Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of niet medicatie bij vuurwerkangst?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Re: Wel of niet medicatie bij vuurwerkangst?

Ongelezen bericht door Caro »

Inderdaad zwaar irritant dat er totaal geen controle is op het eerder afsteken van vuurwerk. Toen ze gisteren bij 2 buren tegelijk bezig waren, dacht ik nog even de politie te bellen. Maar toen ging ik even de straat op en was het echt overal knallen en ander vuurwerk. Dan heeft het toch al geen zin om te bellen.
Ben nu trombose benen aan het ontwikkelen van iedere avond 30 kilo hond op schoot.
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Nee :schrik: Morgenavond alstublieft geen regen!! Dan gaan ze nog weken door voor alle troep op is. Gewoon om 12 uur droog. Voor die tijd en na 1 uur mag het dan weer zeiken van de regen, maar de jaarwisseling zelf graag zoveel mogelijk van die troep de lucht in. Weg ermee!

Morris vindt het nog steeds heel stom dat vuurwerk. Buiten is het wel redelijk te doen, hij heeft er vooral in huis last van. Normaal gesproken krijgt hij op oudejaarsavond een advocaatje, maar hij krijgt nu nog allemaal medicijnen dus durf het eigenlijk niet aan om daar advocaat bij te gaan geven :oeps: Ik hoop dus dat het hier aardig mee gaat vallen.
Ayla is tot nu toe niet bijster onder de indruk. Ze schrikt alleen als Morris ineens woest blaffend omhoog springt :roll:
's Middags gaat de tv al aan en dan net wat luider dan normaal gesproken het geval is. Dat houdt al wel wat buiten.
Wandelen doen we nu alleen met de auto. Ik ga niet de kat op het spek binden door tussen de vuurwerkgooiende idioten door te lopen. Dus in de auto en pas buiten het dorp er weer uit.
Al biedt dat ook geen garantie helaas :ugh:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

O oké, morgenavond droog dus :wink: Ik heb er geen ervaring mee en nooit zo op gelet tot nu dus :ugh:

Wij blijven rijden, want Jessie is gewend om regelmatig tussendoor de tuin in te gaan en houdt dus maar zo'n 2 uur haar plas op.
Dus we rijden 5 á 6 keer per dag naar de polder nu, maar dat was gisteravond ook al geen succes.

Morgenavond weet ik het helemaal niet meer: om bij de echt stille polder te komen, moeten we het centrum door en dat wordt
dus niets morgenavond. Dus ik zit maar te denken om handdoeken en kranten in de huiskamer neer te leggen.
Hoe doen jullie dat op oudejaarsavond zelf?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Caro. schreef:O oké, morgenavond droog dus :wink: Ik heb er geen ervaring mee en nooit zo op gelet tot nu dus :ugh:

Wij blijven rijden, want Jessie is gewend om regelmatig tussendoor de tuin in te gaan en houdt dus maar zo'n 2 uur haar plas op.
Dus we rijden 5 á 6 keer per dag naar de polder nu, maar dat was gisteravond ook al geen succes.

Morgenavond weet ik het helemaal niet meer: om bij de echt stille polder te komen, moeten we het centrum door en dat wordt
dus niets morgenavond. Dus ik zit maar te denken om handdoeken en kranten in de huiskamer neer te leggen.
Ik ga om 2300 uur naar t industrieterrein. Daar laat ik ze uit en alleen de pup zal t rond 3 uur nog een keer achter t huis moeten doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Caro. schreef:O oké, morgenavond droog dus :wink: Ik heb er geen ervaring mee en nooit zo op gelet tot nu dus :ugh:

