Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mc Gee

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Mc Gee

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Als je aan zoiets begint dan hoop je toch dat het werkt en als het niet zo is dan is het gewoon een dikke teleurstelling en weer een leermomentje.
We kunnen er allemaal wel wat van vinden maar het is gewoon sneu en jammer dat het niet werkt.
Het is een knapperd en die vind zeker z'n plek :J:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hij gaat zeker een plek vinden, maar hopelijk naast een grote stevige teef of als hond alleen, zou beter zijn denk ik .. ik wordt ook niet blij van de hele toestand hoor, mijn gevoel voor humor laat me ernstig in de steek :ugh:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Dennenappel schreef: Het is een knapperd en die vind zeker z'n plek :J:
Dat is denk ik ook gelijk een valkuil, een hond als hij moet je niet willen hebben vanwege zijn uiterlijk, maar omdat je de hond kunt geven wat hij wil en weet wat je aan hond in huis haalt qua karakter.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik heb bewust hier nog niet gereageerd, maar ik vind het topic nu een rare wending nemen... dat deze hond niet passend is voor Sandra haar roedel, betekend niet dat een aus of ander type werkhond niet bij haar en haar situatie zou kunnen passen.
Nu zijn we ineens de ervarings deskundigen, die allemaal weten wat voor een hond bij Sandra zou kunnen passen.. wat kennen wij haar nu? Behalve de zaken die zij schrijft op dit forum en zij besluit met ons te delen.

Ze stelt zich kwetsbaar op dat het niet goed gaat met deze hond en dat ze uit belang van de hond, de hond in een vroeg stadium weer terug brengt. En ja.. ze had nog langer kunnen proberen... maar voor wie doe je dat dan uiteindelijk?

Wat betreft Mc Gee...De honden van betreffende fokker zijn geen representatieve honden voor het ras, deze honden zijn reactief, onzeker en alles behalve stabiel. Ik ken meerdere honden van deze fokker en heb Sandra deze week hier over ingelicht.

Ik zou niet zomaar stellig willen zeggen dat een werkhond, een drijver, niet bij Sandra zou kunnen passen. Heel veel drijvers zouden blij zijn met de lekkere lange wandelingen die ze van plan was te gaan maken en daarnaast nog de activiteiten zoals schapen drijven.

We zijn graag kritisch op dit forum, in het begin heb ik hier ook wel de vraag gehad of ik er wel goed over nagedacht had om een kelpie te nemen. Ik was immers een kruising jack russell gewend, had geen ervaring met werkhonden en al helemaal niet met het karakter van herders... Nou ik ben blij dat ik mij daar niets van aangetrokken heb destijds, dit ras past mij als een handschoen en heb inmiddels een tweede kelpie erbij.

Als het voor Sandra niet goed voelt om deze hond langer te houden, dan is dat haar keuze en daar mogen we allemaal wat van vinden en denken... maar het slaat kant noch wal om dit in de breedte te trekken en haar ineens niet meer als een geschikte werkhonden/herder/aussie baas te zien.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Eens :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:
kloesje schreef: Ik zou niet zomaar stellig willen zeggen dat een werkhond, een drijver, niet bij Sandra zou kunnen passen.
Nou, dat komt dan goed uit want er is ook niemand die zegt dat dat wel zo is.
Nou dit idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kloesje
Zeer actief

je bent alleen niet een díttypehondenmens
Ben je wel een herdertype? Dat je ze vroeger gehad hebt wil niet zeggen dat t na zoveel jaar molosers nog hetzelfde is.
Overigens wil ik er duidelijk over zijn dat ik "ik vind je geen herdermens" niet beledigend bedoel. Waarom zou dat het ook zijn?
En van daaruit is er ook op gereageerd.
Het laatste wat ik probeerde te bewerkstelligen is een welles nietes spelletje nu..

Ik bedoelde wat meer mensen hiervoor ook gezegd hebben, dat het gewoon zuur is voor Sandra dat het geen goede match is voor haar en haar honden en dat het aan haar is wat ze nu beslist en dat het geheel niet raar of ondoordacht is wanneer ze weer een aus of werkhond zou nemen.

