Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Strafbeschikking
Moderator: moderatorteam
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- ceciel
- Zeer actief
Re: Strafbeschikking
Haha ja en dat met zo'n gevaarlijke hr hond. Dat ik die ochtend toevallig opliep met een meneer met een, ook loslopende kooiker kruising, die werd aangesproken op het loslopen van de grote hond heeft mij wel een beetje getraumatiseerd. Waarom bedacht meneer de boswachter dat Styx niet mijn baby kon zijnbram en thijs schreef:Tjonge, wat een overtreding. Styx niet getraumatiseerd, ik maak me zorgen

Styx heeft nergens last van, die heeft zich vandaag weer uitstekend vermaakt in de Oeverlanden.
- dagmar88
- Zeer actief
Hij heeft het verdrongen. Dat wordt EMDR.ceciel schreef: Styx heeft nergens last van, die heeft zich vandaag weer uitstekend vermaakt in de Oeverlanden.
- bram en thijs
- Zeer actief
En biertjes en bitterballendagmar88 schreef:Hij heeft het verdrongen. Dat wordt EMDR.ceciel schreef: Styx heeft nergens last van, die heeft zich vandaag weer uitstekend vermaakt in de Oeverlanden.

- ceciel
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Hij heeft het verdrongen. Dat wordt EMDR.ceciel schreef: Styx heeft nergens last van, die heeft zich vandaag weer uitstekend vermaakt in de Oeverlanden.

- ceciel
- Zeer actief
Die bitterballen zouden kunnen werkenbram en thijs schreef:En biertjes en bitterballendagmar88 schreef:Hij heeft het verdrongen. Dat wordt EMDR.ceciel schreef: Styx heeft nergens last van, die heeft zich vandaag weer uitstekend vermaakt in de Oeverlanden.

- bram en thijs
- Zeer actief
Bier toch ook? Schijnt dat honden daar gek op zijn. Nooit geweten, nooit geprobeerdceciel schreef:Die bitterballen zouden kunnen werkenbram en thijs schreef:En biertjes en bitterballendagmar88 schreef:Hij heeft het verdrongen. Dat wordt EMDR.ceciel schreef: Styx heeft nergens last van, die heeft zich vandaag weer uitstekend vermaakt in de Oeverlanden.

- ceciel
- Zeer actief
Tot nu toe heb ik maar 1 hond gehad die van bier hield. Riba, Spaanse herplaatser, die bij het openen van een blikje bier likkebaardend naast je zat.bram en thijs schreef: Bier toch ook? Schijnt dat honden daar gek op zijn. Nooit geweten, nooit geprobeerd
- bram en thijs
- Zeer actief
Boxer van een collega ook, in Italië zitten ze samen op een terrasje. Hij een glas, zij een schaaltjececiel schreef:Tot nu toe heb ik maar 1 hond gehad die van bier hield. Riba, Spaanse herplaatser, die bij het openen van een blikje bier likkebaardend naast je zat.bram en thijs schreef: Bier toch ook? Schijnt dat honden daar gek op zijn. Nooit geweten, nooit geprobeerd

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn honden lopen praktisch altijd en overal los.
Ook in het bos wat officieel militair oefenterrein is.
Ik ben nog nooit zelfs maar aangesproken, de soldaten storen zich niet aan ons en wij niet aan hen

Mocht ik ooit een bon krijgen dan is dat maar zo.
Daar lopen mijn Bouviers al 27 jaar van los
Ik ben nog nooit zelfs maar aangesproken, de soldaten storen zich niet aan ons en wij niet aan hen

Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- ceciel
- Zeer actief
Riba was ook een boxerkruising, zou het aan het ras liggen of de mediterrane levensstijl?bram en thijs schreef:Boxer van een collega ook, in Italië zitten ze samen op een terrasje. Hij een glas, zij een schaaltjececiel schreef:Tot nu toe heb ik maar 1 hond gehad die van bier hield. Riba, Spaanse herplaatser, die bij het openen van een blikje bier likkebaardend naast je zat.bram en thijs schreef: Bier toch ook? Schijnt dat honden daar gek op zijn. Nooit geweten, nooit geprobeerd
- bram en thijs
- Zeer actief
Geen idee, maar als ze niets krijgt dan gaat ze over op mishandelingceciel schreef:Riba was ook een boxerkruising, zou het aan het ras liggen of de mediterrane levensstijl?bram en thijs schreef:Boxer van een collega ook, in Italië zitten ze samen op een terrasje. Hij een glas, zij een schaaltjececiel schreef:Tot nu toe heb ik maar 1 hond gehad die van bier hield. Riba, Spaanse herplaatser, die bij het openen van een blikje bier likkebaardend naast je zat.bram en thijs schreef: Bier toch ook? Schijnt dat honden daar gek op zijn. Nooit geweten, nooit geprobeerd

- ceciel
- Zeer actief
Wat een leuke foto's. Jaren geleden lagen er in de bossen van Chaam wat militairen verdekt opgesteld die werden verraden door een blij kwispelende RoccoFrederique schreef:Mijn honden lopen praktisch altijd en overal los.
Ik ben nog nooit zelfs maar aangesproken, de soldaten storen zich niet aan ons en wij niet aan hen![]()
![]()

