Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondjes op appartement

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: hondjes op appartement

Ongelezen bericht door Maeve »

Nah ik zou het toch gewoon niet moeilijker maken dan het is. Ze zijn gewend dat plassen buiten moet, dus dat doen ze dan ook maar :mrgreen: Zo'n lift wennen ze wel aan toch, als ze het een paar keer hebben gedaan? Het zal toch moeten, en toen ik een bovenwoning had vond ik het amper extra moeite als je eenmaal gewend bent dat je iets verder moet lopen.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Zelf zou ik ervoor kiezen om ze gewoon uit te laten.
En op lange dagen naar een oppas indien mogelijk.

Maar als dit niet gewenst is, is natuurlijk een grote zandbak/kattenbak op terras of binnen bij lange dagen ook een idee.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik heb een grote bak gemaakt met echt gras er in, dit is voor mij een uitkomst als ik fysiek niet in staat ben om naar buiten te gaan. Mijn honden doen dit probleemloos omdat ze het ''commando'' plassen begrijpen ;) Ik vervang de grasrol 1 x per 2 maanden en dat is goed te doen en gaat niet stinken. Soms is het ook verrekte makkelijk als het pijpenstelen regent ;)
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik zou het zelf prima snappen dat als je wat hoger in een appartementencomplex woont, je graag even iets hebt voor chihuahua 's om even vlug een plas op te doen.
Ik zou dan ook in ieder geval proberen of ze in een bak, of kattenbak willen op het balkon. Kranten, een puppypad of kattenbakkorrels erin. Misschien een boomtakje erin steken als er iemand tegen iets aan wil piesen, handig als die chi buiten eens op een tak piest, om die mee te nemen. Dan zit er al geur aan :mrgreen:

Ik zou er weer meer moeite mee hebben als ze fulltime dag(en) alleen zitten. Niet alleen omdat ze zelf het balkon niet op kunnen? Maar voor elke hond is dat niet leuk, en chihuahua's zijn volgens mij geen grote gat in de dag slapers. En gaan denk ik blaffen uit verveling.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Een van onze pupkopers woont 18 hoog met haar Duitse herder en 2 chi’s
Die heeft op t balkon een wasmachine lekbak met een stuk gras erin
De oudste chi wil niet meer zo graag uit en doet daar zijn behoefte
En volgens mij had ze op de badkamer nog een kleinere bak voor als ze eens weg is met de Duitse herder
Die chi’s zitten niet op een dagje ipo te wachten dus dan kunnen ze daar plassen mocht t nodig zijn
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Emma schreef:Ik zou het zelf prima snappen dat als je wat hoger in een appartementencomplex woont, je graag even iets hebt voor chihuahua 's om even vlug een plas op te doen.
Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik snap daar dan weer niks van? Een chihuahua is toch ook een hond die gewoon zindelijk is en mee naar buiten kan?

Volgens mij zijn ze zo gewend aan de lift hoor, je moet er toch per dag een paar keer mee op en neer als je de trap niet neemt. (woon zelf op 3 hoog en ging probleemloos met herplaatser die nog niet eerder in een lift geweest was, maar misschien had ik mazzel)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Toen Gol een pupje was woonde ik ook op een flat en van mij mocht ze ook op het balkon plassen. Bij hoge nood is dat een stuk sneller dan van 7 hoog eerst de galerij overlopen en dan met de lift naar beneden, en dan nog een stukje naar het gras. Natuurlijk liep ik ook met haar maar voor tussendoor was het wel eens handig. Net als dat we nu de tuin hebben voor de zwakkere oude blaasjes. Emmer water met sop erover en klaar.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef:Toen Gol een pupje was woonde ik ook op een flat en van mij mocht ze ook op het balkon plassen. Bij hoge nood is dat een stuk sneller dan van 7 hoog eerst de galerij overlopen en dan met de lift naar beneden, en dan nog een stukje naar het gras. Natuurlijk liep ik ook met haar maar voor tussendoor was het wel eens handig. Net als dat we nu de tuin hebben voor de zwakkere oude blaasjes. Emmer water met sop erover en klaar.
Van wat ik tot nu toe heb gezien hebben die dwergjes een erg snelle stofwisseling.
Sjaak poept 5 x per dag en plast om de twee uur, dag en nacht. Hij is nu nog jong, snel afgeleid en plast niet goed uit buiten. Drolletjes houdt ie op.
Die zet ik dus ook op het balkon. Vindt ie heerlijk, even zijn rustige privé P&P momentje. Hij neemt er dan ook ruim de tijd voor om alles te bewateren.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Persistence schreef:
Emma schreef:Ik zou het zelf prima snappen dat als je wat hoger in een appartementencomplex woont, je graag even iets hebt voor chihuahua 's om even vlug een plas op te doen.
Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik snap daar dan weer niks van? Een chihuahua is toch ook een hond die gewoon zindelijk is en mee naar buiten kan?

