We kunnen er allemaal wel wat van vinden maar het is gewoon sneu en jammer dat het niet werkt.
Het is een knapperd en die vind zeker z'n plek
Moderator: moderatorteam
Dat is denk ik ook gelijk een valkuil, een hond als hij moet je niet willen hebben vanwege zijn uiterlijk, maar omdat je de hond kunt geven wat hij wil en weet wat je aan hond in huis haalt qua karakter.Dennenappel schreef: Het is een knapperd en die vind zeker z'n plek
Nou dit idd.Cleva schreef:Nou, dat komt dan goed uit want er is ook niemand die zegt dat dat wel zo is.kloesje schreef: Ik zou niet zomaar stellig willen zeggen dat een werkhond, een drijver, niet bij Sandra zou kunnen passen.

je bent alleen niet een díttypehondenmens
Ben je wel een herdertype? Dat je ze vroeger gehad hebt wil niet zeggen dat t na zoveel jaar molosers nog hetzelfde is.
En van daaruit is er ook op gereageerd.Overigens wil ik er duidelijk over zijn dat ik "ik vind je geen herdermens" niet beledigend bedoel. Waarom zou dat het ook zijn?
Ja, nou, dat is wel een gigantische bokkenpruik waardkloesje schreef: En van daaruit is er ook op gereageerd.
Maar t is wel een leuk hondjedagmar88 schreef:Ja, nou, dat is wel een gigantische bokkenpruik waardkloesje schreef: En van daaruit is er ook op gereageerd.![]()
Bij mij werd een bull terrier verwacht en ik kwam met een "lelijk" langharig merle toyhondje thuis![]()
Dit lag net zo goed niet in de lijn der verwachting.
Nou, zo las ik het ook hoor.kloesje schreef:je bent alleen niet een díttypehondenmensBen je wel een herdertype? Dat je ze vroeger gehad hebt wil niet zeggen dat t na zoveel jaar molosers nog hetzelfde is.En van daaruit is er ook op gereageerd.Overigens wil ik er duidelijk over zijn dat ik "ik vind je geen herdermens" niet beledigend bedoel. Waarom zou dat het ook zijn?
Het laatste wat ik probeerde te bewerkstelligen is een welles nietes spelletje nu..
Ik bedoelde wat meer mensen hiervoor ook gezegd hebben, dat het gewoon zuur is voor Sandra dat het geen goede match is voor haar en haar honden en dat het aan haar is wat ze nu beslist en dat het geheel niet raar of ondoordacht is wanneer ze weer een aus of werkhond zou nemen.
Maar wellicht heb ik dan het hele topic met kritiek naar Sandra verkeerd gelezen.
kloesje schreef: Maar t is wel een leuk hondje
Ik zeg toch nergens dat een drijver niet bij haar past? Ik vraag of ze een herdertype iskloesje schreef:je bent alleen niet een díttypehondenmensBen je wel een herdertype? Dat je ze vroeger gehad hebt wil niet zeggen dat t na zoveel jaar molosers nog hetzelfde is.En van daaruit is er ook op gereageerd.Overigens wil ik er duidelijk over zijn dat ik "ik vind je geen herdermens" niet beledigend bedoel. Waarom zou dat het ook zijn?
Het laatste wat ik probeerde te bewerkstelligen is een welles nietes spelletje nu..
Ik bedoelde wat meer mensen hiervoor ook gezegd hebben, dat het gewoon zuur is voor Sandra dat het geen goede match is voor haar en haar honden en dat het aan haar is wat ze nu beslist en dat het geheel niet raar of ondoordacht is wanneer ze weer een aus of werkhond zou nemen.
Maar wellicht heb ik dan het hele topic met kritiek naar Sandra verkeerd gelezen.

