Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een weidewandeling met het getuigte

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Een weidewandeling met het getuigte

Ongelezen bericht door Gollum »

Ja hier melden zich vier honden! Juno en Gollum willen lekker door de vijver blubberen, Rani is wel benieuwd naar de mouwen van Lais en Mika wil wel bij meneer Zamunda op schoot kroelen :mrgreen:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat een heerlijke foto's! En om Willem zo te zien vind ik toch wel extra leuk, wat ontzettend fijn voor hem dat jij die ruimte hebt.

Charlie vindt het feestje te druk worden, die laat het aan zich voorbij gaan hoor ik net :LOL:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Baloe wil ook

En dan ik mooi even kijken hoe hij op loslopende paarden reageert :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Jerry vindt het te druk worden met al dat tuig. Hij wil wel een date met dat schattige zwarte hondje :engel:.
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Hier staat er een "kaboute"r te trappelen, mits de wei ontsnapproof is :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Dirk laat ik eerst wel mollen, mollen :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Zinodo schreef: :LOL: wij zijn helemaal voor. Familie Zinodo is altijd ter beschikking voor amusement :engel: :cheer:
Haha, als jullie erbij zijn wordt het sowieso een en al amusement volgens mij :LOL: .

Gollum schreef:Ja hier melden zich vier honden! Juno en Gollum willen lekker door de vijver blubberen, Rani is wel benieuwd naar de mouwen van Lais en Mika wil wel bij meneer Zamunda op schoot kroelen :mrgreen:
Ojee, dat wordt wat :schrik: :80: ! Ah en Mika bij meneer Z haha, meneer Z ook meteen helemaal blij :love: .

Rebble schreef:Wat een heerlijke foto's! En om Willem zo te zien vind ik toch wel extra leuk, wat ontzettend fijn voor hem dat jij die ruimte hebt.

Charlie vindt het feestje te druk worden, die laat het aan zich voorbij gaan hoor ik net :LOL:
Ah leuk om te lezen, ik word ook altijd zo blij als ik zie hoe Willem zich echt vermaakt en zich vrij voelt om te bewegen, rennen en springen :I: .

Charlie moet dan maar in de omheinde tuin, met de andere honden/hondjes die het te druk vinden worden, maken we gewoon twee groepen :F: .

fenneke schreef:Baloe wil ook

En dan ik mooi even kijken hoe hij op loslopende paarden reageert :mrgreen:
Willen jij en Baloe nog steeds als ik zeg dat mijn paarden graag honden letterlijk een kopje kleiner maken :schrik: ? Ik heb het zelf in elk geval nog niet durven uitproberen maar mijn merrie heeft jaren geleden gericht een hond getrapt die maar achter haar staart bleef jagen en als ze een hond in de buurt zit gaat ze er ook echt op af als ze vrij loopt... Ze staan wel altijd apart als we de wei in gaan maar dat is slechts gescheiden middels twee dunne draadjes waar honden zo onderdoor kunnen.

Hamilton schreef:Hier staat er een "kabouter" te trappelen, mits de wei ontsnapproof is :wink:
Dat wordt dan de tuin voor de kabouter (ha: tuinkabouter :LOL: :engel: ) want de wei is slechts omheind met drie draadjes.

veertje schreef:Tess meldt zich, racen met Ziva en Nomi is feest :cheer: Finn mag aan de lijn blijven :tongue:
Oh durf je dat wel aan? Ik vrees dat we aan het eind van het bezoek Tess nergens meer kunnen vinden en je zonder haar huiswaarts zult keren namelijk... Meneer Z gaat haar verstoppen, ik weet het zeker! :cool2:

hakunamatata schreef:Suze meldt zich! Geen idee of zij wel mee gaat doen met de rest, kans is best dat ze bij mij blijft. Maar ik wordt veel te jaloers op je landgoed dus ze meldt zich zodat ik mee kan :engel:
Hahaha, gewoon je hond misbruiken :F: .

Fotogravinnetje schreef:Gait wil ook graag! Voor Elco is het niets met zoveel grote honden, die wil wel met Suze samen scharrelen, gewoon elk hun eigen ding doend
Ja is Gait zo stoer :80: ? Knap hoor!

