Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rastypische eigenaren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Rastypische eigenaren

Ongelezen bericht door malinois »

Dennenappel schreef:Ik ben het wel eens met Sandra en Dediana.

Wat Cleva zegt over dat de hond zich gesteund door de baas het aan zou moeten kunnen op zo'n show, daar ben ik het ook erg mee eens.
Maar dat is ook een hele belangrijke, met de juiste baas en daar schort het ook heel vaak aan.

Ik vind zo'n showhal vol herrie, mensen en weet niet wat ook helemaal niets en het lijkt me voor een hond al helemaal niets.
Op ieder potje past een dekseltje natuurlijk en de meeste honden schikken zich wel en doen wat wij verwachten.
Dus zal een hond waar je mee fokt hier dus gewoon tegen moeten kunnen anders is deze niet fokgeschikt. Ik vind t ineens niet zo raar meer als die fokkers er ook zo over denken hoe dit gedrag zo diep geworteld zit in het ras.
Blijven fokken (zeker met) zulke teven dan zullen de pups dit foute gedrag ook blijven overnemen.
Laatst gewijzigd door malinois op 21 jan 2019 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

malinois schreef:
DeDiana schreef:
Marion. schreef:
Dennenappel schreef:Met de hond op vakantie of met de trein vind ik nog wel weer iets heel anders.
Maar relaxed zijn op een show, in de ring, dat vind ik totaal geen must eigenlijk.
Mijn punt is dat Sandra dat in het gelijke trekt. Haar hond hoeft niet de goeiste te zijn op show, en dús hoeft hij ook niet in de trein of op vakantie. Want Sandra wil dat zelf niet. Want in het bos vinden honden het leuker, zegt ze.

En kijk! We gingen van huis uit lopen, op vakantie. Soms met trein, soms met pont, maar meestal lopend. Ook nog meestal in hotels overnachtend ook. Honden vonden het geweldig. En wij ook.
Ja, als je dat soort dingen graag met je hond doet, is het wel belangrijk dat het voor je hond ook leuk of op z'n minst goed te doen is.
Maar s@ndr@ heeft toch gelijk als ze beweert dat niet iedereen de behoefte heeft om die dingen met z'n hond te doen, en dan wellicht andere eisen stelt? Bijvoorbeeld omdat de hond het terrein bewaakt, of de schaapjes ophaalt, of gewoon lekker op de bank ligt en af en toe mee naar het bos gaat.

Er zijn overigens vast ook honden die het prima doen op een hondenshow omdat ze dat kennen en van jongs af aan gewend zijn, en in het dagelijks leven misschien heel bang zijn voor verkeer of de stofzuiger.

Als je maar het juiste type hond kiest voor jouw leven en wensen, is dat toch allemaal prima?
Het zal mij een zorg zijn of een hond bang is van een stofzuiger. Hier gaat bijv alles naar buiten als ik moet stofzuigen, gewend of niet gewend bij de fokker anders zitten ze in de weg. Maar daar hebben ze geen last van in het normale functioneren. Al zouden ze dat zijn dan is t 10 min per 2 dagen of per week?
Een hond die angst heeft voor mensen, dieren, verkeer etc dat is minstens 3 a 4x per dag dus minstens zo'n 2 uur per dag. Of je moet je hond niet uitlaten dat kan ook... en dan hebben we t nog niet over da bezoeken bijv.

Ja maar... :mrgreen:
Dat is toch eigenlijk hetzelfde?
Ik stofzuig wel weer met de honden binnen en mij zal het dan weer een zorg zijn of mijn hond functioneert in mensen massa's zoals op shows.
Dat honden op shows niet functioneren wil toch niet zeggen dat ze niet gewoon uitgelaten kunnen worden enz.
Is nogal een verschil vind ik.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dennenappel schreef:
malinois schreef:
DeDiana schreef:
Marion. schreef: Mijn punt is dat Sandra dat in het gelijke trekt. Haar hond hoeft niet de goeiste te zijn op show, en dús hoeft hij ook niet in de trein of op vakantie. Want Sandra wil dat zelf niet. Want in het bos vinden honden het leuker, zegt ze.

