Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pissen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Pissen
Ik was keurig nette teefjes gewend.. ff snel plassen, liefst uit het zicht in het hoge gras of in de bosjes..
Maar met Guus is het het tegenovergestelde.. die kan soms gewoon echt een grote mannen plas doen. Ongegeneerd alsof je de kraan open zet. Ik verbaas me er soms over hoeveel hij dan plast.
En hij is 10 maanden dus als het aan hem ligt markeert hij buiten alle goede plekjes (wat ik uiteraard niet altijd toelaat want dan duurt een wandeling 10x zo lang). Maar ook na de 5e keer plassen is het nog zo veel dat ik me afvraag waar hij het vandaan haalt.
Plassen reuen altijd zo veel meer dan teven?
Maar met Guus is het het tegenovergestelde.. die kan soms gewoon echt een grote mannen plas doen. Ongegeneerd alsof je de kraan open zet. Ik verbaas me er soms over hoeveel hij dan plast.
En hij is 10 maanden dus als het aan hem ligt markeert hij buiten alle goede plekjes (wat ik uiteraard niet altijd toelaat want dan duurt een wandeling 10x zo lang). Maar ook na de 5e keer plassen is het nog zo veel dat ik me afvraag waar hij het vandaan haalt.
blablabla 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: Pissen
volgens mij is het gewoon een dunner straaltje. Karel staat soms ook weleens heel lang te plassen. Echt lang. Maar als ik hoor hoe pom plast is dat meer of je de gootsteenkraan effe openzet haha. Dat duurt max 10 seconden
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hij staat op dexamethason toch?Peter27 schreef:Ik was keurig nette teefjes gewend.. ff snel plassen, liefst uit het zicht in het hoge gras of in de bosjes..
Mijn ene reu doet (in de tuin) altijd één grote plas, niet meer of minder dan mijn teef. Mijn andere reu doet alleen een heel grote plas als hij echt heel nodig moest, anders is het even kort want je moet natuurlijk genoeg overhouden om de rest van de wereld te markeren.
-
- Zeer actief
Klopt.. maar dat veel plassen was daarvoor ook al volgens mij.
Zamunda schreef:Hij staat op dexamethason toch?Peter27 schreef:Ik was keurig nette teefjes gewend.. ff snel plassen, liefst uit het zicht in het hoge gras of in de bosjes..
Mijn ene reu doet (in de tuin) altijd één grote plas, niet meer of minder dan mijn teef. Mijn andere reu doet alleen een heel grote plas als hij echt heel nodig moest, anders is het even kort want je moet natuurlijk genoeg overhouden om de rest van de wereld te markeren.
blablabla 

-
- Zeer actief
Van Gils kon er ook wat van, en nu hij er niet meer is merk ik ook dat de water bak veul minder snel leeg is.( die zoop gewoon heul errug veul) .. Boots die sprietst echt een paar druppels overal ( als het mag van me ) ... Zuurtje is inderdaad meer van het zitten en dan hup open, en klaar ..
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco en Gait heb ik geleerd om op commando goed uit te plassen (beter gezegd: na het commando volgt altijd een langere periode van niets kunnen doen). Geef ik dat commando niet, mogen ze in het groen pissen zoveel ze willen, maar vanaf de stoep wordt NIET gepist. En als ik zeg dat het ergens niet mag, hebben ze het nog maar even iets op te houden. Ik zie dus ook wel flink verschil tussen uitplassen en markeren. Markeren kunnen ze mee bezig blijven, zijn ook relatief korte plasjes (en op een gegeven moment komt er vrijwel niets meer uit), bij uitplassen staan ze ook duidelijk langer en blijven ze ook nog even staan om de laatste druppels eruit te persen aan het eind. Drinken doen ze sowieso niet heel veel (behalve als ze een brokkenmaaltijd gehad hebben, zoals gisteravond: ben niet gewend dat ze 's nachts behoefte hebben aan drinken, dus dat staat niet op de slaapkamer, dus hebben ze me twee keer wakker gemaakt omdat ze gierende dorst hadden...
)