De mijne houden het op. Ik vertik het om 's avonds nog met ze naar buiten te gaan. We komen zo laat mogelijk terug van het strand en ik blijf zo laat mogelijk op hopende dat het snel rustig word. Vorig jaar heb ik ze om een uur of 3 of 4 's nachts uitgelaten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro. schreef: Je gaat toch niet iets verkopen wat verboden is op dat moment?
Je mag het hele jaar door 25 kilo hebben liggen.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Heb daarnet een half uur kunnen lopen zonder ellende. Gewoon hier in de wijk, vlakbij is een stuk waar ze los kan lopen en dat ging goed. Ze heeft direct nog een keer gepoept, haha.
Morgenochtend ga ik nog met een vriendin en haar honden en Shep naar het bos, even moe maken. Verder laat ik haar op oudjaarsavond rond 22.30 nog even in de tuin plassen. Moet dan wel een paar keer het commando geven omdat ze eigenlijk niet in de tuin mag plassen. Maar als ik tussen de knallen door time, dan plast ze altijd wel even snel. En dan op nieuwjaarsdag weer voor dag en dauw op pad want dan wordt er hier ook de hele dag altijd nog geknald.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wij hebben net ook nog 'n klein half uurtje gelopen. Haar poepie is gedaan en meestal doet ze dat daarna niet meer. Het is hier nog rustig, dus ik ga ervan uit dat ze gewoon nog de tuin in gaat. Op oudejaarsdag heeft ze het wel eens 24 uur opgehouden. Morgenvroeg gaan we weer een lekker rondje lopen als 99% van het volk nog in bed ligt en dan zien we overdag wel. Mocht het dan meer knallen, dan gewoon niet. Gelukkig heeft ze het wandelen niet echt uitgevonden.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hm, tja... ik denk dat we morgenavond echt nergens meer kunnen komen, dat we het dan alleen maar erger maken.
Overdag is de polder nog wel een redelijk succes, al hoor je daar ook de knallen, maar dat gaat wel omdat het op afstand is.
Gisteravond in de polder was ze echter wel in paniek bij de knallen, maar dan is het ook donker. Verder merk ik dat het erg onrustig
voor haar is om steeds weg te gaan met de auto en naar terrein wat ze nog niet kent.
Normaal loopt (rent) ze altijd aan de Gaasperplas, dat vindt ze geweldig en bijna iedere dag gaat ze daar 1.5 uur uit d'r dak en nu is
ze al sinds vrijdag aangelijnd.
Ze barst altijd van d'r energie, dus dit is echt waardeloos.

Zojuist weer de polder ingegaan en daar een uur gewandeld: op de heenweg vond ze het nog doodeng, maar op de terugweg gelukkig
geplast en gepoept (waterdun van alle stress).
Ik weet niet of we het eind van de middag en vanavond weer doen, want het levert haar toch wel stress op en gisteravond durfde ze
de auto niet meer uit te komen en moest Pieter haar eruit tillen.
Indien mogelijk proberen we maar straks en vanavond of de tuin of het veldje voor het huis, maar het is hier geen 20 seconde achter
elkaar stil al vanaf vrijdagmiddag.
Ze poept ook echter 3 x per dag: 's ochtends, 's middags en 's avonds en wel een keer of 8 per dag plassen.

Ik heb geen grote bak van droger ofzo, maar ik leg wel wat handdoeken neer met kranten erop, al is ze nooit krantzindelijk gemaakt,
dus betekenis ontgaat haar waarschijnlijk volledig.

Het gaat gelukkig wel beter dan vrijdagavond, de medicijnen werken nu wel redelijk nu ze 3 x per dag krijgt, ook al is het nog steeds
de lage dosering. Ze is wel bang, maar slaapt ook tussendoor en af en toe kunnen we ook spelen met haar. Eten doet ze ook nog steeds.
Hopelijk heeft de dierenarts morgen echt de medicijnen weer binnen, anders heeft ze niks voor morgen en dan gaat het echt drama
worden, maar dan schrijft ie maar een recept uit voor de apotheek %$#$@!
Afbeelding
A good dog never dies...