Frootje schreef:Froo wil wel naast Finn aan de lijn naar konijntjes snuffelen. :LOL:

Ik heb het filmpje van Lais en Sisi bekeken. Dat soort opdringerigheid is echt Frootjes grootste nachtmerrie. :LOL: Er was een keer een reu die dat bij haar deed en ze stond echt op het punt in zijn neus te gaan hangen, ben er toen maar snel tussen gestapt. Maar goed, Froo kan natuurlijk sowieso helemaal niets met zulke grote honden, dus die slaat een meeting in Zamunda sowieso liever over, vermoed ik. :F: Ik vind Lais wel een heel mooie hond zeg. :I:
Dat snap ik helemaal, het is ook gewoon een regelrechte trut! Ze kan wel echt heel leuk spelen hoor en ook echt aangepast aan de kracht/het formaat van de andere hond maar dat is meestal later pas, eerst 'moet' ze onhebbelijk doen :roll: . Leuk te horen dat je haar zo mooi vindt!
Ja joh, het is voor een onzekere hond sowieso niet leuk om zo benaderd te worden en met zo'n grootteverschil al helemaal niet :schrik: . Kun je maar beter een stokje voor steken inderdaad.
Zamunda
Zeer actief

Sabi85 schreef:Jerry vindt het te druk worden met al dat tuig. Hij wil wel een date met dat schattige zwarte hondje :engel:.
Hmmm, misschien moeten we dat dan maar eens regelen :W: :E: .
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Zamunda schreef:
Gollum schreef:Ja hier melden zich vier honden! Juno en Gollum willen lekker door de vijver blubberen, Rani is wel benieuwd naar de mouwen van Lais en Mika wil wel bij meneer Zamunda op schoot kroelen :mrgreen:
Ojee, dat wordt wat :schrik: :80: ! Ah en Mika bij meneer Z haha, meneer Z ook meteen helemaal blij :love: .

Frootje schreef:Froo wil wel naast Finn aan de lijn naar konijntjes snuffelen. :LOL:

Ik heb het filmpje van Lais en Sisi bekeken. Dat soort opdringerigheid is echt Frootjes grootste nachtmerrie. :LOL: Er was een keer een reu die dat bij haar deed en ze stond echt op het punt in zijn neus te gaan hangen, ben er toen maar snel tussen gestapt. Maar goed, Froo kan natuurlijk sowieso helemaal niets met zulke grote honden, dus die slaat een meeting in Zamunda sowieso liever over, vermoed ik. :F: Ik vind Lais wel een heel mooie hond zeg. :I:
Dat snap ik helemaal, het is ook gewoon een regelrechte trut! Ze kan wel echt heel leuk spelen hoor en ook echt aangepast aan de kracht/het formaat van de andere hond maar dat is meestal later pas, eerst 'moet' ze onhebbelijk doen :roll: . Leuk te horen dat je haar zo mooi vindt!
Ja joh, het is voor een onzekere hond sowieso niet leuk om zo benaderd te worden en met zo'n grootteverschil al helemaal niet :schrik: . Kun je maar beter een stokje voor steken inderdaad.
Rani is precies hetzelfde :F:
Meestal word het dikke pret als ze een gelijke tegenkomt, nadat ze elkaar even opgemeten hebben. Beuken, rennen en gek doen, heerlijk!
Mika interesseert zich totaal niet voor spelen of andere honden, tenzij het een leuke rustige reu is. Daar wil ze dan nog wel even mee zoenen. Maar het liefst word ze gekriebeld :love:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait houdt wel van een potje beuken, mits de andere hond enigszins rekening ermee houdt dat hij slechts 7,5 kg weegt. Zo niet, is hij ook niet te beroerd om er iets van te zeggen (mits hij inschat dat de andere hond dat zal accepteren) en anders komt hij wel even bij mij bescherming zoeken. Gait is best stoer, ja
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Zamunda schreef:
veertje schreef:Ik voorzie een hf-wandeling in de wei in Zamunda :engel:
Hahaha :LOL: . Even kijken: Styx, Truus (en Dirk), Triss, Finn en Tess(?), Diem (en Mies?), Ayla mag natuurlijk niet ontbreken en Morris, en als toetje het gespuis van Zinodo waarbij meneer Zinodo voor het vermaak zorgt en mevrouw Zinodo voor de foto's :cheer: :E: :jump1: ! Nog meer liefhebbers :F: ?
Fitz en Imp! Imp vermaakt Suze wel.
Wat is je weide mooi droog :80:
Zandgrond? Hier is het 1 blubberzooi, tenminste waar de paarden de boel stuk mogen lopen. De rest ziet er mooi uit, van een afstandje :schrik:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Zamunda
Zeer actief

Gollum schreef:Rani is precies hetzelfde :F:
Meestal word het dikke pret als ze een gelijke tegenkomt, nadat ze elkaar even opgemeten hebben. Beuken, rennen en gek doen, heerlijk!
Mika interesseert zich totaal niet voor spelen of andere honden, tenzij het een leuke rustige reu is. Daar wil ze dan nog wel even mee zoenen. Maar het liefst word ze gekriebeld :love:
Ja Lais is ook echt van het beuken en rennen dus dat zou heel goed kunnen passen, tegenwoordig geeft ze het rennen wel sneller op dan vroeger, toch wat last van haar heupen denk ik. Nou Mika heeft met mijn reuen dan pech, Ravi is te enthousiast voor haar gok ik en Willem... nou misschien zou toch hij wel even willen zoenen. Maar daarna mag Mika zich bij mijn man voegen :mrgreen: .

