Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meisje van vijf aangevallen door Rottweiler
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Meisje van vijf aangevallen door Rottweiler
Wuilus is opgegroeid met een rottweiler teef. Elke dag liepen we uren samen rond en de honden waren de beste vriendinnen. Op een dag begon die rottweiler teef ineens te patsen tegen mij en tegen mijn hond. Niet veel later vlogen ze elkaar in de haren. En inderdaad begon die hond een partij te schudden. Wuilus werd bij haar nek gegrepen en had gelukkig dik ruw haar en stevig vel. We hebben het de honden uit laten vechten maar dat is nooit meer goed gekomen. Dat was voor Wuilus ook de omslag om niet meer tegen teven te kunnen. Ze zal er zelf ook een aandeel in gehad hebben maar het was zo gericht schudden. Niet een krachtmeting tussen twee teven die iets uit te vechten hadden. Ze kenden elkaar super goed. Dat was niet leuk. Later zei de baas van de Rottweiler dat ze ook op de manege en thuis de andere honden aan viel. Na 1,5 jaar super sociaal te zijn geweest. Het was oprecht een scheet van een hond. Ineens was het een super kreng geworden.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat denk ik ook niet hoor, mijn opmerking daarover was ook niet specifiek voor dit incident maar algemeen bedoeld voor het ras. Wat deze hond betreft ben ik het helemaal eens met wat jij hierboven getikt hebt. Met de toevoeging dat deze hond wat mij betreft zwaar overrijp was voor de finalespuit.Nanna schreef:Ik denk niet dat door de bosjes heenrennen en je op een wandelend meisje van vijf storten om haar de hoofdhuid eraf te trekken ook maar een syllabe te maken heeft met 'beschermingsdrang'. Hier thuis heet dan tenminste volledig gestoord gedrag van een hond die rijp is voor de finalespuit.LongFields schreef:
Ik denk dat het feit dat een Rottweiler zijn eigen bazen en gezin als breekbare poppetjes beschouwt juist de veroorzaker van heel wat problemen en bijtincidenten is, in combinatie met de beschermingsdrang die in het ras zit.
Laatst gewijzigd door LongFields op 05 jan 2019 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ach, wat verschrikkelijk voor dat meisje en haar opa
En ongelofelijk dat zoiets een tweede keer kan gebeuren - als je zo'n hond al wilt houden na zo'n incident, dan ga je toch nooit meer zonder muilkorf en onaangelijnd de openbare ruimte in met zo'n hond?
Ik herken ook die twee uitersten binnen het ras. Ik ken twee leuke teven, waarvan één werklijn. Die laatste vond ik zo'n fantastische hond, die had ik zo willen hebben. Maar ik ken ook een aantal reuen die gewoon echt niet fris waren en ook voor de eigenaren niet betrouwbaar. Ik vind het dan ook enge honden, omdat je aanvoelt dat ze de situatie slechts gedogen en dat elk moment om kan slaan.

Ik herken ook die twee uitersten binnen het ras. Ik ken twee leuke teven, waarvan één werklijn. Die laatste vond ik zo'n fantastische hond, die had ik zo willen hebben. Maar ik ken ook een aantal reuen die gewoon echt niet fris waren en ook voor de eigenaren niet betrouwbaar. Ik vind het dan ook enge honden, omdat je aanvoelt dat ze de situatie slechts gedogen en dat elk moment om kan slaan.
