Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mc Gee

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Mc Gee

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ach, wat jammer dat het zo moeizaam gaat :-(
Hij is natuurlijk nog erg gespannen en nog helemaal niet gewend (en niets gewend, als ik jouw berichten zo lees). Voor mij helemaal niet verrassend dat een Aussiereu daar met reactiviteit op reageert. Ik heb er hier ook zo één met exact zulke trekjes als er stress in het spel is (Mila).
Denk je niet dat het met wat meer tijd, rust en vertrouwen vanzelf zou verbeteren?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb al heel wat honden geïntroduceerd bij elkaar en met elkaar, maar wat er nu gebeurt heb ik ook nog nooit meegemaakt . dit is een soort van dat je op iedere blik moet reageren, gisteravond dokter pol op NG en hij hoort een puppy huilen op tv en hij zou zo Boots grijpen,( en die lag te slapen voor de kachel) we zagen het gebeurden dus we waren hem voor.. maar ik ben daar niet zo van
DeDiana
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ik heb al heel wat honden geïntroduceerd bij elkaar en met elkaar, maar wat er nu gebeurt heb ik ook nog nooit meegemaakt . dit is een soort van dat je op iedere blik moet reageren, gisteravond dokter pol op NG en hij hoort een puppy huilen op tv en hij zou zo Boots grijpen,( en die lag te slapen voor de kachel) we zagen het gebeurden dus we waren hem voor.. maar ik ben daar niet zo van
Ja, redirectie bij spanning of opwinding, dat vind ik voor een gestreste Aussie helemaal niet zo abnormaal eigenlijk. Dat neemt niet weg dat het heel vervelend en ongewenst is natuurlijk, maar - even vanuit mijn eigen ervaring met Mila - als de rust, ontspanning en het vertrouwen er zijn, kan het goed zijn dat je niets meer van dit gedrag ziet.
S@ndr@
Zeer actief

dat zou best kunnen inderdaad, alleen is het nu van dusdanige grootte dat ik het niet meer vertrouw, een kat met gaatjes is nog tot daaraan toe.. maar ik ga hem niet nogmaals die kans geven, volgende keer heeft hij hem misschien echt te pakken, dat is niet wenselijk inderdaad.. My bad ik heb me vergist
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat jammer. Als het niet alleen nieuwigheid en twijfel en wennen is, maar je zeker weet dat het niet gaat dan houd het op. Gaat hij nu weer terug naar de fokker?
Laatst gewijzigd door Jackira op 30 jan 2019 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

ja natuurlijk die afspraak staat, ik ga niet zomaar zelf een hond herplaatsen of naar het asiel brengen, .. voor hem is het nu niet meer dan een logeer partij en ik had de papieren nog niet opgestuurd en zo
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

S@ndr@ schreef:ja natuurlijk die afspraak staat, ik ga niet zomaar zelf een hond herplaatsen of naar het asiel brengen, .. voor hem is het nu niet meer dan een logeer partij en ik had de papieren nog niet opgestuurd en zo
Oke, ik dacht omdat hij nu in Nederland is dat er misschien andere afspraken waren. Goed dat je afspraken daarover hebt gemaakt.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Heel jammer dat het niet gaat zo. :ugh: Ondanks dat hij in een roedel geleefd heeft zegt dat dus niet altijd wat. Boots is maar klein en hij heeft daar waarschijnlijk bij gelijkwaardige honden gezeten waar hij mee groot gebracht is. Dat is natuurlijk een heel andere situatie.

Ik zou het inderdaad ook nog even een paar dagen aan kijken denk ik onder streng regime, maar lijkt mij dat het wel af zou moeten nemen ipv toenemen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief

de ene roedel is de andere niet zullen we maar zeggen,
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Jammer sandra . Maar wat niet gaat gaat niet.