Maar wellicht heb ik dan het hele topic met kritiek naar Sandra verkeerd gelezen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kloesje schreef: En van daaruit is er ook op gereageerd.
Ja, nou, dat is wel een gigantische bokkenpruik waard :Q:

Bij mij werd een bull terrier verwacht en ik kwam met een "lelijk" langharig merle toyhondje thuis :LOL:
Dit lag net zo goed niet in de lijn der verwachting.
kloesje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
kloesje schreef: En van daaruit is er ook op gereageerd.
Ja, nou, dat is wel een gigantische bokkenpruik waard :Q:

Bij mij werd een bull terrier verwacht en ik kwam met een "lelijk" langharig merle toyhondje thuis :LOL:
Dit lag net zo goed niet in de lijn der verwachting.
Maar t is wel een leuk hondje :cool2:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jammer Sandra dat het niet klikt :ok:
Als je gevoel er niet goed bij is, moet je het stomweg niet doen.
Ik heb ooit een hond uit het asiel gehaald, helemaal 'getest' met Kaya erbij en dat ging prima... eenmaal thuis wilde de hond echter wel
onze katten opvreten (hij kon met katten zeiden ze, maar niet dus).
Een kans geven klinkt dan leuk, maar als na 3 dagen je poes ternauwernood aan de dood ontsnapt is en je zelf kotsend boven de pot hangt van
de stress, dan houdt het toch wel een beetje op.
Ook ik heb het toen opgegeven en jankend de hond teruggebracht, nooit eerder gedaan en ik hoop het ook nooit meer te doen, want het voelt
knap klote. Daar ga je met al je goede bedoelingen :(:

Volg je eigen gevoel, jij zit er tussenin. Als jij niets ziet wat je hoopvol stemt, dan houdt het gewoon op.

Sterkte ermee! :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

kloesje schreef:
Ben je wel een herdertype? Dat je ze vroeger gehad hebt wil niet zeggen dat t na zoveel jaar molosers nog hetzelfde is.
Overigens wil ik er duidelijk over zijn dat ik "ik vind je geen herdermens" niet beledigend bedoel. Waarom zou dat het ook zijn?
Het laatste wat ik probeerde te bewerkstelligen is een welles nietes spelletje nu..

Ik bedoelde wat meer mensen hiervoor ook gezegd hebben, dat het gewoon zuur is voor Sandra dat het geen goede match is voor haar en haar honden en dat het aan haar is wat ze nu beslist en dat het geheel niet raar of ondoordacht is wanneer ze weer een aus of werkhond zou nemen.

Maar wellicht heb ik dan het hele topic met kritiek naar Sandra verkeerd gelezen.
Nou, zo las ik het ook hoor.
Ik denk dat het veel meer te maken heeft met McGee zelf (en dus waar hij vandaan komt, wat hij heeft meegemaakt in zijn leven tot nog toe etc..) dan het ras op zich.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

kloesje schreef: Maar t is wel een leuk hondje :cool2:
:lol1: Daar zijn de meningen over verdeeld.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kloesje schreef:

Ik zeg toch nergens dat een drijver niet bij haar past? Ik vraag of ze een herdertype is
Lijkt me een doodnormale vraag als ik dat niet uit haar verhalen hier op t forum haal?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

welke verhalen had ik moeten plaatsen dan als ik nog geen drijver of herder heb op dit moment.. t is altijd zo dat schoenmaker blijf bij je leest, waarom eigenlijk :denken: een mens wil toch altijd uitbreiden en beter worden en nieuwe dingen leren en groeien, tenminste ik wel, ook als het onrustig is, als ik dood ben kan ik rusten :wink: heul errug lang

dank je wel trouwens@ kloesje, je schrijft het veel beter dan ik had gekund en de kans is best groot dat er in de toekomst wel een komt, maar dan vraag ik eerst informatie over fokkers en lijnen enzo, ( bij jou en heel veel anderen) en dan hopen op een leuke herplaatster uit hele andere lijnen en anders een pup, doe ik het helemaal zelf, t is een hoop werk, maar wel heel dankbaar en leuk en waarom ook niet. maar voorlopig ben ik nu even genezen even rust en pas op de plaats, want er komen nu van alle kanten mensen aan van ik heb nog hele leuke in mijn bestand, :Q: en ja heel fijn maar nu nog maar even niet
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

