat zoekcriteria ingesteld zodat ik een mailtje krijg wanneer een huis gevonden wordt die aan die wensen voldoet. En verhip, begin deze week kreeg ik een melding!
We waren helemaal niet op zoek naar iets anders, maar dit lijkt echt een perfect huis voor ons te zijn. Ik word er zelfs een beetje zenuwachtig vanDus vanmiddag gaan we toch een woning bezichtigen

Groetjes Marja
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Heerlijke foto’s komen er voorbij. Ik ben wel heel blij met ons huisje en de grote tuin maar erg ontevreden over de woonomgeving. Je moet echt de auto nemen of met het OV gaan om een beetje leuk te kunnen wandelen. Vind ik erg jammer.
We hebben het huis gekocht voordat de gekte op de huizenmarkt losbrak en als we het nu zouden verkopen dan maken we een behoorlijke winst. Het huis is ook zonder hypotheek, dus er zou geld zijn voor een ander huis. Maar waar? Huizen die ik leuk vindt en in de juiste regio staan, zijn nu echt onbetaalbaar. Huren vind ik geen optie.
Vriend en ik hebben het al over een camper als woonverblijf. Dan zoeken we de mooie omgeving gewoon op. En bevalt het niet, rijden we weer verder.
We hebben het huis gekocht voordat de gekte op de huizenmarkt losbrak en als we het nu zouden verkopen dan maken we een behoorlijke winst. Het huis is ook zonder hypotheek, dus er zou geld zijn voor een ander huis. Maar waar? Huizen die ik leuk vindt en in de juiste regio staan, zijn nu echt onbetaalbaar. Huren vind ik geen optie.
Vriend en ik hebben het al over een camper als woonverblijf. Dan zoeken we de mooie omgeving gewoon op. En bevalt het niet, rijden we weer verder.

-
- Zeer actief
DeDiana schreef:Ehm, ja
Ik waan me echt in een soort paradijs hier in the middle of nowhere in SpanjeBijna aan het eind van een doodlopend landweggetje, wel her en der wat buren maar ver genoeg weg om elkaar niet tot last te zijn. Ik loop zo vanuit de poort de natuur in waar twee flinke natuurgebieden zijn waar je als je wilt dagen kunt wandelen zonder iemand tegen te komen en als ik eens wat anders wil ben ik in een halfuur op het strand of in de bergen bij watervallen en rivieren. Ik hoor alleen vogeltjes en honden hier, heb een fantastisch uitzicht vanaf het terras, een flink omheind terrein waar de honden de hele dag buiten kunnen zijn. En in een minuut of 10 met de auto ben ik in het dichtstbijzijnde dorpje waar restaurantjes en winkels zijn.
Dat is wel andere koek dan een appartementje in de stadHoewel ik het daar ook prima vond hoor, en ik heus ook wel fijne wandelmogelijkheden had dichtbij (lopend of een kwartiertje met de auto), maar vergeleken bij hier was het toch allemaal wel druk en klein.
Stukje tuin en huis
Wandelen vlak achter mijn huis
En iets verder in de bergen

Heerlijk.
- Floeboekeizer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Whippet x Border Collie, Chihuahua, Dwerg Pinscher
- Contacteer:
Mooie foto's allemaal. Ik zit hier op 10 minuutjes van een klein bos en via een stukje langs de rivier de Regge loop je dan zo weer naar een groter bos toe. In Elburg zat ik echter nog mooier, daar had ik ook zandverstuiving, strand, hei, bos, echt alles in de buurt en allemaal losloopgebied. De variatie is hier minder en minder losloopgebied.
Groetjes Claudia

-
- Zeer actief
Door de (onverwacht) grote belangstelling in het huis, is besloten dat alle biedingen schriftelijk gedaan moeten worden, uiterlijk aanstaande woensdag al. Ja we zijn enthousiast, maar hier word ik heel nerveus van. Bovendien vragen ze 60% meer dan het bedrag waarvoor ze de woning zelf in 2013 gekocht hebben (zonder grote verbouwing). Ik had niet helemaal in de gaten dat ook hier in het oosten van het land de huizengekte al deze vorm had aangenomen. In principe is het helemaal niet relevant wat de aankoopprijs zes jaar geleden was, maar ik schrok toch even. Aan de andere kant: wij hebben ook een koopwoning en we profiteren dan zelf ook van die waanzin.Habibi schreef:En?
Hoe was t???
Dus mijn hoofd maakt overuren momenteel