-
- Zeer actief
Het kan allerlei redenen hebben. Zelfs prooi gedrag. We waren er niet bij natuurlijk. Niks is een excuus maar dat meisje kan ook gedrag hebben vertoond dat triggerend gewerkt heeft. Nogmaals, niks is een excuus. Zeker in dit geval omdat het een herhaling was. Ik ken wel meer honden die opgefokt raken van hoge gillende kinderstemmen. Of wild geren en gegil.Nanna schreef:Ik denk niet dat door de bosjes heenrennen en je op een wandelend meisje van vijf storten om haar de hoofdhuid eraf te trekken ook maar een syllabe te maken heeft met 'beschermingsdrang'. Hier thuis heet dan tenminste volledig gestoord gedrag van een hond die rijp is voor de finalespuit.LongFields schreef:
Ik denk dat het feit dat een Rottweiler zijn eigen bazen en gezin als breekbare poppetjes beschouwt juist de veroorzaker van heel wat problemen en bijtincidenten is, in combinatie met de beschermingsdrang die in het ras zit.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Mijn hoefsmid (had altijd herders gehad voor de KNPV dus was best wel wat gewend) had ook een Rottweiler, ben even kwijt of het een reu of teef was, maar die heeft hij weer retour fokker gedaan na een bijtincident in huis met zijn eigen dochter. Voor zover na te gaan ook zomaar vanuit het niets.
Het meisje was daarna doodsbang van de hond en de ouders vertrouwden de situatie ook niet meer. Wat de fokker met de hond gedaan heeft weet ik niet.
Het meisje was daarna doodsbang van de hond en de ouders vertrouwden de situatie ook niet meer. Wat de fokker met de hond gedaan heeft weet ik niet.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik weet niet of Rottweilers daar zo mee bezig zijn, er komt best vaak agressie naar eigen toe is mijn ervaring.LongFields schreef:
Wat een afschuwelijk incident voor de betrokkenen, het gezin om het aangevallen meisje heen en de opa die het heeft moeten aanschouwen allemaal. Dan stort je wereld in 1 klap compleet in...
Hoop dat het slachtoffertje weer helemaal herstelt en er niet door zichtbare littekens haar hele verdere leven aan herinnerd wordt. Geestelijk denk ik niet dat zij noch haar opa dit ooit compleet te boven zal komen, al hoop ik dat ik dat mis heb.
De eigenaren van deze hond, daar heb ik eerlijk gezegd geen goed woord voor over. Al eerder een kind verwond en dan toch nog los laten lopen en het nogmaals laten gebeuren? Dan ben je echt te dom om te poepen hoor, neem me niet kwalijk...
En kinderen vind ik niet echt een dreiging in de regel te noemen.
Mijn toch zeer beschermende honden nemen ze qua dreigingsniveau in ieder geval nooit serieus.
Je mening over de eigenaar deel ik helemaal.
Houdverbod en een forse schadevergoeding lijkt me het minste.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Toen mijn dochter een jaar of 3 was stond ik te praten met een moeder van een knulletje die bij mijn dochter op de peuterspeelzaal zat. Hun rottweiler stond er ook bij, aangelijnd. Kinderen even samen aan het spelen en mijn dochter komt op een gegeven moment onze kant op gelopen en die hond vliegt op haar af en echt niet met gezellige bedoelingen. Gelukkig had die vrouw de hond goed vast maar ze werd wel een stuk naar voren getrokken. Het scheelde echt heel weinig.
En nu woont er een jonge rottweilerteef hier in de buurt. En hoe schattig ze als pup ook was, ik vertrouw haar nu al niet helemaal meer. Sinds haar eerste loopsheid een paar weken geleden is haar gedrag echt aan het veranderen.
En nu woont er een jonge rottweilerteef hier in de buurt. En hoe schattig ze als pup ook was, ik vertrouw haar nu al niet helemaal meer. Sinds haar eerste loopsheid een paar weken geleden is haar gedrag echt aan het veranderen.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
In dit specifieke geval denk ik ook dat dit scenario wel eens kloppend zou kunnen zijn.Nanna schreef:Ja, dat denk ik veel eerder. Getriggerd worden door beweging en wellicht hoge geluiden en er dan maar op los gaan.laeken schreef: prooigedrag.