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik hier sinds kort ook en ze is nu 10 jaar.Machie schreef:Ik heb een teef die markeert alsof het een reu isincl poot omhoog
Nooit gedaan, ze plaste altijd 1 keer aan het begin van de wandeling.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Beide deeltijdhondjes hier markeren ook. Gecastreerde teefjes... Ze doen het bijna nog erger dan intacte heren Elco en Gait. Best hilarisch: Nora doet een plas, Lisa plast eroverheen, Gait plast eroverheen, Elco plast eroverheen, dan allemaal nog even snuffelen en tevreden doorlopen. Soms doen eerst de heren een plas en dan de dames, soms doet niet iedereen mee, maar vaak genoeg dus alle vier even op dezelfde plekPemba schreef:Ik hier sinds kort ook en ze is nu 10 jaar.Machie schreef:Ik heb een teef die markeert alsof het een reu isincl poot omhoog
-
- Zeer actief
Dat gebeurt hier ook.. soms 2x achter elkaar aan haha.. eerst Bumper, hup Guus er overheen. Dan Bumper daar weer over. En dan perse Guus daar dan weer een paar druppels overheen..
Sukkels.
Sukkels.
Fotogravinnetje schreef:Beide deeltijdhondjes hier markeren ook. Gecastreerde teefjes... Ze doen het bijna nog erger dan intacte heren Elco en Gait. Best hilarisch: Nora doet een plas, Lisa plast eroverheen, Gait plast eroverheen, Elco plast eroverheen, dan allemaal nog even snuffelen en tevreden doorlopen. Soms doen eerst de heren een plas en dan de dames, soms doet niet iedereen mee, maar vaak genoeg dus alle vier even op dezelfde plekPemba schreef:Ik hier sinds kort ook en ze is nu 10 jaar.Machie schreef:Ik heb een teef die markeert alsof het een reu isincl poot omhoog
blablabla 

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Teefje Flora markeert ook graag, op 3 poten ergens tegenaan. En dat gaat sneller en geniepiger dan bij een reu, voordat je met je ogen kan knipperen heeft ze tegen een tuinhek gepist
Reu Diem weet prima dat zulks niet mag
Nu is Flora loops en dan maakt ze een hele studie van strategisch markeren. Voor de gein gister op een boswandeling (aan de flex) eens geteld: bij 20 keer pissen gestopt met tellen
En ze kreeg er tot aan de parkeerplaats nog een druppeltje uit
Maar dat gezegd, ze kan ook prima in 1 keer uitplassen op een korte ronde. Met Diem moet ik altijd een grotere ronde, uitplassen doet hij echt nooit. Ik vind dat het grootste nadeel van reuen vergeleken met teven.

Nu is Flora loops en dan maakt ze een hele studie van strategisch markeren. Voor de gein gister op een boswandeling (aan de flex) eens geteld: bij 20 keer pissen gestopt met tellen

Maar dat gezegd, ze kan ook prima in 1 keer uitplassen op een korte ronde. Met Diem moet ik altijd een grotere ronde, uitplassen doet hij echt nooit. Ik vind dat het grootste nadeel van reuen vergeleken met teven.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zinzi piest/markeert minstens net zo vaak als Doran, tegen bomen, palen, geen gezicht
ze kan wel in één keer een grote plas doen hoor, op commando, maar overal overheen piesen is leuker 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
Koda plast nog steeds als een meisje. Eén grote plas is genoeg. Opvanger Lali is een maand jonger maar hij tilt wel hier en daar zijn poot op.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Izzy piest in verhouding meer dan Droef. Droef markeert wel hoor maar Izzy spant nog steeds de kroon. Incl poot optillen en proberen zo hoog mogelijk te plassen. Vanmiddag probeerde ze het aan de sloot kant en ging ze ineens op 2 voorpoten waardoor ze bijna voorover de sloot in ging.
Mijn vorige reu markeerde weer minder dan Droef en deed aan het begin van de wandeling een hele lang plas, maar dat was vooral aangeleerd nadat hij een paar keer blaasontsteking had en hij van mij uit nood wel in de voortuin mocht piesen. Dat heeft hij tot zijn dood dan ook gedaan, een hele lang plas en daarna nog een paar keer markeren tot het op was.
Overigens gaan ze nu ook vrolijk door met markeren terwijl die blaas allang al leeg is. Dan zie je ze gewoon moeite doen om er nog net die eene druppel uit te persen. Als ik ze dan vraag of ze die niet beter kunnen bewaren krijg ik nog een smoel ook.

