Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet willen liggen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Niet willen liggen

Ongelezen bericht door blondie »

Heeft hij het niet benauwd?
Hier een hond die destijds heen en weer bleef drentelen, water ging drinken en niet wilde gaan liggen omdat ze dus enorm benauwd bleek vanwege vocht bij de longen en een acuut hartprobleem.
Wil je niet bang maken, maar iets om ook in de gaten te houden.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja onze kater deed dat ook toen hij vocht in de longen had (bleek bij de dierenarts)... Niet kunnen liggen door ik denk de druk op de longen en dus nog moeilijker ademhalen daarbij terwijl er vocht in zat. En ook kuchen.
Ik zou bij zulke symptomen dus wel even een consult doen. Hopelijk is het niet zo iets!
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Of buikpijn en zodoende niet op pijnlijke buik willen liggen?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Heb je al aan zijn buik gevoeld? Of deze nog soepel is, of gespannen?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hopelijk is het een kortdurende oorzaak, als hij er morgen nog last van heeft zou ik toch wel een bezoekje aan de dierenarts doen.
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Als Snoopy last van zijn nek(hernia) had wilde hij ook nooit gaan liggen. Kan je zijn nek wel gewoon bewegen zonder pijn?
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Hoe gaat het nu?
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Geïrriteerd keeltje misschien door pensstaafje?
Ik geef wel altijd gelijk klein lepeltje honing.... Maar met baard snap ik dat :) zou over eten heen helpen?
Groetjes Heidi
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Heavy schreef:
Yeufke schreef:Hoe gaat het nu?

Het gaat goed . Hij is in ieder geval zichzelf blij en vrolijk. Geen gehijg of gekreun. Alleen na het eten van 2 rodischijven vanochtend begon het weer. Het is eigenlijk geen kuchen maar hij schraapt zijn keel na het eten.

Vanmiddag precies hetzelfde . Het is maar heel even maar toch opvallend. Geen pensstaafje gegeven want daar leek hij gisteren bijna in te stikken. Dat keelschrapen doet hij al een tijdje soms erger en soms is het weer weg maar de laatste tijd toch vaak. Het lijkt dan net of er een brokje blijft steken wat hij dan probeert op te hoesten.

En wat opvalt is dat hij veel drinkt na brokken of pensstaafje en dat dat water er net zo gemakkelijk weer uit klotst. Het is geen braken met braakbeweging maar het komt er gewoon heel makkelijk weer uitvallen lijkt het wel

Dus voor nu even natvoer . Ik heb de neiging om iets van honing of hoestdrankje te geven maar doe dat maar even niet . Ook niet handig met een baard :mrgreen:
Mijn vorige hond DSK die 15,5 jaar geworden is had het laatste jaar een lichte vorm van slokdarmverlamming. Ze kon ook zo haar eten soms in een keer eruit gooien. Er is bij haar niks aan gedaan ivm leefijd en de lichte vorm. Maar jouw verhaal lijkt er erg op. Op internet staat er van alles over.
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Hopelijk wordt het op deze manier minder. Je kunt het in ieder geval proberen.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Heavy schreef:
:wink: de Rodi vanmorgen ging goed ,zittend naast me met een vork .Elke hap pakte hij heel voorzichtig :I: heel gezellig

:I: :I:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Heavy schreef:Gisteren na het laatste rondje deed hij weer raar met zijn bek . Schudden met zijn kop net alsof hij iets heel vies had gegeten . En vanmorgen stonk hij vreselijk uit zijn bek :ugh: dus lijkt me toch dat zijn maag opspeelt

Gelukkig heb ik maagzuurremmers in huis dus een stressvol ritje dierenarts kan hem bespaard blijven :wink: de Rodi vanmorgen ging goed ,zittend naast me met een vork .Elke hap pakte hij heel voorzichtig :I: heel gezellig

Ik ga nu de puur maag bestellen die wilde ik al eens proberen dus dit is een goed moment .
Ben geen fan van lang maagzuurremmers gebruiken en de Gaviscon die ik in huis heb wil ik nu niet geven ondat dat heel bitter is
Lijkt inderdaad wel op maagzuurklachten.
Heb je ook al in zijn bek gekeken, of er niet misschien een kies afgebroken is? Of dat het ontstoken is?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hoe gaat het nu met 'm? :)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ah fijn :D
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hou het wel goed in de gaten... Tyson van mij had ook van die vage klachten, soort kuchen en reverse sneezing leek het op.. na 3 weken had hij in ene een hele grote bult in zijn hals.. een zeer kwaadaardige tumor op slokdarm , dat bleek dus het hele euvel, en geloof me die bult is in 1 nacht zichtbaar geworden, daarvoor nooit gezien.
Wacht dus niet te lang maar laat kijken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”