Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stille liefdes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Stille liefdes

Ongelezen bericht door georges »

S@ndr@ schreef:mijn dochter poste deze , van dezelfde stichting waar ik Boots vandaan heb een bruine podenco die niet jaagt
Afbeelding
bijna op de zelfde dag jarig als Gil zou zijn .. misschien hier liefhebbers voor
Wat een enorme knapperd :I: Jammer dat ik nog niet op mijn eentje woon...
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Zinodo schreef:Omggg ik ben verliefd. Nora :I: :I: :I:

https://greyhoundfriends.nl/honden-nog- ... algo/nora/
Oh ik vind haar echt een 'Zinodo'-blik hebben!
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Crescent schreef:Afbeelding

Deze graag.

https://www.dierenasielutrecht.nl/honden/267
Bijzondere verschijning:)

Haha dit:

“Ook kan hij soms fietsers/scooters/hardlopers zien als gekostumeerd hert om er vervolgens achteraan te schieten en te happen.”
Zamunda
Zeer actief

Ik zag zo'n raar vlekje op de foto bij zijn oog maar het is dus echt een lichte vlek in zijn oog, bijzondere kruising.

Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Hakkene schreef:
Bijzondere verschijning:)

Haha dit:

“Ook kan hij soms fietsers/scooters/hardlopers zien als gekostumeerd hert om er vervolgens achteraan te schieten en te happen.”
Ja daar moest ik ook om lachen.
Zamunda schreef:
Ik zag zo'n raar vlekje op de foto bij zijn oog maar het is dus echt een lichte vlek in zijn oog, bijzondere kruising.
Ik moet echt op mijn handen zitten. Een tweede actieve hond zou zo welkom zijn voor Loulou en ook voor mij, maar ik zie gewoon hier en nu geen mogelijkheid.
-Nothing but the rain…
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Crescent schreef:Afbeelding

Deze graag.

https://www.dierenasielutrecht.nl/honden/267
Mooie, bijzondere hond om te zien! De beschrijving doet me op veel punten aan Amy denken. Twee Amy's lijkt me wat teveel van het goede :schrik:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef:

Afbeelding

Net als sjakie patchwork merle.
De kruising staat er niet bij toch? Dat moet catahoula zijn.
Crescent
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Zamunda schreef:

Afbeelding

Net als sjakie patchwork merle.
Nee, die staat er niet bij inderdaad. Goed gezien wel, het zou mij ook niets verbazen. Wel pittig :-)
-Nothing but the rain…
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zamunda schreef:

Afbeelding
Dit lijkt me een ideale hond voor een fanatieke canicrosser of iemand die graag aan stepjöring of bikejöring doet.
Dat hij dagelijks los zou moeten lijkt me in dat geval geen must.
Het is een plaatje om te zien maar wel eentje waar je nog flink wat werk aan hebt gezien de beschrijving.
Zamunda
Zeer actief

dagmar88 schreef:Net als sjakie patchwork merle.
Nee klopt, maar dat kon niet anders naar aanleiding van vacht en ogen :ok: .

LongFields schreef:Dit lijkt me een ideale hond voor een fanatieke canicrosser of iemand die graag aan stepjöring of bikejöring doet.
Het is een plaatje om te zien maar wel eentje waar je nog flink wat werk aan hebt gezien de beschrijving.
Inderdaad! Daar zijn vast FB-groepen voor, zou niet verkeerd zijn om hem daar te promoten.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zamunda schreef:
dagmar88 schreef:Net als sjakie patchwork merle.
Nee klopt, maar dat kon niet anders naar aanleiding van vacht en ogen :ok: .

LongFields schreef:Dit lijkt me een ideale hond voor een fanatieke canicrosser of iemand die graag aan stepjöring of bikejöring doet.
Inderdaad! Daar zijn vast FB-groepen voor, zou niet verkeerd zijn om hem daar te promoten.
Ik zit er geloof ik nog in eentje daar, zal de link eens posten, goed idee!
Crescent
Zeer actief

Nanna schreef:
Crescent schreef:

Ja daar moest ik ook om lachen.
Ik niet. Het lijkt me helemaal niet leuk om een hond te hebben die overal achteraan schiet en dan nog durft te bijten ook :schrik:
En verder lijkt het me inderdaad een hond voor een zeer sportieve baas, ik hoop niet dat ie weggaat naar mensen die hem wel decoratief vinden zo voor op de bank...
Ik vond de beschrijving van “gekostumeerd hert” erg grappig. En hopelijk vind ‘ie een goed sporthuisje. Lijkt mij ook wel een bewuste kruising daarvoor.
-Nothing but the rain…
Zamunda
Zeer actief

LongFields schreef:
Zamunda schreef:Inderdaad! Daar zijn vast FB-groepen voor, zou niet verkeerd zijn om hem daar te promoten.
Ik zit er geloof ik nog in eentje daar, zal de link eens posten, goed idee!
Leuk, zou echt wel een goede match zijn met zo'n baas inderdaad!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Sandra&co schreef:
dagmar88 schreef:
mijke schreef:Niet dat ik een (laat staan zo'n) hond er bij kan nu, maar kijk nou wat een koppie :I: :I: :I: https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... m-breda-eo

Daar val ik dus echt als een blok voor. Wat een leukerd!
Die zijn wel lekker bij de les daar, opeens is het een reu en...