En kijk! We gingen van huis uit lopen, op vakantie. Soms met trein, soms met pont, maar meestal lopend. Ook nog meestal in hotels overnachtend ook. Honden vonden het geweldig. En wij ook.
Ja, als je dat soort dingen graag met je hond doet, is het wel belangrijk dat het voor je hond ook leuk of op z'n minst goed te doen is.
Maar s@ndr@ heeft toch gelijk als ze beweert dat niet iedereen de behoefte heeft om die dingen met z'n hond te doen, en dan wellicht andere eisen stelt? Bijvoorbeeld omdat de hond het terrein bewaakt, of de schaapjes ophaalt, of gewoon lekker op de bank ligt en af en toe mee naar het bos gaat.

Er zijn overigens vast ook honden die het prima doen op een hondenshow omdat ze dat kennen en van jongs af aan gewend zijn, en in het dagelijks leven misschien heel bang zijn voor verkeer of de stofzuiger.

Als je maar het juiste type hond kiest voor jouw leven en wensen, is dat toch allemaal prima?
Het zal mij een zorg zijn of een hond bang is van een stofzuiger. Hier gaat bijv alles naar buiten als ik moet stofzuigen, gewend of niet gewend bij de fokker anders zitten ze in de weg. Maar daar hebben ze geen last van in het normale functioneren. Al zouden ze dat zijn dan is t 10 min per 2 dagen of per week?
Een hond die angst heeft voor mensen, dieren, verkeer etc dat is minstens 3 a 4x per dag dus minstens zo'n 2 uur per dag. Of je moet je hond niet uitlaten dat kan ook... en dan hebben we t nog niet over da bezoeken bijv.

Ja maar... :mrgreen:
Dat is toch eigenlijk hetzelfde?
Ik stofzuig wel weer met de honden binnen en mij zal het dan weer een zorg zijn of mijn hond functioneert in mensen massa's zoals op shows.
Dat honden op shows niet functioneren wil toch niet zeggen dat ze niet gewoon uitgelaten kunnen worden enz.
Is nogal een verschil vind ik.
Op straat kom je geen mensen tegen?
In huis niet dus daarom vind ik t niet spannend wat een hond daar doet met iets. Buiten lopen andere mensen daar zal hij moeten kunnen functioneren. Dus niet pissend over straat van angst net als niet bijtend naar alles wat voorbij komt.
Het is je naam he waarmee je op een show komt. Het zijn als t goed is het beste wat je te bieden hebt en jij geschikt vind om te vermeerderen. Ik zou me doodschamen als fokker van welk ras dan ook met een angsthaas me zo te profileren. Dat moet geen enkele fokker willen. Sterker nog direct diskwalificeren. Ik vind het net zo slecht als de ongezonde honden die er worden voorgebracht, de glijbaanruggen met zwabberpoten of neusloze mopsen.
Laatst gewijzigd door malinois op 21 jan 2019 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Cleva schreef:
DeDiana schreef: Als je maar het juiste type hond kiest voor jouw leven en wensen, is dat toch allemaal prima?
Nou, dat het voor de hond zelf ook nog een beetje te pruimen is vind ook wel een checkboxje, eigenlijk.

Waarom moet dat gestreste geasem in het ras blijven? Wat hebben de honden daar aan?
Ga een beetje over tipoortjes en knieën zitten hebben bij een hond die zich senang voelt in de aanwezigheid van mensen. Een uitvallend projectiel laat je maar thuis. Verkoop die pups maar aan autosloperij maar niet als huisdier.
Zo leuk is het niet om op zaterdagochtend met je kinderen te bespreken waarom het nu nodig is dat we mitzy laten inslapen.