S@ndr@ schreef:welke verhalen had ik moeten plaatsen dan als ik nog geen drijver of herder heb op dit moment.. t is altijd zo dat schoenmaker blijf bij je leest, waarom eigenlijk :denken: een mens wil toch altijd uitbreiden en beter worden en nieuwe dingen leren en groeien, tenminste ik wel, ook als het onrustig is, als ik dood ben kan ik rusten :wink: heul errug lang

dank je wel trouwens@ kloesje, je schrijft het veel beter dan ik had gekund en de kans is best groot dat er in de toekomst wel een komt, maar dan vraag ik eerst informatie over fokkers en lijnen enzo, ( bij jou en heel veel anderen) en dan hopen op een leuke herplaatster uit hele andere lijnen en anders een pup, doe ik het helemaal zelf, t is een hoop werk, maar wel heel dankbaar en leuk en waarom ook niet. maar voorlopig ben ik nu even genezen even rust en pas op de plaats, want er komen nu van alle kanten mensen aan van ik heb nog hele leuke in mijn bestand, :Q: en ja heel fijn maar nu nog maar even niet
Gewoon je eigen gevoel volgen, ze kletsen hier regelmatig uit hun nek op het forum over dingen waar ze geen flauw benul van hebben.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Weet je sandra tis gewoon kut. En ik snap dat het voelt als falen. T hoeft niet. Je doet wat je kan en soms werkt het niet.

Ik ga mijn plasje er niet over doen das niet aan mij.
Ik vind het belangrijker dat jij weer blij wordt. :J:
Groetjes Heidi
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

S@ndr@ schreef:welke verhalen had ik moeten plaatsen dan als ik nog geen drijver of herder heb op dit moment.. t is altijd zo dat schoenmaker blijf bij je leest, waarom eigenlijk :denken: een mens wil toch altijd uitbreiden en beter worden en nieuwe dingen leren en groeien, tenminste ik wel, ook als het onrustig is, als ik dood ben kan ik rusten :wink: heul errug lang
Inderdaad en zo ontdek je nog eens iets - ik was een herder-/colliemens en nu heb ik ineens podenco's :lol1: Dat een hond écht niet functioneert in je roedel en met je katten en de situatie is er niet naar om dit met heel veel tijd en rust verder te bekijken en te begeleiden, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat een andere Aussie niet zou kunnen passen. Dit had ook kunnen gebeuren met een molosser of een andere mix. Uiteindelijk zijn het allemaal honden en is er ook een grote gemene deler, net zo goed als er tussen rasgenoten onderling enorme individuele verschillen kunnen zijn.

Zeker als een hond in een roedel moet passen en met andere huisdieren moet kunnen omgaan, blijft dat altijd enigszins een gok. Ik had ook geen idee wat ik in huis haalde toen ik Amy meenam, zij was een ziek hoopje hond en over haar karakter was nog zo goed als niets te zeggen. Als het oorlog was geweest met Mila en als ze mijn katten op had willen vreten, had ik ook een ander plekje voor haar gezocht toen ze beter was. Ik heb een keer een opvanger gehad die mijn katten wilde opvreten en dat was drie weken toch wel behoorlijk stressvol met scheiden, toezicht houden, op alle signalen ingrijpen - voor drie weken nog wel te doen, maar dat zou ik niet permanent kunnen en willen.

Er komt vast in de toekomst een leuke aanvulling op je roedel op je pad, of het nou een Aussie is of weer iets heel anders :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ik zie vooral herplaatsers van dit ras die uit een roedel geplaatst worden omdat ze "alle aandacht voor zichzelf willen".
Ga gewoon vast lekker kijken bij fokkers die je aanstaan. Er ligt toch niet van vandaag op morgen een pup klaar.
De moederhond en de omgang daarmee zien zegt genoeg, en dan graag al voor de dracht.
Een hond van een plaatje uitzoeken blijft een risico.
Had voor McGee fijn geweest als het was gelukt, maar voor jou verandert het toch verder niks?
S@ndr@
Zeer actief

