Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rauwe kipkluifjes
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
rauwe kipkluifjes
Man Peter vindt het geen goed idee om Peer zo en toe een rauw kipkluifje te geven.
Hij is bang dat Peer stikt in het bot.
Heeft Peter gelijk ?
Hij is bang dat Peer stikt in het bot.
Heeft Peter gelijk ?
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: rauwe kipkluifjes
Hier eten ze ze wel en ook Micron at ze.
Sla ze anders eerst wat plat voor je ze geeft.
Sla ze anders eerst wat plat voor je ze geeft.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
De vraag was: “heeft Peter gelijk?”Lizzie. schreef:wat is er mis met kipkluifjes?Kruimel53 schreef:Nee.

-
- Zeer actief
natalie schreef:De vraag was: “heeft Peter gelijk?”Lizzie. schreef:wat is er mis met kipkluifjes?Kruimel53 schreef:Nee.

-
- Zeer actief
Lizzie. schreef:natalie schreef:De vraag was: “heeft Peter gelijk?”Lizzie. schreef:wat is er mis met kipkluifjes?Kruimel53 schreef:Nee.Je hebt gelijk

-
- Zeer actief
Nee, je man heeft geen gelijk, tenzij Peer heel erg schrokt en niet kauwt.
Overigens, het is altijd ogelijk dat een hond ergens in stikt. VAn kipkluifje tot Frolicje.... maar goed, dan kun je beter helemaal niets meer geven en dat wordt ook vervelend op den duur
Suzanne
Overigens, het is altijd ogelijk dat een hond ergens in stikt. VAn kipkluifje tot Frolicje.... maar goed, dan kun je beter helemaal niets meer geven en dat wordt ook vervelend op den duur

Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Honden eten nu eenmaal niet met mes en vork hé .. dus die weten gerust raad met een kipkluifje.. gewoon de eerste keer zelf vasthouden als hij eet zodat je kan zien dat het goed gaat en hij de botten kraakt voor hij ze doorslikt.
blablabla 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee 
Dat kun je gewoon geven. Mijn 5 maanden oude pup heeft net zijn eerste kwartelkarkas op

Dat kun je gewoon geven. Mijn 5 maanden oude pup heeft net zijn eerste kwartelkarkas op

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
men is nooit te oud om te leren en domme vragen bestaan niet maar wel domme niets zeggende antwoordenCleva schreef:Wat bijzonder om na 17 jaar hondenforum nog te moeten vragen of een hond een kippenpootje mag.

ellen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn vorige honden slikte een drumstick in een keer naar binnen, zonder te kauwen. Is ook goed gegaan, maar heb ze daarna toch niet meer gegeven.Peter27 schreef:Honden eten nu eenmaal niet met mes en vork hé .. dus die weten gerust raad met een kipkluifje.. gewoon de eerste keer zelf vasthouden als hij eet zodat je kan zien dat het goed gaat en hij de botten kraakt voor hij ze doorslikt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Daarom schreef ik ook dat je ze even kan vasthouden zodat je zeker weet dat hij ze kraakt..
En heel doorslikken lijkt me voor een beetje hond ook geen issue hoor.
En heel doorslikken lijkt me voor een beetje hond ook geen issue hoor.
gonnie schreef:Mijn vorige honden slikte een drumstick in een keer naar binnen, zonder te kauwen. Is ook goed gegaan, maar heb ze daarna toch niet meer gegeven.Peter27 schreef:Honden eten nu eenmaal niet met mes en vork hé .. dus die weten gerust raad met een kipkluifje.. gewoon de eerste keer zelf vasthouden als hij eet zodat je kan zien dat het goed gaat en hij de botten kraakt voor hij ze doorslikt.
blablabla 

-
- Zeer actief
Mijn jongste hond kreeg ze bij de fokker al met 6 weken 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Waar vraagt ze dat?Cleva schreef:Wat bijzonder om na 17 jaar hondenforum nog te moeten vragen of een hond een kippenpootje mag.
In de openingspost. De vraag is of man Peter gelijk heeft als hij zegt dat een hond kan stikken in het bot van een rauw kippenpootje. Dus, de vraag is of het verstandig is ze te geven.Marjoleine schreef:Waar vraagt ze dat?Cleva schreef:Wat bijzonder om na 17 jaar hondenforum nog te moeten vragen of een hond een kippenpootje mag.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ze vraagt of Peter gelijk heeft.Sandra&co schreef:In de openingspost. De vraag is of man Peter gelijk heeft als hij zegt dat een hond kan stikken in het bot van een rauw kippenpootje. Dus, de vraag is of het verstandig is ze te geven.Marjoleine schreef:Waar vraagt ze dat?Cleva schreef:Wat bijzonder om na 17 jaar hondenforum nog te moeten vragen of een hond een kippenpootje mag.
Niet of ze die hond een kluifje mag geven.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik dat zou doen dan gaat ie hier juist schrokken. Vasthouden heb ik nooit gedaan.Peter27 schreef:Daarom schreef ik ook dat je ze even kan vasthouden zodat je zeker weet dat hij ze kraakt..
En heel doorslikken lijkt me voor een beetje hond ook geen issue hoor.gonnie schreef:Mijn vorige honden slikte een drumstick in een keer naar binnen, zonder te kauwen. Is ook goed gegaan, maar heb ze daarna toch niet meer gegeven.Peter27 schreef:Honden eten nu eenmaal niet met mes en vork hé .. dus die weten gerust raad met een kipkluifje.. gewoon de eerste keer zelf vasthouden als hij eet zodat je kan zien dat het goed gaat en hij de botten kraakt voor hij ze doorslikt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
1e keer kwartelkarkas, 20 weken oud

- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef: Je moet een bijzonder soort gekkies zijn om je hond te gaan zitten filmen terwijl hij staat te vreten.

Sjaak eet hier van begin af aan (maand of vijf) al rauw, ook kipkluifjes met z'n mini puppentanden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ik vind dat leuk... doe het ook regelmatig bij 1e keer dingen of dat nu barf eten of 1e keer pakwerk is.Cleva schreef:Je moet een bijzonder soort gekkies zijn om je hond te gaan zitten filmen terwijl hij staat te vreten.malinois schreef:1e keer kwartelkarkas, 20 weken oud
Hier vreten ze ook alles wat ze krijgen. Ik heb dat nooit hoeven "over wennen" ofzo.
Diarrhee en kotsen doen ze eigenlijk nooit en ze hebben strakke lijntjes.
Bij Hein moet je dat een beetje breed zien want dat is een shetlanderruintje van middelbatre leeftijd.
Maar hij is wel fit. Dat krijg je met een aerobicsjuf als verloofde.
Ik heb 1 een wat lastige eter die moet soms best wennen met hele dieren in de vacht. Daar verwacht ik met deze geen problemen mee die redt zich wel. De ander vreet ook alles wat ie krijgt al heeft ie wel voorkeuren.

-
- Zeer actief
Dan ben jij zeker knetter scheel.Cleva schreef:Je moet niet zo op de millimeter zitten gluren, marjoleine. Daar word je nog eens een keer scheel van.

-
- Zeer actief
Ik heb het als volgt opgelost.
Kipkluifjes gebraden en zelf opgesmuld
Voor Peer gepofte kippenpoten gekocht.
Zit ook bot in maar dat zie je niet.

Kipkluifjes gebraden en zelf opgesmuld
Voor Peer gepofte kippenpoten gekocht.
Zit ook bot in maar dat zie je niet.