Honden zijn huisdieren.
Hou toch op.
Ja, als je de hele quote had laten staan, zie je dat ik dat ook schrijf, net als in mijn berichten hierboven :lees:
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Mensen massa's.
Die kom ik niet dagelijks tegen, nee. :mrgreen:
Gelukkig niet anders ging ik misschien zelf ook wel pissend over straat.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dennenappel schreef:Mensen massa's.
Die kom ik niet dagelijks tegen, nee. :mrgreen:
Gelukkig niet anders ging ik misschien zelf ook wel pissend over straat.
Nou ja als hier een school uitgaat loop je toch ineens tussen een flinke massa mensen. Idem als hier de locale voetbalclub een thuiswedstrijd heeft. En dan woon ik in een klein durp laat staan als je in de stad woont.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dennenappel schreef:Ik ben het wel eens met Sandra en Dediana.

Wat Cleva zegt over dat de hond zich gesteund door de baas het aan zou moeten kunnen op zo'n show, daar ben ik het ook erg mee eens.
Maar dat is ook een hele belangrijke, met de juiste baas en daar schort het ook heel vaak aan.

Ik vind zo'n showhal vol herrie, mensen en weet niet wat ook helemaal niets en het lijkt me voor een hond al helemaal niets.
Op ieder potje past een dekseltje natuurlijk en de meeste honden schikken zich wel en doen wat wij verwachten.

Met de hond op vakantie of met de trein vind ik nog wel weer iets heel anders.
Maar relaxed zijn op een show, in de ring, dat vind ik totaal geen must eigenlijk.
Dit. Het is fijn als de hond niet als de dood is voor mensen, andere honden en verkeer, zowel voor de baas als de hond zelf. Maar dat een hond relaxt moet zijn in zo'n hal? Nee, dat vind ik ook niet belangrijk. Misschien ook omdat die hele fok- en rashondenwereld me niet interesseert.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Even terug ontopic:

Ik heb een HR-kruising.
Dat zijn óf blanke uitkeringstrekkers met veel kinderen óf getinte criminelen.
Als kleding dragen ze het liefst trainingspakken en het lichaam is opgesierd met vele tatoeages (gezet door een vriend, anders is het te duur). De hond krijgt 1x per jaar een nestje.
De honden zitten thuis in de bench anders slopen ze. Op straat dragen ze een brede halsband of tuig met studs.
Er wordt op de PVV gestemd.
HermanJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rescue (mix)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door HermanJ »

veertje schreef:Eigenaren van 'rescues' zijn vaak wereldverbeterende types. Ieder bericht over dierenleed wordt gedeeld op facebook, hebben als levensmotto 'adopt, don't shop' en een huis vol honden (en katten) die gered zijn :tongue:
Daarnaast lijkt de buitenlandse hond ook wel een beetje de nieuwe golden retriever. Veel gezinnen die een leuke gezinshond zoeken of jonge stellen die eerst een hond nemen voor ze aan kinderen beginnen.

In het eerste herken ik mezelf niet echt in. Ik eet vlees en heb een stamboomhond, dus daar ga ik al :tongue: Ik pas denk ik beter bij de tweede groep
In de eerste herken ik mezelf wel. Ik ben de stereotype linkse wereldverbetaar. Ik loop mee in demonstraties tegen racisme, voor meer gelijkheid, tegen milieuvervuiling etc., ik stem links en het nemen van een rescue is voor een deel ook wel uit idealistische overwegingen.
Jackira schreef:Mensen met (onherleidbare) kruisingen uit het buitenland zijn vaak mensen die heel begaan zijn met hun eigen hond. De hond heeft het moeilijk gehad en daar wordt in geuren en kleuren over verteld. Meestal zijn het mensen die meerdere tot veel honden hebben en bij iedere sneue aangeboden hond zich afvragen of die er nog bij kan.
Ik heb (nog) maar een hond, maar ik kan absoluut in geuren en kleuren vertellen over hoe moeilijk ze het heeft gehad en steek zeer veel tijd en energie in haar.

Ik mis nog de ongewassen dreadlock die de hond overal mee naartoe neemt. Bij voorkeur naar bijeenkomsten met andere idealistische mensen. Daar ben ik dan zelf weer geen van. Ik heb geen dreadlocks, ben op m'n hygiene gesteld en als Milly al ooit naar drukke plekken mee kan zal ze dat nog wel een behoorlijke tijd duren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”