Jessie is sowieso bang voor harde geluiden, in 7 maanden dat ze bij ons is, is dit al sterk verminderd, maar niet helemaal weg.
Op vuurwerk reageert ze bang: 1 knal kan ze redelijk hebben (onrustig), maar hersteld binnen 2 á 3 minuten, maar als er in die tijd
een 2e of zelfs 3e knal komt is ze wel echt bang. Ze kruipt weg, gaat in elkaar gedoken zitten of liggen en blijft zo gedurende 15 á 20 minuten.
Ze bibbert niet van angst, laat geen ontlasting lopen, dus is niet doodsbang, maar wel goed bang.
Ondanks oefenen, CD's van vuurwerk e.d.
Vanmorgen dacht ik nog 'ik geef haar 2 lepeltjes advocaat oudejaarsavond' en heb zo'n fles gekocht.
Vanavond gingen hier 2 bommen af en dacht ik 'waarom zou ik haar zo bang laten zijn, kan ik niet toch beter medicatie halen bij de dierenarts?'.
En nu weet ik dus even niet wat wijsheid is?

Ik heb van alles klaarliggen voor oudejaarsavond: ballen is ze gek op, wc rollen gevuld met krakend papier en lekkers erin en noem maar op,
maar ik heb geen idee of ze nog af te leiden is door spelen (de knallen komen nu natuurlijk erg onverwachts). Nu is ze na ca. 5 minuten weer
ontvankelijk om te spelen, maar dan hebben we het dus over af en toe 1, 3 of 3 knallen.
Ik heb nog nooit een hond gehad die bang was voor vuurwerk, hooguit 'niet zo leuk vinden', dus vandaar dat ik twijfel.