Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste keer weer even los na operatie.

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Eerste keer weer even los na operatie.

Ongelezen bericht door Peter27 »

Weliswaar in de tuin en maar 10 minuutjes brokjes zoeken. Maar wel de eerste keer in 10! weken dat hij los in de tuin mag.

Hij kreeg wel even z'n dolle minuutje van plezier maar lijkt er voor alsnog geen last van de hebben. //cloud.tapatalk.com/s/5c35002c2bd ... 032423.mp4
blablabla :)
Hakkene
Zeer actief

Re: Eerste keer weer even los na operatie.

Ongelezen bericht door Hakkene »

Gaat het goed met m?
Peter27
Zeer actief

Hij is nog niet als nieuw. Maar van de vijf maanden dat ik hem heb is hij wel op z'n best nu. Met z'n laatste rondje is z'n rechter voorpoot nog wat stijf maar niet te vergelijken met hoe dat was. Wel gaan we komend weekend de Dexamethason weer een stapje afbouwen. Dus ik ben wel heel benieuwd of dat niet voor een terugval zorgt. Maar goed.. so far, so good..
Hakkene schreef:Gaat het goed met m?
Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Och wat fijn!
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Peter27 schreef:Hij is nog niet als nieuw. Maar van de vijf maanden dat ik hem heb is hij wel op z'n best nu. Met z'n laatste rondje is z'n rechter voorpoot nog wat stijf maar niet te vergelijken met hoe dat was. Wel gaan we komend weekend de Dexamethason weer een stapje afbouwen. Dus ik ben wel heel benieuwd of dat niet voor een terugval zorgt. Maar goed.. so far, so good..
Hakkene schreef:Gaat het goed met m?
Spannend dus. Zet’m op!
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

dexamethason afbouwen is wel nodig. De bijnieren moeten de productie van je bijnierschorshormoon weer op gang brengen.
Peter27
Zeer actief

Cleva schreef:Ik vind medicatie afbouwen voor een jonge hond best veel werk. Zeker na zo'n traject.

Wanneer gaan jullie weer verwachten dat het gewoon vanzelf goed gaat? Prik anders even een datum.
We kopen natuurlijk geen labradors om zeer kwetsbare huisdieren te hebben.
Even terug naar de basis. Jakkeren door sloten en kampioen makkelijk doen, dat is wat een jonge labrador doet.

Ik vind hem er goed uitzien. Hij loopt goed genoeg.
Hop.
Pillen eraf.
Even nog drie weken wennen aan weer normaal doen en dan hebben we het er niet meer over.

Hij heeft genoeg hulp gehad.
Haha.. ja, klopt..
Hij moet nu 40 dagen om de dag een halve pil.. pffffff Maar goed.. hij loopt idd best fatsoenlijk nu .

En hij is inderdaad erg mooi aan het worden.. z'n kop moet nog wat breder maar hij is net 10 maanden. Dus dat komt wel goed. Hij weegt wel al bijna 30 kg haha.
Laatst gewijzigd door Peter27 op 10 jan 2019 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Peter27 schreef:
Cleva schreef:Ik vind medicatie afbouwen voor een jonge hond best veel werk. Zeker na zo'n traject.

Wanneer gaan jullie weer verwachten dat het gewoon vanzelf goed gaat? Prik anders even een datum.
Even terug naar de basis. Jakkeren door sloten en kampioen makkelijk doen, dat is wat een jonge labrador doet.

Hop.
Pillen eraf.
Even nog drie weken wennen aan weer normaal doen en dan hebben we het er niet meer over.

Haha.. ja, klopt..
Hij moet nu 40 dagen om de dag een halve pil.. pffffff

Maar goed.. hij loopt idd best fatsoenlijk nu .
Wat een kak situatie, dat het allemaal wat moeizaam en langzaam gaat. Bij Droef ging alles volgens het boekje en die was al een stuk ouder toen hij geopereerd werd en liep wel 10 x slechter.

Ik hoop dat als jullie straks alles achter de rug hebben hij lekker alles kan doen wat een jonge hond hoort te kunnen doen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Peter27
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:
Peter27 schreef:

Hop.
Pillen eraf.

Haha.. ja, klopt..
Hij moet nu 40 dagen om de dag een halve pil.. pffffff

Maar goed.. hij loopt idd best fatsoenlijk nu .
Wat een kak situatie, dat het allemaal wat moeizaam en langzaam gaat. Bij Droef ging alles volgens het boekje en die was al een stuk ouder toen hij geopereerd werd en liep wel 10 x slechter.

Ik hoop dat als jullie straks alles achter de rug hebben hij lekker alles kan doen wat een jonge hond hoort te kunnen doen.
Ach. In eerste instantie ging het uitstekend hoor.. tot hij een grote vocht ophoping in z'n rechter elleboog kreeg. Daar heeft hij een tijdje last van gehouden. Na 6 weken heeft hij hiervoor Dexamethason gekregen wat erg goed helpt. Alleen is dit dermate serieus als medicijn dat je er niet zomaar mee kan stoppen.
Maar op zich wandelen we redelijk normaal anderhalf uur per dag ofzo. Alleen nog niet los.

Overigens was de DA niet vreselijk verbaasd. Dit schijnt normaal te zijn. De ene hond is met 6 weken als nieuw en de ander doet er 6 maanden over. Ook langer is niet ongebruikelijk. Dus ik heb mijn verwachtingen maar los gelaten.
Peter27
Zeer actief

Ja, dat zei de DA ook..op zich mag afbouwen ook sneller dan we nu doen. Maar in 1x stoppen is niet de bedoeling.
Barkley schreef:dexamethason afbouwen is wel nodig. De bijnieren moeten de productie van je bijnierschorshormoon weer op gang brengen.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”