dagmar88 schreef:
Heeft manu ook van die malle dikke oorschelpen? Denk dat het daar aan ligt.
Ach ja, naap is braaf zat voor een poolhond. Hij doet gewoon niks waar hij het nut niet van inziet.
Geen zit, lig of poot, maar wel het stoplicht snappen
Samen met de aankomende husky pup leren loslopen zat wel het grootste punt worden dit jaar
Voor hem zelf wordt het zeker weten geweldig, een vriendinnetje.
Verder hoop ik dat sjaak z'n knietjes goed zijn en dat er kleine sjakies komen.
Ja, abnormaal dik, net als die kop. Hij kan er gewoon niets aan doen, het geluid wordt gedempt
Nee, Manu en Naap lijken wel erg op elkaar. Je maakt Manu gewoon niks wijs.
"Je moet leuker zijn dan de omgeving!" Ja, ha-ha! Maak jij dat mijn hond wijs? Die is niet achterlijk hoor, die weet heel goed dat ik echt niet altijd de beste keuze ben
En ik snap dat ook. Daar zit ik al fout, want die hond weet ook dondersgoed dat ik dat snap. Ik vind heel veel van wat hij doet oké, ook al is het niet altijd wat ik wil.
Een vriendin van me, die eeuwig en altijd naar theorieën over hondengedrag kijkt, vindt dat ik Manu veel te veel verwen en te soft met hem omga. Hij zou vreselijk dominant zijn en zelfs het snuffelen is een machtsspelletje. Ik weet heus wel dat hij af en toe schijt aan me heeft, maarja, dan moet hij nog even zijn snuffel afmaken of toch even naar die leuke hond toe
Het is verder echt een goedzak, hij is eigenlijk ontzettend braaf, helemaal voor een poolhond. Zit, poot of lig kan hij allemaal wel, hij weet heel veel kunstjes. Maar vraag het hem op een verkeerd moment en hij doet net of je lucht bent, want hoe dúrf je dat nu te vragen?

Hij let beter op met oversteken dan ik, "kijk uit" en hij begint om zich heen te kijken waarvoor hij aan de kant zou moeten of waar hij overheen moet stappen. Die hond past gewoon op zichzelf en hij en ik weten allebei dat we het met elkaar heel leuk hebben maar dat hij zichzelf ook meer dan prima redt. Zo heeft hij zichzelf ook heel goed onze zinnen en bepaalde woorden aangeleerd waardoor hij precies weet waar hij aan toe is

Je houdt maar weinig voor hem verborgen.
Als hij 100 meter voor me uit holt op het strand heb ik daar geen probleem meer mee. Hij redt zich wel. Alleen dat jagen blijft echt een ding. Maar, niet te hard roepen, dat gaat nu al een hele poos erg goed.
Soms sta ik moeilijk voor paal, dan roep ik twee keer en ik zie hem omkijken en verder gaan met waar hij mee bezig is. Soms, als het echt moet, komt het echt uit mijn tenen en dan gaan die oren gelijk in die nek: "ik kom al, ik ben toch braaf en niet stout?

" Dan stopt hij 9 van de 10 keer met wat hij doet en komt direct. En vaak is het dat ik heb gezegd dat hij moet komen, dus dan komt hij als hij klaar is haha! Daarom heb ik ook de 'nu'. Ik ben vreselijk slecht in honden trainen. Uma luistert gewoon niet. Al draaide ze zich laatst abrupt om toen ik riep. En als je dan roept "Uma, kom!" wacht ze tot jij bij haar bent