Volgens mij zijn ze zo gewend aan de lift hoor, je moet er toch per dag een paar keer mee op en neer als je de trap niet neemt. (woon zelf op 3 hoog en ging probleemloos met herplaatser die nog niet eerder in een lift geweest was, maar misschien had ik mazzel)

Natuurlijk kan een chi zindelijk mee naar buiten.
Ik bedoel meer, dat als een grote hond een grote plas moet doen op het balkon, ik dat wat smeriger en onhandiger vind dan een mini plasje van een chi.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Kun je niet zo'n vierkante moestuinbak neerzetten op de grond. Goede aarde er in en dan gewoon gras zaaien?
Zal toch vast gaan groeien (in de lente dan).
Klein struik er in en klaar. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Persistence schreef:

Helemaal mee eens. Ik ben 7 jaar geleden ook door omstandigheden met mijn hond verhuisd naar een appartement. Was geen lift alleen trappen. Gewoon vier keer per dag uitlaten en niks aan de hand. Moet er niet aan denken om bakken daarvoor op mijn balkon te zetten. Mijn hond was er overigens direct aan gewend. Sinds een jaar wonen we weer in een rijtjeshuis maar ook daar mag ze van mij niet in de tuin plassen/poepen, dus qua uitlaten blijft het dan hetzelfde. Op mijn werk moest Shep opeens mee in de lift. Niet moeilijk over gedaan maar mee in de lift genomen alsof het de normaalste zaak van de wereld was en dat werd dus ook zo geaccepteerd.
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Suze zou het heerlijk vinden zo'n grasbak op het balkon. Die vindt wandelen alleen voor een plas, of als het regent, of als het hard waait, of als ze geen zin heeft, echt stom. Ik vrees ook voor de dag dat ik verhuis en een tuin heb. Volgens mij wil ze dan nog maar eens per dag wandelen. En echt niet dat ze meegaat als ze niet wil hoor. Dan blijft ze in haar mand en eenmaal buiten wil ze niks en na een plas draait ze zich meteen weer om :LOL:

Ja, ik snap dat wel hoor, een grasbak op het balkon. Moet ik eigenlijk ook regelen voor Suze. Hoeven we al die trappen niet meer af als ze toch niet wil, maar kan ze wel even een plas doen.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

Hylos schreef:Kun je niet zo'n vierkante moestuinbak neerzetten op de grond. Goede aarde er in en dan gewoon gras zaaien?
Zal toch vast gaan groeien (in de lente dan).
Klein struik er in en klaar. :mrgreen:
ik koop kant en klaar grasrol (ook in de winter te koop) die ik om de paar maanden vernieuwd, kost maar een paar euro zo'n rol en je hebt gelijk gras. En tot mijn verbazing groeit het zelfs nog in een bak en moet het zomers bij knippen anders word het een oerwoud :mrgreen:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Lang geleden woonde ik met 2 teckels op een bovenwoning in een wat minder prettige buurt. Ik had een ruim beschut balkon op een uitbouw van de benedenwoning. Ik heb aan één kant een paar zakken boomschors gestort in de hoop de late avondwandeling te kunnen overslaan.

Het teckelteefje vond het fantastisch: Nooit meer een volle blaas en om de haverklap het balkon op. Voor haar heb ik uiteindelijk een luik in de balkondeur geplaatst want mevrouw begon mij midden in de nacht wakker te maken voor een snelle plas :hmmm:
Teckelmeneer weigerde echter pertinent . Niks hielp, ook niet lang wachten. Ben benieuwd hoe het met de chi's verloopt :tongue:

Het boomschors is nooit gaan stinken overigens. Als het lang niet regende dan zette ik er wel een tuinslang op. Heeft denk ik een goed jaar gelegen voordat ik verhuisde.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik vond 2 grasmatten op het dakterras voor Ninthe echt ideaal. Die heeft dik het eerste jaar iedere nacht uit gemoeten. Ik woonde op de 7e verdieping en er was wel een lift, maar toch. Aankleden en gedoe, nee hoor. Dit was ideaal! En toen Noa zo ontzettend getresst raakte van alle prikkels met uitlaten (periode 10-12 maanden oud) heeft zij er ook veel gebruik van gemaakt.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Caro schreef:
Persistence schreef:

Helemaal mee eens. Ik ben 7 jaar geleden ook door omstandigheden met mijn hond verhuisd naar een appartement. Was geen lift alleen trappen. Gewoon vier keer per dag uitlaten en niks aan de hand. Moet er niet aan denken om bakken daarvoor op mijn balkon te zetten.
Nou ik vind het toch wel heel fijn dat als er een keer hoge nood is ik de deur open kan gooien en de hond het buiten kan doen (een keer heel nodig plassen, of diarree of kotsen). Nou heb ik dan wel een grote tuin maar op een appartement zou ik het net zo goed heel prettig vinden om die mogelijkheid (om snel even deur open te gooien) te hebben en daar dus voor een noodvoorziening zorgen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Eigenlijk ook wel raar dat we dat voor katten vrij normaal vinden en voor hondjes die net zo groot of kleiner zijn dan een gemiddelde kat niet.

Ik had er ook nog nooit bij stilgestaan hoor ;-)
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Sue was met 9 weken gewoon lek en die wilde graag op gras plassen. Ik was meteen aan het werk en had niet de hele dag de tijd om om de haverklap naar buiten te gaan voor een plas.
Dus een wasmachine lekbak gekocht met kunstgras er in en ook zo'n stukje kunstgras in de tuin waarop ik hem leerde te plassen.
Als ik niet op tijd was of een paar uurtjes weg ging hij op de bak :mrgreen:

Hoefde ik ook niet om de haverklap te dweilen tussen werk door.
Ik spoot de mat in de bak 1 x per dag even schoon.

Hij is nu 5 maanden en de bak heb ik weggedaan omdat hij nu zonder kan.
Lijkt mij ook een prima oplossing voor de chi's.

Nu nog steeds de tussendoor plasjes trouwens gewoon in de tuin.

Cash niet, die plast niet in eigen tuin :pffff: , zelfs als we thuis zijn en ze in haar eigen bos kan plassen haha!
Die wandelt zelf naar het zandpad s avonds en dan weer snel terug.

Verder 2 lange wandelingen voor en na werk.
En doordeweeks als we niet thuis zijn en werken nog een klein avondrondje voor mevrouw.
Die gaat echt alleen over plassen en poepen.
Zamunda
Zeer actief

Cleva schreef:
Zamunda schreef:op een appartement zou ik het net zo goed heel prettig vinden om die mogelijkheid (om snel even deur open te gooien) te hebben en daar dus voor een noodvoorziening zorgen.
Zeker met die opruimhysterie van tegenwoordig.
Dat steriele gelul.

Dan maar een opgevouwen handdoek in de gang en die dan dagelijks in de was.
Zo verschrikkelijk goor hoeft dat allemaal niet te zijn, hoor.

Ik ga zelf liever niet in mijn peignoir de slagregens in. Je vreet het maar.
Als er hier een keer eentje in de nacht naar buiten wil/moet dan blijf ik ook liefst in de deuropening (of nog liever: achter de dichte deur) staan, zeker met koud of nat weer inderdaad.
Verder vind ik zindelijkheid heel fijn, maar ik heb liever dat een hond het in huis doet bij nood dan dat dat dier uren op knappen staat.
Floeboekeizer
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet x Border Collie, Chihuahua, Dwerg Pinscher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floeboekeizer »

Boutje schreef:Het is zo ver, dochter gaat het huis uit, op appartement wonen en ze wil graag haar chi mee. Omdat hij nooit alleen geweest is mag zijn vriendinnetje chi ook mee.
Hoe pakken we de overgang best aan?

Gewoon verhuizen en niet te moeilijk doen. :)

Boutje schreef:Hoe doen mensen met honden op een appartement het met uitlaten en zo?

Buiten. Net als wanneer je niet in een appartement woont. :wink:

Boutje schreef:Ze heeft een ruim terras, ik dacht daar een grote bak op te zetten met zand en kunstgras in, dan kan ze die enkele keren per week doorspoelen. Maar Richaar plast gaag tegen iets... paal zetten in die bak voor hem?