Misschien nu de druk van "" het moeten klikken "" eraf is dat er nog veranderingen komen.
Wanneer kan hij terug ?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Maandag gaat hij terug, en we hebben er helemaal geen druk op gelegd hoor, gewoon van zolang ze normaal doen laat maar koetelen en samen wandelen en verder eigenlijk helemaal niets.. druk werkt altijd aafrechts denk ik
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

DeDiana schreef: Ja, redirectie bij spanning of opwinding, dat vind ik voor een gestreste Aussie helemaal niet zo abnormaal eigenlijk. .
Ik ken sowieso geen enkele aussie reu die ook maar een beetje schappelijk is naar andere reuen.
S@ndr@
Zeer actief

wat ik van de fokker begreep liep hij in een roedel met reuen en teven daar..
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

S@ndr@ schreef:Maandag gaat hij terug, en we hebben er helemaal geen druk op gelegd hoor, gewoon van zolang ze normaal doen laat maar koetelen en samen wandelen en verder eigenlijk helemaal niets.. druk werkt altijd aafrechts denk ik

nou, na 2 jaar uit je vertrouwde omgeving gerukt worden en tussen andere honden gedropt worden na een reis van ik weet niet hoe lang....

wat niet gaat, gaat niet. Maar zeggen dat de hond er niets van moet vinden of weten :19:
Hopelijk vindt hij gauw zijn routine terug en komt er een geschikte plaats voor hem :ok:
S@ndr@
Zeer actief

we hadden rustig de keuken voor hem gereserveerd de anderen ook verboden om er heen te gaan deden ze ook niet, en als hij wou kon hij komen kijken.. en lopen en kennis maken en dat deed hij ook op zijn eigen tijd, soms Boots achter de kennel panelen zodat hij rustig de kamer kon verkennen . voor Zuurtje heeft ie een heilig respect en die laat hem ook met rust.. we hebben volgens mij niets geforceerd.. eten in zijn bench in de keuken, de spanjaarden in de kamer .. slapen doet hij in zijn bench, en de Spanjaarden afgesloten van hem in de kamer.. alleen in de avond loopt hij nu nog los zodra mijn man thuis komt dan hebben we 2 paar handen om in te grijpen asl er iets geberut, maar ik ga niet wachten op de eerste gewonde - hond of kat zeg maar schrikken is niet erg, maar wat je dan doet maakt het verschil wat mij betreft
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
DeDiana schreef: Ja, redirectie bij spanning of opwinding, dat vind ik voor een gestreste Aussie helemaal niet zo abnormaal eigenlijk. .
Ik ken sowieso geen enkele aussie reu die ook maar een beetje schappelijk is naar andere reuen.
Jawel hoor, een kennis van me die Whippets fokt had daar ook reuen bij, plus een ESS reu. Dat ging meer dan uitstekend met de Aussiereu. Die reu had ik trouwens zo gejat, wat een plaatje.
En echt een lieverd.
:mrgreen: Jij wel.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Jawel hoor, een kennis van me die Whippets fokt had daar ook reuen bij, plus een ESS reu. Dat ging meer dan uitstekend met de Aussiereu. Die reu had ik trouwens zo gejat, wat een plaatje.
En echt een lieverd.
En verder, jammer Sandra, maar je hebt gelijk dat je het alleen maar een logeerpartij laat zijn. Knokkende honden is voor niemand leuk. Ik zou voor een eventueel volgende keer kijken voor een pup. Dat wil meestal wel.
dat is dan een optie inderdaad en dan uit stabiele lijnen, er zijn heel wat mensen die me nu op de chat advies geven oever waar wel en waar niet.. t is nu even klote maar.. i
DeDiana
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
En echt een lieverd.
En verder, jammer Sandra, maar je hebt gelijk dat je het alleen maar een logeerpartij laat zijn. Knokkende honden is voor niemand leuk. Ik zou voor een eventueel volgende keer kijken voor een pup. Dat wil meestal wel.
O, ik ken er ook wel die prima met andere reuen kunnen, ook in huis. Maar dan zijn ze dus gewoon in hun vertrouwde omgeving en ontspannen. Geen idee of deze honden ook een kort lontje zouden krijgen als ze onder veel stress staan of ze ineens in een totaal vreemde omgeving met totaal vreemde honden en mensen moeten samenleven. Dat weet je soms pas als die situatie zich voordoet.
Maar in het algemeen vind ik Aussies, vooral de reuen, vrij snel reactief en happerig ja, zowel bij positieve als negatieve spanning/opwinding.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ah wat jammer!
Ik zou het denk ik ook niet aandurven hoor. Ik heb hier een paar maanden Nikki gehad, dat boterde ook niet en het verbeterde ook niet. En bij een ander heeft ze het nu heel leuk.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:We hebben op de hei ook twee Aussen lopen, moeder en zoon. Allebei black tri. En die zijn echt leuk. Helemaal niet happerig, gewoon prima.
Een vriendin van me heeft ook een Aus gehad en dat was ronduit een allemansvriend :tongue:
Het kan dus best. Kwestie van heel goed weten waar je ze haalt en natuurlijk ook geluk hebben.
Maar ik vind het helemaal niet zo dat Aussies per definitie happerig zijn.
Oh, dat geloof ik best. De reuen die ik in het wild tegen ben gekomen waren gewoon niet sociaal naar andere reuen.
Er om de minste aanleiding bovenop klappen en het blijven opzoeken. Echt niet te pruimen.
Vrees dat dat de honden zijn die om het leuke kleurtje zijn uitgezocht (al dan niet bij een handelaar) en waar niet mee gesport wordt.