80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

tycha schreef:
De ochtend hoef ik haar niet te dwingen omdat ze uit ervaring weet dat het dan altijd stil is.
Dit vind ik trouwens best bijzonder. Triss wil in het donker niet naar buiten, maar ‘s morgens is dat geen enkel probleem. Dan is ze uitgebreid aan het snuffelen en heel relaxed. Maar zodra de dag om is en het weer donker is, gaat ze lopen loeren en is ieder geluid er een te veel.
Saar wist ook feilloos wanneer het "luchtballonnen-weer/tijd" was, dan weigerde ze om naar buiten te gaan. Toen wij eenmaal geaccepteerd hadden dat ze die angst had en bleef houden (en het daar beperkt bij bleef), luisterde ik gewoon naar haar. Gaan we later wel naar buiten.

Heb nog niet verder gelezen, ga ik zo doen, maar ik hoop dat jullie het een beetje onder controle kunnen krijgen. Arme Jessie, en arme jullie :ugh:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Caro. schreef:Je gaat toch niet iets verkopen wat verboden is op dat moment?
Hier mag alleen stil vuurwerk afgeschoten worden en dan ook nog eens enkel met vergunning.
Ondertussen kom je wel probleemloos zonder die vergunning de winkel uit met halve atoombommen. Het blijft bizar.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Caro. schreef: Morgenavond weet ik het helemaal niet meer: om bij de echt stille polder te komen, moeten we het centrum door en dat wordt
dus niets morgenavond.
Naar welke polder wil je dan?
Honswijkerpad, alhoewel daar vanmiddag ook al vuurwerk te horen was.
Bij Aetsveld (helemaal achteraan, dus niet het zwembad) moet je langs de skatebaan en dat is favoriet voor enorme bommen :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sinds vanmiddag 15.00 uur wil ze echt niet meer naar buiten. Zojuist 'gedwongen', maar eenmaal buiten wil ze alleen maar vluchten.
Ze gaat echt niet plassen, laat staan wat anders.
Vanmiddag heeft ze op een handdoek geplast, dus maar weer een handdoek neergelegd.
Godsamme, wat een toestand om een hond te laten plassen. Pfff en als het nu één dag is, nee gewoon 4 fucking dagen :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

dagmar88
Zeer actief

Caro. schreef: Godsamme, wat een toestand om een hond te laten plassen. Pfff en als het nu één dag is, nee gewoon 4 fucking dagen :devil:
Zit je nou niet zo op te vreten. Zen. Rots. :LOL:
Blije liedjes en spelletjes doen we. De extreme angst is door counterconditioning met de jaren ver verdwenen.
Dus het is hier gezellig doen, je wietdruppels braaf nemen en je bek houden.
Is hier ook heus niet van de één op de andere dag gegaan, ik heb het hele jaar door een extreem angstige hond.
Je kunt aan dat vuurwerk niets veranderen, zorg nou maar dat jouw emoties even geen extra spanning toevoegen.

Pissen heeft nu voor haar even geen prioriteit en op den duur kan ze toch niet blijven knijpen.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Catho schreef:Saba wil vanaf een uurtje of 3 ook niet meer naar buiten. Het is rot dat Jessie niet wil, maar dan maar op een handdoek.

Ik weet dat het super moeilijk is maar probeer dat naar buiten gaan in elk geval los te laten. Vind ik zelf ook enorm moeilijk hoor ;) Maar ik weet dat ik meer zit met het niet naar buiten dan zij -- Saba houdt het op en heeft om 5 uur 's ochtends dan ook geen haast, ze kan op een handdoek of krant als ze echt moet en als het stil is geef ik haar de kans om (aangelijnd dus) de tuin in te gaan. Verder laat ik het los want meer kan ik domweg niet doen, ze is te kort bij ons om al echt aan counterconditioning te hebben gewerkt dus ik kan het alleen maar zo prettig mogelijk maken zo ver we het nu kunnen. Het helpt niks als ik er over stress, want ze gaat toch niet.

Ik vind het heel moeilijk ook hoor, Thorran was super makkelijk met vuurwerk en we waren door het asiel gewaarschuwd over haar vuurwerkangst maar het zo meemaken is echt naar. Toch dwing ik mezelf bepaalde dingen los te laten. We lopen een heel eind in de vroege ochtend en rijden 's middags naar een gebied. Daarna wil ze niet meer en dat is dan maar zo.

