Ik ook hoor, deze hond verdient echt zijn rust, cliché van hier tot Tokio, houden van is ook los laten is hier echt van toepassing.malinois schreef:Ik vind dat ts nog enorm lang volgehouden heeft, ik had dr al veel eerder in laten slapen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blind broodfokteefje
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Blind broodfokteefje

- sonja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
- Aantal honden: 2
Ik vraag ook om meningen, wat zou je doen als het jou hond was. Zie ik iets over het hoofd, kan ik hier nog wat mee om de levenskwaliteit te vergroten. Niet ,wie vind het goed als ik haar laat inslapen.... ik word al misselijk als ik er aan denk maar nog jaren dit gedrag te moeten zien bij lola zonder verbetering.....Ja daar word ik ook misselijk van.
Soms is houden van ook laten gaan. Je hebt je best gedaan, maar om nu je gezin met jonge kinderen de komende jaren van alles te ontzeggen, omdat het niet kan door de hond, geef haar de rust die ze heeft verdiend en denk dat ook je gezin rust zal krijgen. Want het is een heleboel gedoe en geregel om het je hondje fijn te laten hebben, voor zover dat überhaupt mogelijk is.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik kan het me voorstellensonja schreef:Ik vraag ook om meningen, wat zou je doen als het jou hond was. Zie ik iets over het hoofd, kan ik hier nog wat mee om de levenskwaliteit te vergroten. Niet ,wie vind het goed als ik haar laat inslapen.... ik word al misselijk als ik er aan denk maar nog jaren dit gedrag te moeten zien bij lola zonder verbetering.....Ja daar word ik ook misselijk van.

Ik heb wel vaker over broodfokteefjes gelezen die het gewoon niet redden in de 'normale' wereld, wat mensen ook deden. En dan is Lola ook nog blind geworden, dat moet wel helemaal de grond onder haar poten hebben weggeslagen. Ik zie hoe mijn hond het moeilijk heeft met haar slechtziendheid en onzekerheid, dat geeft heel veel stress. Ik word ook misselijk van aan de gedachte dat ik haar een keer moet laten gaan, maar soms is dat de beste keuze die je kan maken.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh pfoeh wat moeilijk.
Herplaatsen zou ik sowieso uitsluiten, dat kan je haar echt niet aan doen. Er zijn heel weinig mensen die zo veel oog hebben voor haar welzijn als jij, en jij bent nu haar veilige haven.
Dus mocht je ooit op het punt komen dat het niet langer gaat, dan zou ik haar laten inslapen. Of dat punt is bereikt kan alleen jij bepalen, maar ik vind kennelsyndroom + blindheid wel heftig
Herplaatsen zou ik sowieso uitsluiten, dat kan je haar echt niet aan doen. Er zijn heel weinig mensen die zo veel oog hebben voor haar welzijn als jij, en jij bent nu haar veilige haven.
Dus mocht je ooit op het punt komen dat het niet langer gaat, dan zou ik haar laten inslapen. Of dat punt is bereikt kan alleen jij bepalen, maar ik vind kennelsyndroom + blindheid wel heftig

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik heb het hier al wel eens vaker aangegeven maar soms als je in een situatie zit zie je dingen niet meer helemaal helder. Dusgu was hartstikke dement en a veraf gezien heb ik het te lang laten gebeuren. Toen ze uiteindelijk dood was besefte ik pas dat Dushi er al lang niet meer was. Voor mij voelde haar dood als een bevrijding voor haar. Achteraf. Want in de situatie zelf vond ik echt dat ze nog best wel ooit lol had. Achteraf denk ik veel te weinig, ze was vooral onrustig. Ik zou haar denk ik ook laten gaan.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zeg niet snel iets over andere berichten, maar je eerste reactie toont juist weinig respect voor TS.Dennenappel schreef: Ik heb heel veel respect voor TS en hoe ze voor haar hond zorgt.
Alleen zij kent haar hond.
Veel mensen zeggen inslapen en ik vind dat je dat niet zomaar moet adviseren.
Ik geef mijn idee erover wat niet bedoelt is als verwijt.
Zoals ik al zei...ontzettend lastig.

Ze heeft lang haar best gedaan.Ik snap dat het lastig is met gezin maar ik snap echt niet dat er zoveel mensen inslapen roepen.
Hoe zit het dan met loyaliteit...als het moeilijk word haken we af?
Geeft een vermogen uit aan medicatie opdat het hondje geen jeuk heeft.
Het hondje is heel erg angstig en wordt nu ook nog blind, waardoor ze nog angstiger en onzekerder zal worden naar alle waarschijnlijkheid.
Dat het geen makkie zou worden had TS ingeschat, maar dat het na twee jaar nog steeds een rampenplan is heeft niets meer te maken met "geen makkie".
Inderdaad alleen TS kent de hond.
Ik hoop dat ze tot een reële beslissing kan komen.

