Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blij zijn met je woonomgeving

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Blij zijn met je woonomgeving

Ongelezen bericht door Dennenappel »

tycha schreef:
Dennenappel schreef:Thuis zitten we midden in het bos, superdeluxe qua wandelen...zelden kom je iemand tegen.
Vanochtend veel reeën en hazen in de tuin :I:
20 minuten rijden dan heb je de Sallandse Heuvelrug, Busloo is ook niet ver, de IJssel enz.
Daar ben ik alleen tot nu toe nog niet geweest.

Doordeweeks als we aan het werk zijn zitten we in de Bollenstreek, aanzienlijk drukker dus.
Wel heel fijn dat duin, strand en bos maar 10 minuutjes rijden zijn.
In het dorp loop ik nooit, pak doordeweeks voor en na werk altijd even de auto.
Dan ben ik wel benieuwd waar jij doordeweeks woont :wink:
In Voorhout.
Tot een paar jaar geleden vond ik het er heerlijk wonen en ook wel wandelen maar we zijn inmiddels werkelijk helemaal ingebouwd :(
Het is te druk geworden.
Dus we hebben een huis gekocht in de Gelderse Achterhoek en zijn daar op ieder vrij moment.
Echt ons paradijsje, ons eigen bos en ook nog in het bos :I:
Over een paar jaar willen we naar 3 dagen werken en dan gaan we waarschijnlijk al volledig daar naar toe verhuizen.

Maar in Voorhout hebben we het ook nog steeds heel fijn.
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

De stad is geweldig, zeker de eerste vijf jaar, maar doe er nog vijf bovenop en ik ga vanzelf wel bokkesprongen maken. Naar Brits-Columbia bijvoorbeeld. Eerst een paar jaar bevers high-fiven en dan aftaaien naar een iglo in Nunavut :engel: Nu nog die juiste vacature vinden.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Dennenappel schreef:
tycha schreef:
Dennenappel schreef:Thuis zitten we midden in het bos, superdeluxe qua wandelen...zelden kom je iemand tegen.
Vanochtend veel reeën en hazen in de tuin :I:
20 minuten rijden dan heb je de Sallandse Heuvelrug, Busloo is ook niet ver, de IJssel enz.
Daar ben ik alleen tot nu toe nog niet geweest.

Doordeweeks als we aan het werk zijn zitten we in de Bollenstreek, aanzienlijk drukker dus.
Wel heel fijn dat duin, strand en bos maar 10 minuutjes rijden zijn.
In het dorp loop ik nooit, pak doordeweeks voor en na werk altijd even de auto.
Dan ben ik wel benieuwd waar jij doordeweeks woont :wink:
In Voorhout.
Tot een paar jaar geleden vond ik het er heerlijk wonen en ook wel wandelen maar we zijn inmiddels werkelijk helemaal ingebouwd :(
Het is te druk geworden.
Dus we hebben een huis gekocht in de Gelderse Achterhoek en zijn daar op ieder vrij moment.
Echt ons paradijsje, ons eigen bos en ook nog in het bos :I:
Over een paar jaar willen we naar 3 dagen werken en dan gaan we waarschijnlijk al volledig daar naar toe verhuizen.

Maar in Voorhout hebben we het ook nog steeds heel fijn.
Grappig. Toen ik 6 maanden was zijn mijn ouders naar Voorhout verhuisd. Toen was het een dorp met 3500 inwoners. Alles aan de andere kant bestond nog niet. Mijn pony liep daar in het weiland. Tot 2003 heb ik daar gewoond. Met mijn ex woonde ik anderhalve km buiten het dorp. Nu is dat gewoon midden in het dorp. Mijn oudste zoon woont er nog. Mijn zus ook. Mijn oudste zoon woont in het oude dorp. Ik zelf woon nu in Warmond ;)
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Crescent schreef:De stad is geweldig, zeker de eerste vijf jaar, maar doe er nog vijf bovenop en ik ga vanzelf wel bokkesprongen maken. Naar Brits-Columbia bijvoorbeeld. Eerst een paar jaar bevers high-fiven en dan aftaaien naar een iglo in Nunavut :engel: Nu nog die juiste vacature vinden.
Wat leuk! Mijn oudste zoon is ook informatie aan het inwinnen om daar heen te verhuizen.
Afbeelding
Groetjes Marja
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

tycha schreef:
Crescent schreef:De stad is geweldig, zeker de eerste vijf jaar, maar doe er nog vijf bovenop en ik ga vanzelf wel bokkesprongen maken. Naar Brits-Columbia bijvoorbeeld. Eerst een paar jaar bevers high-fiven en dan aftaaien naar een iglo in Nunavut :engel: Nu nog die juiste vacature vinden.
Wat leuk! Mijn oudste zoon is ook informatie aan het inwinnen om daar heen te verhuizen.
Wat gaaf! Hopelijk voorspoedig, al kan ik me voorstellen dat jij er wellicht een beetje anders tegenover staat.