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
ik ben superblij met onze woonomgeving
Voor hoef ik alleen de oprit af te lopen, de weg over te steken en ik ben in het bos. En achter via onze eigen weilanden kom ik op een kilometers lange dijk, waar bijna nooit een kip loopt, dus helemaal top

Voor hoef ik alleen de oprit af te lopen, de weg over te steken en ik ben in het bos. En achter via onze eigen weilanden kom ik op een kilometers lange dijk, waar bijna nooit een kip loopt, dus helemaal top

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
ik lees dit nu pas maar ik vind het ook tegenvallen. Ik heb een leuk plekje waar ik Fred los kan laten langs een industrieterrein. Voor de rest moeten we echt wel met de auto op pad. Dat is dan naar het Bentwoud, de vlietlanden of naar Reeuwijk - maar daar is het wel druk. Zegerplas/zegergebied is wel leuk - vooral langs de kromme aar, maar daar mogen ze niet los.jacq1970 schreef:scheelt ook welke honden je hebt, met mijn kruising windhond kan ik niet op de plekken die jij noemt veilig los, overal is een drukke weg in de buurt of er echt direct naast, met een ukkie is dat veel makkelijker.Chihuahua-paws schreef:Je zit idd zo bij de zegerplas maar steek altijd over daar kun je prachtig wandelen. Langs de grote golfbaan de plas zelf vind ik te druk.jacq1970 schreef:haha ik woon in dezelfde plaats maar ik kan niet zeggen dat we hier leuke wandelgebieden hebben... ja als je met de auto gaat rijden maar in alphen niet echt, stukje dijk/zegersloot en langs de zegerbaan.. kerk en zanen geloof ik iets maar ook langs een drukke weg... weteringpark maar dat is tokkebuurt met klapkaken en andere vechtersbazen dus daar kom ik niet.Chihuahua-paws schreef:Nou wij wonen op een industrieterrein. Kan zeggen het bevalt me best. Kwa wonen.
Maar ik ben echt een buitenmens. Zou het liefst op een boerderij wonen. Maarja.
Wij zijn wel vaak in België. En we wonen wel in het groene hart en we hebben best leuke wandelgebieden.
Wij hebben het parkeerveld avifauna.
Steekterbuurt waar ik idd ook niet kom.
In kerk en zanen heb je langs de snelweg wel een mooi park. Wat ik zelf te druk vind ook.
Reeuwijk waar mensen van heinde en verre komen om te wandelen. Kan echt niet zeggen dat we niks hebben.
Ik loop ook graag langs de Rijn.
Maar ook Leiden is in de buurt wandel zelf graag in Cronestein. Maar ja ook regelmatig gewoon in de Belgische bossen daar zijn we natuurlijk zo nu en dan. Of het strand. Ik reis ook met ov en het strand van Katwijk vind ik het goed te doen. Of Noordwijk. Maar ook Den haag. En daar heb je zat wandelmogelijkheden.
Maar eerlijk gezegt kan ik met de ukkepukkies overal terecht en ja hier in Alphen hebben ze veel plekken aan de weg. Maar ook genoeg plekken die wel geschikt zijn. Of in de omringende plaatsen. En er zijn genoeg ov mogelijkheden. Vanuit huis heb ik altijd een deel aangelijnd. Voor we ergens zijn waar ze los kunnen. Vind dat geen probleem.
Als het wat beter weer is zet in ze in de fiets tas/mand en gaan we richting vlietlanden. Met de e bike ben ik daar zo. Of richting de kaag en braasem heel mooi fietsen. Ik denk dat het ook is wat je er van maakt.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Met de kleine ukkies hebben we wel meer ruimte hier. Het speelveldje bij avifauna is ook leuk. Hebben vaak een privé veldBarkley schreef:ik lees dit nu pas maar ik vind het ook tegenvallen. Ik heb een leuk plekje waar ik Fred los kan laten langs een industrieterrein. Voor de rest moeten we echt wel met de auto op pad. Dat is dan naar het Bentwoud, de vlietlanden of naar Reeuwijk - maar daar is het wel druk. Zegerplas/zegergebied is wel leuk - vooral langs de kromme aar, maar daar mogen ze niet los.jacq1970 schreef:scheelt ook welke honden je hebt, met mijn kruising windhond kan ik niet op de plekken die jij noemt veilig los, overal is een drukke weg in de buurt of er echt direct naast, met een ukkie is dat veel makkelijker.Chihuahua-paws schreef:Je zit idd zo bij de zegerplas maar steek altijd over daar kun je prachtig wandelen. Langs de grote golfbaan de plas zelf vind ik te druk.jacq1970 schreef: haha ik woon in dezelfde plaats maar ik kan niet zeggen dat we hier leuke wandelgebieden hebben... ja als je met de auto gaat rijden maar in alphen niet echt, stukje dijk/zegersloot en langs de zegerbaan.. kerk en zanen geloof ik iets maar ook langs een drukke weg... weteringpark maar dat is tokkebuurt met klapkaken en andere vechtersbazen dus daar kom ik niet.
Wij hebben het parkeerveld avifauna.
Steekterbuurt waar ik idd ook niet kom.
In kerk en zanen heb je langs de snelweg wel een mooi park. Wat ik zelf te druk vind ook.
Reeuwijk waar mensen van heinde en verre komen om te wandelen. Kan echt niet zeggen dat we niks hebben.
Ik loop ook graag langs de Rijn.
Maar ook Leiden is in de buurt wandel zelf graag in Cronestein. Maar ja ook regelmatig gewoon in de Belgische bossen daar zijn we natuurlijk zo nu en dan. Of het strand. Ik reis ook met ov en het strand van Katwijk vind ik het goed te doen. Of Noordwijk. Maar ook Den haag. En daar heb je zat wandelmogelijkheden.
Maar eerlijk gezegt kan ik met de ukkepukkies overal terecht en ja hier in Alphen hebben ze veel plekken aan de weg. Maar ook genoeg plekken die wel geschikt zijn. Of in de omringende plaatsen. En er zijn genoeg ov mogelijkheden. Vanuit huis heb ik altijd een deel aangelijnd. Voor we ergens zijn waar ze los kunnen. Vind dat geen probleem.
Als het wat beter weer is zet in ze in de fiets tas/mand en gaan we richting vlietlanden. Met de e bike ben ik daar zo. Of richting de kaag en braasem heel mooi fietsen. Ik denk dat het ook is wat je er van maakt.