We gaan zo dus al naar bed en ik ga Netflix wat harder dan normaal aan zetten. Je kan niet meer doen dan in de buurt zijn en een beetje aanrommelen.

Knuffel voor jullie beide. Het is bijna voorbij!

Ja dat doe ik ook wel hoor :wink: Misschien klinkt het niet zo, maar vanmiddag heeft ze op een handdoek geplast en ik gooi het ding in de schuur
en leg weer een schone neer.
Net was het echter even stil, dus toch samen met m'n man even met Jessie voor naar het veld gegaan (want ze stond bij de deur). Maar eenmaal
buiten is ze niet te houden bij het eerste knalletje.
Ik laat het dus gewoon van haar afhangen, maar omdat ze voor de deur stond, hebben we nog een poging gewaagd.

Het is zeker rot, maar het is domweg uitzitten deze hele handel, je kan er niets aan doen.
Kluiven wil ze nog wel, eten ook en net weer een spijkerbroek geknoopt met koekjes erin en dat doet ze wel. In huis gaat het dus redelijk,
nou ja geen vergelijking met normaal hoor, maar het gaat wel, maar buiten is inmiddels echt doodeng voor haar geworden.

We gaan morgenochtend vroeg nog en morgenmiddag naar de polder en dat is het. Daarna idd handdoeken in huis en wachten totdat
de wereld weer normaal is geworden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Caro. schreef: Godsamme, wat een toestand om een hond te laten plassen. Pfff en als het nu één dag is, nee gewoon 4 fucking dagen :devil:
Zit je nou niet zo op te vreten. Zen. Rots. :LOL:
Blije liedjes en spelletjes doen we. De extreme angst is door counterconditioning met de jaren ver verdwenen.
Dus het is hier gezellig doen, je wietdruppels braaf nemen en je bek houden.
Is hier ook heus niet van de één op de andere dag gegaan, ik heb het hele jaar door een extreem angstige hond.
Je kunt aan dat vuurwerk niets veranderen, zorg nou maar dat jouw emoties even geen extra spanning toevoegen.

Pissen heeft nu voor haar even geen prioriteit en op den duur kan ze toch niet blijven knijpen.
Zie boven :wink: Ik doe dat echt wel hoor, ik heb geloof ik 100 keukenrollen en wc rollen, gevuld met papier en kleine pensstukjes, het is
hier één grote bende. Kongs, kong kluiven, spijkerbroeken, noem maar op. Muziek hard aan, even rennen in huis, enz.

Alleen hier blaas ik even stoom af, thuis ben ik de vrolijkheid zelve :mann: :engel:
Afbeelding
A good dog never dies...

dagmar88
Zeer actief

Caro. schreef: Zie boven :wink: Ik doe dat echt wel hoor, ik heb geloof ik 100 keukenrollen en wc rollen, gevuld met papier en kleine pensstukjes, het is
hier één grote bende. Kongs, kong kluiven, spijkerbroeken, noem maar op. Muziek hard aan, even rennen in huis, enz.

Alleen hier blaas ik even stoom af, thuis ben ik de vrolijkheid zelve :mann: :engel:
:ok: Goed zo.

Naap heeft z'n verzameling vleesbakjes en snippers deze week mogen houden.
Hij is er intens gelukkig mee :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Caro. schreef:
Cleva schreef:
Caro. schreef: Morgenavond weet ik het helemaal niet meer: om bij de echt stille polder te komen, moeten we het centrum door en dat wordt
dus niets morgenavond.
Naar welke polder wil je dan?
Honswijkerpad, alhoewel daar vanmiddag ook al vuurwerk te horen was.
Bij Aetsveld (helemaal achteraan, dus niet het zwembad) moet je langs de skatebaan en dat is favoriet voor enorme bommen :ugh:

Voor de keverdijk hoef je toch niet door het centrum?

Kun je niet aan het eind van de Horn gaan kijken?

