Gister was het dan zover... ik had 's avonds een VEG examen. (Voortgezette Elementaire Gehoorzaamheid)
Ik was 's middags al ff een stuk gaan wandelen met Jessie, ze was (zoals gewoonlijk) weer lekker brutaal.
Maar toen was het zover. We waren al een tijdje op de club. Er was eerst puppycursus en daarna kwam iedereen binnen die examen zou doen. Er waren drie mensen die EG (Elementaire Gehoorzaamheid) examen zouden doen, en ik was als enige die VEG examen zou doen. Ik liep samen met een witte hond. Eerst kwamen de anderen die examen moesten doen. Als laatste moest ik lopen. Eerst moesten we met z'n allen op het veld staan en moesten we langs elkaar heen volgen. Daarna moest ik Jessie weer in de auto doen.
Toen was ik aan de beurt. Jessie en ik liepen het veld op en de witte hond kwam er ook bij. Ik moest beginnen met losvolgen met wendingen. Jessie lette wel goed op alleen de keertwending ging wat ruim. De zit-oefening ging prima. De af-oefening ging goed. Jessie ging snel af, alleen kwam ze niet zo goed voor.
Staan met betasten vondt ze toch niet zo leuk, ze was wat onrustig (dit was pas de 2e keer op het veld dat we dit deden). Terug zenden naar de plaats ging goed. Ze ging ineenkeer vooruit en toen... zag ze een groen blaadje wat net voor haar neus heen waaide. Jammer maar dat kost wat puntjes als je erachteraan gaat. Er was dus een 2e commandotje nodig. De hoogte sprong over de haag ging super!! deze oefening was ook uitmuntend!! Afliggen met afleiding was ook prima. Als laatste moest ik apporteren. Ik had het blok weggegooid en ik wachtte op het teken van de keurmeester... en toen apporteerde ze het blok zonder commando van mij. Toen kwam ze ook nog eens scheef voor. Dat was wel jammer maarja...
Je moest minimaal 70 punten hebben om te slagen en maximaal punten was 100. We zijn gelsaagd met Uitmuntend 96!!!!!!!!!
Woehoe!! Na al die zenuwen konden we toch een feestje bouwen.