Mijn vorige reu markeerde weer minder dan Droef en deed aan het begin van de wandeling een hele lang plas, maar dat was vooral aangeleerd nadat hij een paar keer blaasontsteking had en hij van mij uit nood wel in de voortuin mocht piesen. Dat heeft hij tot zijn dood dan ook gedaan, een hele lang plas en daarna nog een paar keer markeren tot het op was.
Overigens gaan ze nu ook vrolijk door met markeren terwijl die blaas allang al leeg is. Dan zie je ze gewoon moeite doen om er nog net die eene druppel uit te persen. Als ik ze dan vraag of ze die niet beter kunnen bewaren krijg ik nog een smoel ook.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik loop tegenworodig ook een rondje ja, met pom ging ik vaak alleen maar ff naarbuiten. Maar ik vind het niet zo erg, wel lekker nog effe.Tara schreef:Dat vind ik toch wel fijn hoor, dat ik 's avonds alleen maar even de sluisjes open hoef te laten zetten en dan weer naar binnen kan.
Toen Oop nog leefde liepen we elke avond een blokje, en die rotteven plasten dan gewoon niet omdat ze alleen maar op katten liepen te loeren. Toen Oop er niet meer was heb ik daar direct korte metten mee gemaakt: plassen, ja plássen, hup! En weer naar binnen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik loop ook een rondje met de twee meiden.sbientje schreef:Ik loop tegenworodig ook een rondje ja, met pom ging ik vaak alleen maar ff naarbuiten. Maar ik vind het niet zo erg, wel lekker nog effe.Tara schreef:Dat vind ik toch wel fijn hoor, dat ik 's avonds alleen maar even de sluisjes open hoef te laten zetten en dan weer naar binnen kan.
Toen Oop nog leefde liepen we elke avond een blokje, en die rotteven plasten dan gewoon niet omdat ze alleen maar op katten liepen te loeren. Toen Oop er niet meer was heb ik daar direct korte metten mee gemaakt: plassen, ja plássen, hup! En weer naar binnen.
Vind ik gewoon prettig

Ze plassen wel in één keer uit ……………… meestal.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Murdock kan op commando plassen, dat is fijn bij het late rondje als hij egels ruikt en niet zo bezig is met zn behoefte doen
Meestal is dat dan ook zo'n enorme sloot. Normaal wordt het beter verdeeld over de wandeling.

Meestal is dat dan ook zo'n enorme sloot. Normaal wordt het beter verdeeld over de wandeling.

- Crescent
- Zeer actief
Nee. Mijn teef zeikt je, druppelsgewijs, alle hoeken van de straat uit. Met één poot omhoogPeter27 schreef:

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Guus plast ook heel veel. Maar hij kan het ook wel erg lang ophouden. Tijdens het wandelen plast hij overal en steeds en hij krabt gromt en patst erbij dat het een lieve lust is. Ik vind dat geweldig leuk dus hij mag zoveel plassen en krabben en doen als hij wil. Maar hij loopt meestal los of aan een 8 meter flex dus hij doet maar. Het enige dat ik vervelend vind is dat hij tijdens het krabben rond draait en dan zand en ondergepieste bladeren naar mij toe schiet. Soms krijg ik gewoon kluiten in mijn gezicht als hij wild krabbend staat te grommen na het piesen haha. Het is een portret en ik geniet er van.