- Tineke
- Zeer actief
Ja maar dat heeft niets met bescherming te maken, ik las al ergens dat hij zeker gepest zou zijn door kinderen en daarom dit gedrag vertoonde. Niet door iemand die dat wist maar omdat zij ook een rottie had en ze altijd zo lief warenlaeken schreef:Het kan allerlei redenen hebben. Zelfs prooi gedrag. We waren er niet bij natuurlijk. Niks is een excuus maar dat meisje kan ook gedrag hebben vertoond dat triggerend gewerkt heeft. Nogmaals, niks is een excuus. Zeker in dit geval omdat het een herhaling was. Ik ken wel meer honden die opgefokt raken van hoge gillende kinderstemmen. Of wild geren en gegil.Nanna schreef:Ik denk niet dat door de bosjes heenrennen en je op een wandelend meisje van vijf storten om haar de hoofdhuid eraf te trekken ook maar een syllabe te maken heeft met 'beschermingsdrang'. Hier thuis heet dan tenminste volledig gestoord gedrag van een hond die rijp is voor de finalespuit.LongFields schreef:

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Er staan inderdaad heel veel filmpjes op YouTube met rottweilers die tekeer gaan tegen hun baasjes.Nanna schreef:Dit is dus gedrag tegen de eigen baas van een zo te zien nog jonge hond.
KLIK
Nou weet je natuurlijk niet hoe die hond behandeld is maar evengoed blijf ik dat heel raar gedrag vinden.
Ik moet wel zeggen dat er ook hele lieve rottweilers zijn. Maar toch heb ik niks meer met dat ras hierdoor.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Wel apart eigenlijk. De enige keer dat ik buitenshuis gedoe heb gezien van een hond tegen een mens, ging het ook om een rottweiler.
Ik was samen met mijn kinderen, een vriendin en haar zesjarige dochter op een strandje waar ook regelmatig honden komen. De drie kinderen speelden redelijk ver de zee in en die Rottweiler zwom daar ook een beetje rond. Opeens duikt de hond bovenop de dochter van mijn vriendin. Hij bleef haar maar onderduwen. Het meisje in paniek natuurlijk. Wij gingen er direct naartoe, maar door het water ga je zo langzaam. Mijn oudste zoon kon nog wel staan op die plek gelukkig en heeft haar weg kunnen trekken. Eenmaal op het droge bleek haar rug helemaal vol rode krassen te zitten van de nagels. De eigenaar van die hond had geluk dat mijn vriendin er zo rustig onder bleef. Volgens haar vond haar hond kinderen gewoon heel leuk en wilde ze spelen. Mijn vriendin zag het ook zo geloof ik. Zelf vond ik het vreemd gedrag zo uit het niets en niet heel erg dat baasje en hond meteen vertrokken.
Ik was samen met mijn kinderen, een vriendin en haar zesjarige dochter op een strandje waar ook regelmatig honden komen. De drie kinderen speelden redelijk ver de zee in en die Rottweiler zwom daar ook een beetje rond. Opeens duikt de hond bovenop de dochter van mijn vriendin. Hij bleef haar maar onderduwen. Het meisje in paniek natuurlijk. Wij gingen er direct naartoe, maar door het water ga je zo langzaam. Mijn oudste zoon kon nog wel staan op die plek gelukkig en heeft haar weg kunnen trekken. Eenmaal op het droge bleek haar rug helemaal vol rode krassen te zitten van de nagels. De eigenaar van die hond had geluk dat mijn vriendin er zo rustig onder bleef. Volgens haar vond haar hond kinderen gewoon heel leuk en wilde ze spelen. Mijn vriendin zag het ook zo geloof ik. Zelf vond ik het vreemd gedrag zo uit het niets en niet heel erg dat baasje en hond meteen vertrokken.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Tja en er lekker boven hangen, ik weet niet of hij nog een kinderwens heeftNanna schreef:Dit is dus gedrag tegen de eigen baas van een zo te zien nog jonge hond.
KLIK
Nou weet je natuurlijk niet hoe die hond behandeld is maar evengoed blijf ik dat heel raar gedrag vinden.

Ik kende er ook eentje met de harses van een alligator en die gromde ook zo fijn als je hem aaide of aanlijnde....