Ik werd en op gewezen , heb contact gezocht en we waren al een paar weekjes aan het mailen foto`s filmpjes verhalen en het leek gewoon te passen, verder is dit gewoon K maar ik heb inderdaad geen haast, t is alleen jammer als je een perfecte herplaatser ziet die geweldig zou passen volgens omschrijving en je laat hem lopen.Boots kwam ook gewoon van een plaatje, Zuri ook plaatjes en een omschrijving een verhaal
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik werd en op gewezen , heb contact gezocht en we waren al een paar weekjes aan het mailen foto`s filmpjes verhalen en het leek gewoon te passen, verder is dit gewoon K maar ik heb inderdaad geen haast, t is alleen jammer als je een perfecte herplaatser ziet die geweldig zou passen volgens omschrijving en je laat hem lopen.Boots kwam ook gewoon van een plaatje, Zuri ook plaatjes en een omschrijving een verhaal
:roll: Kom alsjeblieft eens van die kast. Je doet net of je voortdurend wordt aangevallen terwijl dat niet zo is.

Ik heb zo ook honden uitgezocht. Met inderdaad de kans dat het niet werkt, er geen klik is of de hond anders is dan omschreven.
Dat is een ingecalculeerd risico.
Volgende keer beter.
S@ndr@
Zeer actief

o,k nu zit ik weer op de kast, prima hoor, ... :oohja: ik gaf gewoon antwoord, maar als zelfs dat niet herkend wordt, dan is er geen constructieve communicatie tussen ons mogelijk en houdt t op
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

S@ndr@ schreef:o,k nu zit ik weer op de kast, prima hoor, ... :oohja: ik gaf gewoon antwoord, maar als zelfs dat niet herkend wordt, dan is er geen constructieve communicatie tussen ons mogelijk en houdt t op
ppfftt... inderdaad zeg, tis ook nooit maar dan nooit goed he, wat je ook zegt, persoonlijk vind ik het een smerige topic geworden en misschien moet je energie voor iets anders gebruiken want hier word je echt niet wijzer van dit ''getreiter''
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga t nog 1x proberen uit te leggen maar dan kap ik er ook mee. Natuurlijk krijg je een beeld van mensen nav wat ze schrijven op een forum. Wat maken ze mee, hoe is de leefsituatie,, wat de verwachtingen lijken te zijn etc etc etc. Daar basseer je een beeld op, tenminste ik wel. En sls ik jouw verwachtingen, bezigheden, manier van willen omgaan met hobden etc lees vind IK je geen herdermens. DAT is wat ik zeg, niets meer of minder. Net als ik Nanna geen klapkaken mens vind, Brigitte geen herder mens, Crutz geen gezelschapshondenmens etc. Of dat waar is geen idee, dat is mijn beeld bij wat ik van die personen lees. Ik zeg dus nergens dat je geen herder mag nemen, ik zeg nergens dat je hem koste wat kost moet houden; integendeel zelfs. Maar ik zeg alleen hoe ik t lees. Maar schijnbaar is dat al tegen t zere been, mag je geen idee hebben wat je beeld van iemand is. Dat beeld heb je zelf gecreeerd en niet alleen bij mij zo blijkt. Maakt niks uit nogmaals maar dat gebeurd wel.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

kloesje schreef:

Dan heb ik ook alles verkeerd gelezen. Eens met deze reactie en je vorige :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Het is erg jammer dat het geen match is gebleken.
En tot de beslissing komen lijkt me weloverwogen, maar niet makkelijk, (en ook ik vul nu iets in van wat ik uit het forum denk te lezen van jou) je lijkt me geen persoon die gemakkelijk de handdoek in de ring gooit, maar als het niet gaat en je hebt er geen goed gevoel bij, dan is dat gevoel het beste waar je op kunt vertrouwen en dat heb je ook gedaan.
Laatst gewijzigd door blondie op 02 feb 2019 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Pff ff het hele topic gelezen (doetzeandersnóóit)
Jammer dat het niet matched, dat ligt zeer waarschijnlijk niet aan jou, niet aan mc gee, niet aan je katten en ook niet aan je andere honden.
Het loopt nu eenmaal zo, het is niet anders.
Om dan nou op je tenen te gaan lopen om alles in goede banen te moeten leiden is ook niks.
Hoop voor je dat er tzt een hond voor je voorbij komt wat wel matched
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”