Voor mij kan het nog alle windstreken inslaan. Als er maar werk is, en overvloedige, eindeloze natuur.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Crescent schreef:
tycha schreef:
Wat gaaf! Hopelijk voorspoedig, al kan ik me voorstellen dat jij er wellicht een beetje anders tegenover staat.

Voor mij kan het nog alle windstreken inslaan. Als er maar werk is, en overvloedige, eindeloze natuur.
Nee, hoor ik vind het alleen maar leuk! Ik vind dat ze dat moeten doen waar ze gelukkig van worden. Ze wilden eerst naar Amerika, maar dat is gewoon erg lastig. Nu kijken ze voor Canada. Wij gaan toch wel ieder jaar die kant op en dan zeker.
De jongste werkt ook in het buitenland, maar dat is steeds voor 6 weken. En dan weer 6 weken thuis. Alhoewel hij nu weer een vriendinnetje in Chili had, en zijn vrije weken ook in Chili zat.
Als het zou kunnen zou ik het ook zo doen. Maar goed voor ons is nu gewoon een stuk lastiger.
Ik vind het enorm stoer als mensen het gewoon wel doen!
Afbeelding
Groetjes Marja
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Tot ongeveer mijn dertigste heb ik in de grote steden van de Randstad gewoond. In de auto naar mijn toenmalige verkering in Amersfoort voelde alsof ik op vakantie ging. Wat veel bomen langs de snelweg na Utrecht :80:

Een heel leven en een verkering verder voel ik mij nu een bevoorrecht mens. Ik wil hier nooit meer weg.
Ons huisje is klein en knus en buiten hebben we meer dan voldoende ruimte voor onszelf, de paarden en de honden. Het is hard werken geweest, maar na tien jaar is het bijna helemaal naar ons zin. Buiten is het 'klaar', alleen binnen moet er eigenlijk nog wel wat gebeuren.
Als ik door het hek aan de zijkant of achterkant ga sta ik in boswachterij Austerlitz, een prachtig en redelijk rustig bos van 835 hectare groot. Ik houd echt van dit bos, ik kan vaak niet kiezen uit de vele mooie paadjes. Er zijn veel ruiterpaden en de honden mogen er los. Mocht dit nog niet groot genoeg zijn dan ligt aansluitend den Treek en de rest van het bos van de Utrechtse Heuvelrug.
Daarnaast ligt het centraal, vlakbij Utrecht en Amersfoort en snelwegen. We zitten allebei 20 autominuten van ons werk.

Als ik wat te klagen zou moeten hebben dan is het misschien de provinciale weg aan de voorkant. We hebben er zelf geen last van, maar die weg heeft me wel al twee katten gekost. :jank:

Ons weitje wat de paarden met de honden moeten delen.
AfbeeldingDSC_0021
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik ben niet ontevreden maar het kan beter :wink:

Ik woon in een kleine stad. Voor korte rondjes is het groen vlakbij beperkt helaas. Even snel plassen kan met Mies helemaal niet want de singel om de hoek wordt door schapen 3x p/j bijgehouden en mevrouw plast alleen op kortgemaaid gras :engel: Ze mag voor mijn gemak in de tuin. De stad zelf is wel prettig. Mooi en gezellig met voldoende voorzieningen. Voor wat langere aanlijnwandelingen kan ik wel prima uit de voeten met voldoende rustige en afwisselende straten, groen en (losloop)park.