Gewoon je eigen gevoel volgen, ze kletsen hier regelmatig uit hun nek op het forum over dingen waar ze geen flauw benul van hebben.S@ndr@ schreef:welke verhalen had ik moeten plaatsen dan als ik nog geen drijver of herder heb op dit moment.. t is altijd zo dat schoenmaker blijf bij je leest, waarom eigenlijkeen mens wil toch altijd uitbreiden en beter worden en nieuwe dingen leren en groeien, tenminste ik wel, ook als het onrustig is, als ik dood ben kan ik rusten
heul errug lang
dank je wel trouwens@ kloesje, je schrijft het veel beter dan ik had gekund en de kans is best groot dat er in de toekomst wel een komt, maar dan vraag ik eerst informatie over fokkers en lijnen enzo, ( bij jou en heel veel anderen) en dan hopen op een leuke herplaatster uit hele andere lijnen en anders een pup, doe ik het helemaal zelf, t is een hoop werk, maar wel heel dankbaar en leuk en waarom ook niet. maar voorlopig ben ik nu even genezen even rust en pas op de plaats, want er komen nu van alle kanten mensen aan van ik heb nog hele leuke in mijn bestand,en ja heel fijn maar nu nog maar even niet
Inderdaad en zo ontdek je nog eens iets - ik was een herder-/colliemens en nu heb ik ineens podenco'sS@ndr@ schreef:welke verhalen had ik moeten plaatsen dan als ik nog geen drijver of herder heb op dit moment.. t is altijd zo dat schoenmaker blijf bij je leest, waarom eigenlijkeen mens wil toch altijd uitbreiden en beter worden en nieuwe dingen leren en groeien, tenminste ik wel, ook als het onrustig is, als ik dood ben kan ik rusten
heul errug lang
Ik zie vooral herplaatsers van dit ras die uit een roedel geplaatst worden omdat ze "alle aandacht voor zichzelf willen".S@ndr@ schreef:welke verhalen had ik moeten plaatsen dan als ik nog geen drijver of herder heb op dit moment.. t is altijd zo dat schoenmaker blijf bij je leest, waarom eigenlijkeen mens wil toch altijd uitbreiden en beter worden en nieuwe dingen leren en groeien, tenminste ik wel, ook als het onrustig is, als ik dood ben kan ik rusten
heul errug lang
dank je wel trouwens@ kloesje, je schrijft het veel beter dan ik had gekund en de kans is best groot dat er in de toekomst wel een komt, maar dan vraag ik eerst informatie over fokkers en lijnen enzo, ( bij jou en heel veel anderen) en dan hopen op een leuke herplaatster uit hele andere lijnen en anders een pup, doe ik het helemaal zelf, t is een hoop werk, maar wel heel dankbaar en leuk en waarom ook niet. maar voorlopig ben ik nu even genezen even rust en pas op de plaats, want er komen nu van alle kanten mensen aan van ik heb nog hele leuke in mijn bestand,en ja heel fijn maar nu nog maar even niet
S@ndr@ schreef:Ik werd en op gewezen , heb contact gezocht en we waren al een paar weekjes aan het mailen foto`s filmpjes verhalen en het leek gewoon te passen, verder is dit gewoon K maar ik heb inderdaad geen haast, t is alleen jammer als je een perfecte herplaatser ziet die geweldig zou passen volgens omschrijving en je laat hem lopen.Boots kwam ook gewoon van een plaatje, Zuri ook plaatjes en een omschrijving een verhaal
ppfftt... inderdaad zeg, tis ook nooit maar dan nooit goed he, wat je ook zegt, persoonlijk vind ik het een smerige topic geworden en misschien moet je energie voor iets anders gebruiken want hier word je echt niet wijzer van dit ''getreiter''S@ndr@ schreef:o,k nu zit ik weer op de kast, prima hoor, ...ik gaf gewoon antwoord, maar als zelfs dat niet herkend wordt, dan is er geen constructieve communicatie tussen ons mogelijk en houdt t op

Ik ga t nog 1x proberen uit te leggen maar dan kap ik er ook mee. Natuurlijk krijg je een beeld van mensen nav wat ze schrijven op een forum. Wat maken ze mee, hoe is de leefsituatie,, wat de verwachtingen lijken te zijn etc etc etc. Daar basseer je een beeld op, tenminste ik wel. En sls ik jouw verwachtingen, bezigheden, manier van willen omgaan met hobden etc lees vind IK je geen herdermens. DAT is wat ik zeg, niets meer of minder. Net als ik Nanna geen klapkaken mens vind, Brigitte geen herder mens, Crutz geen gezelschapshondenmens etc. Of dat waar is geen idee, dat is mijn beeld bij wat ik van die personen lees. Ik zeg dus nergens dat je geen herder mag nemen, ik zeg nergens dat je hem koste wat kost moet houden; integendeel zelfs. Maar ik zeg alleen hoe ik t lees. Maar schijnbaar is dat al tegen t zere been, mag je geen idee hebben wat je beeld van iemand is. Dat beeld heb je zelf gecreeerd en niet alleen bij mij zo blijkt. Maakt niks uit nogmaals maar dat gebeurd wel.S@ndr@ schreef:welke verhalen had ik moeten plaatsen dan als ik nog geen drijver of herder heb op dit moment.. t is altijd zo dat schoenmaker blijf bij je leest, waarom eigenlijkeen mens wil toch altijd uitbreiden en beter worden en nieuwe dingen leren en groeien, tenminste ik wel, ook als het onrustig is, als ik dood ben kan ik rusten
heul errug lang

Dan heb ik ook alles verkeerd gelezen. Eens met deze reactie en je vorigekloesje schreef:je bent alleen niet een díttypehondenmensBen je wel een herdertype? Dat je ze vroeger gehad hebt wil niet zeggen dat t na zoveel jaar molosers nog hetzelfde is.En van daaruit is er ook op gereageerd.Overigens wil ik er duidelijk over zijn dat ik "ik vind je geen herdermens" niet beledigend bedoel. Waarom zou dat het ook zijn?
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite