Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar de da met Juda vanwege rare plekken
Moderator: moderatorteam
- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
Naar de da met Juda vanwege rare plekken
Vanavond met ik met Juda naar de da geweest, omdat hij een grote plek op z'n wang heeft. Die meerdere plekken/plekjes zijn geworden.
Het zijn harde rode rare plekken met korsten van het krabben, omdat het jeukt.
Nu herinner ik me dat op diezelfde wang weken geleden al een kleine plek zat, waarvan ik dacht dat het een wondje was.
Wat goed is genezen. Wellicht is het toeval, ik weet het niet.
Er is wat afkrabsel onderzocht op evt. schimmels en parasieten, maar dat is het zeker niet.
Wat het wel is, kon ze me ook niet vertellen, want het kan zoveel zijn.
Z'n wang is voor een deel kaal geschoren, zodat de plekken kunnen ademen.
Ik heb Hydrocortidem-zalf meegekregen en een breed-spectrum antibioticum, Clavubactin.
De eerste vraag die mijn da (wie van de 3 het ook is) altijd stelt is wat de hond te eten krijgt: brokken + vers vlees en regelmatig verse botten.
Dat laatste is dus heel erg fout, volgens hen. En ben ik niet goed bezig. Hoor ik bij elk bezoek aan de da.
Afgelopen zomer heeft Juda een fikse darminfectie gehad, waarvoor hij toen ook al een 2x een kuur heeft gehad. Op advies van de da heb ik hem toen op de hypo-allergene brok lam-rijst van Vobra gezet.
En nu weer een kuur.
Eigenlijk ben ik bang dat door die kuren zijn weerstand afneemt.
Graag zou ik met iets homeopatisch aan de gang willen, want elke keer die pillen lijkt me gewoon niet goed. Kan ik hem bijv. Echinaforce geven voor z'n weerstand?
Ook twijfel ik zo langzamerhand of ik nog wel vers vlees moet blijven geven, al is het alleen maar om eventuele allergie daarvoor uit te sluiten.
Maar dat klinkt me weer heel vreemd in de oren.
Of moet ik van die hypo-allergene brok af, alleen vers vlees en eens een andere da consulteren?
Over een week moet ik voor controle en als het dan niet zichtbaar beter is, wordt er verder gezocht op allergieën.
Het zijn harde rode rare plekken met korsten van het krabben, omdat het jeukt.
Nu herinner ik me dat op diezelfde wang weken geleden al een kleine plek zat, waarvan ik dacht dat het een wondje was.
Wat goed is genezen. Wellicht is het toeval, ik weet het niet.
Er is wat afkrabsel onderzocht op evt. schimmels en parasieten, maar dat is het zeker niet.
Wat het wel is, kon ze me ook niet vertellen, want het kan zoveel zijn.
Z'n wang is voor een deel kaal geschoren, zodat de plekken kunnen ademen.
Ik heb Hydrocortidem-zalf meegekregen en een breed-spectrum antibioticum, Clavubactin.
De eerste vraag die mijn da (wie van de 3 het ook is) altijd stelt is wat de hond te eten krijgt: brokken + vers vlees en regelmatig verse botten.
Dat laatste is dus heel erg fout, volgens hen. En ben ik niet goed bezig. Hoor ik bij elk bezoek aan de da.
Afgelopen zomer heeft Juda een fikse darminfectie gehad, waarvoor hij toen ook al een 2x een kuur heeft gehad. Op advies van de da heb ik hem toen op de hypo-allergene brok lam-rijst van Vobra gezet.
En nu weer een kuur.
Eigenlijk ben ik bang dat door die kuren zijn weerstand afneemt.
Graag zou ik met iets homeopatisch aan de gang willen, want elke keer die pillen lijkt me gewoon niet goed. Kan ik hem bijv. Echinaforce geven voor z'n weerstand?
Ook twijfel ik zo langzamerhand of ik nog wel vers vlees moet blijven geven, al is het alleen maar om eventuele allergie daarvoor uit te sluiten.
Maar dat klinkt me weer heel vreemd in de oren.
Of moet ik van die hypo-allergene brok af, alleen vers vlees en eens een andere da consulteren?
Over een week moet ik voor controle en als het dan niet zichtbaar beter is, wordt er verder gezocht op allergieën.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
zodra ik qyan verse botten geef gaat het ook geheid fout en kunnen we naar de da voor een darm ontsteking (qyan staat helemaal op vers).
misschien de verse botten eens een tijd weglaten en kijken wat dat doet?
of ene tijdje alleen vers, of een tijdje alleen brokken en kijken wat dat doet en waar er verbetering bij optreed?zolang je alles blijft voeren kom je er nooit achter wat het is
en wat eventueel de problemen veroorzaakt.
dus ik zou nog ff wachten (maar dat is mijn mening) met hypoallergene brokken en eerst is voorlopig 1 soort voer gaan voeren.
botten en andere tussendoortjes weglaten en dat ene paar weken volhouden.
indien er verbetering op treed langzaam aan iets anders toe gaan voegen, bijv vlees, of juist brokken (welke keus jij maakt) en kijken wat er gebeurd.
maar dat is hoe ik het zou doen
voor zijn weerstand kun je echinacea bij geven. na de antibioticakuur kun je ook cats claw gaan geven om d antibiotica eruit te gooien eventueel.
succes
gr wendy
misschien de verse botten eens een tijd weglaten en kijken wat dat doet?
of ene tijdje alleen vers, of een tijdje alleen brokken en kijken wat dat doet en waar er verbetering bij optreed?zolang je alles blijft voeren kom je er nooit achter wat het is

dus ik zou nog ff wachten (maar dat is mijn mening) met hypoallergene brokken en eerst is voorlopig 1 soort voer gaan voeren.
botten en andere tussendoortjes weglaten en dat ene paar weken volhouden.
indien er verbetering op treed langzaam aan iets anders toe gaan voegen, bijv vlees, of juist brokken (welke keus jij maakt) en kijken wat er gebeurd.
maar dat is hoe ik het zou doen

voor zijn weerstand kun je echinacea bij geven. na de antibioticakuur kun je ook cats claw gaan geven om d antibiotica eruit te gooien eventueel.
succes

gr wendy
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Klinkt wel heel erg als een hotspot en kan net zo goed eenmalig zijn.Heeft verder niks met botten of vers vlees te maken.
DA's zijn nou eenmaal vaker voor brokken.Die antibiotica is slechter voor de hond als de botten,tenminste dat vind ik en jij vind het zelf ook niks zo te horen.Gelukkig heb ik een DA die niet snel naar dat soort middelen grijpt.
Zou als ik jou was inderdaad naar andere DA uitkijken of je er niks van aantrekken.Waarom meteen denken aan allergie als een hond eens een keer een plek heeft.En die darminfectie is al bijna een jaar geleden,kan iedereen gebeuren.
Gewoon lekker insmeren met de Hydro cortiderm,werkt meestal goed en snel.
Gr. Christa
DA's zijn nou eenmaal vaker voor brokken.Die antibiotica is slechter voor de hond als de botten,tenminste dat vind ik en jij vind het zelf ook niks zo te horen.Gelukkig heb ik een DA die niet snel naar dat soort middelen grijpt.
Zou als ik jou was inderdaad naar andere DA uitkijken of je er niks van aantrekken.Waarom meteen denken aan allergie als een hond eens een keer een plek heeft.En die darminfectie is al bijna een jaar geleden,kan iedereen gebeuren.
Gewoon lekker insmeren met de Hydro cortiderm,werkt meestal goed en snel.
Gr. Christa
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Angeniet
- Erelid
Hoi Wil,Wil de hond schreef:Hoi Angeniet,
Juda is toch een hond uit Spanje?
nee, Izzy is uit Spanje, de zwarte hond in m'n onderschrift.
Dacht jij aan leishmaniosis of iets anders?
Vanaf de dag dat Izzy hier is, nu dik een half jaar, heeft zij nog nooit iets gemankeerd.
Bij haar ben ik ook extra alert plekjes etc.
Ze is een kerngezonde en beresterkte hond.
Zowel metaal als fysiek!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Angeniet
- Erelid
Cats Claw, dat zocht ik!
Bedankt Wendy!
Ook van vers vlees is mij da absoluut geen voorstander.
Dat is ook heel erg fout.
Tegen zijn/haar mening kan ik niet praten, want brokken is gewoon het allerbeste. Is wetenschappelijk onderzocht etc.
Ik denk dat ik voor de allergietest ga, zoals Jip zegt.
Van de da die ik vanavond heb gesproken, begreep ik dat hypo-allergene brokken het lichaam alleen nog maar gevoeliger maakt voor allerlei infecties etc. Terwijl de andere da het tegendeel beweerde.
Ik denk dat ik helemaal op vers vlees overga.
Hoe slecht het ook is
Nu nog een domme vraag
: waarom wel vers vlees en geen verse botten?
Bedankt Wendy!
Ook van vers vlees is mij da absoluut geen voorstander.
Dat is ook heel erg fout.
Tegen zijn/haar mening kan ik niet praten, want brokken is gewoon het allerbeste. Is wetenschappelijk onderzocht etc.
Ik denk dat ik voor de allergietest ga, zoals Jip zegt.
Van de da die ik vanavond heb gesproken, begreep ik dat hypo-allergene brokken het lichaam alleen nog maar gevoeliger maakt voor allerlei infecties etc. Terwijl de andere da het tegendeel beweerde.
Ik denk dat ik helemaal op vers vlees overga.
Hoe slecht het ook is

Nu nog een domme vraag

bedoel je qyan waarom wel vlees en geen botten?
zodra we botten gaan voeren krijgt ie een darmontsteking en kunnen we weer naar de da voor een AB kuur.
of bedoelde je waarom ik tegen jouw zei misschien ff geen botten meer?
als je dat bedoelde: qyan is ook wel eens verdacht van een voedselallergie. ben toen zelf uit gaan zoeken wat er gebeurde. eerst alle brokken en tussendoortjes en verse botten weg gelaten. dus alleen zijn vlees. geen problemen. toen weer gewone tussendoortjes, gene problemen. toen nog gene 5 minuten laten kauwen op ene vers bot: ja hoor, was weer mis, ongeacht het soort vlees. was dus geen voedselalrgie, maar blijkbaar gaat er iets mis met verteren van botten.
vandaar eigenlijk
en wat betreft de DA: mijn eigen DA voert zelfs vlees en raad het van harte aan
de da's zullen hun inkomsten van de zakken brokken wel zien dalen 
zodra we botten gaan voeren krijgt ie een darmontsteking en kunnen we weer naar de da voor een AB kuur.
of bedoelde je waarom ik tegen jouw zei misschien ff geen botten meer?
als je dat bedoelde: qyan is ook wel eens verdacht van een voedselallergie. ben toen zelf uit gaan zoeken wat er gebeurde. eerst alle brokken en tussendoortjes en verse botten weg gelaten. dus alleen zijn vlees. geen problemen. toen weer gewone tussendoortjes, gene problemen. toen nog gene 5 minuten laten kauwen op ene vers bot: ja hoor, was weer mis, ongeacht het soort vlees. was dus geen voedselalrgie, maar blijkbaar gaat er iets mis met verteren van botten.
vandaar eigenlijk

en wat betreft de DA: mijn eigen DA voert zelfs vlees en raad het van harte aan

- Angeniet
- Erelid
Diesel had vorig jaar ook lelijke plekken met korstjes etc.
Begon in zijn liezen. Ging verder over zijn hele achterlijf.
Ik gaf de schuld aan het vieze water waar hij in had gezwommen.
Hij was er pas echt vanaf na de kuur, en de zalf , maar wat hem het best heeft geholpen was elke dag in zee zwemmen.
En die heb ik hier niet.
( en jij ook niet daar
)
Laatst had hij weer een plekje in zijn lies.
Ik heb het goed schoon ( met sterilonspray) en droog gehouden .
Beterschap voor Juda.
Ik ben benieuwd of iets vinden ,en wat ze vinden.
Begon in zijn liezen. Ging verder over zijn hele achterlijf.
Ik gaf de schuld aan het vieze water waar hij in had gezwommen.
Hij was er pas echt vanaf na de kuur, en de zalf , maar wat hem het best heeft geholpen was elke dag in zee zwemmen.
En die heb ik hier niet.
( en jij ook niet daar

Laatst had hij weer een plekje in zijn lies.
Ik heb het goed schoon ( met sterilonspray) en droog gehouden .
Beterschap voor Juda.
Ik ben benieuwd of iets vinden ,en wat ze vinden.
- Angeniet
- Erelid
Wat mij eigenlijk de meest aannemelijke verklaring lijkt, is dat er al een wondje, of meerdere wondjes, zat door het spelen, door de struiken rennen in combinatie met zwemmen. En is dat gaan ontsteken. Zo schoon is het water hier nu ook weer niet.
Bovendien zijn de meest gore plassen en watertjes tegelijkertijd de fijnste om in te duiken
Nee, helaas geen zee hier

Bovendien zijn de meest gore plassen en watertjes tegelijkertijd de fijnste om in te duiken

Nee, helaas geen zee hier