Jammer dat hij bij jou zich zo anders laat zien dan omschreven. Hopelijk vindt de fokker een betere match.
Ik zou het ook niet aan gaan zitten kijken, die stress schiet niemand wat mee op.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

S@ndr@ schreef:Maandag gaat hij terug, en we hebben er helemaal geen druk op gelegd hoor, gewoon van zolang ze normaal doen laat maar koetelen en samen wandelen en verder eigenlijk helemaal niets.. druk werkt altijd aafrechts denk ik
Ik bedoel druk denk ik anders . Je hebt toch bepaalde verwachtingen van een nieuwkomer en dat valt nu tegen . En je besluit hem terug te doen. Ik denk dat dat toch onbewust mee zal werken aan je houding tov hem.
Misschien dat dat nog gaat werken.

Er komt heus wel weer een leuke hond op je pad . Je moet nu niet gaan zeggen dat je geen hondenmens bent want je hebt van gils gehad en daar moest je toch echt wel een hondenmens voor zijn om die in goede banen te kunnen houden en dat deed je prima .

T is gewoon rot nu maar je neemt een goede beslissing en wringt je niet in allerlei bochten om er toch nog iets van te maken wat uiteindelijk misschien ook niet werkt
Fenneke en Baloe
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

dagmar88 schreef:
Ik wel, meerdere. Maar dat is inderdaad niet standaard zo.

Wat ik me al vanaf dat ik het las af heb gevraagd is waarom de fokker heeft gewacht met herplaatsing van McGee tot hij bijna 2 jaar oud was. Je kunt toch al veel eerder zien dat een hond gebitselementen als de 2 P4 die bij hem ontbreken mist? Nadat alles gewisseld is al direct lijkt me. Nu heeft hij tot voor kort in de roedel gezeten daar en nu hij bijna 2 is moet hij "ineens" weg? Ik vind het een wat vaag verhaal.

Jammer dat je je zo op hem verkeken hebt, hoewel dat ook wel weer voor te stellen is gezien het verhaal over hoe lief en sociaal hij zou zijn. Ik snap dat je het niet ziet zitten hem langer dan een logeerpartij tot aanstaande maandag te houden.
Wat zegt de fokker ervan?
S@ndr@
Zeer actief

die is een beetje aan het balen dat ik mijn eigen honden niet goed genoeg zou kennen en Mc Gee is volgens hem het slachtoffer van de situatie :oeps: my bad, ik had dit niet voorzien, sorry maar hij kan wel terug maandag, ehm ik ging er van uit dat het gewoon goed zou gaan als hij was zoals ze hadden omschreven ..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

S@ndr@ schreef:die is een beetje aan het balen dat ik mijn eigen honden niet goed genoeg zou kennen en Mc Gee is volgens hem het slachtoffer van de situatie :oeps: my bad, ik had dit niet voorzien, sorry maar hij kan wel terug maandag,
Hmmmm. :hmmm:
Weet je waarom ze zo lang gewacht hebben voor ze een hond ter herplaatsing aangeboden hebben vanwege gebitselementen waarvan je met 6 maanden ook al zou kunnen weten dat die niet meer tevoorschijn zouden komen?
Trek je niet te veel aan van zijn opmerkingen dat jij je honden niet goed genoeg zou kennen.
S@ndr@
Zeer actief

ik denk dat ik daar iets beter naar had moeten kijken ja, en ik durf het niet te zeggen,want ik weet het niet.. maar t is inderdaad wel een beetje vreemd.. ik ga zo eerst mijn Spaanse brigade uit laten en daarna een paar uur met Mc gee aan de hobbel kan hij daarna weer in zijn bench dus ik ben er even niet, frisse neus halen zullen we maar zeggen :wink:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