Ik zit met een paar minuten op de provinciaalse weg. Ik heb dan keus uit prima wandelgebieden vanaf 5 minuten autorijden. Ik kan kiezen uit polder, bos, duin en strand, allemaal op max 20 autominuten.
Enige nadeel vind ik het beperkte aantal officiële losloopgebieden en de drukte in het toeristenseizoen. Ik rij dan vaker wat verder naar grotere gebieden waar ik achteraf wel zo goed als alleen kan lopen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ehm, ja :F:
Ik waan me echt in een soort paradijs hier in the middle of nowhere in Spanje :-) Bijna aan het eind van een doodlopend landweggetje, wel her en der wat buren maar ver genoeg weg om elkaar niet tot last te zijn. Ik loop zo vanuit de poort de natuur in waar twee flinke natuurgebieden zijn waar je als je wilt dagen kunt wandelen zonder iemand tegen te komen en als ik eens wat anders wil ben ik in een halfuur op het strand of in de bergen bij watervallen en rivieren. Ik hoor alleen vogeltjes en honden hier, heb een fantastisch uitzicht vanaf het terras, een flink omheind terrein waar de honden de hele dag buiten kunnen zijn. En in een minuut of 10 met de auto ben ik in het dichtstbijzijnde dorpje waar restaurantjes en winkels zijn.
Dat is wel andere koek dan een appartementje in de stad :lol1: Hoewel ik het daar ook prima vond hoor, en ik heus ook wel fijne wandelmogelijkheden had dichtbij (lopend of een kwartiertje met de auto), maar vergeleken bij hier was het toch allemaal wel druk en klein.

Stukje tuin en huis
Afbeelding

Afbeelding

Wandelen vlak achter mijn huis
Afbeelding

En iets verder in de bergen
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik woon aan de rand van een klein dorpje. Aan het einde van de straat heb ik een klein stukje bos en daaromheen weilanden, daar maak je rustig een wandeling van 1,5 uur. Verder heb ik binnen 10 minuten met de auto nog 4 grote natuurgebieden met bos en heide. :I:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ja wij wonen naar onze zin. Aan de rand van een stad, best wat losloop mogelijkheden hier en niet al te ver uit de buurt ook.
Duin en strand ook op rijafstand, maar ook winkels binnen handbereik.
Vroeger zei ik altijd dat ik naar Drenthe wilde verhuizen maar nu ik ouder ben wil ik dat niet meer.
In de buurt bij mijn familie vind ik nu toch prettiger.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik ben heel erg blij met hoe we wonen. Vrijstaand, in het buitengebied, aan een doodlopende weg en een perceel van bijna een halve hectare. Dat grenst aan twee kanten aan een stukje bos waar verder nooit iemand komt en het Fochteloërveen en Drents-Friese Wold op 5 minuten rijden.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik woon bijna perfect , het enige nadeel is dat mijn woning eigenlijk te klein is om evt in de toekomst met z'n 2en te wonen, dan zal er over een jaartje of zo opnieuw verhuist moeten worden. Vóór de rest benodigd het bij mij geen uitleg geloof ik
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Toen wij drie jaar geleden op zoek gingen naar een koopwoning hadden we maar één eis: een grote tuin. We wisten toen namelijk al dat Jip bij ons zou komen wonen. Onze missie is totaal mislukt en we moeten het nu doen met een mini stadstuintje :LOL:
Maar we zijn als een blok gevallen voor de locatie van onze woning. Het is een heerlijke wijk, met veel groen aan de rand van de stad. Binnen een paar minuten staan we in het bos of op het Rozendaalse Veld. En dat compenseert het gebrek aan een grote tuin. Ooit willen we die grote tuin nog wel, maar het gaat heel lastig worden om ons fijne plekje nu te overtreffen of zelfs maar te evenaren. Dus voorlopig zitten we hier prima :E:
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef:Ik woon bijna perfect , het enige nadeel is dat mijn woning eigenlijk te klein is om evt in de toekomst met z'n 2en te wonen, dan zal er over een jaartje of zo opnieuw verhuist moeten worden. Vóór de rest benodigd het bij mij geen uitleg geloof ik
Oh dat is jammer, maar ik vermoed zo maar dat ook dat weer een prachtig gelegen woning wordt :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

