Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op de bank springen
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Entlebucher Sennenhond
- Aantal honden: 1
Op de bank springen
Hallo allemaal,
Dit is na het voorstellen mijn eerste bericht hier op het forum.
Wij zijn sinds 22 december 2018 in het bezit van een Entlebucher Sennenhond, hij heet Baco en is nu 11 weken oud.
Hij doet het echt super goed in huis, geeft al netjes aan als hij zijn behoefte moet doen en is daarnaast lekker speels en heel erg leergierig. Er is alleen een ding wat hij steeds blijft doen.
Baco springt steeds op de bank, nu hebben wij altijd gehoord dat dit heel erg slecht is voor een pup. (voor de botten en gewrichten)
We zetten hem daarom zodra hij op de bank wilt springen of al erop is gesprongen meteen weer terug op zijn kussen. Toch blijft Baco dit natuurlijk volhouden want hij wil graag bij ons liggen, wat wij stiekem ook erg gezellig zouden vinden.
Daarnaast vindt hij traplopen ook erg interessant maar dit vinden wij niet goed, hij mag daarnaast ook niet boven komen.
Nu is onze vraag: Is op de bank springen inderdaad erg slecht voor een pup? Of kan het geen kwaad?
Onze bank is ongeveer 40cm hoog.
Groetjes,
Kirsten
Dit is na het voorstellen mijn eerste bericht hier op het forum.
Wij zijn sinds 22 december 2018 in het bezit van een Entlebucher Sennenhond, hij heet Baco en is nu 11 weken oud.
Hij doet het echt super goed in huis, geeft al netjes aan als hij zijn behoefte moet doen en is daarnaast lekker speels en heel erg leergierig. Er is alleen een ding wat hij steeds blijft doen.
Baco springt steeds op de bank, nu hebben wij altijd gehoord dat dit heel erg slecht is voor een pup. (voor de botten en gewrichten)
We zetten hem daarom zodra hij op de bank wilt springen of al erop is gesprongen meteen weer terug op zijn kussen. Toch blijft Baco dit natuurlijk volhouden want hij wil graag bij ons liggen, wat wij stiekem ook erg gezellig zouden vinden.
Daarnaast vindt hij traplopen ook erg interessant maar dit vinden wij niet goed, hij mag daarnaast ook niet boven komen.
Nu is onze vraag: Is op de bank springen inderdaad erg slecht voor een pup? Of kan het geen kwaad?
Onze bank is ongeveer 40cm hoog.
Groetjes,
Kirsten
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Op de bank springen
Ik ben daar heel makkelijk in, als ze er zelf op kunnen vind ik het prima. Hier lagen ze allemaal op de bank rond die tijd. Hoe zwaar moet de hond uiteindelijk worden? Toch niet mega groot ofzo?
-
- Zeer actief
tja hier mogen ze niet op de bank ( ja zo kinderachtig ben ik - kwam omdat ik 2 mega honden had, dan was de bank vol) en dus na een paar dagen flink er achteraan zitten was het over met de poging om op de bank te willen liggen...
en hadden we het probleem niet meer, wel liggen er nu overal honden kussens..

-
- nieuw lid
Ze worden uiteindelijk tussen de 20-30kg en schofthoogte tussen de 44-50cmMiezemuis schreef:Ik ben daar heel makkelijk in, als ze er zelf op kunnen vind ik het prima. Hier lagen ze allemaal op de bank rond die tijd. Hoe zwaar moet de hond uiteindelijk worden? Toch niet mega groot ofzo?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Als je hem op de bank wilt hebben, zou ik dat toestaan.
Onze Buster sprong nooit op de bank, maar liep er op. Dus 1 voorbeen, dan de andere voorbeen, dan 1 achterbeen en dan de andere achterbeen.
Toen we een nieuwe bank kregen, vond ik het niet meer zo'n goed idee, maar hij heeft eigenlijk nooit op de nieuwe bank gewild.
Nu hebben we alleen Luca nog, en daar hebben we een klein mandje voor op de bank gelegd. Maar daar gaat ze eigenlijk alleen in, als wij niet thuis zijn
terwijl ze er wel in mag. En soms doet ze dat ook, maar na een tijdje gaat ze weer op een mandje op de grond liggen.
Als wij niet op de bank zitten, maar op een stoel, wil ze wel weer op schoot zitten. Dat dan weer wel
Onze Buster sprong nooit op de bank, maar liep er op. Dus 1 voorbeen, dan de andere voorbeen, dan 1 achterbeen en dan de andere achterbeen.

