Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deeltijdhondjes (meer foto's 20-01)

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Deeltijdhondjes (meer foto's 20-01)

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Weer genieten met wat extra markiesjes in huis :D Tijdens de wandeling wat foto's weten te maken, al kan die ene op maar weinig plekken los ivm jachtgedrag
Nora, de oudste
Afbeelding

Lisa, de jager
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 20 jan 2019 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Deeltijdhondjes

Ongelezen bericht door Zamunda »

Dat is even flinke drukte, van twee naar vier! Hou oud zijn ze?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Zamunda schreef:Dat is even flinke drukte, van twee naar vier! Hou oud zijn ze?
Lisa is net 8 jaar en Nora zo'n anderhalf jaar ouder
Zamunda
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
Die moeten dus nog een hele tijd mee :ok: . Vinden de mannen ze leuk en vice versa?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Zamunda schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Die moeten dus nog een hele tijd mee :ok: . Vinden de mannen ze leuk en vice versa?
Ja, het is af en toe even onrustig doordat ze met elkaar spelen. Vanmiddag wilde Gait graag spelen, maakt niet uit met wie, Nora wilde met Elco spelen en Elco had er niet zoveel zin in. Lisa lag op de bank toe te kijken, maar probeert nu de boel tenminste niet meer te scheiden. Zelf speelt ze niet zo, maar de anderen mogen het ook niet van haar. Dus van mij mag ze zich er niet mee bemoeien. Maar het gaat allemaal zonder geruzie en gedoe. Ik kom alleen af en toe handen tekort: staan ze met z'n vieren om me heen om geknuffeld te worden. Vooral allemaal tegelijk :Q: Knuffelen willen ze allemaal graag af en toe, dus ze wisselen ook af met op schoot zitten en tegen me aan liggen. Lisa heeft besloten dat de bank de beste plek is, die ze best wil delen, maar niet wil verlaten tenzij we echt iets gaan doen. De rest ligt in de beurt op de bank en op andere plekken in huis. En heel af en toe gezellig met z'n viertjes op de bank, naast mij. Het is erg leuk om er tijdelijk vier in huis te hebben, overdag op werkdagen, maar praktisch gezien is het niet handig om er meer dan twee te hebben
Zamunda
Zeer actief

Haha, een hele bezigheid zo af en toe dus. Hier ook af en toe 'gedoe' omdat ze soms allemaal naast je willen liggen en er nou eenmaal maar twee tegelijk echt naast je kunnen :F: .
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Zamunda schreef:Haha, een hele bezigheid zo af en toe dus. Hier ook af en toe 'gedoe' omdat ze soms allemaal naast je willen liggen en er nou eenmaal maar twee tegelijk echt naast je kunnen :F: .
Voordeel van dit formaat is wel dat het heel goed past om er 1 op schoot te hebben en dan nog aan elke kant naast je 1. Maar vier werkt gewoon echt niet :D
Met wandelen zijn Gaitjes en Nora's wel veel gemakkelijker dan Lisa's en Elco's. Lisa jaagt en Elco is niet handig in ontmoetingen met andere honden, dus Lisa kan maar heel beperkt los en Elco ook alleen op overzichtelijke plaatsen zonder hond in zicht. Nora kan bijna overal los, zolang we niet te dichtbij haar huis zijn, want dan gaat ze op een holletje naar huis. Alleen Gait kan bijna overal los. Alleen moet je hem dan soms even aangelijnd meenemen als hij een wel erg leuk speelmaatje heeft gevonden. Dus we gaan strak in formatie naar een locatie waar ik minstens twee van de vier los kan laten. Is ook wel wennen voor alle vier. Gait doet dat het beste, die blijft nu strak schuin achter mij lopen, zonder ooit spanning op de lijn te zetten (eerste dag probeerde hij nog wel wat heen en weer te gaan, met geknoopte lijnen tot gevolg). Nora doet het ook vrij goed, maar die heeft de neiging opzij te trekken, loopt achter als we op de heenweg zijn en wil wel graag vooruit lopen als we op de terugweg zijn, maar ook zij trekt niet heel erg. Elco is wisselend. Hij kan netjes meelopen, maar vergeet dat af en toe en dan hangt hij weer in de lijn. Lisa wil 1 ding: zo hard mogelijk vooruit. Voor haar is het heel hard werken om netjes naast te blijven, maar ze doet wel heel hard haar best om het goed te doen en zoekt daarbij vaak oogcontact, dus dat zal in de komende dagen/weken wel steeds beter gaan
Zamunda
Zeer actief

Dat is nog een hele gebruiksaanwijzing :F: . Is dit voor lange termijn?

Fotogravinnetje schreef:Voordeel van dit formaat is wel dat het heel goed past om er 1 op schoot te hebben en dan nog aan elke kant naast je 1. Maar vier werkt gewoon echt niet :D
Dat scheelt wel ja!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Zamunda schreef:Dat is nog een hele gebruiksaanwijzing :F: . Is dit voor lange termijn?

Fotogravinnetje schreef:Voordeel van dit formaat is wel dat het heel goed past om er 1 op schoot te hebben en dan nog aan elke kant naast je 1. Maar vier werkt gewoon echt niet :D
Dat scheelt wel ja!
Is voor een maandje. En ik heb vorig jaar natuurlijk Nora hier ook al gehad. Zo groei je er vanzelf in. Ik hoef natuurlijk niet per se met alle vier tegelijk te lopen. Ik zou ook kunnen kiezen voor Nora en Lisa alleen tussen de middag ophalen en ze dan ook weer naar huis brengen. Dat is wat me oorspronkelijk gevraagd is. Maar zoals we het nu doen, mag uiteraard ook :D Ik doe het dus ook wel mezelf aan ;)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Nog een paar foto's van m'n deeltijdhondjes
Lisa in actie (op een van de weinige plaatsen waar ik haar los durf te laten)
Afbeelding

Portretje Lisa
Afbeelding

Typisch voor Nora
Afbeelding

Portretje Nora
Afbeelding
Sterre

Re: Deeltijdhondjes (meer foto's 20-01)

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een lieve foto van Lisa. En de deeltijdhondjes boffen maar met jou als oppas.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”