Mimi is stuiterend haar nieuwe leven in gegaan!
Want een stuiterballetje is ze, zo vrolijk en blij en onderzoekend en nieuwsgierig en vooral ook lief! Ze doet net of ze hier al jaren woont en alsof ze het huiselijke leven gewoon wel kent. Ze is echt totaal niet bang, gelijk spelen en knuffelen. Het tuigje vond ze wat raar, maar lopen aan de lijn kende ze al en gaat ook perfect. Haar eerste plas heeft ze buiten gedaan, daarna kwam er nog een plas en drol binnen. Geeft niet, de eerste keer mag dat, daarna proberen we het te voorkomen. Het is echt zo'n leuk ding. Zal me echt verbazen als het lang duurt voor er voor haar leuke mensen komen.
En zo bijzonder voor mij, een hond die zelf speelt!

Al mijn opvangers hadden echt aanmoediging nodig en speelden niet tot weinig met speeltjes. Suze snapt het nog steeds niet helemaal hoe dat spelen werkt, maar door afkijken bij hondenvrienden doet ze het soms een beetje (ofzo, want volgens mij snapt ze nog steeds niet goed wat ze dan precies doet, hahah). Maar Mimi.. die komt binnen en die ontdekt de mand met speeltjes, zoekt er eentje uit en gaat heerlijk spelen. Wie weet leert Suze het ook nog wel van haar.
Na flink druk doen heb ik haar wat meer genegeerd, even rust erin want ik zag duidelijk dat ze toch eigenlijk wel erg moe was. En zo is ze na even kijken wat ze nu moest heerlijk in slaap gevallen! Was echt even nodig! Suze is zoals verwacht nog niet met haar bezig, ze vindt Mimi nog te druk en zij sluit zelden gelijk vriendschap. Maar dat komt wel goed, ze zijn wel al lief voor elkaar en gaan gewoon nog een beetje hun eigen weg. Ik ben benieuwd of ze elkaar buiten op het omheinde veld snel gaan vinden in spel, dat zou wel erg leuk zijn voor beide.
Eenmaal wakker geworden zijn we gaan wandelen. Ik dacht doe een klein stukje, maar Mimi had de pas erin! Staart in de lucht en gaan! Ze in nog wel een beetje een ongeleid projectiel, loopt veel voorop aan het eind van de lijn, maar reageert wel op druk op de lijn. Natuurlijk ook al veel snuffelen en keurig buiten geplast. We hebben een rondje van kleine 20 minuten gelopen, vond Suze ook wel fijn. Volgens mij is het ook echt wel een pienter hondje en kan ze nog veel leren!
Terug binnen weer gelijk spelen. De speeltjes moesten van de ene mand naar de andere mand gesleept worden, daar even spelen, toch ander speeltje ophalen, nee toch weer die vorige terug naar de eerste mand etc etc. Wat een heerlijk tafereeltje. Ze is echt zo heerlijk aan het spelen! En na een tijdje zo bezig zijn is de rust wedergekeerd en slaapt ze vooral. Ook heel belangrijk want genoeg meegemaakt vandaag.
Het is echt onvoorstelbaar dat zij een paar dagen terug nog aan de ketting zat in de sneeuw. Het is net of ze al jaren hier is. Zo vrolijk en blij is ze. Natuurlijk zijn nog genoeg dingen wennen en te leren. Maar zoals ik het zo zie gaat ze dat vast snel oppikken. Ze mag hier lekker rustig wennen en leren en dan komen er hopelijk vlot ontzettend leuke mensen voor haar!
Aankomst
Ehm, tja..
Spelen, spelen en nog meer spelen
Mijn kruimeltje Suze
In slaap gekukeld