Fotogravinnetje schreef:Gait houdt wel van een potje beuken, mits de andere hond enigszins rekening ermee houdt dat hij slechts 7,5 kg weegt. Zo niet, is hij ook niet te beroerd om er iets van te zeggen (mits hij inschat dat de andere hond dat zal accepteren) en anders komt hij wel even bij mij bescherming zoeken. Gait is best stoer, ja
Leuk zeg!

Kayltje schreef:Fitz en Imp! Imp vermaakt Suze wel.
Wat is je weide mooi droog :80:
Zandgrond? Hier is het 1 blubberzooi, tenminste waar de paarden de boel stuk mogen lopen. De rest ziet er mooi uit, van een afstandje :schrik:
Hahaha, het wordt steeds voller en gezelliger :E: . Imp die gaat natuurlijk óveral heen want die gaat overal onderdoor en doorheen :schrik: :LOL: .

Ja joh, heerlijk die wei! We hebben bij het zoeken naar deze plek wel bewust gezocht naar zandgrond (en dat is dit dus ook) maar we zitten dan ook nog eens op het hoogste punt van de omgeving, helemaal ideaal! En ja, van de zomer zaten wij natuurlijk wel vreselijk droog, maar ach dan voer je bij en dat gras is zo sterk, dat herstelt zich wel weer. De paarden kunnen echt jaar rond op de wei, een heel enkele keer ligt het wel echt nat en dan sluit ik de wei nog weleens één of twee dagen, maar echt nodig is het niet. Is meer dat ik dat doe als er direct na die natte periode vorst aankomt zodat er niet een hard kraterlandschap vormt.
Maar ik heb ook wel veel verharding en daar voer ik, toen we dat nog niet hadden hadden we ook flinke blubber in de wijde omgeving van de voerplekken hoor. Die belasting trekt deze grond dan ook niet. Maar de combinatie van onze fijne grond en de verharding is echt om heel blij van te worden :ok: .
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

AfbeeldingUntitled by Marenko, on Flickr
Triss ligt heel hard te bedenken hoe ze dat allemaal moet gaan doen met al die honden :scratch:
Honden die van blubber houden :ugh:
Ze had bedacht gezellig met Ravi te kunnen rennen, maar nu moet ze van alles in de gaten gaan houden :hmmm: :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Zamunda
Zeer actief

Och het kind heeft het er zwaar mee zie ik! Ja als herder wordt het natuurlijk vreselijk vermoeiend om al het tuig in de gaten te houden :LOL: . Dan moet Triss maar stiekem een privédate met de knappe Raaf :F: .
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Dus.
Wanneer is het evenement? :lol1:

Imp gaat nergens onderdoor, die zit in tegenstelling tot Fitz “Ik kan wel een kilometer van vrouwtje weg” met een onzichtbaar lijntje aan me vast :I:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

fenneke schreef:Baloe wil ook

En dan ik mooi even kijken hoe hij op loslopende paarden reageert
Willen jij en Baloe nog steeds als ik zeg dat mijn paarden graag honden letterlijk een kopje kleiner maken  ? Ik heb het zelf in elk geval nog niet durven uitproberen maar mijn merrie heeft jaren geleden gericht een hond getrapt die maar achter haar staart bleef jagen en als ze een hond in de buurt zit gaat ze er ook echt op af als ze vrij loopt... Ze staan wel altijd apart als we de wei in gaan maar dat is slechts gescheiden middels twee dunne draadjes waar honden zo onderdoor kunnen.
Krijgt hij wel ontzag :8):

Als ik in het bos wandelde met onze dochter op haar welsh pony gaf die ook een klap als er honden te dicht achter hem liepen :zweep:
Eigen mocht alles :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Zamunda schreef:Och het kind heeft het er zwaar mee zie ik! Ja als herder wordt het natuurlijk vreselijk vermoeiend om al het tuig in de gaten te houden :LOL: . Dan moet Triss maar stiekem een privédate met de knappe Raaf :F: .
ik heb het even met haar overlegd, en ze vindt dat een heel goed idee :lol1:
Afbeelding
Groetjes Marja
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ohhh die van ons willen ook graag een weiland. Wat een heerlijkheid!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”