Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zijn jullie honden de avond doorgekomen??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Hoe zijn jullie honden de avond doorgekomen??

Ongelezen bericht door Peter27 »

Hier eigenlijk meer dan prima.. Bumper wordt sowieso wat doof. Niet dat ze anders heel bang was maar toch wat oncomfortabel.. met een schaaltje advocaat was dat altijd ruim onder controle. Geen gedoe met niet eten of niet naar buiten willen ofzo.

Over Guus had ik nog wel twijfels omdat dit z'n eerste oudjaar was. Maar die boeit het minder dan niets.. wil gewoon lekker wandelen en het liefst naar de knallen toe.

Prima avondje dus..
blablabla :)
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Hoe zijn jullie honden de avond doorgekomen??

Ongelezen bericht door Eefsel »

Dit geeft wel weer hoe Joep de avond is doorgekomen :PAfbeelding
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Gewoon zoals alle avonden. Om 00.00u mee naar buiten de straat op, even vuurwerk kijken, de eerste plas van 2019 doen en daarna verder pitten.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Lekker relaxed, ze vonden alles prima. De katten ook trouwens, gelukkig
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Best goed!
Mahru kijkt niet op of om van vuurwerk dat was dit jaar ook weer zo.
Jura was een paar jaar geleden extreem bang maar met counterconditioning en supplementen is dat heel goed gekomen. Wel een beetje stress buiten maar in huis gewoon helemaal relaxed.
Lazar was vorig jaar niet bang maar dit jaar wel. Had een paar keer een 'aanval' van boosheid/angst bij knallen dichtbij maar herstelde redelijk snel elke keer. Om 12 uur zijn we echt onder het dekbed gekropen samen en dat vond hij prima.
Rond 1 uur was het hier al een stuk rustiger toen ben ik in de tuin gaan zitten op ons bankje en hij kwam bij me snuffelen en brokjes zoeken op de grond, besloot toen zelf naar achterin de tuin te lopen voor een plas. Dus echt heel goed allemaal eigenlijk. :)
Komend jaar maar dezelfde training met Lazar oppakken die we voor Jura hebben gebruikt en dan is hij volgend jaar hopelijk ook zo relaxed.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Linda boeit het niks, Aura is eigenlijk heel goed de avond doorgekomen, de enige stommiteit was dat we om elf uur nog even een plasje wilden proberen, het leek stil....
Eenmaal buiten knalde het toch volop, weliswaar niet heel dichtbij, maar dat was dikke paniek :ugh: . Binnen ging het wel weer, maar vanochtend wilde ze toch niet mee wandelen.
Ik ben best benieuwd hoe je dat met Jura hebt aangepakt? Want hier is het jammer genoeg niet alleen vuurwerk, maar ook het jachtseizoen van oktober tot maart zo ongeveer.....
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ruby had er niks van Blacky wilde smiddags als niet meer naar buiten helemaal gestrest maar een paar theelepels advokaat en het ging iet beter de avond vroeg naar bed tv hard aan en gordijnen dicht en hij weer aan de advokaat maar het ging hier ook constand tekeer of het net 12 uur was
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

We hebben een zeer relaxed oud en nieuw gehad, wij zijn zonder de honden rond 12 uur naar buiten gegaan. We konden het vuurwerk op een afstand van 4km aanschouwen en op 1 km werd ook nog wat afgestoken. We hebben door de afstand echt prachtige vuurwerkshows gezien, boven de dorpen zagen we het oplichten.

Heerlijk wonen aan de buitenweg, wel de lusten, maar niet de lasten van het vuurwerk :D
Macho is al een aantal jaren echt bang voor vuurwerk, maar heeft er de afgelopen 3 keer helemaal niets meer van meegekregen, ik vind het erg fijn voor hem dat hij dat niet meer hoeft mee te maken :lol1:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

kipo schreef:Linda boeit het niks, Aura is eigenlijk heel goed de avond doorgekomen, de enige stommiteit was dat we om elf uur nog even een plasje wilden proberen, het leek stil....
Eenmaal buiten knalde het toch volop, weliswaar niet heel dichtbij, maar dat was dikke paniek :ugh: . Binnen ging het wel weer, maar vanochtend wilde ze toch niet mee wandelen.
Ik ben best benieuwd hoe je dat met Jura hebt aangepakt? Want hier is het jammer genoeg niet alleen vuurwerk, maar ook het jachtseizoen van oktober tot maart zo ongeveer.....
Heb het stappenplan op onze website staan met hoe wij het hebben aangepakt:
https://www.cbdvoorhonden.nl/help-hond- ... kgeluiden/

