Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doorgaan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Doorgaan

Ongelezen bericht door Gollum »

DeDiana schreef:
Manuma schreef:Ik heb het filmpje weer weggeklikt :ugh:
Mijn hond ging ook vanuit jaaggedrag achter paarden aan trouwens. Ik heb hem doodverveeld met paarden dus nu doet hij er niks meer mee gelukkig.
Elanden jagen doen ze toch ook met honden? Die zijn reusachtig groot. Pitbulls zijn, dacht ik, altijd gefokt op het niet op willen geven. Ik vind het niet oké maar ik vind het ook niet gestoord.
Ik zag een docu over galgo's gisteren. Daarin werd door een galguero verteld dat als de jacht lang duurt omdat de haas heel snel en slim is, galgo's zich geregeld letterlijk dood rennen. Eigenlijk is dat op een bepaalde manier natuurlijk hetzelfde, gewoon maar doorgaan op instinct zonder enig besef van lijfsbehoud :(:
Tja, maar daar word ook bizar geselecteerd op honden natuurlijk. Als je je niet doodrent dan word je weggegooid of opgehangen :ugh:
Ik ga het filmpje niet kijken trouwens. Dat soort dingen zijn niet goed voor mijn hart.

Ben me zelf wel eens doodgeschrokken met Rani. Rani vind de paarden hier in het park heel normaal, en zelfs leuk want de paarden hebben altijd hele leuke border collie reuen bij zich :mann:
Blijkbaar op een andere plek vond ze het niet normaal en ging ze woest blaffend op een enorm paard af die zijn mouwen al opstroopte :schrik:
Gelukkig bedacht ze zich en kwam ze weer terug, dat paard had haar hartstikke dood geschopt.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manuma schreef:Ik denk dat Manu zich ook dood zou rennen. Die weet wel wanneer een prooi teveel is, zoals met die slang toen ik met Dediana liep. Daar gaat hij met een ruime boog omheen.
Maar die slang was niet giftig, aldus Amy :tongue: Maar goed, duidelijk mag zijn dat Amy vindt dat niks haar teveel is :-(
Manuma schreef:Als hij denkt dat hij een prooi kan pakken gaat hij door. Ik heb dat helaas weleens gezien. Dat is de enige keer dat ik hem fysiek echt hard heb aangepakt omdat hij echt niet meer op aarde was. Helemaal doorgedraaid. Het duurde even voor zijn ogen weer normaal stonden. Gelukkig kon ik hem toen bereiken door bovenop hem te springen, het water in. Ik vind dat een heel enge en gevaarlijke kant van mijn eigen hond. Daarom ben ik met hem ook overdreven voorzichtig. Hij kan ook dat gestoorde ingaan.
Ik heb dat bij Amy ook meerdere keren gezien ja en dat is echt akelig. Zoals toen ze achter een fuut aan ging op een groot meer en maar bleef gaan en gaan, ondertussen was ze drie kwartier als een gek achter die fuut aan aan het zwemmen. Of toen ze de ijskoude Waal over wilde zwemmen midden in de winter omdat aan de overkant ganzen zaten. Toen ze nog veel losliep en wel eens in het bos ergens achteraan ging, kwam ze ook altijd vol schrammen, wonden, mank lopend en helemaal gehavend weer terug. De adrenaline rijst dan de pan uit en dan weten ze niet meer wat ze doen, voelen geen pijn of vermoeidheid :-(
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gollum schreef:
DeDiana schreef:
Mijn hond ging ook vanuit jaaggedrag achter paarden aan trouwens. Ik heb hem doodverveeld met paarden dus nu doet hij er niks meer mee gelukkig.
Elanden jagen doen ze toch ook met honden? Die zijn reusachtig groot. Pitbulls zijn, dacht ik, altijd gefokt op het niet op willen geven. Ik vind het niet oké maar ik vind het ook niet gestoord.
Ik zag een docu over galgo's gisteren. Daarin werd door een galguero verteld dat als de jacht lang duurt omdat de haas heel snel en slim is, galgo's zich geregeld letterlijk dood rennen. Eigenlijk is dat op een bepaalde manier natuurlijk hetzelfde, gewoon maar doorgaan op instinct zonder enig besef van lijfsbehoud :(:
Tja, maar daar word ook bizar geselecteerd op honden natuurlijk. Als je je niet doodrent dan word je weggegooid of opgehangen :ugh:
Ja, dat klopt :-( Maar dat doorgaan zonder enig lijfsbehoud is dus niet 'typisch gestoord gedrag van terriërs'. Andere rassen doen het net zo goed op het vlak waarop zij geselecteerd worden.
Ik denk dat Mila zich in de zomer ook dood zou kunnen rennen als we met de bal blijven spelen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

DeDiana schreef:
Gollum schreef:
DeDiana schreef:
Ja, dat klopt :-( Maar dat doorgaan zonder enig lijfsbehoud is dus niet 'typisch gestoord gedrag van terriërs'. Andere rassen doen het net zo goed op het vlak waarop zij geselecteerd worden.
Ik denk dat Mila zich in de zomer ook dood zou kunnen rennen als we met de bal blijven spelen.
Ja daar heb je gelijk in. Rani gaat ook gewoon als ik gooi, die denkt geen seconde meer na en ziet ook niks meer. Ze rent dwars door alles en iedereen heen :schrik:
Erg handig als je zo goed bent in gooien als ik.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”