Toen we een nieuwe bank kregen, vond ik het niet meer zo'n goed idee, maar hij heeft eigenlijk nooit op de nieuwe bank gewild.

Nu hebben we alleen Luca nog, en daar hebben we een klein mandje voor op de bank gelegd. Maar daar gaat ze eigenlijk alleen in, als wij niet thuis zijn

Als wij niet op de bank zitten, maar op een stoel, wil ze wel weer op schoot zitten. Dat dan weer wel

Laatst gewijzigd door Emma op 12 jan 2019 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zodra mijn pups op de bank kunnen hebben ze het altijd gedaan. Op en af de bank. En ik heb ook grote honden. Nooit problemen met de gewrichten gehad.
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb 2 ikea krukjes staan sinds Kenzi zelf de bank en af ging springen. Ze kan het makkelijk zelf, maar gebruikt ze toch nog regelmatig, dus voorlopig staan ze mij best.

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Daar zou ik niet overdreven voorzichtig mee doen eigenlijk. En mijn honden zijn ok rond de 20 kilo.Kirsten_cf schreef:Ze worden uiteindelijk tussen de 20-30kg en schofthoogte tussen de 44-50cmMiezemuis schreef:Ik ben daar heel makkelijk in, als ze er zelf op kunnen vind ik het prima. Hier lagen ze allemaal op de bank rond die tijd. Hoe zwaar moet de hond uiteindelijk worden? Toch niet mega groot ofzo?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hier springen ze vanaf 7 weken al op en af de bank. Alle pups hebben dat gedaan dus mn huidige pup ook. Wel heb ik de hondenmand incl knuffels voor de bank staan zodat ie zacht neer komt maar verder doen ze maar.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit dus, hier ook nooit problemen. Ze moeten t dus wel zelf doen ik ga niet tillen. Zodra je t zelf kunt kan t fysiek ook gewoon imosirene schreef:Zodra mijn pups op de bank kunnen hebben ze het altijd gedaan. Op en af de bank. En ik heb ook grote honden. Nooit problemen met de gewrichten gehad.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- nieuw lid
Bedankt voor alle reacties!
We hebben nu het kussen onder bij de bank gelegd en nu gaat hij er voorzichtig op en af.
We hebben nu het kussen onder bij de bank gelegd en nu gaat hij er voorzichtig op en af.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Octaaf wordt pakweg 55 cm en ik schat 25 kilo, en die sprong op de bank vanaf 11 weken of zo.
Eerst met een aanloop en nu vanuit stilstand, met vier poten tegelijk.
Als het zo moeiteloos gaat vind ik dat altijd een goed teken.
Eerst met een aanloop en nu vanuit stilstand, met vier poten tegelijk.
Als het zo moeiteloos gaat vind ik dat altijd een goed teken.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
De crux is dat het met beleid gebeurt. Gaat het lomp en onbeholpen met valpartijen als gevolg, dan zou ik hem wat beperken en leren hoe het beter kan. Zo ook met traplopen. Ik woon 1 hoog en ze moeten hier dus traplopen een paar keer per dag. Ik heb het aan de fysiotherapeut gevraagd toen ik Tess kreeg en zij vond het geen probleem voor een jonge hond, zolang het maar netjes ging. Niet op en af stormen met allerlei koprollen, maar gewoon stapje voor stapje.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Hier mogen ze (tot volle ontevredenheid) niet op de bank.. (mooie bank/chronisch doorweekte labradors/incontinente teef = slechte combi)
Ik zou er geen spelletje van maken. Maar als hij een paar x per dag op de bank wil snurken zou ik dat gewoon laten gaan.. ze zijn niet van suiker.
Ik zou er geen spelletje van maken. Maar als hij een paar x per dag op de bank wil snurken zou ik dat gewoon laten gaan.. ze zijn niet van suiker.
blablabla