Er is echt wel 3 a 4 maanden training overheen gegaan (dagelijks een paar minuten) en wij gebruikten van die kuipjes goedkoop kattenvoer paté, dat vindt ze heeeeerlijk en mocht ze steeds van m'n vingers aflikken. Zo kon ik ook in de gaten houden of ze niet toch gestrest raakte tijdens een sessie (dan eet ze minder voorzichtig).
Het heeft echt heel goed geholpen bij haar, van het ene jaar 36 uur niet willen plassen en bang in huis, naar het jaar er op gewoon nauwelijks opkijken om 12 uur (en wij woonden toen nog in een echt heftige wijk qua vuurwerk). Dat jaar ook begonnen met AminoCalm dagelijks in een lage dosering en in de aanloop naar oud& nieuw hogen we dat op. Dit jaar l-Theanine in plaats van AminoCalm gebruikt dit lijkt nog beter bij haar te passen.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Super! Ik ga dat zometeen eens rustig lezen en dan met vriend samen bekijken hoe we dat gaan doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xanu heeft zijn eerste oud en nieuw prima doorstaan.

Dit was om 00.00 uur... :I:

Xygan vindt t erg interessant

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sam prima. Om 18.00uur en 22.00uur kort rondje met poepen/plassen. Rond 22.40uur lag ik in bed met Sam. Sam heeft de oren nog niet eens gespitst rond 00.00uur. Hij lag heerlijk te slapen.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Qua uitlaten milo om 16. 00 nog even ronde in bos en milo daarna binnen tot vanochtend. Peer ging half 11 nog mee plas doen en dat ging heel goed.

Afgelopen jaren kregen ze om kwart voor 12 een gevulde Kong en kluif daarin waar ze anderhalf uur zoet mee waren.
Dit jaar kon dat niet ivm peer zijn dieet, dus ik was wat huiverig. 4 dozen met kranten en brokjes daarin gemaakt en om 5 voor 12 gegeven. Meer dan half uur mee bezig geweest en daarna heeft peer even naar buiten gekeken en is milo op de bank bij ons gaan liggen.

Weer blij met hoe het gegaan is!

En sinds paar jaar adaptil tabletten vanaf de ochtend.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Voor de honden was het gelukkig een gewoon gezellige avond, alleen een beetje lang (ze hadden best eerder naar bed gewild :Q: ). Wel angstige honden hier maar omdat er hier in een straal van zeker 2km geen vuurwerk/carbid afgeschoten wordt (en er ook nog eens overal bos zit tussen ons en het vuurwerk) krijgen ze er binnen nauwelijks iets van mee en vinden ze het buiten zelfs op het drukst/hardst niet eng.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

malinois schreef:Dit was om 00.00 uur... :I:

Xygan vindt t erg interessant

Wauw :I: .

Dit was hier het vuurwerk op het hoogtepunt, buiten gefilmd. Je moet je geluid wel hard zetten :Q: .
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Het is mij alles meegevallen met de honden, we zijn de jaarwisseling rustig door gekomen. Natuurlijk wilde ze niet naar buiten ook niet op een rustig moment dus Balou heeft van gistermorgen half negen tot vanmorgen rond de zelfde tijd zijn plas opgehouden, Lotus had een puppypad. In huis waren ze rustig en gingen gewoon hun gang ze waren zelfs aan het spelen en stoeien, niets geen rillende in een deken verstopte honden. Ik had ze Bach rescue gegeven, geen idee of het hier door kwam maar ik ben er wel blij mee. Ik ben zelfs rond 1 uur nog even naar buiten geweest terwijl de honden rustig thuis in hun mand en bench lagen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Probleemloos gelukkig.
Ik woon vuurwerkvrij, alleen groot kampvuur bij een kampvuurkuil met buren. Uiteindelijk ongeveer 30 man.
Dichtstbijzijnde dorp zit op 3,5 km afstand, dus alleen wat doffe knallen op afstand te horen, wel continue.

Habibi is gewoon mee geweest naar dat kampvuur. Dat kent ze, gaat rustig aan mijn voeten liggen en de boel bestuderen.

Heerlijk.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna wilde 's avonds niet meer plassen en om 12 uur begon ze te bibberen. Dat heb ik opgelost door een dik en zwaar deken over haar heen te gooien, dat werkt bij haar fantastisch :E: Het bibberen was gelijk over en een uur later kwam ze uit haar hol gekropen. Toen was alles weer goed, rond 4 uur ging ik naar bed en heeft ze nog even geplast.
Vito gaf geen sjoege, die vond het buiten wel wat spannend soms, maar hij is wel nog even uit geweest rond 10 uur.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hier ging het oke. Honden wilden gewin naar buiten maar om een uur of 22.00 schrok keetje van een sissend vuurwerk. Toen was ze tot 0:00 onrustig. Om 0.00 was ze ff echt bang. Nu reageren ze weer helemaal niet op de knallen.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

https://youtu.be/B__UuqCKSDQ

Dit vond Anne het engst vanaf twaalf uur heeft ze hijgend in de slaapkamer gezeten.
Net ging ik de meiden weer uitlaten en toen begonnen ze ineens weer te knallen. Anne vindt het echt tien keer niks.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie heeft het prima gedaan, ze heeft er gelukkig geen hinder van en hoort het inmiddels een stukkie slechter ook, was dus heel relaxed.
In de ochtend nog lekker lang gelopen , smiddags wilde ze eigenlijk ook wel eropuit maar daar heb ik zelf een stokje voor gestoken en gewoon een groter plasrondje van gemaakt, om 23.00 uur voor de laatste keer even plassen op het veld en vanmorgen om 09.00 uur lekker weer lang eropuit.
We hebben het weer gehad.
Afbeelding
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Prima eigenlijk! Archie doet het niks, terwijl hij de gevoeligere is van de twee.
Joia heeft heel even gerild maar toen ze bij me op de bank mocht, was dat over en heeft ze lekker geslapen.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Hier rustig slapend, laatste plasje was wel spannend, was rond 10 uur maar verder waren ze heel ontspannen.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Bij ons lagen 8 honden her en der verspreid tevreden te wezen.

Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Hier hebben ze rond half twaalf nog een kleine ronde gelopen, allemaal de behoeftes nog even gedaan.
Om twaalf uur lagen Teun en Sjakie te slapen, Odie was de knallen weg aan het grommen.
Gelukkig geen bange honden gehad.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Kobe vond het niet de moeite ervoor van de bank te komen, na 5 minuten ging hij weer slapen
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Lot heeft een vreselijke avond gehad. Die was echt heel bang en is uiteindelijk maar onder de oude haard gaan liggen.
Izzie is een stuk rustiger. Haar eerste oud en nieuw vond ze ook niks dus ik heb hoop dat Lot het komende jaar wat meer vertrouwen opbouwt. Ze was echt zielig gisterenavond.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Heel relaxed. ‘S ochtends eerst 1,5 uur op het strand geweest. Daar hoor je sowieso weinig tot niks. Daarna in de middag nog een klein rondje bos waar ze alles gewoon nog hebben gedaan. De rest van de avond ging prima. Alleen Penny wordt iets alerter. Om half 12 krijgen ze hun ingevroren Kong en dat geeft plezier tot ver nadat het knallen is gestopt. Mn oudje van 15 vond zelfs de kong niet interessant genoeg om voor wakker te worden.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Een paar uur in de ochtend aan de wandel geweest in de Eemshaven. Daar was geen geknal. Om 16.30 nog een ronde door het dorp, ging probleemloos. Zelfs mijn oudste hond reageerde voor haar doen minimaal. Om 24.00 iedereen een lekkere kluif had de hele avond het licht en de radio aan. Ze zijn er zonder moeite door gekomen. Om 2.00 nog een ronde ging ook goed.
En dit allemaal terwijl ik overwoog om in ieder geval Fien naar het pension te brengen omdat het vorig jaar gewoon te zielig was, zo angstig.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Alle drie gelukkig heel goed! Waar Nilo al dagen aan het stressen was, kwam er gister tegen de avond rust in. Hij leek het zich ineens weer te herinneren dat hij dit al heel vaak heeft meegemaakt :19:
En Segno is letterlijk "bombproof" gebleken :ugh: De vuurwerkdode uit Enschede, die viel hier om de hoek. Ik liep rond die tijd net met Segno om haar uit te laten. Het uurtje rust om de hond uit te laten deden ze hier niet aan, dus ik besloot toch maar te gaan en de honden één voor één uit te laten. Toen ik haar mee had hoorde ik een gigantische knal. We zijn hier wat illegaal vuurwerk gewend maar nu voelde ik de grond letterlijk trillen. Vandaag las ik dat er een soort vuurwerkbom, verzameld in een aanhanger, was ontploft..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”