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Dat vind ik ook het nare aan rottweilers, ze draaien zich net zo goed om en vliegen hun baas aan. Bij een pittbull weet ik iig dat als de baas hem houdt, ik niet hoef te vrezen. Ik vind het maar lijers
- Bonnie F
- Zeer actief
Is er eigenlijk binnen de rasvereniging wel aandacht voor agressie? Het lijkt me dat er iets goed mis aan het gaan is.
Niet dat ik zo'n hoge pet heb van rasverenigingen als het gaat om rasgebonden problemen.
Niet dat ik zo'n hoge pet heb van rasverenigingen als het gaat om rasgebonden problemen.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- dagmar88
- Zeer actief
Grommen hoort er bij, is vaak helemaal niet lelijk bedoeld.Rataplan schreef: Ik kende er ook eentje met de harses van een alligator en die gromde ook zo fijn als je hem aaide of aanlijnde....
Jaren terug kwam er één van een industrieterrein aanrennen om grommend op m'n voeten te gaan zitten.
Ik durfde niet meer te bewegen.
Tot de baas aankwam en zei dat ze geaaid wilde worden.
Bonnie F schreef:Is er eigenlijk binnen de rasvereniging wel aandacht voor agressie? Het lijkt me dat er iets goed mis aan het gaan is.

De staffords zijn de afgelopen tien jaar populair geweest.
Dat begint over te gaan en dan valt hetzelfde type baas weer op wat anders terug. Herders, rottweilers, molossers etc.
- Crescent
- Zeer actief
Ach, ik zal het nooit vergeten; rottweiler teef die blind was geworden van de suikerziekte. Keihard tot de laatste snik. Binnen gebracht op een brancard. Blind, oud, ziek, en elk consult pislink. Zelfs volledig gefixeerd snauwde ze nog om haar heen met de intensiteit van cerberus.
Ik ben nog nooit zo bang geweest voor een hond als voor haar.
Ik ben nog nooit zo bang geweest voor een hond als voor haar.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Dat grommen doet Guus ook. Die gromt overal om en de hele dag door. Als hij naast me op de bank ligt begint hij soms gewoon spontaal heel hard te grommen. Gisteren lag hij op de grond voor de bank en dan gromt hij dat het een lieve lust is. Als Bas aan komt lopen, RRRRRRRRR, om haar een likje te geven en dan kruipt ze naast hem. Als ik hem aan en hij ziet of hoort wat, RRRRRRR. Dat gaat echt de hele dag door. Ik vind het een heerlijk en mooi geluid van hem. Spelen met Lanai is een en al gegrom van hem. En het is een poeslief hondje waar geen kwaad in zit. Hij gromt gewoon ontzettend snel.dagmar88 schreef:Grommen hoort er bij, is vaak helemaal niet lelijk bedoeld.Rataplan schreef: Ik kende er ook eentje met de harses van een alligator en die gromde ook zo fijn als je hem aaide of aanlijnde....
Jaren terug kwam er één van een industrieterrein aanrennen om grommend op m'n voeten te gaan zitten.
Ik durfde niet meer te bewegen.
Tot de baas aankwam en zei dat ze geaaid wilde worden.
Bonnie F schreef:Is er eigenlijk binnen de rasvereniging wel aandacht voor agressie? Het lijkt me dat er iets goed mis aan het gaan is.
Niet dat ik zo'n hoge pet heb van rasverenigingen als het gaat om rasgebonden problemen.Het gaat al meer dan twintig jaar mis. Ze waren alleen even minder prominent aanwezig.
De staffords zijn de afgelopen tien jaar populair geweest.
Dat begint over te gaan en dan valt hetzelfde type baas weer op wat anders terug. Herders, rottweilers, molossers etc.
Boos grommen heeft hij nog nooit gedaan.