- Zamunda
- Zeer actief
ceciel schreef:Haha ja en dat met zo'n gevaarlijke hr hond. Dat ik die ochtend toevallig opliep met een meneer met een, ook loslopende kooiker kruising, die werd aangesproken op het loslopen van de grote hond heeft mij wel een beetje getraumatiseerd. Waarom bedacht meneer de boswachter dat Styx niet mijn baby kon zijnbram en thijs schreef:Tjonge, wat een overtreding. Styx niet getraumatiseerd, ik maak me zorgenBetreffende meneer heeft zich, geheel terecht, uit de voeten gemaakt voordat ze hem ook op de bon konden slingeren.
Styx heeft nergens last van, die heeft zich vandaag weer uitstekend vermaakt in de Oeverlanden.

Tara schreef:Ik heb braverds, dus die lopen bijna overal los en die hou ik op plekken waar dat nodig is gewoon even kort bij me.
Oop zat nooit aan de lijn, die liep op zaterdagmiddag gewoon los mee over het Damrak. Hij zou nooit de straat oplopen, katten boeiden hem niks, andere honden boeiden hem niks en mensen boeiden hem zelfs nog minder dan niks. Hij had dan ook levenslange ontheffing.

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
De Newfoundlanders liet ik wel eens loslopen op plekken waar het niet mocht.
Die wisten niet eens wat het woord jagen betekend en zou waarschijnlijk struikelen over een konijn. Net als jouw Styx.
Maar als ik dan een bekeuring kreeg, nam ik die aan zonder mopperen.
Ik snap best dat ze geen uitzonderingen kunnen maken.
Dus ja, mijn risico.
Bronco loopt nooit los.
Die wisten niet eens wat het woord jagen betekend en zou waarschijnlijk struikelen over een konijn. Net als jouw Styx.
Dus ja, mijn risico.
Bronco loopt nooit los.
-
- Zeer actief
van een hond die Loesje heet verwacht ik dit (eigenlijk) ook.Terry schreef:Loesje loopt los waar het niet mag en ook al boete gehad. Dan heb ik niet goed genoeg opgelet dus. Het controlerend personeel rijdt in een diesel die je van verre hoort en ziet.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
De Newfoundlanders liet ik wel eens loslopen op plekken waar het niet mocht.
Dus ja, mijn risico.
Bronco loopt nooit los.
Dus ja, mijn risico.
Bronco loopt nooit los.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Luna loopt in de bebouwde kom gewoon los. Of nou ja, ik woon in een klein dorp en loop over de weg langs het dorp. Officieel is dat de bebouwde kom, maar er staan geen huizen. Er geldt dus wel een aanlijnplicht, maar met Luna heb ik daar maling aan. Iedereen kent Luna en ik weet heus wel bij welke hond ik haar even bij me moet houden, al is het maar voor het idee, want Luna gaat echt niet uit zichzelf naar honden toe die niet zo aardig zijn.Nanna schreef:Ik kom eigenlijk nooit loslopende honden in de wijk tegen. Maar ik ben het wel met je eens hoor, in de bebouwde kom gewoon vast.stoffeltje schreef:Oh maar ik heb er in het bos en veld ook geen enkel probleem mee, maar gewoon in de woonwijk wel.
Daar moeten honden aangelijnd zijn, dus doe dat dan ook. voorkomt een hoop ergernis tussen hondenliefhebbers en mensen die er niks van moeten hebben.
In andere gebieden laat ik haar ook gerust los waar het niet mag, ze jaagt niet, blijft altijd op het pad en veroorzaakt gewoon geen overlast.
Met Vito houd ik me wel aan de regels en dat blijf ik doen zolang hij zich eventueel zou kunnen gaan misdragen. Dat loslopen in gebieden waar het eigenlijk niet mag zal hij eerst moeten verdienen met goed gedrag. Maar goed, hij vind het wel fijn om los te lopen en ik vind dat ook prettig, dus ik loop meestal wel op plekken waar het mag.