S@ndr@ schreef:die is een beetje aan het balen dat ik mijn eigen honden niet goed genoeg zou kennen en Mc Gee is volgens hem het slachtoffer van de situatie :oeps: my bad, ik had dit niet voorzien, sorry maar hij kan wel terug maandag, ehm ik ging er van uit dat het gewoon goed zou gaan als hij was zoals ze hadden omschreven ..
Tja jeetje, met de ene hond gaat het wel en met de andere niet. Een hond kan bij de een heel ander gedrag vertonen dan bij de ander, ik denk dat dat niet ligt aan de kennis van je huidige roedel of persé aan de hond.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hé, vervelend dat het niet werkt.
Tegelijkertijd ga ik ook met Maart en Diana mee: vreemd is het niet dst hij zich nu anders gedraagt dan in de handleiding, na een lange reis, andere omgeving, andere mensen, andere honden. Vaak zie je toch pas na een paar maanden hoe een hond werkelijk is?
Maar goed, jammer. Moet hij nu weer terug naar Hongarije?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Gollum schreef:
S@ndr@ schreef:die is een beetje aan het balen dat ik mijn eigen honden niet goed genoeg zou kennen en Mc Gee is volgens hem het slachtoffer van de situatie :oeps: my bad, ik had dit niet voorzien, sorry maar hij kan wel terug maandag, ehm ik ging er van uit dat het gewoon goed zou gaan als hij was zoals ze hadden omschreven ..
Tja jeetje, met de ene hond gaat het wel en met de andere niet. Een hond kan bij de een heel ander gedrag vertonen dan bij de ander, ik denk dat dat niet ligt aan de kennis van je huidige roedel of persé aan de hond.
Dit is zeker zo. Bij ons op de agility zit o.a. Een border collie. Triss heeft nog nooit naar die hond gekeken. Nu is de eigenaresse op vakantie en traint haar moeder ermee. Die hond laat nu heel ander gedrag zien, staat continue te tetteren. Bij een oefening waar Triss los was, en die border klaar stond om na mij te starten, vloog Triss er op af. Er gebeurde niets meer dan een beetje lucht gehad. Maar Triss heeft dus bij die hond nog nooit gereageerd. Nu staat er een ander mee, en dan is er ineens een hele andere stemming.
Afbeelding
Groetjes Marja
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat jammer dat het geen match is :(: Maar ik begrijp dat je het niet wil blijven proberen.
Ik denk dat het vooral een (begrijpelijke) miscommunicatie tussen jullie is. Voor een aussiemens is hij misschien een heel normale jonge aussie reu zonder noemenswaardige problemen. En ik kan me voorstellen dat ze dat dan ook zo vertellen over hem. Voor iemand die niet gewend is aan het aussiekarakter zijn bepaalde dingen die de fokker als normaal beschouwt misschien wel een probleem. Op schrift kan het dus helemaal matchen, jouw verwachtingen en zijn (omschreven) karakter, maar in de praktijk is het toch anders omdat jullie visies anders zijn.

Bovendien komt hij uit Hongarije, een land met veel ruimte en weinig drukte. Dus hij zal aan socialisatie buitenshuis weinig hebben meegekregen. Een van Tess haar zusjes is bij de fokker in Hongarije teruggekomen en op een leeftijd van ongeveer 10 maanden naar Nederland gegaan. Daar zijn ze nu nog altijd mee bezig om haar te laten wennen aan het Nederlandse leven als huishond. Niet omdat de fokker niet haar best gedaan heeft, maar omdat er gewoon niet veel mogelijkheden zijn als je in the middle of nowhere woont (+ een slechte start bij de eerste baas).
S@ndr@
Zeer actief

ja de kans ik groot dat ze hem weer mee terug nemen naar hongarije, daar wonen ze door de weeks zeg maar, dus daar hebben ze ook de honden
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”