Ik moet zeggen dat toen ik hem net had ik wel even schrok. Meta zei dat hij zo lief was maar hij was krap 2 minuten bij ons binnen, keek me strak aan vanaf de bank en begon me toch te grommen.....

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
allereerst vind ik het verschrikkelijk wat het meisje is overkomen, dit had nooit mogen gebeuren,
vooral omdat er al een eerder incident was geweest, ben het er mee eens dat zo'n hond onmiddellijk een spuit moet hebben,
en na alle reacties en ervaringen te hebben gelezen, begrijp ik ook dat de rottweiler niet geliefd is bij de meesten,
dus wil ik nog een positieve reactie plaatsen, wij hebben sinds 2 jaar een rottweiler teef, Lana zo als jullie weten,
vanaf pup van 9 week in ons bezit,
en tot dus verre heb ik alleen nog maar een positief beeld van onze hond, dus ze zijn er nog wel, ook al is ze misschien een uitzondering.
en ze is precies wat ik er van verwacht had, en ik heb echt geen pikverlenger nodig laten we dat vooropstellen
wel ben ik me er terdege van bewust waar dit soort ras tot in staat is, en hou daar rekening mee, en handel ik naar.
maar ze is in onze ogen ontzettend mooi, zonder die lelijke krokodillen kop, super lief, en mensgericht, iedereen is welkom, kindvriendelijk, vrolijk en noem maar op,
en natuurlijk is ze waaks, maar vanaf de dag dat we haar hebben heeft ze nog nooit een spoor van agressie laten zien, niet tegen ons of tegen een vreemde, en tis een prima gezinshond, en natuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken,
maar tot dus ver kan ik geen negatieve dingen noemen wat betreft onze rottweiler, en is iedereen welkom om een bakkie te doen en het zelf te ervaren. [maar dat zal geen storm lopen haha haha]
vooral omdat er al een eerder incident was geweest, ben het er mee eens dat zo'n hond onmiddellijk een spuit moet hebben,
en na alle reacties en ervaringen te hebben gelezen, begrijp ik ook dat de rottweiler niet geliefd is bij de meesten,
dus wil ik nog een positieve reactie plaatsen, wij hebben sinds 2 jaar een rottweiler teef, Lana zo als jullie weten,
en tot dus verre heb ik alleen nog maar een positief beeld van onze hond, dus ze zijn er nog wel, ook al is ze misschien een uitzondering.
en ze is precies wat ik er van verwacht had, en ik heb echt geen pikverlenger nodig laten we dat vooropstellen
wel ben ik me er terdege van bewust waar dit soort ras tot in staat is, en hou daar rekening mee, en handel ik naar.
maar ze is in onze ogen ontzettend mooi, zonder die lelijke krokodillen kop, super lief, en mensgericht, iedereen is welkom, kindvriendelijk, vrolijk en noem maar op,
en natuurlijk is ze waaks, maar vanaf de dag dat we haar hebben heeft ze nog nooit een spoor van agressie laten zien, niet tegen ons of tegen een vreemde, en tis een prima gezinshond, en natuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken,
maar tot dus ver kan ik geen negatieve dingen noemen wat betreft onze rottweiler, en is iedereen welkom om een bakkie te doen en het zelf te ervaren. [maar dat zal geen storm lopen haha haha]
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat zou je dan doen? Ik denk dat het domste wat je bij dit soort honden kan doen is het grommen verbieden/afstraffen. Als hij dat overslaat ben je dus de pineut.Tara schreef:
Zo kunnen mijn honden ook naar elkaar kijken als er eentje een botje heeft en de ander niet. Er gebeurt uiteindelijk nooit iets omdat ze het dan kennelijk toch allemaal niet belangrijk genoeg vinden om écht los te gaan. Misschien weet deze baas van zijn eigen hond dat hij het ook niet echt helemaal meent of zo, maar ik vind dat geknuffel maar griezelig.
