Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dobermann
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dobermann
Zonder duivenborst of neiging tot psychische defecten. Liefst een beetje gezond als het kan. Bestaat dat nog in dit werelddeel?
Verbaast me trouwens, ik zie ze werkelijk nooit en toch zijn er best veel fokkers in de Benelux.
Verbaast me trouwens, ik zie ze werkelijk nooit en toch zijn er best veel fokkers in de Benelux.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Dobermann
Nee t is een grote ellende dat ras.-Saskia- schreef:Zonder duivenborst of neiging tot psychische defecten. Liefst een beetje gezond als het kan. Bestaat dat nog in dit werelddeel?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
- Aantal honden: 1
Hier loopt een leuke, maar over zijn gezondheid is nog weinig zinnigs te zeggen, want hij is nog hartstikke jong. Maar het is een schat van een beest, heet ook Dobey.
En Rex vindt hem ook fantastisch, want hij wil altijd lekker met hem rennen. 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
paar jaar geleden liep er hier eentje, gecoupeerd. Uit hongarije geloof ik ofzo. Mooie hond, maar ik zie m nooit meer
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Hier een reu van 2,5 nu. Stug en zelfstandig, maar ongelooflijk stabiel en sociaal. Niet altijd even makkelijk te motiveren, maar mijn grote liefde.
Wat ik op doberdagen/wandelingen/shows rond zie lopen, heb ik nog niet een psychisch defecte gezien.
Alhoewel er vanuit de rasvereniging redelijk wat wordt gedaan is gezondheid een ding. Vooral DCM natuurlijk.
Wat ik op doberdagen/wandelingen/shows rond zie lopen, heb ik nog niet een psychisch defecte gezien.
Alhoewel er vanuit de rasvereniging redelijk wat wordt gedaan is gezondheid een ding. Vooral DCM natuurlijk.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Mss in Tsjechië of een ander Oostblok land
Maar hier ?? Nee
Ik train op een doberman vereniging en dr is er nog maar 1 die een doberman traint
De rest heeft wobbler , DCM , hernia en een andere had longkanker
De mensen die al 30-40 jaar dobers hadden zijn allemaal overgestapt naar Duitse herders , Mechelse herders en eentje naar de bouvier
Maar hier ?? Nee
Ik train op een doberman vereniging en dr is er nog maar 1 die een doberman traint
De mensen die al 30-40 jaar dobers hadden zijn allemaal overgestapt naar Duitse herders , Mechelse herders en eentje naar de bouvier
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Mag ik even vragen waar je hem vandaan hebt? Mag ook per pb.Pienda schreef:Hier een reu van 2,5 nu. Stug en zelfstandig, maar ongelooflijk stabiel en sociaal. Niet altijd even makkelijk te motiveren, maar mijn grote liefde.
Ik zie ze zó weinig dat ik me er niet eens een beeld bij kan vormen. Een paar jaar geleden kwam ik een reu tegen die als een mongool uitviel naar passanten maar die eigenaar ging midden op een drukke zeedijk staan dus veel inzicht bleek sowieso niet aanwezig.
Tweetal jaar geleden zag ik hier in het dorp af en toe een jonge gecoupeerde reu maar die zie ik nooit meer. That's it.
@gonnie: nah, het is me nog steeds teveel duivenborst.
- Crescent
- Zeer actief
Ja DobeySoooof schreef:Hier loopt een leuke, maar over zijn gezondheid is nog weinig zinnigs te zeggen, want hij is nog hartstikke jong. Maar het is een schat van een beest, heet ook Dobey.En Rex vindt hem ook fantastisch, want hij wil altijd lekker met hem rennen.

