Moderator: moderatorteam
Goed uitgelegd!!!massam schreef:moet je maar niet van die moeilijke vragen stellen.![]()
grapje...
nu krijg je weer een mailtje...
wat een rotleven zeg!
en dan ook nog een hondje, en school, en eten, en slapen, en naar je vrienden..
pfffffffff....
denk er aub nog goed over na.
ik werk ook hele dagen, maar heb er wel heel veel tijd ingestoken om sam 7 uur per dag alleen te laten zijn.
ons hele leven draait om de hond en als ik thuis ben is er maar 1 en dat is sam.
vergeet dat aub niet!
het is niet alleen het uitlaten. het is ook de band met je hond goed krijgen en houden.
ik krijg altijd kriebels van mensen die cursus onzin vinden.
je krijgt nu misschien je eerste hond.
er weleens aan gedacht dat je hondje niet de enige is die wat moet leren?
jij bent degene die nog 200 keer meer moet leren dan je hond. heb jij het onder de knie, dán kun je het aan je hond gaan leren.
makkelijk gezegd dat je niet kan testen of je niet allergisch bent omdat je niemand kent met zo'n hond.
wat doe je als je je puppekind een paar weken hebt en verliefd bent maar ook bulten en jeuk krijgt?
ik zet het allemaal heel negatief neer. tuurlijk is een hond hebben het einde. ik zou niet meer zonder kunen, maar de pest is dat de negatieve zaken roet in het eten kunnen gooien en dat je dus juist over die zaken na moet denken.
over de positieve dingen heb je al genoeg gedroomd denk ik....
succes met je beslissing!
ja sorry, maar ik vindt het dus niet kunnen!!!!!!!!MadDog schreef:ARGHHH sorry hoor maar elke keer vatten jullie alles 600x zo erg/overdreven op als ik bedoel. Een hond kan je aanleren om alleen te zijn. Ik ben ook bezig op een chi forum. Daar zitten mensen die laten hun honden 5-6 uur of langer alleen (meestal met zijn 2tjes) thuis. Dit gaat gewoon prima hoor en daarna wordt er gewoon weer heeel veel aandig aan dat beestje besteed. Ik zeg toch niet dat ik 's ochtends niet mijn hond uit wil laten, maar het kan toch weleens gebeuren en dat maakt neit uit voor het ras dat er 's ochtens iets gebeurd, je zal het maar hebben bijv. een sterfgeval, dit is dan misschien een sterk voorbeeld maar dingen gebeuren.
Precies! Ben het met je eens, ik moet zeggen Bas is ook weleens de ettelijke uurtjes ( ofja, eventjes ) alleen en ja, dan wordt hij toch echt uitgelaten hoor!qyan schreef:ja sorry, maar ik vindt het dus niet kunnen!!!!!!!!MadDog schreef:ARGHHH sorry hoor maar elke keer vatten jullie alles 600x zo erg/overdreven op als ik bedoel. Een hond kan je aanleren om alleen te zijn. Ik ben ook bezig op een chi forum. Daar zitten mensen die laten hun honden 5-6 uur of langer alleen (meestal met zijn 2tjes) thuis. Dit gaat gewoon prima hoor en daarna wordt er gewoon weer heeel veel aandig aan dat beestje besteed. Ik zeg toch niet dat ik 's ochtends niet mijn hond uit wil laten, maar het kan toch weleens gebeuren en dat maakt neit uit voor het ras dat er 's ochtens iets gebeurd, je zal het maar hebben bijv. een sterfgeval, dit is dan misschien een sterk voorbeeld maar dingen gebeuren.
ik verslaap me ook weleens, zelfs met tentamens, maar ja, de hond moet toch naar buiten![]()
zeker na het wakker worden!
als er 's ochtend s een sterfgeval is, zolas bij mij 6 maanden terug helaas nog het geval was, dan gaat qyan toch eerst naar buite.
stel je v oor, je nemet kinderen: die laat je toch ook niet barsten![]()
kinderen en honden zijn afhankelijk van ons, en hebben er niet voor gekozen om bij ons in huis te komen wonen.
tja, als ik me heb verslapen is mijn moeder al naar haar werk, die gaat 's ochtends zowiezo al eerder de deur uit als ik.Cyntha schreef:Precies! Ben het met je eens, ik moet zeggen Bas is ook weleens de ettelijke uurtjes ( ofja, eventjes ) alleen en ja, dan wordt hij toch echt uitgelaten hoor!qyan schreef:ja sorry, maar ik vindt het dus niet kunnen!!!!!!!!MadDog schreef:ARGHHH sorry hoor maar elke keer vatten jullie alles 600x zo erg/overdreven op als ik bedoel. Een hond kan je aanleren om alleen te zijn. Ik ben ook bezig op een chi forum. Daar zitten mensen die laten hun honden 5-6 uur of langer alleen (meestal met zijn 2tjes) thuis. Dit gaat gewoon prima hoor en daarna wordt er gewoon weer heeel veel aandig aan dat beestje besteed. Ik zeg toch niet dat ik 's ochtends niet mijn hond uit wil laten, maar het kan toch weleens gebeuren en dat maakt neit uit voor het ras dat er 's ochtens iets gebeurd, je zal het maar hebben bijv. een sterfgeval, dit is dan misschien een sterk voorbeeld maar dingen gebeuren.