Hm, tja inderdaad zouden we ook om kunnen rijden via de provinciale weg. Blijft echter dat daar dus ook het vuurwerk goed te horen
is ('s middags al, laat staan morgenavond), dus dat is echt niks voor morgenavond.
Eind van de Horn precies hetzelfde.
Er wordt hier echt geknald als een gek, aan één stuk door :ugh:

Vanmiddag trok ze het Honswijkerpad nog net en even ging ze zelfs muizen zoeken, dus dat gaan we morgenmiddag nog wel doen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Caro. schreef: Zie boven :wink: Ik doe dat echt wel hoor, ik heb geloof ik 100 keukenrollen en wc rollen, gevuld met papier en kleine pensstukjes, het is

:ok: Goed zo.

Naap heeft z'n verzameling vleesbakjes en snippers deze week mogen houden.
Hij is er intens gelukkig mee :mrgreen:
Haha, ja wat belachelijk blij zijn ze met een stukje papier of karton hè? Jessie vermaakt zich er reuze mee: gooien, helemaal uitkauwen, weer
gooien, mee rennen, enz.
Het wisselt: soms is ze gewoon even lekker vrolijk en dan ineens gaat ze weer op de bank zitten met d'r kop op de leuning voor zich uitstaren
en dan wil ze even helemaal niks, dus wordt ze met rust gelaten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Catho schreef:Ja snap ik ook hoor dat je stoom afblaast. Ik zit thuis wat rustiger als ik hier even kan zeiken (hah.) dat het zo'n godvergeten gedoe is met dat vuurwerk :mrgreen: Soms wil je toch dat je ze kan vertellen dat ze rustig buiten kunnen plassen en dat er niks gebeurt.

Hier ook zo'n zooi trouwens. Puzzeltje. Voerbal. Etensbak boven in de badkamer want het meeste lawaai is 's avonds aan de keukenkant (Saba eet heel slecht ook nog dus die leeft op met de pot mee eten en allerlei snoep). Om de buurvrouw te sparen niet mijn gewoonlijke rommel op Spotify op maar heel braaf radio 10 wat harder dan normaal aan. We doen soms dansjes op de muziek en dat vindt ze wel gezellig dus vriend en ik stonden te hossen :balon:

Thorran was uiteindelijk helemaal bomproof door alle kaas die hij bij een knal kreeg dus daar zijn we al mee begonnen. Ik ben hoopvol voor volgend jaar want het is in elk geval geen blinde paniek en eindeloos ijsberen meer. Dat mag ze ook niet, je mag het rot vinden en je hoeft niet naar buiten, maar we gaan ergens liggen en niet zenuwen.
Haha o god wat een vreselijk muziek en dan keihard :schrik: Lief dat je nu radio 10 aanzet :mrgreen:

Ik word zelf wel getikt van al dat lawaai van tv en radio, kan mezelf niet meer horen denken, arghhh.

Jessie reageert ook steeds vaker niet op knallen, behalve die schelle dingen, dat vindt ze vreselijk. Op dat moment eet ze echt niets,
ik ben als een gek vrolijk gaan doen 'kaassssieeeeeeeeee' (vertaling 'kaas' :mrgreen: ), het bij haar bekkie gehouden, voor haar
gelegd, noem maar op, maar ze neemt niets aan.
Wel begint ze nu vaker naar mij te kijken wat ik er nu allemaal van vind en ik vind er natuurlijk helemaal niets van. Compleet onaangedaan
typ ik verder of lees ik verder of wat ik ook maar aan het doen ben en meestal legt ze haar koppie dan maar neer (maar goed, ze heeft
dus wel lage dosering Alprazolam).
Afbeelding
A good dog never dies...