Ik zou dit in elk geval nooit van mijn honden accepteren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Het zal ook wel een combinatie zijn van aangeboren karakter en de manier waarop de baas met de hond omgaat. Volgens mij zit jij op beide punten goed. Ik denk dat jij heel duidelijk weet wat je wel wil hebben en wat niet en dat ook overbrengt op de hond.Lanavandevledders schreef:allereerst vind ik het verschrikkelijk wat het meisje is overkomen, dit had nooit mogen gebeuren,
Ik zou trouwens best een bakkie bij je willen doen hoor, het is alleen wat ver.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat vrees ik ook.sirene schreef:Wat zou je dan doen? Ik denk dat het domste wat je bij dit soort honden kan doen is het grommen verbieden/afstraffen. Als hij dat overslaat ben je dus de pineut.Tara schreef:Zo kunnen mijn honden ook naar elkaar kijken als er eentje een botje heeft en de ander niet. Er gebeurt uiteindelijk nooit iets omdat ze het dan kennelijk toch allemaal niet belangrijk genoeg vinden om écht los te gaan. Misschien weet deze baas van zijn eigen hond dat hij het ook niet echt helemaal meent of zo, maar ik vind dat geknuffel maar griezelig.
Ik zou dit in elk geval nooit van mijn honden accepteren.
Ik hoor best veel dat dit grommen en geblikker met tanden een uiting is van aanhankelijkheid trouwens. Net als dat grommen een uiting zou zijn van genot.
Ik heb er dus een heel stel op training en die doen dit niet, goddank. Die eigenaren vinden dat ook flauwekul. Maar als je zoekt op youtube kom je dat veel tegen, die onzin.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
En toch he..Ik heb een paar jaar geleden meegelopen op de kampioensclubmatch van de Rottweiler club. Ik had me helemaal voorbereid op uitvallende honden en gepikeerde eigenaren die ze nog net kunnen houden, maar het viel me oprecht heel erg mee. Je moet de reuen niet gezellig los op één wei gooien denk ik
Maar met een eigenaar die een beetje oplet (en dat deden ze eigenlijk vrijwel allemaal) was er niets aan de hand, zelfs geen enorme spanning in de ring tussen de reuen. En ook buiten de ring heb ik vooral leuke, sociale honden gezien. Ik vond ze echt een stuk leuker dan wat er rondliep op een Boxershow eigenlijk
Zou er niet een enorm verschil zitten tussen de stamboom en boomloze fok, zoals ook bij Staffords wel het geval is? Volgens mij moeten stamboom Rottweilers een MAGtest gedaan hebben voor er mee gefokt mag worden? En dan opgelegd door de RvB, dus geen MAG = geen stamboom? Maar misschien vergis ik me

Zou er niet een enorm verschil zitten tussen de stamboom en boomloze fok, zoals ook bij Staffords wel het geval is? Volgens mij moeten stamboom Rottweilers een MAGtest gedaan hebben voor er mee gefokt mag worden? En dan opgelegd door de RvB, dus geen MAG = geen stamboom? Maar misschien vergis ik me

ik heb hier nu 24 jaar rottweilers ,ze leven in roedels ook gewoon meerdere reuen tegelijk, zijn hier regelmatig mensen met rottweilers langs gekomen, hebben mee gelopen met rottweilerwandelingen en dit ging allemaal heel goed eigenlijk.
mijn honden zijn super lief naar mensen en kinderen,naar ons heeft er nog nooit 1 ook maar raar gedaan,trekken en grommen aan lijnen mag niet,en wordt dus afgeleerd.
in al deze jaren heb ik maar bij 2 rottweilers gehad dat ik dacht ,hmmzz , 1 waarvan ik echt heel blij was dat ie mijn huis weer uit was ...maar verder vind ik het echt een heerlijk ras ,en er zullen hier nog meer rotties gaan volgen in de toekomst
...