ik verslaap me ook weleens, zelfs met tentamens, maar ja, de hond moet toch naar buiten![]()
zeker na het wakker worden!
als er 's ochtend s een sterfgeval is, zolas bij mij 6 maanden terug helaas nog het geval was, dan gaat qyan toch eerst naar buite.
stel je v oor, je nemet kinderen: die laat je toch ook niet barsten![]()
kinderen en honden zijn afhankelijk van ons, en hebben er niet voor gekozen om bij ons in huis te komen wonen.
Enja, in noodgevallen heb ik mijn moeder ( woont in de buurt ) ik laat hem echt niet stikken, het is een levend wezen hoor!!!
een langharige jr bestaat niet. het zal waarschijnlijk een mix zijn.MadDog schreef:Ik ga niet uit. Alles wat je zou denken dat een 17-jarige doet doe ik niet
. En die Jack Russel een langharige (beetje poedelhaar) heeft dat niet. Maar omdat het zulke actieve beestjes zijn ben ik bang om hem gek te maken door misschien te weinig beweging, dus de JR heb ik even opzij gezet.
Maar wel een ruwharige, en die haren ook niet of nauwelijk. Maar moeten wel geplukt worden.honiahaka-kuckunniwi schreef:een langharige jr bestaat niet. het zal waarschijnlijk een mix zijn.MadDog schreef:Ik ga niet uit. Alles wat je zou denken dat een 17-jarige doet doe ik niet
. En die Jack Russel een langharige (beetje poedelhaar) heeft dat niet. Maar omdat het zulke actieve beestjes zijn ben ik bang om hem gek te maken door misschien te weinig beweging, dus de JR heb ik even opzij gezet.
Dat is nou juist het probleem, ze kunnen NIET zonder uitlaten. Wat de boekjes ook zeggen... En ja het is zwaar, daarom moet je je ook goed realiseren waar je aan begint. Nu woon je nog met z'n 4en, maar ik neem aan dat je niet de rest van je leven thuis blijft wonen en chihuahua's kunnen nu eenmaal 16 jaar oud worden. Ik denk dat je gewoon heel graag een hond wil en daarom niet echt de mogelijke problemen ziet. We vallen je ook heus niet aan, maar jij komt met opmerkingen zoals: als ik 's ochtends school heb ofzo dan hoef ik zo'n hond niet uit te laten... Dat is geen uitgangspunt, zoiets hoor je niet eens te denken.MadDog schreef: En ik zeg toch niet dat ik dat hondje niet uit wil laten, ik zag alleen dat ze het kunnen en dat ook makkelijk is
Nee, ik zou inderdaad nooit anders willen, maar ik had dan ook niet als idee dat mijn hondje er 's ochtends misschien lekker makkelijk niet uit zou hoeven. En dan heb ik toch het idee dat jouw motivatie misschien wat minder is, en dan valt het ook zwaarder als blijkt dat jouw hondje het heerlijk vindt om elke ochtend een uur te lopen, en anders de boel thuis gaat slopen omdat hij zijn energie niet kwijt kan. Of als blijkt dat hij helemaal niet alleen thuis kan zijn, en je een jaar bezig moet zijn om dat aan te leren.MadDog schreef:Jongens katten had ik vroeger maar daar ben ik VERSCHRIKKELIJK allergisch voor. En een cavia die zijn lomp.... Iig ik heb ook mijn ouders die denk ik ook nog wel een beetje bij kunnen springen he ik woon niet op mijzelf maar met zijn 4en. En ik zeg toch niet dat ik dat hondje niet uit wil laten, ik zag alleen dat ze het kunnen en dat ook makkelijk is. Kijk als dat beestje geen zin heeft om te lopen dat kan toch. karakters verschillen. Het is geen uitgangspunt.
maar wat jullie allemaal zeggen dat het heel erg zwaar is, mmaaarrr je zou het nooooit anders willen
Moos is een Maltezer, die is nu 1 1/2 en blijft dus zo klein. Hij weegt zo'n 6 kilo, en is daarmee voor een Maltezer al aan de grote kantMadDog schreef:klopt maar ik bedoelde het anders. Ik heb ook al 100x gezegd dat ik het niet erg vind om er 's ochtends vroeg uit te gaan.
Enne moos wat is dat voor hondje is wel lief. Maar wordt hij ook zo groot of blijft hij zo klein zou ook een mogelijke keuze zijn