Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fysio
Moderator: moderatorteam
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Fysio
Heeft er iemand ervaring met fysio voor honden??
Guus loopt prima momenteel maar is s'avonds nog een klein beetje stijf met opstaan.. het is echt met 80% verbeterd en volgens de DA zal het nog wel beter worden.
Ik ben een beetje aan het Googlen voor fysio maar lees wisselende verhalen. Hebben mensen positieve ervaringen hier?
En kan iemand een praktijk aanbevelen? (In Noord-Holland)
Zelf was ik nooit zo positief over fysio.. heb voor mezelf nooit vreselijk veel profijt gehad.
Guus loopt prima momenteel maar is s'avonds nog een klein beetje stijf met opstaan.. het is echt met 80% verbeterd en volgens de DA zal het nog wel beter worden.
Ik ben een beetje aan het Googlen voor fysio maar lees wisselende verhalen. Hebben mensen positieve ervaringen hier?
En kan iemand een praktijk aanbevelen? (In Noord-Holland)
Zelf was ik nooit zo positief over fysio.. heb voor mezelf nooit vreselijk veel profijt gehad.
blablabla 
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Re: Fysio
Niet bij jou in de buurt maar wel een positieve ervaring.
De jonge hond van mijn dochter liep elke keer kreupel maar de da kon niets vinden.
1 behandeling door de fysio van een beklemde spier en de hond heeft nooit meer last gehad.
De jonge hond van mijn dochter liep elke keer kreupel maar de da kon niets vinden.
1 behandeling door de fysio van een beklemde spier en de hond heeft nooit meer last gehad.

- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ja, milo gaat al een paar jaar af en toe een paar x naar de fysio. Bij hen vooral vanwege pijnlijke rug en heupen en als hij echt moeilijker begint te doen met lopen is het ook standaard nodig.
Goede resultaten en fijne fysio in omgang met honden, maar in doornspijk. Dat is wat ver weg.
Goede resultaten en fijne fysio in omgang met honden, maar in doornspijk. Dat is wat ver weg.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik ben net als jij een paar keer geprobeerd voor mezelf, never nog way nog een keer,... wel the pain niet the gain zeg maar.. maar je kunt het proberen natuurlijk je komt er snel genoeg achter en voor t zelfde geld geven ze je nog goed advies dat nog lang mee kan in een honden leven
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja, Jura kreeg fysio aan huis voor herstel na haar knieoperatie. Oefeningen voor losmaken van spieren en ook krachtopbouw waar we zelf ook dagelijks mee aan de slag moesten. Zou het nu zeker weer zo doen eventueel met auqatherapie er bij.
Het gaf namelijk een enorm verschil qua herstel in vergelijking met het herstel na de eerste knieoperatie zonder fysiotherapie er na.
Woon helaas niet in jouw buurt dus kan niet iemand aanraden.
Het gaf namelijk een enorm verschil qua herstel in vergelijking met het herstel na de eerste knieoperatie zonder fysiotherapie er na.
Woon helaas niet in jouw buurt dus kan niet iemand aanraden.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Alleen maar goede ervaringen, zowel voor mezelf als voor honden. Onze dierenarts verwijst in sommige gevallen zelf ook door naar fysio.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Oh wow, bij mij hielp het zo goed dat ik die vent wel kon zoenenS@ndr@ schreef:ik ben net als jij een paar keer geprobeerd voor mezelf, never nog way nog een keer,... wel the pain niet the gain zeg maar.. maar je kunt het proberen natuurlijk je komt er snel genoeg achter en voor t zelfde geld geven ze je nog goed advies dat nog lang mee kan in een honden leven
Ik heb regelmatig peesproblemen en die genezen zo rot uit zichzelf.
-
S@ndr@
- Zeer actief
bij mij werd t echt allen maar beroerder, zit nu nog met de nasleep.. zowel van de bottenkraker als van de fysio, ik heb zo`n lijf waar je eigenlijk gewoon van af moet blijven, t wordt er niet beter op, alleen maar slechter
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik zou dan weer nooit naar een bottenkraker durven, daar lees ik zoveel enge dingen over. Wel rot dat het bij jou niet helpt.S@ndr@ schreef:bij mij werd t echt allen maar beroerder, zit nu nog met de nasleep.. zowel van de bottenkraker als van de fysio, ik heb zo`n lijf waar je eigenlijk gewoon van af moet blijven, t wordt er niet beter op, alleen maar slechter
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hier ook goede ervaringen met een fysio voor de honden. Finn gaat 2-3x per jaar om helemaal los gemaakt te worden. Hij krijgt zo'n jack hussel hupje als het weer tijd is en na de behandeling is dat weg. En dankzij Tess zit zijn nek tegenwoordig ook vaak vast (hoe zou het toch komen...
).
Tess is nu 1x geweest en haar wil ik onder behandeling houden ivm de sport.
Finn vindt het ook echt geweldig daar, het is de hemel op aarde voor hem
Er is eten, iemand die hem van voor tot achter een uur lang wil 'aaien' en dan ook nog balansattributen 
Tess is nu 1x geweest en haar wil ik onder behandeling houden ivm de sport.
Finn vindt het ook echt geweldig daar, het is de hemel op aarde voor hem
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ben zo'n 7 jaar geleden bij een fysio terecht gekomen met mijn oudje die arthrose in een voorpoot (en vermoedelijk ook in zijn rug) had.