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik zou dat buiten plassen echt laten voor wat het is. Het is vervelend dat weet ik. Ik ga echt alleen maar naar buiten als ik zeker weet dat er geen knallen zijn. Dus heel vroeg in de ochtend. En ‘s middags naar het strand. Doordat Triss nu weet dat er geen knallen zijn, heeft ze ook geen problemen met mee naar buiten gaan. Ze vertrouwd me. Nu plast Triss niet in huis, die houdt het liever 24 uur op, maar als dat wel zo zijn dan moet dat maar.
Afbeelding
Groetjes Marja
Neeltje

Het gaat hier redelijk. Vanmiddag wilde ze niet de tuin in, maar het is hier gaan miezeren en zo rond etenstijd was het stil buiten en is ze toch uit zichzelf de tuin in gegaan en een plas gedaan. Het ligt nu te slapen, ze heeft weer Pet Rescue en No Stress Pasta gekregen. De pasta mag ze nog meer hebben, maar binnen is ze rustig. Ik ben blij.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

tycha schreef:Ik zou dat buiten plassen echt laten voor wat het is. Het is vervelend dat weet ik. Ik ga echt alleen maar naar buiten als ik zeker weet dat er geen knallen zijn. Dus heel vroeg in de ochtend. En ‘s middags naar het strand. Doordat Triss nu weet dat er geen knallen zijn, heeft ze ook geen problemen met mee naar buiten gaan. Ze vertrouwd me. Nu plast Triss niet in huis, die houdt het liever 24 uur op, maar als dat wel zo zijn dan moet dat maar.
Ja, dat moet ook even uit mijn systeem. Op zich wilde ik ook niet gaan, ik dacht 'ik zie het wel', maar ze stond zelf voor de deur.
Ik ben een nieuweling hè? :schrik: :mrgreen: Ik heb altijd de mazzel gehad dat mijn honden nooit bang waren: eentje was compleet bom proof en
liep op oudejaarsavond nog op d'r dooie gemakje buiten, de bange Griek was vooral bang voor mensen maar niet voor andere dingen, en Puchu
was hooguit licht angstig, maar daarmee kon ik nog prima over straat op oudejaarsavond.
Ik vind het dus zelf wel erg dat ze niet kan plassen op poepen, vanmiddag had ze ook echt water diarree. Van mij mag ze het laten lopen, maar
ze heeft hier één keer binnen gepoept en dat was op de eerste ochtend dat ze hier was. Ze vindt het zelf erg, heb ik het idee.

Maar goed.... zennnnnnnn.... ze ligt te slapen, ik ga even zelf mijn benen strekken (in huis welteverstaan).

Sterkte iedereen :J: nog even volhouden....
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Het gaat hier redelijk. Vanmiddag wilde ze niet de tuin in, maar het is hier gaan miezeren en zo rond etenstijd was het stil buiten en is ze toch uit zichzelf de tuin in gegaan en een plas gedaan. Het ligt nu te slapen, ze heeft weer Pet Rescue en No Stress Pasta gekregen. De pasta mag ze nog meer hebben, maar binnen is ze rustig. Ik ben blij.
Fijn :ok: Het is al heel wat als ze in huis in ieder geval niet zo angstig zijn en dat heb ik grotendeels ook al gewonnen sinds vrijdagavond.
Afbeelding
A good dog never dies...

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Caro. schreef: Jessie reageert ook steeds vaker niet op knallen, behalve die schelle dingen, dat vindt ze vreselijk. Op dat moment eet ze echt niets,
ik ben als een gek vrolijk gaan doen 'kaassssieeeeeeeeee' (vertaling 'kaas' :mrgreen: ), het bij haar bekkie gehouden, voor haar
gelegd, noem maar op, maar ze neemt niets aan.
Fijn dat er vorderingen zijn. Ik lees het vaker op het forum dat mensen "een feestje maken van een knal" maar dat hoeft helemaal niet. Liever niet juist.
Het enige wat je hoeft te doen is de knal koppelen aan voer. Je hoeft niks te zeggen, je hoeft niet raar te doen. Bij voorkeur de brok ook niet geven maar een klein stukje gooien. Het voordeel is dat ze het dan zelf moeten doen, er wordt niks gelokt (onbedoeld over een angstdrempel heen waar ze eigenlijk helemaal niet overheen wilden). En ze zijn en denken voorwaarts in plaats van achterwaarts als jij de brok aangeeft terwijl ze schrikken. Pakken ze het niet, ook goed. Ze hebben het al wel gezien. Zien is ook al koppelen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Neeltje