Deze hond doet sinds 15 januari 2019 mee met een programma van Dutch Cell Dogs. Hierbij wordt er twee keer per week intensief met hem getraind door een gedetineerde onder begeleiding van erkende hondentrainers.
De honden krijgen zo dus nog wat extra aandacht en lichaamsbeweging en de gedetineerden leren de voordelen van een vriendelijke en zorgzame omgang.
Dit houdt wel in dat de hond tot 8 maart 2019 niet herplaatst kan worden. Uiteraard kunnen er tussentijds wel kennismakingen gepland worden met eventuele nieuwe eigenaren.
Kan toch, dat hij over 3 dagen begint en dat ze alvast die tekst aangepast hebben. Lijkt me niet dat ze een hond ruim een jaar uit de running voor een nieuwe baas houden vanwege een trainingsprogramma.
Zo interpreteerde ik het ook ja, dat iemand het woordje sinds schrijft ipv vanaf. Ik vind het echt zo'n vreselijk leuke hond! Als ik kind- en hondloos was ging ik haar zo halen. Heb al 100x de site opnieuw opengeklikt om de fotos te bekijken maar nee :neenee: Het kan ECHT niet!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

mijke schreef:
Sandra&co schreef:
dagmar88 schreef:
mijke schreef:Niet dat ik een (laat staan zo'n) hond er bij kan nu, maar kijk nou wat een koppie :I: :I: :I: https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... m-breda-eo

Die zijn wel lekker bij de les daar, opeens is het een reu en...

Deze hond doet sinds 15 januari 2019 mee met een programma van Dutch Cell Dogs. Hierbij wordt er twee keer per week intensief met hem getraind door een gedetineerde onder begeleiding van erkende hondentrainers.
De honden krijgen zo dus nog wat extra aandacht en lichaamsbeweging en de gedetineerden leren de voordelen van een vriendelijke en zorgzame omgang.
Dit houdt wel in dat de hond tot 8 maart 2019 niet herplaatst kan worden. Uiteraard kunnen er tussentijds wel kennismakingen gepland worden met eventuele nieuwe eigenaren.
Kan toch, dat hij over 3 dagen begint en dat ze alvast die tekst aangepast hebben. Lijkt me niet dat ze een hond ruim een jaar uit de running voor een nieuwe baas houden vanwege een trainingsprogramma.
Zo interpreteerde ik het ook ja, dat iemand het woordje sinds schrijft ipv vanaf. Ik vind het echt zo'n vreselijk leuke hond! Als ik kind- en hondloos was ging ik haar zo halen. Heb al 100x de site opnieuw opengeklikt om de fotos te bekijken maar nee :neenee: Het kan ECHT niet!
Sinds slaat altijd op begonnen in het verleden. Vanaf kan zowel in het verleden als in de toekomst beginnen. In dit geval was vanaf dus de correcte keuze geweest, ongeacht het moment van plaatsen, terwijl sinds in dit geval pas op z'n vroegst dinsdag gebruikt mag worden
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Fotogravinnetje schreef:Sinds slaat altijd op begonnen in het verleden. Vanaf kan zowel in het verleden als in de toekomst beginnen. In dit geval was vanaf dus de correcte keuze geweest, ongeacht het moment van plaatsen, terwijl sinds in dit geval pas op z'n vroegst dinsdag gebruikt mag worden
Bedankt dat je me even uitlegt wat ik zelf al bedoel :denken:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Catho schreef:

We hebben al een projectje anders gingen we deze zo ophalen hoor :I: Snap dat je er voor valt, dat kopje inderdaad!
Grappig. Ik totaal niet :mrgreen: maar dan die van jonny jones.
Helemaal verliefd :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Oohh ja, wat een leukerd! :I:

Deze knappe streepjesmeneer vind ik ook errug mooi en hij klinkt geweldig. Zo zoet met die kittens. :I:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Afbeelding

Zit in een asiel in België en hij heet...Sloeber :LOL:
Sloeber
Kruising
01/08/2012
Reu
Sloeber werd afgestaan aan het asiel wegens geluidsoverlast (Sloeber kan niet zo goed alleen blijven) en doordat hij zich bijzonder humeurig gedroeg ten opzichte van bepaalde personen. Sloeber is slechts selectief sociaal naar mensen, en wordt dus niet geplaatst met kinderen. Ook met andere honden en katten gaat het niet goed, en we plaatsen Sloeber dus solo. Deze krullerige kruising rekent wandelingen in de ochtendzon en af en toe eens goed spelen tot zijn favoriete activiteiten. De laatste tijd is het gedrag van Sloeber in het asiel sterk verbeterd, we zijn dan ook op zoek naar een standvastig baasje waarbij Sloeber kan uitbloeien tot een stabiele hond.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat een prachtige foto!