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
In de 30 jaar dat ik hier woon geen enkele dobermann gezien.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Hier woont een pup in de buurt. En bruine. Het is niet echt een dappere, maar wel sociaal.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
En hier in de straat ook een pup.
Ik had er al tijden geen gezien.
Ik had er al tijden geen gezien.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Dobey is leuk!Crescent schreef:Ja DobeySoooof schreef:Hier loopt een leuke, maar over zijn gezondheid is nog weinig zinnigs te zeggen, want hij is nog hartstikke jong. Maar het is een schat van een beest, heet ook Dobey.En Rex vindt hem ook fantastisch, want hij wil altijd lekker met hem rennen.

-
- Zeer actief
Zie na nog eens kijken wat je bedoelt, maar de onderste teef heeft toch geen duivenborst?-Saskia- schreef:Mag ik even vragen waar je hem vandaan hebt? Mag ook per pb.Pienda schreef:Hier een reu van 2,5 nu. Stug en zelfstandig, maar ongelooflijk stabiel en sociaal. Niet altijd even makkelijk te motiveren, maar mijn grote liefde.
Ik zie ze zó weinig dat ik me er niet eens een beeld bij kan vormen. Een paar jaar geleden kwam ik een reu tegen die als een mongool uitviel naar passanten maar die eigenaar ging midden op een drukke zeedijk staan dus veel inzicht bleek sowieso niet aanwezig.
Tweetal jaar geleden zag ik hier in het dorp af en toe een jonge gecoupeerde reu maar die zie ik nooit meer. That's it.
@gonnie: nah, het is me nog steeds teveel duivenborst.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
De Dober (de bouvier overigens ook niet) is qua werkdrift en uitstraling ook niet te vergelijken met een Mechel. Wil je op het hoogste niveau meedraaien moet je geen Dober nemen. Overigens denk ik ook dat omdat alle goede africhters naar de Herders zijn overgestapt (al heel wat jaren geleden) je helemaal geen Dober meer op hoog niveau zal zien.** Angela ** schreef:Mss in Tsjechië of een ander Oostblok land
Maar hier ?? Nee
Ik train op een doberman vereniging en dr is er nog maar 1 die een dobermann traint
En wat de duivenborst betreft: ze hebben nu eenmaal een groooooote borstkas, niet alleen qua ribbenkast maar ook de hoeveelheid spiermassa die daaromheen zit. Hoe verder je naar het oosten gaat, hoe groter ze ook vaak worden.
-
- Zeer actief
Nanna, die bovenste is echt mooi.
Die onderste echt lelijk.
Die onderste echt lelijk.
Groetjes Gonnie.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ken dr toch zat die de top gedraaid hebben hoorPienda schreef:De Dober (de bouvier overigens ook niet) is qua werkdrift en uitstraling ook niet te vergelijken met een Mechel. Wil je op het hoogste niveau meedraaien moet je geen Dober nemen. Overigens denk ik ook dat omdat alle goede africhters naar de Herders zijn overgestapt (al heel wat jaren geleden) je helemaal geen Dober meer op hoog niveau zal zien.** Angela ** schreef:Mss in Tsjechië of een ander Oostblok land
Maar hier ?? Nee
Ik train op een doberman vereniging en dr is er nog maar 1 die een dobermann traint
En wat de duivenborst betreft: ze hebben nu eenmaal een groooooote borstkas, niet alleen qua ribbenkast maar ook de hoeveelheid spiermassa die daaromheen zit. Hoe verder je naar het oosten gaat, hoe groter ze ook vaak worden.
Tot aan WK aan toe
Maar de gezondheid is echt knudde , t karakter ook . Al heb je er uitzonderingen tussen
T merendeel word tegenwoordig show gefokt , allemaal heel groot en die duivenborstkassen
Die kunnen niet eens fatsoenlijk meer aan t werk
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
Qua werkvermogen: je ziet geen Dobers meer op alle rassen wedstrijden. Dat zegt al genoeg. Dat je je kan meten met andere Dobers in Nederland zegt niet zo gek veel over je niveau.
En tja, smaken verschillen. Ik vind de moderne Dobers die je in Nederland ziet bloedjemooi.