Het heeft hem echt heel erg geholpen, sindsdien vind ik fysio wel een toevoeging voor honden met bewegingsproblemen of honden die actief met hun lijf bezig moeten/zijn.
Juno gaat 2x per jaar voor controle en dan wordt ze weer even helemaal nagelopen (ivm de agility belasting vind ik dat wel fijn) en het laatste jaar heeft ze toch een paar kleine puntjes die vast gaan zitten, Shelly gaat 1x per jaar omdat ze al ouder is en ik wil voorkomen dat het te vast komt te zitten, maar die is altijd verbazingwekkend soepel blijkbaar.
Als ik bewegingsproblemen met de honden heb ga ik altijd eerst naar fysio en daarna pas naar de dierenarts als zij niets kan vinden.
Het heeft hem echt heel erg geholpen, sindsdien vind ik fysio wel een toevoeging voor honden met bewegingsproblemen of honden die actief met hun lijf bezig moeten/zijn.
Juno gaat 2x per jaar voor controle en dan wordt ze weer even helemaal nagelopen (ivm de agility belasting vind ik dat wel fijn) en het laatste jaar heeft ze toch een paar kleine puntjes die vast gaan zitten, Shelly gaat 1x per jaar omdat ze al ouder is en ik wil voorkomen dat het te vast komt te zitten, maar die is altijd verbazingwekkend soepel blijkbaar.
Als ik bewegingsproblemen met de honden heb ga ik altijd eerst naar fysio en daarna pas naar de dierenarts als zij niets kan vinden.

- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Gizmo is bij een fysio geweest om te revalideren na een operatie, en dat is ons goed bevallen. Nu werken we verder aan zijn spieropbouw met behulp van Crutz (sporthond in conditie), en daar lijkt Gizmo ook veel profijt van te hebben (en ik ook, ik leer beter naar Gizmo's houding te kijken)
Voor mezelf heb ik ook alleen een positieve ervaring met fysiotherapie.
Voor mezelf heb ik ook alleen een positieve ervaring met fysiotherapie.
-
Peter27
- Zeer actief
Kijk... Daar heb ik iets aan.. reden van Guus z'n stijfheid is een lpc elleboog met aangetast kraakbeen. Lpc is verholpen maar stijfheid is nog niet over. Ik ga toch maar wat rond bellen denk ik.
dre schreef:Ik ben zo'n 7 jaar geleden bij een fysio terecht gekomen met mijn oudje die arthrose in een voorpoot (en vermoedelijk ook in zijn rug) had.
blablabla 
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Je bent altijd welkom voor een gratis kennismakingsles in Zegveld (gemeente Woerden) als hij van de arts weer volledig mag belasten. Met oefeningen kan ik veel betekenen voor de stijfheid en kracht van de spieren.Peter27 schreef:Kijk... Daar heb ik iets aan.. reden van Guus z'n stijfheid is een lpc elleboog met aangetast kraakbeen. Lpc is verholpen maar stijfheid is nog niet over. Ik ga toch maar wat rond bellen denk ik.dre schreef:Ik ben zo'n 7 jaar geleden bij een fysio terecht gekomen met mijn oudje die arthrose in een voorpoot (en vermoedelijk ook in zijn rug) had.
-
Peter27
- Zeer actief
Ik heb deze week een bel afspraak met de DA voor overleg. Ik kan niet inschatten waar die stijfheid vandaan komt. Hij heeft dit al vanaf 5 maanden ofzo. Dus ik kan me bijna niet voorstellen dat het al door artrose komt. Maar aangezien hij eigenlijk best ok loopt had ik verwacht dat ook de stijfheid minder zou zijn. Opvallend is dat hij het vooral heeft tijdens slapen. Als hij s'avonds in beweging blijft is het ook een stuk minder erg.
crutz schreef:Je bent altijd welkom voor een gratis kennismakingsles in Zegveld (gemeente Woerden) als hij van de arts weer volledig mag belasten. Met oefeningen kan ik veel betekenen voor de stijfheid en kracht van de spieren.Peter27 schreef:Kijk... Daar heb ik iets aan.. reden van Guus z'n stijfheid is een lpc elleboog met aangetast kraakbeen. Lpc is verholpen maar stijfheid is nog niet over. Ik ga toch maar wat rond bellen denk ik.dre schreef:Ik ben zo'n 7 jaar geleden bij een fysio terecht gekomen met mijn oudje die arthrose in een voorpoot (en vermoedelijk ook in zijn rug) had.
blablabla 
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben er vaste klant met 1 hond en de andere gaan om de zoveel tijd mee op controle. Wel zit er vrij veel verschil tussen de therapeuten, bij de ene bijna geen resultaat en bij de andere dik tevreden. http://www.dierenfysiotherapie.nl/categ ... /frontpage
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hier vaak osteopathie voor de honden zonder zichtbaar verschil. Sinds een tijdje bij Natuurlijk dierenarts Irene en zelfs mijn hondje dat door elke andere arts werd weggezet als 'oud' en niks aan te doen is weer ontzettend fit , speels en blij.
Ze zit soms in Dordrecht en verder haar eigen praktijk aan huis in Deil.
Ze is osteopaat, chiropractor en acupuncturist (en dierenarts)
Ze zit soms in Dordrecht en verder haar eigen praktijk aan huis in Deil.
Ze is osteopaat, chiropractor en acupuncturist (en dierenarts)
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
Ga met de oudste naar Victor Hoogma in Nijmegen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.