Ik denk dat het gaat stinken en zou daar niet aan beginnen, tenzij voor super nood. Als je met honden op een appartement gaat wonen, ben je even wat langer onderweg naar buiten, maar dan kies je dan voor, denk ik maar zo.

Boutje schreef:Nu en dan moet ze een hele dag werken, zouden ze dan nog op een puppytrainer of in een kattenbak of zo hun behoefte doen denken jullie?
Of die dagen dan beter bij "oma" thuis?

Bij oma vinden ze vast leuker dan alleen thuis. :D

Zelf heb ik jaren met drie hondjes in een appartement gewoont. Eén daarvan (Penotti) heeft soms wat problemen met zijn darmen en kan het dan niet ophouden, dan keutelde hij altijd bij de voordeur. Nou ja, dat was dan maar zo. Op het balkon heb ik ze nooit laten poepen of plassen, is ook nooit nodig geweest.
Groetjes Claudia

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lizzie.
Zeer actief

Vind dat toch wel een hele dure oplossing, deze kan je ook makkelijk zelf maken. Je hebt al een wasmachine bak ;) Daar leg je een rooster op en dan een stukje kunstgras en tatadada je heb het zelfde systeem. :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:oeps:

Debbie uit Goirle op 15-11-2018:

mijn behoefte word steeds leuker sinds ik dit wonder product gebruik
Ja, ik raad dit product aan
Verbeterpunten: ik poep niet groen

geschikt voor zowel mens als dier allebij veel plezierrrr
Zamunda
Zeer actief

dagmar88 schreef:

:oeps:

Debbie uit Goirle op 15-11-2018:

mijn behoefte word steeds leuker sinds ik dit wonder product gebruik
Ja, ik raad dit product aan
Verbeterpunten: ik poep niet groen

geschikt voor zowel mens als dier allebij veel plezierrrr

Ik las het ook, het niveau is eh... apart zeg maar.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Lizzie. schreef:

Vind dat toch wel een hele dure oplossing, deze kan je ook makkelijk zelf maken. Je hebt al een wasmachine bak ;) Daar leg je een rooster op en dan een stukje kunstgras en tatadada je heb het zelfde systeem. :mrgreen:

Dat was mijn eerste gedachte ook, tot ik ze bij Chantal in het echt zag. Echt veel steviger en dat is best aan te raden bij mijn monsters. Wasmachine bakken sneuvelen geregeld ;)
Lizzie.
Zeer actief

Ohja daar heb je wel een punt, ik heb alleen maar zeer bescheiden honden die niks mollen :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Zamunda schreef:Ik las het ook, het niveau is eh... apart zeg maar.

Er zit wat in dat brabantse water hoor :tongue:
:schrik: Nu stel ik me meteen een debbie voor die boven dat ding zit te hurken.
dagmar88
Zeer actief

crutz schreef:Dat was mijn eerste gedachte ook, tot ik ze bij Chantal in het echt zag. Echt veel steviger en dat is best aan te raden bij mijn monsters. Wasmachine bakken sneuvelen geregeld ;)

Die onderbak ziet er goed uit. Kunstgras lijkt me helemaal niks. Of ga je dat elke dag afspuiten?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
crutz schreef:Dat was mijn eerste gedachte ook, tot ik ze bij Chantal in het echt zag. Echt veel steviger en dat is best aan te raden bij mijn monsters. Wasmachine bakken sneuvelen geregeld ;)

Die onderbak ziet er goed uit. Kunstgras lijkt me helemaal niks. Of ga je dat elke dag afspuiten?

Reinig de wasmachine bakken ook meermaals per dag even snel/dagelijks grondig dus zie daar geen verschil ;) evt reserve kunstgras matten.
Krijg straks bij de nieuwbouw ook (warm) stromend water en afvoer bij de werpkennel dus dat maakt het nog gemakkelijker.
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Woon zelf ook op een appartement maakt mij geen zak uit als ik mijn h9ndje nou 5x de trap af moet dragen en per keer 20min of langer kwijt bent om een hond uit te laten. Mijn hond loopt nu gemiddeld 11km per dag 4.5 maand. Bijna 5 maanden nu.
Als je een hond hebt laat je hem gewoon uit weer of geen weer.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”