dat grommen hoort er wel bij,we hadden er 1 die gewoon alfabrombeer heette ,die ging heel hard grommen als je hem aaide, heerlijk vond ie het...en dat filmpje ,hahah,ik moet er wel om lachen,ze zijn inderdaad wel zo,je kan ze laten grommen en dan zien ze er heul boos uit ,maar ondertussen vinden ze het eigenlijk best leuk..maar goed kan me voorstellen dat als je toch al negatief over een ras denkt dat je dat als debiel gedrag ziet.
het incident is afschuwelijk en er is maar 1 heel erg fout en dat is de hond zijn eigenaar ,die had moeten zorgen dat dit nooit had kunnen gebeuren...maar ik had het net zo erg gevonden als het incident met een ander ras was gebeurd..
mijn honden zijn super lief naar mensen en kinderen,naar ons heeft er nog nooit 1 ook maar raar gedaan,trekken en grommen aan lijnen mag niet,en wordt dus afgeleerd.
in al deze jaren heb ik maar bij 2 rottweilers gehad dat ik dacht ,hmmzz , 1 waarvan ik echt heel blij was dat ie mijn huis weer uit was ...maar verder vind ik het echt een heerlijk ras ,en er zullen hier nog meer rotties gaan volgen in de toekomst

dat grommen hoort er wel bij,we hadden er 1 die gewoon alfabrombeer heette ,die ging heel hard grommen als je hem aaide, heerlijk vond ie het...en dat filmpje ,hahah,ik moet er wel om lachen,ze zijn inderdaad wel zo,je kan ze laten grommen en dan zien ze er heul boos uit ,maar ondertussen vinden ze het eigenlijk best leuk..maar goed kan me voorstellen dat als je toch al negatief over een ras denkt dat je dat als debiel gedrag ziet.
het incident is afschuwelijk en er is maar 1 heel erg fout en dat is de hond zijn eigenaar ,die had moeten zorgen dat dit nooit had kunnen gebeuren...maar ik had het net zo erg gevonden als het incident met een ander ras was gebeurd..
- Bonnie F
- Zeer actief
@Kimmie: ik geloof je echt. Maar dat er bovengemiddeld veel incidenten zijn met rottweilers lijkt me evident. Of zie ik dat niet goed. En als ik het wel goed zie: zijn jouw honden dan anders of ligt het aan jou als baas?

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
een rottweiler is een ras wat heel duidelijke leiding nodig heeft ,een baas die ze hun grenzen leert en deze ook bewaakt,dan heb je er echt super fijne honden aan,het is geen ras die je zichzelf op moet laten voeden ,dan krijg je gewoon honden die grenzen blijven opzoeken en verleggen,en dus klote honden voor de omgeving( en soms ook voor hun baas... honden aan een ketting in huis hebben en dan zelf niet kunnen bewegen zonder aangeblaft te worden wat ik hier eerder las,hoe laat je het in hemelsnaam zo ver komen
)
hoe vaak ik wel niet mee heb gemaakt dat als er mensen zijn en ik dingen niet tolereer van mijn honden dat mensen zeggen "ahhhh laat ze toch,ze is zo lief..." of "nou wat ben jij streng zeg"
het is niet streng zijn het is altijd weer zorgen dat ze een bepaalde grens niet over gaan.
er zijn veel te veel mensen met veel te weinig overwicht die dit soort honden neemt en dan krijg je incidenten,die dan weer afgerekend worden op die kuthonden,die dan uiteindelijk gewoon in 9 van de 10 gevallen niet opgevoed zijn door hun baas, of waarvan de eigenaar gewoon geen enkele verantwoordelijkheid heeft naar zijn hond ,wat deze honden dan juist weer zo hard nodig hebben..

hoe vaak ik wel niet mee heb gemaakt dat als er mensen zijn en ik dingen niet tolereer van mijn honden dat mensen zeggen "ahhhh laat ze toch,ze is zo lief..." of "nou wat ben jij streng zeg"
het is niet streng zijn het is altijd weer zorgen dat ze een bepaalde grens niet over gaan.
er zijn veel te veel mensen met veel te weinig overwicht die dit soort honden neemt en dan krijg je incidenten,die dan weer afgerekend worden op die kuthonden,die dan uiteindelijk gewoon in 9 van de 10 gevallen niet opgevoed zijn door hun baas, of waarvan de eigenaar gewoon geen enkele verantwoordelijkheid heeft naar zijn hond ,wat deze honden dan juist weer zo hard nodig hebben..