En streepjes meneer is ook erg mooi zeg, die ogen! :I:
De kat wil hem graag houden zo te zien. :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Sandra&co schreef:Afbeelding

Zit in een asiel in België en hij heet...Sloeber :LOL:
Sloeber
Kruising
01/08/2012
Reu
Sloeber werd afgestaan aan het asiel wegens geluidsoverlast (Sloeber kan niet zo goed alleen blijven) en doordat hij zich bijzonder humeurig gedroeg ten opzichte van bepaalde personen. Sloeber is slechts selectief sociaal naar mensen, en wordt dus niet geplaatst met kinderen. Ook met andere honden en katten gaat het niet goed, en we plaatsen Sloeber dus solo. Deze krullerige kruising rekent wandelingen in de ochtendzon en af en toe eens goed spelen tot zijn favoriete activiteiten. De laatste tijd is het gedrag van Sloeber in het asiel sterk verbeterd, we zijn dan ook op zoek naar een standvastig baasje waarbij Sloeber kan uitbloeien tot een stabiele hond.
Wat een leuk hondje :I: :I:
Afbeelding
billy
Erelid

Zinodo schreef:Prachtige foto van Sloeber :lol1:
Maar wel moeilijk zeg. Selectief naar mensen toe, kan niet met kinderen, honden of katten. Er blijft niet veel meer over :ugh:

Maar dit staat er ook, De laatste tijd is het gedrag van Sloeber in het asiel sterk verbeterd, we zijn dan ook op zoek naar een standvastig baasje waarbij Sloeber kan uitbloeien tot een stabiele hond. :ok:
Afbeelding
Sandra&co

Waarschijnlijk gewoon een terriër waar nooit grenzen aan gegeven zijn. Ik zou het gerust aandurven, het is ook maar een hondje van 1 turf hoog natuurlijk :mrgreen:

Het is wel een typisch Sloeberke zo te lezen :mann:
billy
Erelid

Sandra&co schreef:Waarschijnlijk gewoon een terriër waar nooit grenzen aan gegeven zijn. Ik zou het gerust aandurven, het is ook maar een hondje van 1 turf hoog natuurlijk :mrgreen:

Het is wel een typisch Sloeberke zo te lezen :mann:
Als ik al niet 2 van die apies had, had ik het ook wel aangedurfd. :mrgreen: :ok:
Zinodo schreef:
billy schreef:
Zinodo schreef:Prachtige foto van Sloeber :lol1:
Maar wel moeilijk zeg. Selectief naar mensen toe, kan niet met kinderen, honden of katten. Er blijft niet veel meer over :ugh:

Maar dit staat er ook, De laatste tijd is het gedrag van Sloeber in het asiel sterk verbeterd, we zijn dan ook op zoek naar een standvastig baasje waarbij Sloeber kan uitbloeien tot een stabiele hond. :ok:
Dat is zeker heel fijn om te horen, maar als ze dan alsnog bij voorbaat al niet aan een plaatsing beginnen waar een kind/hond/kat aanwezig is, zoals er ook staat, is het wel moeilijk om een huisje voor hem te vinden/kan lang gaan duren.. ik vind het zielig en moeilijk.
Dat zie ik zo vaak staan, en vraag me dan ook vaak af zou het echt zo zijn of is dat uit voorzorg. :19:
Afbeelding
billy
Erelid

Zinodo schreef:Geen idee :19:
Haha ik ook niet, maar het verkleint wel de kans op een leuk huisje :hmmm: je moet nu net iemand hebben die houdt van die mormeltjes en dan blijkt het in de praktijk misschien wel mee te vallen of zeker bij te sturen. :ok:
Afbeelding
Sandra&co

Beetje afschrikwekkend effect zodat niet Jan en alleman erop af komt. Denk dat het zoiets is, zodat alleen mensen die weten wat ze in huis halen, er op af komen ;)
billy
Erelid

Sandra&co schreef:Beetje afschrikwekkend effect zodat niet Jan en alleman erop af komt. Denk dat het zoiets is, zodat alleen mensen die weten wat ze in huis halen, er op af komen ;)
Ja dat kan ook nog :ok:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Die met dat kitten, zo zoet :I: .

En Sloeberke maakt wel zijn naam waar :LOL: . Als je hem in huis haalt moet je voortaan op een emmer piesen :F: .
Zamunda
Zeer actief

Afbeelding

Ik vind haar wel wat weg hebben van Lot, van Izzie_Anneke.

En dit lijkt me een zoetje, maar dat komt vast ook door mijn associatie met Amber
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”