Bij de Kromme aar mogen honden wel los. Daar hebben wij iig regelmatig een play date en de hondjes lopen dan los. Niet het hele stuk maar een best groot deel mogen ze gewoon los, letterlijk langs de golfbaan dat lange pad

Bentwoud hebben wij niks te zoeken. Te druk teveel grote honden dus daar ga ik niet tussen kopen met de twee ukken.
Wij zijn best vaak in België natuurlijk en dan zitten we echt letterlijk in de bossen van de Antwerpse Kempen dus helemaal vast aan Alphen zitten we niet. Maar wij hebben hier wel de ruimte tot los gooien.
Trouwens bij ons aan de overkant het andere industrieterrein, de molenwetering vanaf daar kun je prima naar de n11 lopen van jou af denk 10 tot 15 minuten lopen. Daar kunnen ze ook heerlijk los

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Bishy
- Zeer actief
Johnny Jones schreef:Tot ongeveer mijn dertigste heb ik in de grote steden van de Randstad gewoond. In de auto naar mijn toenmalige verkering in Amersfoort voelde alsof ik op vakantie ging. Wat veel bomen langs de snelweg na Utrecht![]()

Ik woon nu binnen de ring van de hoofdstad. Erg rustig en groen, maar eigenlijk ben ik er wel aan toe ergens buiten de (Rand)stad vrijstaand te gaan wonen, maar voorlopig blijven we waar we zijn.
Laatst gewijzigd door Bishy op 12 feb 2019 06:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
@Chihuahua-paws mijn standaard rondje is binnendoor naar de Leidse Schouw, daar een klein stukje via de Hoogvliet/Gevangenis aangelijnd en dan weer los tot aan de kruising bij de DKA.