Niet alle, maar hier toch wel ongeveer 99% van de loslopende honden. Ik heb daar gewoon geen zin in als ik met Lotje aan de lijn loop om van alles op ons afgedenderd te zien komen. En als er op mijn vraag of ze de hond bij zich willen houden geen reactie krijg, wordt-ie terug gebruld, opzouten met die hond en mijn verdere commentaar is dat er een aanlijngebod is, klaar.alinelaila schreef:Maar dan ga je er automatisch van uit dat de loslopende hond ook overlast veroorzaakt. Dat hoeft niet zo te zijn. Het een staat niet gelijk aan het ander.stoffeltje schreef:Oh maar ik heb er in het bos en veld ook geen enkel probleem mee, maar gewoon in de woonwijk wel.
Daar moeten honden aangelijnd zijn, dus doe dat dan ook. voorkomt een hoop ergernis tussen hondenliefhebbers en mensen die er niks van moeten hebben.
Sem loopt los waar ik vind dat dat kan, dus ook in de woonwijk. Als ik doordeweeks na 12 uur 's avonds nog een rondje loop heb ik vaak niet eens een riem mee, want dan kom je echt niemand meer tegen hier. Ook op andere plekken laat ik Sem loslopen waar het officieel niet mag.
Heb nog nooit een boete gehad en Sem is inmiddels alweer 9 jaar.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Jack laat ik niet los. Is niet handig. Hij jaagt, is nog te onzeker over zijn omgeving en daarnaast als hij niet onzeker was en ik het jagen onder controle zou hebben, dan zou ik hem nog niet los laten tot ik er 100% zeker van ben dat er geen modder in buurt ligt. Daar is hij namelijk gek op en wit kleurt toch heel best met bruine drab, kan ik u vertellen.
Echter, Gaia liep eigenlijk bijna altijd los. Drukke wegen, midden stad natuurlijk niet. Ondanks dat ze jaagde, kon ik haar de laatste zes jaar in volle ren stoppen, gaf ze geen overlast, stond onder strak appél (op een paar momenten na die ik altijd in de smiezen had) en negeerde blaffende studenten. Ik ben één keer met haar staande gehouden door de buurtbewaking, toen ik net de brandtrap af kwam en ze mij een boete wilde geven omdat ik met deur nog in mijn handen, de hond nog niet had aangelijnd. Mijn antwoord; "Doe even normaal, ik sta nog op het parkeerterrein wat niet van de gemeente is". Dit werd gelooft en kwam ik er met een waarschuwing vanaf. Anders had ik hem aangevochten. Als ik een boete krijg, wil ik hem krijgen omdat ik hem verdient heb. Niet omdat ik nog bezig ben om weg te gaan.
Echter, Gaia liep eigenlijk bijna altijd los. Drukke wegen, midden stad natuurlijk niet. Ondanks dat ze jaagde, kon ik haar de laatste zes jaar in volle ren stoppen, gaf ze geen overlast, stond onder strak appél (op een paar momenten na die ik altijd in de smiezen had) en negeerde blaffende studenten. Ik ben één keer met haar staande gehouden door de buurtbewaking, toen ik net de brandtrap af kwam en ze mij een boete wilde geven omdat ik met deur nog in mijn handen, de hond nog niet had aangelijnd. Mijn antwoord; "Doe even normaal, ik sta nog op het parkeerterrein wat niet van de gemeente is". Dit werd gelooft en kwam ik er met een waarschuwing vanaf. Anders had ik hem aangevochten. Als ik een boete krijg, wil ik hem krijgen omdat ik hem verdient heb. Niet omdat ik nog bezig ben om weg te gaan.

- Bishy
- Zeer actief
Bish liet ik overal los, die hond zette nooit een pas verkeerd.
Twee keer een waarschuwing voor gehad in 10 jaar.
Met Dexter ben ik voorzichtiger want die heeft jagen hoog op zijn verlanglijst. Wel een keer een waarschuwing voor gehad, de preek die daarbij hoorde duurde zo lang dat ik alsnog heb gevraagd om een boete want ik had die dag nog meer te doen.
Twee keer een waarschuwing voor gehad in 10 jaar.
Met Dexter ben ik voorzichtiger want die heeft jagen hoog op zijn verlanglijst. Wel een keer een waarschuwing voor gehad, de preek die daarbij hoorde duurde zo lang dat ik alsnog heb gevraagd om een boete want ik had die dag nog meer te doen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is natuurlijk fijn, dat ze dat niet doet.Luna87 schreef: Luna loopt in de bebouwde kom gewoon los. Of nou ja, ik woon in een klein dorp en loop over de weg langs het dorp. Officieel is dat de bebouwde kom, maar er staan geen huizen. Er geldt dus wel een aanlijnplicht, maar met Luna heb ik daar maling aan. Iedereen kent Luna en ik weet heus wel bij welke hond ik haar even bij me moet houden, al is het maar voor het idee, want Luna gaat echt niet uit zichzelf naar honden toe die niet zo aardig zijn.
In andere gebieden laat ik haar ook gerust los waar het niet mag, ze jaagt niet, blijft altijd op het pad en veroorzaakt gewoon geen overlast.
Met Vito houd ik me wel aan de regels en dat blijf ik doen zolang hij zich eventueel zou kunnen gaan misdragen. Dat loslopen in gebieden waar het eigenlijk niet mag zal hij eerst moeten verdienen met goed gedrag. Maar goed, hij vind het wel fijn om los te lopen en ik vind dat ook prettig, dus ik loop meestal wel op plekken waar het mag.
Mijn honden zijn zeker niet onaardig, maar ik zou ook jouw Luna niet in de buurt willen hebben als ik met aangelijnde honden loop.
Mijn jongste hond is nogal uitbundig en zou me zo ondersteboven kunnen trekken op het moment dat zij springt en Ita probeert weg te komen omdat ze bij wild gedrag bang is voor pijn.