Caro. schreef:
tycha schreef:Ik zou dat buiten plassen echt laten voor wat het is. Het is vervelend dat weet ik. Ik ga echt alleen maar naar buiten als ik zeker weet dat er geen knallen zijn. Dus heel vroeg in de ochtend. En ‘s middags naar het strand. Doordat Triss nu weet dat er geen knallen zijn, heeft ze ook geen problemen met mee naar buiten gaan. Ze vertrouwd me. Nu plast Triss niet in huis, die houdt het liever 24 uur op, maar als dat wel zo zijn dan moet dat maar.
Ja, dat moet ook even uit mijn systeem. Op zich wilde ik ook niet gaan, ik dacht 'ik zie het wel', maar ze stond zelf voor de deur.
Ik ben een nieuweling hè? :schrik: :mrgreen: Ik heb altijd de mazzel gehad dat mijn honden nooit bang waren: eentje was compleet bom proof en
liep op oudejaarsavond nog op d'r dooie gemakje buiten, de bange Griek was vooral bang voor mensen maar niet voor andere dingen, en Puchu
was hooguit licht angstig, maar daarmee kon ik nog prima over straat op oudejaarsavond.
Ik vind het dus zelf wel erg dat ze niet kan plassen op poepen, vanmiddag had ze ook echt water diarree. Van mij mag ze het laten lopen, maar
ze heeft hier één keer binnen gepoept en dat was op de eerste ochtend dat ze hier was. Ze vindt het zelf erg, heb ik het idee.

Maar goed.... zennnnnnnn.... ze ligt te slapen, ik ga even zelf mijn benen strekken (in huis welteverstaan).

Sterkte iedereen :J: nog even volhouden....
Je komt er wel. Lotje heeft in het voor ik haar iets gaf tegen de angst 24 uur haar plas opgehouden.

Hou vol, het einde is in zicht (tenminste zo zie ik het maar) hier ligt het ook te slapen en ik ga koffie pakken.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Catho schreef:Ze moet dus ergens gaan liggen van ons in plaats van ijsberen, hoor ik net van boven heel trots "jaaa, een fort"

Heeft vriend een heel fort van kussens voor d'r gemaakt op de slaapbank met dekens en knuffels :LOL: Ze ligt er heerlijk in en ze pakt nu ook koekies aan bij elke knal dus helemaal goed.
Afbeelding
Oh wat lief :I:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Catho schreef:Ze moet dus ergens gaan liggen van ons in plaats van ijsberen, hoor ik net van boven heel trots "jaaa, een fort"

Heeft vriend een heel fort van kussens voor d'r gemaakt op de slaapbank met dekens en knuffels Afbeelding Ze ligt er heerlijk in en ze pakt nu ook koekies aan bij elke knal dus helemaal goed.
Afbeelding
Dat paarse knuffelkussen heeft Xanu ook :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik ben echt enorm trots op Triss. Buiten met knallen is nog steeds geen doen, maar zoals we het nu doen, levert blijkbaar zo weinig stress op, dat ze binnen er eigenlijk niets meer om geeft. Ze kijkt af en toe op, bij harde knallen kijkt ze even naar mij, en legt dan haar kop weer neer. Ze is precies zo als anders. Morgen gaan we naar Drenthe naar een vuurwerkvrij park. Samen met vrienden en hun honden. Als het zo blijft dan komt het helemaal goed.
Afbeelding
Groetjes Marja
dagmar88
Zeer actief

Hier werd het trouwens elk jaar minder met mijn bange honden.
Naap lag het eerste jaar stijf onder tafel, durfde ook niet meer in de tuin. Vorig jaar weet ik niet, toen waren we net uit elkaar.
Nu heeft hij net super stoer tussen de knallen door naast de fiets gerend :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”