- sonja
- Zeer actief
Dank jullie wel voor jullie meningen en adviezen. Als ik alles wat we doen en aanpassen voor lola zo terug lees is het wel ineens een ander beeld dan als je het elke dag leeft. Je went gauw aan afwijkend gedrag en bent dan het zicht kwijt op wat acceptabel is en wat te ver gaat. Ik ga nog even goed nadenken, maar de optie herplaatsen schrap ik wel definitief. Ik ben eraan begonnen dus als iemand het afrond ben ik het. Bedankt.
- Gollum
- Zeer actief
Sterktesonja schreef:Dank jullie wel voor jullie meningen en adviezen. Als ik alles wat we doen en aanpassen voor lola zo terug lees is het wel ineens een ander beeld dan als je het elke dag leeft. Je went gauw aan afwijkend gedrag en bent dan het zicht kwijt op wat acceptabel is en wat te ver gaat. Ik ga nog even goed nadenken, maar de optie herplaatsen schrap ik wel definitief. Ik ben eraan begonnen dus als iemand het afrond ben ik het. Bedankt.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Sterkte Sonja, het blijft geen gemakkelijke beslissing, wat sommigen daar dan ook van mogen vinden 

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Welk besluit je ook neemt het is in ieder geval een overwogen besluit .
Nogmaals sterkte . Je doet iets uit oogpunt van liefde voor haar. Vergeet dat niet
Nogmaals sterkte . Je doet iets uit oogpunt van liefde voor haar. Vergeet dat niet

Fenneke en Baloe

- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Wat een enorm verdrietig verhaal, dat die hond zo kapot gemaakt is door de broodfok. Ik wil je veel sterkte wensen bij wat je ook beslist.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Jeetje wat een ellendig verhaal
Is het ook bekend waarom ze blind is?
Zijn de gekke buien en het vreemde slapen gekomen doordat ze niet meer ziet of is er in haar kop iets aan de hand wat dit alles veroorzaakt?
Is het ook bekend waarom ze blind is?
Zijn de gekke buien en het vreemde slapen gekomen doordat ze niet meer ziet of is er in haar kop iets aan de hand wat dit alles veroorzaakt?
- sonja
- Zeer actief
Ik wil het hier toch even netjes afronden. We hebben lola vandaag in laten slapen, het is goed zo.
- fenneke
- Zeer actief
Uit liefde gekozen.....
Wat fijn voor haar.
Sterkte voor jullie. Maar het is inderdaad goed zo .
Wat fijn voor haar.
Sterkte voor jullie. Maar het is inderdaad goed zo .
Fenneke en Baloe

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Heel veel sterkte.
Het zal moeilijk geweest zijn, maar jullie hebben in haar belang de beslissing genomen en dan kan het nooit fout zijn.
Het zal moeilijk geweest zijn, maar jullie hebben in haar belang de beslissing genomen en dan kan het nooit fout zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Heel veel sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Wat een moedig besluit. Heel veel sterkte.sonja schreef:Ik wil het hier toch even netjes afronden. We hebben lola vandaag in laten slapen, het is goed zo.
-
- Zeer actief
Och, wat een verdrietig verhaal
Je hebt een weloverwogen beslissing genomen in het belang van Lola, maar ze zal ongetwijfeld enorm gemist worden. Veel sterkte ermee.

Je hebt een weloverwogen beslissing genomen in het belang van Lola, maar ze zal ongetwijfeld enorm gemist worden. Veel sterkte ermee.
Inderdaad een hele moedige, maar ik denk juiste beslissing. Heel veel sterkte gewenst.
Ach toch. Je hebt haar alle liefde gegeven, maar voor je hondje denk ik toch uiteindelijk een verlossing. Maar het blijft moeilijk. Heel veel sterkte.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Sterkte!
Rust zacht Lola.

Rust zacht Lola.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klinkt als een goed besluit, evengoed moeilijk lijkt me. Sterktesonja schreef:Ik wil het hier toch even netjes afronden. We hebben lola vandaag in laten slapen, het is goed zo.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat zal niet eenvoudig geweest zijn, heel veel sterkte! 

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
- Hakkene
- Zeer actief
Wat een moeilijke beslissing. Heel veel sterkte!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Moeilijke, moedige beslissing in haar belang. Heel veel sterkte!
- sonja
- Zeer actief
Ik ben nog steeds een beetje onder de indruk ervan. Lola ging door het lint van paniek na de eerste spuit. Heb de da thuis laten komen en heel ontspannen en rustig gehandeld. Geen tranen, geen toestand, expres zo kalm mogelijk. Ik heb haar 10 minuten lang in bedwang moeten houden. Ze heeft gegild, wat een paniek van alleen de narcose. Drama. Toen ze eindelijk onder zeil was en de laatste spuit kwam was ze gelukkig snel en rustig weg. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs de da was beduusd. Hoop dit ook nooit meer te hoeven doen...pffff veel meer trauma in het kopje dan dat ik al vermoede denk ik.
- fenneke
- Zeer actief
Wat erg . Ik kan mij voorstellen dat je daar kapot van bent 

Fenneke en Baloe

- Gollum
- Zeer actief