tycha schreef:
Jeannettebo schreef:Ik woon bijna perfect , het enige nadeel is dat mijn woning eigenlijk te klein is om evt in de toekomst met z'n 2en te wonen, dan zal er over een jaartje of zo opnieuw verhuist moeten worden. Vóór de rest benodigd het bij mij geen uitleg geloof ik
Oh dat is jammer, maar ik vermoed zo maar dat ook dat weer een prachtig gelegen woning wordt :wink:
Vast wel, maar mijn eisenlijst is ondertussen best hoog
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Qua honden houdt het hier niet over wat leefomgeving betreft.
Het is niet echt heel slecht maar goed we moeten het er mee doen.
Ik woon aan de rand van een klein slaperig stadje dat alleen tot leven komt tijdens de slag om Grolle.
Het is allemaal mini.
Als ik de “grote” wandeling maak ga ik rond het hertenpark stukje stad en terug via de boompjeswal dan ben ik 45 min bezig.
Vóór ik in het stukje stad kom kan ik ook linksaf bij de “kapotte” brug en kan ik door een smal paadje heen met de illusie van een bos want het loopt langs de slinge en rechts heb je dan een bomenrand van een paar meter..
Voor het hertenkamp kan ik ook linksaf een doorgangspad in naar een hondenveldje (waar ze jáwel losmogen lopen) dat echter postzegelformaat heeft en wat de twee dus totaal niet interessant vinden.
Ben een keer langs de slinge naar het schietveld gelopen, een klein stukje bos waar je langzaam lopend 20 minuten lekker bezig was.
Al langer geleden want inmiddels is daar de n weg gebouwd dus weet ik niet of ik daar nog kan komen en wat er van over is.
Ik kan dan ook wel in de stad langs een miniparkje lopen.
Uiteraard is het overal aanlijngebod.
Auto heb ik niet dus we moeten het er mee doen.
Het is heus niet al te slecht gesteld maar een lekker bos of een lekker wandelgebied zou ik wel willen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier kunnen ze in principe als we de poort uitlopen zo los mee
Alleen doordeweeks lopen ze smorgens vroeg aangelijnd omdat er dan redelijk wat vrachtwagens en sluipverkeer rijd . Een stuk verder ligt nl de industrie en die weg is alleen voor vergunninghouders
Maar daar heeft bijna iedereen schijt aan
Na een uur of 8 is het stil en komt er incidenteel eens een auto.

Oja en op zaterdagmiddag als de voetbal klaar is
Maar dan ben ik toch 9 vd 10 keer niet thuis
Helaas zijn er wel mensen die de straat als racebaan zien , maar ik ben dan zo’n terug die de honden in verder de berm in dirigeert en zelf half op de weg gaat lopen :engel:

Verder kan ik hier in principe dus de hele wandeling los doen
250 mtr verder is er een doodlopend paadje met water ernaast
Het eerste wat ze doen is daar t water in duiken en t hele pad af zwemmen en terug ( zeker een half uur ) dus daar komen we nu maar ff niet
Verder kan ik dik een uur lopen en dan ben ik nog steeds in mn eigen straat
Half uur richting dorp , en half uur de andere kant op richting de rest vd polder en industrie. We wonen precies in t midden
Voor het echte ren en vliegwerk waarbij ik niet hoef op te letten hebben we de omheinde achtertuin van 1100 m2

Vergeleken met ons vorige huis middenin de stad is dit echt een verademing en die industrie hoor je dus echt niet
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik kan wel eens jaloers zijn op mensen die zo vanuit hun huis het bos of de duinen in lopen. Voor een boswandeling moet ik eerst de auto pakken, wat ik zeer geregeld doe. Toch kon het beroerder. Dit zijn plaatjes van vanochtend, op loopafstand van mijn huis:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik woonde in een gebied waar ik op kleine afstand met de auto bij plekken kon komen om de honden vrij te laten lopen.
Toen we gingen verhuizen wilde ik in ieder geval net zoiets of beter :tongue:
Waar we nu wonen heb ik twee gebieden op loopafstand (bos en uiterwaarden) waar de honden kunnen lopen.
En nog twee mooie gebieden (bos) 5 minuten met de auto.
Helemaal prima :ok:

Ook nog twee heide gebieden op grotere afstand en twee recreatiegebieden waar we 's winters mogen lopen. :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Via mijn achtertuin sta ik gelijk in een wandelgebied waar je binnen een uur uitgewandeld bent. Voor mij zeker genoeg voor de dagelijkse rondes. Enkele natuurgebieden liggen op 5-10 minuten rijafstand. Alle voorzieningen zijn op loopafstand te bereiken.
Ik woon hier best aardig aan de rand van de stad in een subwijkje met allemaal koopwoningen. De omliggende sloppenwijken, huursector is niet veel soeps. Circa 80% is uitkeringsafhankelijk en de criminaliteit is zeer hoog. Als het moet spreek ik echter ook hun taal en dan valt het wel mee. Wel blij dat mijn kinderen hier niet opgegroeid zijn. Vanwege de omgevingsfactoren en het belabberd lage niveau van het basisonderwijs zou er, net als de meeste jongeren hier, weinig van terecht gekomen zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Wij zijn ook heel tevreden, mooi vrijstaand huis in een doodlopende weg, na 400 meter loop je zo de velden en bossen in, echt prachtige omgeving, drielandenpunt... :mrgreen:

Werktechnisch heel goed, op 10 minuten zijn we op ons werk, vergeleken met vroeger de 2,5 uur per dag in de auto veel beter :ok:
Landelijk gelegen, maar toch heel centraal, en op een paar minuten rijden alle voorzieningen in de buurt.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wij wonen in een rustige buitenwijk aan de rand van Bussum, je steekt de straat over en je bent op de hei. :ok:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik woon in voorburg, tegen den haag aan. eind van de straat is een park waar een omheind veld is waar de honden los mogen en er is een pad van ongeveer 1,5 kilometer wat tevens losloop is voor de honden. daar loop ik dus als ik geen auto heb. heb ik de auto dan ga ik voor de grote wandeling naar delft, nootdorp, reeuwijk, rijswijk of naar clingendael en marlot in den haag. strand ben ik bijna nooit te vinden zeker in de zomermaanden niet.
ik zal niet snel verhuizen want ik woon vlakbij de A12, winkelcentrum, openbaar vervoer.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat woon je daar prachtig tycha! Ik ben wel wat jaloers ;) Ik vind Groningen een hele leuke stad, maar qua natuurgebieden komen we er nogal bekaaid vanaf. Geen eigenlijk, vanaf mijn huis. Althans niet waar je fijn met de hond (los) kunt wandelen. Bos hebben we al helemaal sowieso niet. We wonen gelukkig wel vlakbij een parkje voor de p&p rondjes en we zitten aan de rand van de stad met daarachter rond de weilanden een paar wegen (3 maar eigenlijk) waar je wel mooi kunt lopen met je hond illegaal los als hij goed luistert. Dus dat doen we dan maar :D Ik vind het er wel heel mooi maar ik moet zeggen dat steeds dezelfde wandelingen in steeds dezelfde weilanden na zoveel jaar wel behoorlijk begint te vervelen. Wat dat betreft zou ik liever aan de zuidkant van de stad wonen, dan zit je in een wip in Drenthe en daar wemelt het natuurlijk van bos, hei en andere natuurgebieden waar je al dan niet legaal met je hond los kunt wandelen.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mwah, het gaat. Nee geintje natuurlijk want ik ben echt dolblij met waar ik woon! Eerst en vooral met mijn eigen (wandel)paradijsje dat echt afgelegen ligt van de rest van de bewoonde wereld en dan nog het (losloop)bos op een ruime honderd meter waar je vreemd opkijkt als je iets/iemand anders tegenkomt dan een ree. Het is hier ook nog 'gewoon' écht stil, zalig.

Grootste nadeel is dat we in het tekenseizoen echt het bos niet in kunnen met de honden, dat is wel een verbeterpuntje, maar dan hebben we altijd onze wei met heuveltjes en poel nog.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier aan de Kozakkenput, Utrechtse heuvelrug! Enige nadeel is t feit dat ik klein woon, appartement, maar de honden hebben niets te klagen: ik loop in 2 minuten t bos in.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat een leuke verhalen en fotos komen voorbij. Ik ben ook heel blij met mijn woonomgeving.
Friesland is wat dat betreft net een sekte - iedereen van buiten denkt dat het er superkut is, maar als je er eenmaal inzit raak je eraan verslaafd en kun je er niet meer uit.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ben ik er blij mee... niet echt, ik kan gelukkig met de honden die ik heb gehad en 1 nog steeds heb hier prima uit de voeten maar losloop gebied is er hier niet echt, ik kan Bowie inmiddels op meerdere plekken loslaten dan ca 5 jaar geleden omdat ze ouder is en niet zo rap meer wegrent maar een losloop geboed loopt hier bv langs een drukke ringweg met een lullige dijkje ertussen.. het wandelgebiedje is ca 20 minuten lopen... met de auto ben je binnen 15 minuten op andere losloopplekken dus dat is goed te doen, binnen half uur op het strand en het amsterdamse bos is ca 40 minuten rijden... ik heb geen rijbewijs dus ben afhankelijk of er iemand meegaat aangezien mijn vriend doordeweeks niet thuis is, gelukkig gaat de achterbuurvrouw regelmatig ergens wandelen met haar hond en rijd ik met haar mee dus we komen nog eens ergens.

Maar zou ik dichterbij echt bos willen wonen, ja heel erg graag..hei vind ik ook goed.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou wij wonen op een industrieterrein. Kan zeggen het bevalt me best. Kwa wonen.

Maar ik ben echt een buitenmens. Zou het liefst op een boerderij wonen. Maarja.

Wij zijn wel vaak in België. En we wonen wel in het groene hart en we hebben best leuke wandelgebieden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”