En tja, smaken verschillen. Ik vind de moderne Dobers die je in Nederland ziet bloedjemooi.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Oh, die eerste reu 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Pienda schreef:Qua werkvermogen: je ziet geen Dobers meer op alle rassen wedstrijden. Dat zegt al genoeg. Dat je je kan meten met andere Dobers in Nederland zegt niet zo gek veel over je niveau.
Tuurlijk wel. Er deed er vorig jaar nog een mee aan het Wk en die heeft het niet onaardig gedaan.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
De eerste is mooi! Zie je ook direct het verschil met de rest wat de borst betreft.
Jammer, vind het echt een afknapper terwijl ik best wel wat leuke Dobers ken.
Jammer, vind het echt een afknapper terwijl ik best wel wat leuke Dobers ken.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik vind alleen die eerste echt mooi. De rest heeft een overdreven voorborst, al is die nog niet zo extreem als bij die tweede foto van Nanna
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ze zijn door die overdreven bouw ook totaal.ongeschikt voor de sport. Ze zijn topzwaar. Zelf dobers gehad en die konden zich prima meten destijds met de herders. Maar ze vallen gewoon om met 5 jaar. Mede dankzij hun bouw icm sport.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Ik vind de bovenlijn gewoon niet kloppen. Het ziet er altijd raar uit vind ik.
Vooral 's zomers zie je veel Dobermanns, die komen met de Duitse toeristen mee naar de kust. Toevallig loopt er een bruine bij mijn werk rond, heel stabiele hond, maar ik vind het niet mooi, sorry
Vooral 's zomers zie je veel Dobermanns, die komen met de Duitse toeristen mee naar de kust. Toevallig loopt er een bruine bij mijn werk rond, heel stabiele hond, maar ik vind het niet mooi, sorry

- marrieeeb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Mijn buren hadden er eentje, een teef. Ze was niet uit te laten en bleef daarom enkel in de tuin samen met de Rottie des huizes. Een week nadat de Rottweiler aan een maagtorsie overleed bij de opvang viel de teef om door een hartstilstand. Volgens de buurvrouw was ze net geen 5 geworden. 

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
We hebben er pas 1 in de flat en van zijn borst is nooit veel te zien hij stuitert altijd aan een lijntje en achter hem sleept hij zijn baas mee, ik denk dat de stuiterbal bij een baasje dat veel met hem doet nog wel wat kan worden maar nu vertrouw ik hem niet
-
- Zeer actief
Wij zijn in een wijk komen wonen waar een bekende crimineel woont. Deze meneer had in de tijd van het couperen twee Dobers die niet al te vriendelijk waren.
Bij de oudere generatie hier zit de schrik voor de Dobermann er behoorlijk in. Inmiddels horen we wel eens mensen tegen elkaar roepen (nadat ze zijn geschrokken): Oh nee joh, dit is die lieve!
Als ik de verhalen hoor die mensen ons vertellen over Dobermanns vroeger denk ik ook zomaar dat het karakter echt wat minder stabiel was.
Bij de oudere generatie hier zit de schrik voor de Dobermann er behoorlijk in. Inmiddels horen we wel eens mensen tegen elkaar roepen (nadat ze zijn geschrokken): Oh nee joh, dit is die lieve!

Als ik de verhalen hoor die mensen ons vertellen over Dobermanns vroeger denk ik ook zomaar dat het karakter echt wat minder stabiel was.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Mijn buurvrouw heeft er ook 2 gehad na elkaar de ene was gewoon een schat nummer 2 was niet in huis te houden die kon alles open maken dan liep hij weer op de galerij, hij liep wel weer lief mee terug dan kon ik hem zo naar zijn huis brengen.
Maar gewoon niet geschikt voor de flat die had eigen ruimte nodigen dat heeft ze ook gekregen
Maar gewoon niet geschikt voor de flat die had eigen ruimte nodigen dat heeft ze ook gekregen