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
denk ook dat er heel veel meer rottweilers rondlopen, dan mensen die geschikt zijn voor dit ras.
dus dat zegt genoeg.
dus dat zegt genoeg.
-
- Zeer actief
Dat herken ik wel. Toen ik Wuilus had zei iedereen ook jezus wat ben je streng voor die hond. Maar als ik haar niet onder de duim hield werd ze op zijn zachts gezeg vreemd. Mensen in huis gijzelen en snoepjes afdwingen. Eten van iemands bord zonder dat die persoon dat mocht stoppen. Mensen mochten ook geen gekke dingen doen zoals stem verheffen of op de grond stampen bij de deurmat. Dat was niet in orde volgens mevrouw. Ik zelf moest dus altijd de baas zijn. Ze was tegen mij overigens poeslief ook als ik haar niet de baas was. Ik heb veel zaken gehad waarbij zij de baas over mij was. Bijvoorbeeld kammen. Dat deed ik geheel op haar voorwaarden. Eten afpakken deed ik maar gewoon helemaal niet en corrigeren voor uitvallen mocht ik ook niet zonder me om te draaien. Als ik haar aankeek als ik boos was en een uitval op straat wilde corrigeren kreeg ik een bek terug. Maar ze beet me nooit. Ook niet als ze dat eigenlijk heel erg graag wilde. Die had een bijtrem naar mij waar je U tegen zegt.Kimmie schreef:een rottweiler is een ras wat heel duidelijke leiding nodig heeft ,een baas die ze hun grenzen leert en deze ook bewaakt,dan heb je er echt super fijne honden aan,het is geen ras die je zichzelf op moet laten voeden ,dan krijg je gewoon honden die grenzen blijven opzoeken en verleggen,en dus klote honden voor de omgeving( en soms ook voor hun baas... honden aan een ketting in huis hebben en dan zelf niet kunnen bewegen zonder aangeblaft te worden wat ik hier eerder las,hoe laat je het in hemelsnaam zo ver komen)
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat denk ik ook. En hier zitten duidelijk wel mensen die goed met het ras om kunnen gaan. Het zorgwekkende is natuurlijk dat het meteen flink uit de hand kan lopen als ze niet bij de juiste bazen zittenLanavandevledders schreef:denk ook dat er heel veel meer rottweilers rondlopen, dan mensen die geschikt zijn voor dit ras.
dus dat zegt genoeg.

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik las en tijdje terug hier nog iemand wiens hondje overleden was ( volgens mij een hussel), en vrij impulsief en rottweiler ( boomloos) kocht omdat ze dat altijd zo'n mooie honden vond. Daar hou ik dan wel mijn hart bij vast.DeDiana schreef:Dat denk ik ook. En hier zitten duidelijk wel mensen die goed met het ras om kunnen gaan. Het zorgwekkende is natuurlijk dat het meteen flink uit de hand kan lopen als ze niet bij de juiste bazen zittenLanavandevledders schreef:denk ook dat er heel veel meer rottweilers rondlopen, dan mensen die geschikt zijn voor dit ras.
dus dat zegt genoeg.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, dat klopt. Dat is al heel lang.Maeve schreef: Volgens mij moeten stamboom Rottweilers een MAGtest gedaan hebben voor er mee gefokt mag worden? En dan opgelegd door de RvB, dus geen MAG = geen stamboom? Maar misschien vergis ik me
Ik vroeg me een paar pagina's eerder al af of deze hond boomloos was of niet, juist vanwege die test.
Maar toen waren er meteen mensen die zeiden dat zo'n test niks zegt en onzin is.